.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 21:51:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A/C jak to dziala ?
PostNapisane: 04.kwi.2004 17:15:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2003 15:05:47
Posty: 126
Lokalizacja: Jastrzebie pd-polska ;)
Wiec dzisiaj sobie wlaczylem :) pirewszy raz .I tak wiatrak tez za chlodnicami idzie .Czy powinno odczuwalnie zimnem napierac ?? bo dla mnie to raczej jest chlod niz zimno :) Co i jak sprawdzic bo nie wiem jak to ugryzc ?? silnik 2,3 10 v

Jakies linki lub cos na ten temat

_________________
a4avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2004 17:20:12 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sprawdz jak wlaczysz czy zaczela krecis sie sprezarka ... pozniej to juz tylko bardzo dkokladny termomentr w nawiew , nadmuch na minimum i pomiar ... jezeli temperatura z kratek schodzi ponizej 4 st C to jest bardzo dobrze ... jezeli natomiast nie schodzi ponizej 7 st C to znaczy ze klima jest juz prawie pusta i warto jej nie uzywac do momentu ponownego nabicia olejejm i gazem oraz sprawdzenia szcelnosci ... poza tym sprawdz czy sprezarka klimy nie ma wyciekow

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2004 17:22:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
czuc zimne powietrze czuc i ten taki swierzy zapach powietrza.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2004 17:36:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2003 15:05:47
Posty: 126
Lokalizacja: Jastrzebie pd-polska ;)
znaczy silnik powinien chodzic czy jak ?? Bo na postoju napiera tylko wentylator a jak rec zapodam do duzo glosniej
sory ze tak to opisuje ale laik ze mnie w te klocki moze macie jakisz sznurek jak gdzies to jest rozrysowane :):)

_________________
a4avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2004 18:01:31 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
... tak, silnik powinien chodzic ... w innym przypadku mialbys pierwsze w swiecie samonapedzajace sie urzadzenie klimatyzacyjne :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2004 18:18:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2003 15:05:47
Posty: 126
Lokalizacja: Jastrzebie pd-polska ;)
No to musze chyba do jakiegos guru podbic niech posprawdza :)

_________________
a4avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2004 19:25:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
ony napisał(a):
znaczy silnik powinien chodzic czy jak ?? Bo na postoju napiera tylko wentylator a jak rec zapodam do duzo glosniej
sory ze tak to opisuje ale laik ze mnie w te klocki moze macie jakisz sznurek jak gdzies to jest rozrysowane :):)

... nie bardzo rozumiem, gdzie jest głośniej chyba chodzi Ci o to że w środku, czyli w kabinie jeżeli tak to oczywiście bo włączyłeś obieg wewnętrzny (zamknąłeś klapkę) i głośniej słychać wentylator nawiewu (trudniej mu mieszać powietrze). Silnik (motor) oczywiście musi pracować i załącza się dodatkowy wentylator od układu chłodzenia.

Chyba dobrze zrozumiałem, i dobrze opisałem :galy: ,w razie czego proszę o korekty.
---
pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2004 20:28:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2003 15:05:47
Posty: 126
Lokalizacja: Jastrzebie pd-polska ;)
Jaca wlasnie tak jak napisales :) dobrze zrozumiales dobrze odpisales prz wlaczaniu a/c jest spadek obrotow slychac ze sprezarka zalacza ale nia ma roznicy na podmuchu z nawiewu spawdzilem to teraz wlasnie :(

_________________
a4avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2004 20:41:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
bo sprezarka nie dmucha tylko chlodzi .. dmucha wentylator, ktory pracuje nawet bez silnika :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2004 00:29:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
A czy ktoś wie ile trzeba nabić płynu do klimy w B4 avant?
Pojechałem do servisu ale tam w tabelkach takiej fury nie mieli i nabili na oko. :(
Czy jeśli płynu jest mniej to gorzej grzeje?
Czy da się nabić za dużo? Jakie są tego efekty?

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2004 01:19:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
zapparena napisał(a):
A czy ktoś wie ile trzeba nabić płynu do klimy w B4 avant?
Pojechałem do servisu ale tam w tabelkach takiej fury nie mieli i nabili na oko. :(
Czy jeśli płynu jest mniej to gorzej grzeje?
Czy da się nabić za dużo? Jakie są tego efekty?


O ile mnie pamiec nie myli to na skraplaczu jest podane cisnienie i do tej wartosci sie nabija.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2004 16:04:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
do pustego ukłądu wchodzi nieco ponad kliogram gazu, ale jak ci się sprężarka włancza to znaczy żę trzeba go tylko uzupełnić ale i tak robi się to w ten sposób, żę to co masz się wysysa, robi próżnię w ukłądzie i dopiero to podciśnienie powoduje zassanie gazu spowrotem. Im więcej gazu nabije tym lepiej będzie - oczywiście mrozić będzie tylko na odpalonym silniku. Wentylatory zawsze się włanczają razem z klimą, a doatkowo sama sprężarka też troszkę hałasuje ale bez przesady - kabinie nie powinieneś tego słyszeć a jedynie pstryknięcie w chwili jak się elektromagnetyczne sprzęgiełko włancza.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2004 16:30:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2003 19:42:01
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
U mnie w marcu nabijali po wymianie chłodnicy w/g tabelki
B4 2,8 V6 94, 800g R-134a i chłodzi aż za mocno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2004 16:31:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2003 19:42:01
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
U mnie w marcu nabijali po wymianie chłodnicy w/g tabelki
B4 2,8 V6 94, 800g R-134a i chłodzi aż za mocno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2004 18:35:27 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Ony , nazywaj rzeczy po imieniu :D .... chodzi ci o klimatyzacje :D ... przede wszystkim tosilnik musi byc odpalony zeby integralna czesc ukladu czyli sprezarka miala sie z czego obracac ... dalej idac w ukladzie musi byc gaz , R12 dla starych i R134 dla auto po 92 roku ... gdzies w aucie powinienes miec wklejke ile i jakiego gazu ma byc w ukladzie .... jezewli cisnienie w ukladzi espada ponizej polowy niskiego to sprezarka nie zalaczy sie ... jest to zabezpieczenie przed zatarciem sprezarki ... poniewwaz jak jest wyciek to najpierw wydmuchuje przez nieszczelnosc olej ktory rowniez jest w ukladzie a konkretnie w sprezarce a razem z olejem uchodzi gaz ... cisnienie niskie to okolo 4 bar dla gazu R12 ... sprezarka spreza to do okolo 7 bar i cienkimi rurkami doprowadzane jest to wysokie cisnienie do parownika w ukladzie wentylacji .... tam nastepuje rozprezenie , w momencie rozprezenia wytwarza sie ogroman ilosc zimna i grubymi przewodami rozprezony gasz jest dosysany przez sprezarke po drodze przechopdzac przez skraplacz .... temperatura powietrza wylatujacego z nawiewu przy ustawionym minimalnym wianiu powinna oscylowac w okolocach 7 st C lub nizej ... mi aktualnie schodzi do 5,5 st C a pamietam kiedys schodzilo do 2 st C :D ... wszystko to zalezy od gazu , stanu instalacji, wydajnosci parownika i stanu sprezarki ...dodam tylko ze R12 to stary typ gazu popularnie nazywany freonem i jego stosowanie jest zabronione juz od ilus lat jako ze niszczy powloke ozonowe ... niemniej jednak sa zamienniki ttego gazu tyle ze juz nie maja tycxh wlasciwosci i przewaznie instalacja =nie dziala juz tak skutecznie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2006 18:43:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2006 17:38:51
Posty: 25
Lokalizacja: lublin
te 7 bar na wysokim to za mało , to cisnienie sie wacha pomiedzy 7 a 15 bar, przy 7 nie ma co się rozprezac , zeby była ciecz to musi byc wiecej , przy r12 i 134a cisnienie na niskim jest około 2 bary, te gazy mają podobne charakterystyki i podobne efekty chłodzenia mozna z nich uzyskac, zeby je miec to tzreba dodac ze klapa recyrkulacji musi byc zamknieta, niech ktos nie spodziewa sie latem prz 30 stopni na dworze ze mu przy otwartej klapie bedzie dmuchac z kratek 5 stopni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2006 19:04:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
dodac mozna jeszcze, ze przeciez teraz mamy bardzo gorące dni. Czyli trudniej jest ochłodzić powietrze, do tego dochodza jeszcze kanały wentylacyjne, ktore sa bardzo rozgrzane. Przed pomiarem trzeba je najpierw wychłodzić. Tak czy siak na wyjsciu bedziemy mieli inna temperature przy 20 stopniach w słońcu i przy 40 w cieniu. (rzecz jasna jesli jest powyzej temperatury od ktorej klima sie w ogole włącza czyli chyba jakies 4 stopnie)

Co do tego co pisał HANS jeszcze dodac mozna, ze tak jak przy rozprężaniu temperatura gazu maleje tak przy spreżaniu bardzo rosnie. Do tego gaz sie ogrzewa odbierajac ciepło z przelatujacego powietrza czyli chłodząc je. Ta nadwyzka jest oddawana w "chłodnicy klimy" zamontowanej zwykle przed chlodnica silnika. Niezaleznie od modelu auta po włączeniu klimy (czyli uruchomieniu kompresora, ktory robi ten calu obieg z wymianą ciepła) przynajmniej jeden wentylator sie odpala, lub odpalaja sie dwa ale na pierwszym biegu, po to by zagwarantowac wychłodzenie czynnika przelatujacego przez chlodnice.

Co do samego kompresora. Koło pasowe kreci sie caly czas. gdy włączy sie klime to koło to zesprzega sie z resztą kompresore i ten czyni swoją powinnosc - wykonuje jakas prace. Stąd ten spadek obrotów silnika. W sumie z alternatorem jest podobnie - sam z siebie nie stawia oporu ale gdy jest pod napięciem i musi zasewowac kilkanascie amper (swiatla, wentylator) to tez spowalnia obrót silnika. Stąd uklad regulacji obrotow biegu jalowego.

Wiem, ze to wiecie, pisze dla tego, ktory nie wie i sie pyta. :diabel: A jesli sie gdzies myle to mnie poprawcie.

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: