.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.maja.2025 19:08:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5TDI AAT]Bardzo słabe ładowanie 12V
PostNapisane: 08.lip.2006 06:28:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:44:08
Posty: 208
Lokalizacja: - Pyskowice -
Mam problem z ładowanie, przy wyłaczonych światłach i klimatyzacji ładowanie na zegarze wskazuje mi około 14V,ale gdy tylko pozałaczam różne żeczy typu światła klima CD itd. to ladowanie nagle spada do 12 V.czy jest to normalny obiaw czy tez mam juz szczotki do wymiany? jezeli tak to czy jest łatwy dostęp do wyjęcia szczotek.pozdrawiam i z góry dziekuje.

_________________
AUDI A6 2.5 TDI AEL - power
AUDI A6 2.5 TDI AAT - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 07:54:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zacznij od sprawdzenia stanu akumulatora, tzn jakośći elektrolitu , upewnij sie czy cela nie jest oberwana (serwisy akumulatorow wiedza jak to sprawdzic).
W nastepnej kolejnosci (jesli aku jest sprawdzone) , sprawdzamy napięcie ładowania , gdyz mogl uszkodzić się akumulator. Przy naładowanym aku , napiecie ladowania siega ok 14,4 V.
Ostatnia sprawa to testy alternatora w fachowym warsztacie. NIemniej poniewasz szczotki znajdują się na regulatorze napiecia operacja wymiany trwa dość szybko.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AAT]Bardzo słabe ładowanie 12V
PostNapisane: 08.lip.2006 08:29:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
dogun napisał(a):
Mam problem z ładowanie, przy wyłaczonych światłach i klimatyzacji ładowanie na zegarze wskazuje mi około 14V,ale gdy tylko pozałaczam różne żeczy typu światła klima CD itd. to ladowanie nagle spada do 12 V.czy jest to normalny obiaw czy tez mam juz szczotki do wymiany? jezeli tak to czy jest łatwy dostęp do wyjęcia szczotek.pozdrawiam i z góry dziekuje.


Hmm, akumulator, nawet rozładowany nie powinien tak mocno obciążać alternatora. W starszych samochodach problemy tego typu są związane ze źle naciągniętym albo zużytym paskiem klinowym. Gdyby to były szczotki to napięcie ładowania wahało się wraz z obrotami silnika. Dla wyższych obrotów napięcie powinno spadać. Sprawdź paski, jeśli są ok. to jedź do warsztatu z alternatorem. Szczotki są na pewno razem w komplecie wraz z regulatorem napięcia, mógł się również uszkodzić układ prostowniczy, wtedy należałoby podłączyć oscyloskop :(
Sam dużo nie zdziałasz.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 09:33:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Zasiarczony akumulator to powod wez go wymien najlepiej na suchy ja takowy mam i jestem zadowolony. Szczotki sam wymien ale potrzeba troche umiejetnosci przy lutowaniu ale jak dokupisz nowe to te z zawartoscia miedzi a nie zwykle czarne jak do miksera.
Pozdrawiam

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 10:14:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:44:08
Posty: 208
Lokalizacja: - Pyskowice -
Akumulator kupiłem nowy w tym roku,więc wykluczam akumulator,pasek mam dobrze naciagniety bo bylem ostatnio u mechanika,mysle ze mogą byc to szczotki ale zerkałem na alternator i nie wiem gdzie sie te szczotki znajdują. R5 TDI AAT

_________________
AUDI A6 2.5 TDI AEL - power
AUDI A6 2.5 TDI AAT - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 10:20:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
pod tym plastikiem ale nie wiem jaki masz alternator w aat bo w ael jest moze inny.Odkrec ten tyl i zobaczysz regulator napiecia taki czarny i jasna ma podstawke odkrec go i wyjmij szczotki powinny tak wystawac z niego troche jakies conajmniej 3 mm .Sam regulator mogl się wykonczyc od temperatury nawet ale jak on padnie to nie ma wcale ładowania to samo się tyczy uzwojenia w alternatorze. Mozesz miec gdzies slaba mase albo cos i dlatego nie laduje ale ja obstawiam szczotki

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 10:20:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Jeżdzij i nie zawracaj sobie tym głowy, dopuki auto odpala bez problemu to niema powodów do zmartwień

P.S przy urwanej celi rozrusznik nawet nie dygnie.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 10:38:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:44:08
Posty: 208
Lokalizacja: - Pyskowice -
Fura narazie pali bez problemu ale jak widze tą skazowke z ładowania na 12V to słabo mi sie robi.

_________________
AUDI A6 2.5 TDI AEL - power
AUDI A6 2.5 TDI AAT - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: