.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 18:04:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8, S6 - 4.2]
PostNapisane: 22.cze.2006 09:47:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 19:51:17
Posty: 210
Lokalizacja: Lubin
Witam Klubowicze.

Mam prosbe, czy ktos ma moze dane, informacje o silniku 4.2 z A8 i S6, czy w ogole jest to ten sam silnik ?. Chodzi mi o wymiary tego silnika, spalanie...itp.
Jezeli ktos posiada, albo moze podac linka lub pdf o wymiarach S6 i A8....bylbym wdzieczny :)

Druga sprawa to jakie sa wasze opinie na temat silnika 4.2, jak sie tym jezdzi sprawuje i czy warto isc w tym kierunku :).
A po drugie czy ktos poleca jakas instalacje wtrysku, czy warto i jak sprawuje sie ten silnik na takich instalacjach ??

Czy nie lepszym pomyslem bylby silnik 1.8 T z TT 225 KM i go krecic :D .

Prosze o cenne informacje....POZDRO

_________________
BMW 530D 2001r. - 09.09 - ...
Audi A6 C5 Avant 2,5 TDI V6 BFC - 01.08 - 11.08
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT => Bilstein B6 + H&R -40/ Alu S4 225/45/17 / Xenon licht / Sun Guard LX35 ..... - 01.08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2006 10:04:30 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
silnikow 4.2 bylo od groma , S6 conajmniej kilka modeli a o A8 nie wspomne ... mozesz sie dokladniej okreslic ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2006 10:15:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 19:51:17
Posty: 210
Lokalizacja: Lubin
4.2 chodzi mi od budy A6 C4, a w A8 to od modelu 1997-2000.

_________________
BMW 530D 2001r. - 09.09 - ...
Audi A6 C5 Avant 2,5 TDI V6 BFC - 01.08 - 11.08
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT => Bilstein B6 + H&R -40/ Alu S4 225/45/17 / Xenon licht / Sun Guard LX35 ..... - 01.08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2006 16:21:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2006 13:33:28
Posty: 42
Lokalizacja: Poznań
Try tutaj...
http://cichy.100tka.net/akp/dane.php

_________________
-----------
Hood'y

S8 2000r XII = 397 KM (tak już sobie zrobił porzedni własciciel ...) :-) co ja pocznę :-) szukam hamowni tak swoją droga do sprawdzenia pomimo jakis papierków z dokumentacją po niemiecku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2006 17:34:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 19:51:17
Posty: 210
Lokalizacja: Lubin
Dzieki. Fajna stronka :peace:

_________________
BMW 530D 2001r. - 09.09 - ...
Audi A6 C5 Avant 2,5 TDI V6 BFC - 01.08 - 11.08
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT => Bilstein B6 + H&R -40/ Alu S4 225/45/17 / Xenon licht / Sun Guard LX35 ..... - 01.08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2006 20:48:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Coś nie do końca jest na tej stronce, bo ja mam silnik ABH 4.2 280KM ' 93 i nie mam 2 zaworów, bo nawet na bloku jest napisane "32 Valve". Więc wychodzi że są 4 na cylinder. ;-)

A silnik sam w sobie jest rewelacyjny. Oczywiście nie można go porównać do A8 już od '95 (ojciec ma taki więc mam bezpośrednie porównanie :) ).
Kultura pracy jest wspaniała, auto jest dynamiczne, piekielnie szybkie i wcale nie pali jakichś ogromnych ilości (przy umiejętnej jeździe). ;-)

Co do instalacji to są trzy opcje:

1. Gaz sekwencyjny - u nas oba auta latają na identycznych instalkach, czyli KME Diego, listwa Matrix i wtryski Zavoli. Chodzi wyśmienicie, nie sprawia żadnych problemów, jeżeli są spadki mocy, to praktycznie przy tak ogromnym momencie niezauważalne. Na potwierdzenie dodam, że auta oba zamykają liczniki na gazie, czyli 280Km/h (v8 opony 225/45/17 a A8 245/45/18), oczywiście nie wiem dokładnie ile przekłamuje licznik ;-)
Palą podobnie (od 10 w trasie do 20 w mieście), chociaż A8 ma lepszą skrzynię, przez co potrafi spalić mniej.

2. Instalacja zwykła. Gazownicy się tego nie podejmują, a jeśli, to psują i auto albo nie jeździ na benzynie, albo pali potwornie i kiepsko jeździ także na gazie... Jednym słowem porażka, która zamiast oszczędzać wpędza w koszty.

3. "Magiczna", choć wcale nie twierdzę że gorsza, instalacja z kopmuterem, która jeździ i pali bardzo dobrze. W tej sprawie musisz się zwrócić do MałegoV8, bo on miał V8 zagazowane w magiczny sposób i to z bardzo dobrym skutkiem.

To chyba wszystko.
Po przejażdżce silnikiem V8, obojętnie czy w V8, czy w A8 i tak nie będziesz chciał żadnego innego, więc w sumie nie ma znaczenia który. 8 garów jest niezastąpione ;-), więc na pewno droga prowadzi w dobrym kierunku...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: