.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 21:48:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c4 ael] 2 sprawy :-)
PostNapisane: 02.lip.2006 23:21:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
witam, mam 2 pytania
po 1 nie dziala mi ogrzewanie, nawiew dziala, klapy gora srodek dol tez dzialaja i klima tez dziala, jednak nie mam cieplego powietrza, moze ktos mi powiedziec gdzie szukac przyczyny ?
mam climatronic,

po 2 , kupilem felgi 17" i nie bardzo wiem jakie mam opony zalozyc , typow jest kilka 205/50/17" , 215/45/17" lub 225/45/17", moze ktos mial u siebie w c4 jakis inny wymiar opon i dobrze sie jezdzilo.

prosze i dziekuje z gory za jakies po/rady :)

pzdr.

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2006 06:44:30 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ad1 uwalony silnik regulacji klapy

ad2 225/45/17 wyglada i jezdzi sie najlogiczniej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2006 08:17:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Ad 1. Niekoniecznie uwalony silnik. Mialem podobny problem, tyle ze klapka regulacji temperatury zatrzymala sie w polozeniu grzania. Ja mam co prawda C3, ale nagrzewnica w C4 jest bardzo podobna o ile nie taka sama. Z boku nagrzewnicy, od strony kierowcy, jest przykrecona taka pokrywka. Kolo niej wychodzi przewod z wtyczka 5 pinowa. Odkrec ta pokrywke (3 srubki od gory i 2 od dolu - do nich ciezko sie dostac bez wyciagania calej dmuchawy, ale przy odrobinie cierpliwosci i gimnastyki, oraz odpowiednio krótkim śrubokręcie da sie to zrobic). Żeby bylo łatwiej wymontuj caly mechanizm wycieraczek (u mnie trzymal sie na 3 śrubach i przewodzie :-) Po odkreceniu tej pokrywki ukaże ci się czarne pudelko z kabelkiem i dzwignią. Odkrec go i ostroznie odczep dzwignie od reszty dzwigienek. W tym pudelku jest silnik oraz potencjometr - czujnik polozenia dzwigni. Rozkrec to pudelko i otwórz (trzeba powdazyc, bo jeszcze sie trzyma na zatrzaskach. Uwazaj na uszczelke. W srodku zobaczysz silnik, pare kolek zebatych a na przedluzeniu oski dzwigni bedzie kawalek plytki drukowanej z potencjometrem. Plytka trzyma sie na 3 zatrzaskach. Wyjmij ja (ostroznie zeby nie pourywac kabelkow). Pod nia jest czerwona (u ciebie moze byc inny kolor), plastikowa oska, ktora wchodzi w otwor potencjometru. Jest ona wcisnieta na kulistą końcówkę osi dzwigni. Ściągnij tą plastikową ośkę (wystarczy mocno pociągnąć). Zobaczysz na niej sprężynkę (taki przecięty pierścień). Tu wlasnie jest przyczyna - plastik sie troche wytarl i ślizga się (ośka dźwigni wraz z kołem zebatym obraca się, a potencjometr stoi w miejscu. Przez to sterownik klimy mysli ze klapka jest w jednym polozeniu a tymczasem jest w innym. Ja zdjąłem tą sprężynkę, trochę ją ścisnąłem, założyłem spowrotem. Poskładałem wszystko w odwrotnej kolejności i teraz mi klapka działa jak nalezy :-) Koszt naprawy: 1,5h i 0zł. Większość czasu zeszła mi na znalezieniu tego czarnego pudełka i wykręceniu go. Jesli to nie pomoze, to bedziesz musial wymienic całe to pudełko na nowe.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: