.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 23:30:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2006 11:20:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
scob napisał(a):
eh, kotlety wygrzebujece, i to w dodatku kiedy na termometrze jest (k* mać!) 33 stopnie.


to co ze 33st :) bokami nie mozna sobie polatac :D ? akurat asfalcik rozgrzany i gumy grają :D

A tak na poważnie, to jest juz sztuką opanować rozpędzony samochod 80-100kmh+ ktory leci w poślizgu (z roznych przyczyn...) na suchym asfalcie lub na mokrym. To juz wymaga ogromnego wyczucia samochodu i umiejętności.


P.S. ja tak jeszcze nie potrafię.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2006 12:05:11 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
slavo1 napisał(a):
No to panowie zostałem zaskoczony :P

Moje a6 to pierwsze quattro, w ogóle pierwsze audi... w każdym razie byłem przekonany (przynajmniej tak mi ludziska mówiły) ze w zimie super bez stresowo sie jezdzi ,a tu zonk, niespodzianka, zaczynam się bać...


najpierw sprobuj bo to o czym piszemy czego nalezy sie obawiac pojawia sie duzo pozniej niz przy jezdzie bez szalenstw. ogolnie rzecz biorac to jezdzac tak samo quattro i oska w osce masz poslizg , w quattro nie ... ale jezeli chcesz miec poslizg w quattro, musisz znacznie zwiekszyc predkosc a wtedy robi sie niebezpiecznie bo droga hamowania w przypadku quattro jest taka sama jak kazdym innym aucie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2006 15:30:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
dokladnie. jesli zimą w quattro zaskakuje cie jakas sytuacja - to znaczy ze pozwoliles sobie na duuuuzu zuzo wiecej niz gdybys jechal oska.
Pierwszej zimy po kupnie 90-ki balem sie i sie pokornie uczylem auta.
W kazdym kolejnym sezonie z wielkim bananem na twarzy ogladalem miny przerazonych przechodniow i innych kierowcow kiedy moja pszczolka szla przez krzyzowke bokiem - wciaz na swoim pasie i wciaz w zamierzonym kierunku.
Taki troche straszakowy topik wyszedl - ale moze i dobrze. Wychgodzi z niego jedno - jestesmy dorosli i nie wyglupiamy sie jak dzieci. Wyglupiamy sie, kiedy umiemy i wiemy ze nikomu nie zrobimy kuku :)

:Lukasik: nie kazdy ma 20vt ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2006 15:58:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Pozwole sie dołączyć do pytania ponieważ obecne audi to pierwsze auto ze stałym napędem 4x4 jaki docieram. Ponieważ dopiero mam je 2tygodnie i sie poznajemy mam dwa pytania zwiazne z napedem quattro. Czy normalną rzeczą jest to że przy pokonywaniu zakretów z dużymi prędkościami >120km/h mam wrażenie jakkby auto delikatnie pływało ???? Czy tak ma być ??
Po drugie przy robieniu nawrotek czuć napęd quattro, tzn wyczuwalne są takie jakkby minimalne szarpnięcia autem??
Prosze o info...

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2006 16:39:55 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wszystko zalezy od sytuacji na drodze. ogolnie to dopoki auto nie wpadnie w poslizg to powinno sie zachowywac jak kazde inne auto a jedynie fakt ze w quattro jest niezalezne tylnie zawieszenie moze miec wplyw ze auto prowdzi sie troche inaczej niz auto z belka z tylu... belka z tylu ma tendencje to gubienia przyczepnosci jednego kola w ostrych zakretach a przez co niebezpieczenstwo poslizgu ( nadsterownosci).jezeli Twoj przypadek jest inny to proponuje od zbadania stanu zawieszenia i kol


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2006 16:49:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
ozzy napisał(a):
Po drugie przy robieniu nawrotek czuć napęd quattro, tzn wyczuwalne są takie jakkby minimalne szarpnięcia autem??
Prosze o info...


Tez mam cos takiego, ale nie wiem czy tak powinno byc. Dzieje sie tak zwlaszcza na 1 i zadziej na 2 biegu przy malej predkosci. Wine za to ponosi luz w napedzie. U mnie jest dosc duzy na skrzyni. Przy zablokowanej przedniej osi, moge przekrecic tylne kola (krecac obydwoma w ta sama strone) o okolo 7 stopni ( przy zablokowanych 3 kolach jednym da sie krecic okolo 15 stopni). Czy tak powinno byc? Raczej nie, ale nie wiem jak to zlikwidowac. Wal i tylny most praktycznie nie ma luzu. Przednie przeguby tez nie maja luzu. Ten luz powstaje w skrzyni (na torsenie?). Dodam ze to jest druga skrzynia w tym aucie i w obu bylo tak samo.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2006 08:46:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
jak zaczynasz się bawić to czy masz FWD , RWD czy AWD jest trochę stresu :D zmieścisz sięprzed krawężnikiem i będziesz miał proste felgi czy nie :D
natomiast AWD daje tę przewagę że tam jest większy margines bezpieczeństwa i przy większej prędkości można robić to co w ośkach i nadal jechać po właściwym torze

Jednak jak jeździsz " po ludzku" jak "zwykły śmiertelnik" to naprawdę AWD jest o niebo lepsze bo ten dreszczyk emocji występuje bardzo żadko

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2006 21:04:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Dred napisał(a):
można robić to co w ośkach i nadal jechać po właściwym torze


tylko tu nie można zapomnieć, że potrzebujemy więcej miejsca, niż normalnie poruszejące się auto, czy RWD (w momencie, gdy chce odzyskać kierunek i odpuszcza gaz, bo gdy przy Q ciśniemy, wóz prostuje sie wolniej, niż odpuszczone RWD) - żeby skutecznie kierować pojazdem z quattro w poślizgu trzeba je SPORO narzucić, inaczej będzie skakanka, która i tak nie da ci tego co chciałeś, wygląda jak ratowanie auta, a nie jazda z zimną krwią
Nie ma co się kłamać, jak ktoś chce 'polatać' quattro w mieście, musi mieć pusta ulicę, inaczej pozamiata drugi pas (choć auto jako obiekt będzie pięknie osiągało kierunek jaki chcemy - miasto to nie miejsce do zabaw z quattro)

Dred napisał(a):
Jednak jak jeździsz " po ludzku" jak "zwykły śmiertelnik" to naprawdę AWD jest o niebo lepsze bo ten dreszczyk emocji występuje bardzo żadko


No, żadko, jeśli ktoś już pozna napęd - inaczej osoby, które świeżo stali się ich kierownikami, z reguły oczekują cudów, że auto NIGDY nie wpadnie w poślizg, albo samo w poślizgu pójdzie w żadanym kierunku niezależnie od pracy pod półką na mapę.... a tu się właśnie zaczynają schodki..... trening, trening...

@Dred: twoje cytaty użyłem nie po to, żeby kogokolwiek korygować, tylko że akurat coś nt. temat chciałem napisać dodatkowo. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2006 07:30:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
nie odebrałem tego jak poprawianie mnie :)
pozdro


reasumując nawet jak masz QUATTRO to możesz wpaść w poślizg
nawet jak masz Q to musisz się nauczyć tym jeździć
nawet jak masz Q to w zimę możesz miećniezłego dzwona jak nie potrenujesz :peace:

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: