.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 23:21:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 2,8 V6 ´00 A/T] - info o samochodzie.
PostNapisane: 14.lip.2006 12:38:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2006 12:29:45
Posty: 3
Lokalizacja: Katowice
Czesc,

Spodobaly mi sie A8. Jednak ze wzgledu na to, co dzieje sie na rynku paliwowym trzeba bedzie sie zdecydowac na 2.8 ... Mam kilka pytan zwaiazanym y tym samochodem :)

- podobaja mi sie wersje po liftingu, czyli raczej od 99 w gore.

- jak sie spisuje silnik ? Czy jest wystarczajacy do tego samochodu ? Znalazlem takie audi z sekwencynym gazem ... czy jest sens brac cos takiego ? - zaznaczam, ze nigdy nie mialem gazu

- czy skrzynie automatyczne sa wytrzymale ?

- jakies ogolne info o samochodzie.

Bede wdzieczny za wszyskie odpowiedzi.

_________________
Pozdrawiam,
Pawel.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 13:07:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mialem A8 2.8 (AMX, manual, 2001) przez krotki okres czasu.
silnik jest wg mnie zbyt slaby do flagowej limuzyny, automat jest wolniejszy niz manual. manual jest srednio szybki (8.4s do 100km/h), z kolei automat jest juz wolny (9.9s do 100km/h).
jak wiadomo w A8 po fl bylo kilka silnikow 2.8 (m.in. AMX, APR i AQD) - moj byl chyba najbardziej paliwozerny - 15l / 100km po miescie.
z reszta z powodu slabego momentu i wysokiego spalania pozegnalem sie z benzin i wrocilem do smierdziucha.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 19:40:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2006 12:29:45
Posty: 3
Lokalizacja: Katowice
Zostaje mi tylko przejechac sie samochodem i zobaczyc czy wystarczy na moje potrzeby :P

Ps. A jak w takim razie wypadalaby A6 2,5 TDi A/T .... zaznaczam, ze koniecznie chce automat ... bo jezdze samochodami z automatem od 10 lat, zero napraw a komfort duzy.

_________________
Pozdrawiam,
Pawel.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2006 13:39:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Pogadaj z tomusiem z katowic on ma A8 3.7 i ostatnio widziałem na kompie ze mu to duzo nie pali.Jakies 13L chyba jak dobrze pamietam...

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2006 17:17:21 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ja wogole nie wiem po co te dywagacje ...albo stac Cie na A8 albo nie a jak liczysz ze 2.8 bedzie palilo duzo mniej niz 4.2 to sie mylisz ... no ale to Ty bedziesz pozniej sobie wmawial ze zrobiles dobrze :P tylko 4.2 , wzglednie 3.3 TDI z tym ze to drugie to juz kapusta na serwis inna. poza tym 4.2 w automacie najwiecej i na szrotach najwiecej czesci ... a jak kupic po lifcie z silnikiem 5V to bedziesz happy i wogole bedziesz pukal sie w glowe ze wogole pomyslales o 2.8 w tym aucie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2006 17:44:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
hans napisał(a):
ja wogole nie wiem po co te dywagacje ...albo stac Cie na A8 albo nie a jak liczysz ze 2.8 bedzie palilo duzo mniej niz 4.2 to sie mylisz ... no ale to Ty bedziesz pozniej sobie wmawial ze zrobiles dobrze :P tylko 4.2 , wzglednie 3.3 TDI z tym ze to drugie to juz kapusta na serwis inna. poza tym 4.2 w automacie najwiecej i na szrotach najwiecej czesci ... a jak kupic po lifcie z silnikiem 5V to bedziesz happy i wogole bedziesz pukal sie w glowe ze wogole pomyslales o 2.8 w tym aucie

Mam identyczne przemyślenia! Niestety do tego trzeba dojrzeć, czy też przekonać się na własnej skórze...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2006 18:08:19 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
dokladnie tak jak mowisz :) ... jakbym byl taki madry jak teraz ale 4 lata temu to kupulbym 4.2 a nie 2.8 :D ... a jakbym wiedzial ze sie przewroce to bym nie wstawal :peace: niemniej jednak warto korzystac z doswiadczen innych i nie popelniac bledow mi 4 lata temu nikt nie powiedzial ze mam kupic 4.2 ... wszyscy sie rajcowali 1.8T i 2.8 a o quattro to malo kto slyszal :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2006 19:34:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2005 11:02:47
Posty: 47
Sprawa rozbija się o to czy dużo jeździsz po mieście bo jeśli tak to 4,2 spali dużo więcej niż 2,8; jeśli nie dużo po mieście to tylko i wyłącznie 4,2 5v - mój pali od 11 przy 100km/h, 13 - 120-130 km/h, 14 - 140-150km/h, 15 - 150, powyżej 160km/h - 16ltr (oczywiście gazu) ale przyspieszenie nawet z 3,7 jest nie porównywalne.

_________________
A8 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2006 23:44:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
hans napisał(a):
dokladnie tak jak mowisz :) ... jakbym byl taki madry jak teraz ale 4 lata temu to kupulbym 4.2 a nie 2.8 :D ... a jakbym wiedzial ze sie przewroce to bym nie wstawal :peace: niemniej jednak warto korzystac z doswiadczen innych i nie popelniac bledow mi 4 lata temu nikt nie powiedzial ze mam kupic 4.2 ... wszyscy sie rajcowali 1.8T i 2.8 a o quattro to malo kto slyszal :-D


Ja mam to samo, z tym, że straciłem jak na razie 3 lata w 2.8 :P Niemniej jednak zanosi się na to, że też dobiję do wyniku 4 lata... choć już w przekonaniu, że jedyna słuszna jednostka w Audi to 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2006 22:31:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Pawełw napisał(a):
Sprawa rozbija się o to czy dużo jeździsz po mieście bo jeśli tak to 4,2 spali dużo więcej niż 2,8; jeśli nie dużo po mieście to tylko i wyłącznie 4,2 5v ....

No cos w tym jest szczegolnie przy dzisiejszych cenach benzyny no i przy jezdzie po miescie gdzie nie jest wykorzystywana pelna moc silnika, a spalanie jest znaczne. Mercedes to wymyslil czasowe wylaczanie cylindrow (ZAS) w silniku V8 i V12 i kiedy jedziemy ze stala i niska predkoscia w miescie to nie potrzebujemy pelnej mocy. 4 z osmiu lub 6 z dwunastu cylindrow jest wylaczona. Dzieki temu oszczedza sie paliwo przy takich duzych silnikach. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: