dogun napisał(a):
Mam problem z ładowanie, przy wyłaczonych światłach i klimatyzacji ładowanie na zegarze wskazuje mi około 14V,ale gdy tylko pozałaczam różne żeczy typu światła klima CD itd. to ladowanie nagle spada do 12 V.czy jest to normalny obiaw czy tez mam juz szczotki do wymiany? jezeli tak to czy jest łatwy dostęp do wyjęcia szczotek.pozdrawiam i z góry dziekuje.
Hmm, akumulator, nawet rozładowany nie powinien tak mocno obciążać alternatora. W starszych samochodach problemy tego typu są związane ze źle naciągniętym albo zużytym paskiem klinowym. Gdyby to były szczotki to napięcie ładowania wahało się wraz z obrotami silnika. Dla wyższych obrotów napięcie powinno spadać. Sprawdź paski, jeśli są ok. to jedź do warsztatu z alternatorem. Szczotki są na pewno razem w komplecie wraz z regulatorem napięcia, mógł się również uszkodzić układ prostowniczy, wtedy należałoby podłączyć oscyloskop
Sam dużo nie zdziałasz.
Pozdrawiam