.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 23:25:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C 4 AEL]Co mogłem zrobić nie tak?
PostNapisane: 23.lip.2006 18:15:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2006 19:31:59
Posty: 6
Lokalizacja: Częstochowa
Witam Wszystkich!Jestem świeżo upieczonym właścicielem C4 Avant AEL '95 .Super autko.Pewno już nigdy nie będę chciał innego :D .A teraz mój problem:otóż żarówka podświetlająca licznik przebytych kilometrów była spalona.Więc wyciągnąłem zegary,wymieniłem ową i wszystko złożyłem do kupy.Co się okazało :zegarek chodzi tylko przy włączonym zapłonie(dziś sprawdzałem wiązkę która dochodzi do trzech bocznych zegarów-raz był prąd ,a raz nie-w zależności od położenia tej wiązki).Chyba kabelki gdzieś są trafione.Ale to jedno.Druga sprawa to po tej wymianie żarówki komputer pokładowy przy każdym wyciągnięciu kluczyka resetuje się.A tak nie było.I tutaj kompletnie nie wiem gdzie szukać?Czy ktoś może pomóc człowiekowi?P.S. Czy wyświetlacz który pokazuje temp. na zewnątrz powinien świecić tak samo intensywnie jak np. ten od kilometrów?Wielkie dzięki za wszelkie podpowiedzi :peace: Pozdrawiam Wszystkich Posiadaczy 4 kółek ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2006 19:56:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Na 100% wina wiazki a dokladniej wtyczki. Do licznika dochodzi masa, stale 12V (z akumulatora) oraz 12V po stacyjce (pojawia sie po przekreceniu kluczyka) - oczywiscie jest tam wiecej kabelkow ale pisze tylko o zasilaniu. I wlasnie to stale 12V nie kontaktuje. Sluzy ono do podtrzymywania pamieci komputera i do zasilania zegarka. Wyciagnij jeszcze raz wtyczki i wepnij spowrotem. Moze cos zle weszlo, albo jakis brud podszedl. Kabelek nie powinien byc przelamany, bo tam raczej kable podczas eksploatacji sie nie zginaja. No chyba ze go urwales, ale wtedy raczej wogole by nie dzialalo.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Ostatnio edytowano 23.lip.2006 20:19:57 przez photokom, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2006 20:07:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2006 19:31:59
Posty: 6
Lokalizacja: Częstochowa
Dzięki Photokom.Wpinałem wszystko dziś jeszcze raz i dalej to samo. A i mierzyłem czy prąd jest na tym " masowym" kablu.I prąd jest!Chyba pojadę do elektryka :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2006 20:17:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
:-)
Na masie nie powinno byc pradu. A raczej napiecia. A ogladnales dokladnie wtyczke i gniazdo? Moze ktoras blaszka sie wygiela? Jestem pewien ze to cos w zlaczce. Sprawdz dokladnie czy wszystki blaszki wygladaja tak samo. Jesli nie to wyprostuj. Jesli nie da rady to jedz do elektryka, ale szkoda kasy wydawac :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2006 20:43:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 14:35:36
Posty: 259
Lokalizacja: Rzeszów
Miałem te same obajwy tylko inaczej do nich doszło.
Po wyłączeniu zapłony resetowały się kilometry, zegarek. - Brak zasilania na podtrzymaniu napięcia na desce. Do deski dochodzi zasilanie przy zapłonie i zasilanie bez zapłonu. Oba mają oddzielne bezpieczniki.
Jak doszedłem że mam uwalony bezpiecznik to przez dwa tygodnie szukałem co mi go ciągle uwala. Na tym zasilaniu są jeszcze obie zapalniczki, podsufitki, szyber dach. Miałem zwarcie w zapalniczce z tyłu i dlatego mając uwalony bezpiecznik nie miałem pamięci na desce.

(Masz po prostu uwalony bezpiecznik).

W twoim przypadku uwalił ci się bezpieczki (być może zrobiło sie gdzieś zwarcie). Teraz nie pamiętam który to ale ich jest niedużo łatwo sprawdzić. Jak ci wywali w palcach ponownie bezpiecznik (to nie boli) to masz problem z wtyczkami kablami etc. A jak wymienisz bez uwalenia do pamięć deseczki ruszy.

_________________
C4 '93 100 AAT 2.5TDI (115 oficjalnie może więcej)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2006 21:27:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
Mam taki sam problem z zegarkiem. I narazie temat olałem bo zegarek jest wyserowywany z płyty głównej i z tego co patrzalem co 60s dostaje impuls do przestawienia wskazówki. Tyle że u mnie licznik przebiegu dziennego sie nie kasuje czyli mniewam ze napiecie na płyte jest ale komp od spalania po przekreceniu zapłonu ustawia sie zawsze na spalanie chwilowe czy tak powinno być ?.
Wyświetlacz temp powinien sia podswietlac tak jak reszta a przy włączeniu świateł sciemiać.

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Ostatnio edytowano 23.lip.2006 21:28:44 przez kali, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2006 21:28:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
gkorzen napisał(a):
(Masz po prostu uwalony bezpiecznik).


Jak by to byl bezpiecznik to wogole by nie chodzilo. A jak pisze tymeekk, ze jak porusza wiazka to raz napiecie dochodzi a raz nie ...
Upieram sie dalej przy tej wtyczce. Albo zgieta ktoras blaszka we wtyczce, albo kabelek nie za dobrze jest zacisniety i nie laczy, albo jakis zimny lut przy gniezdzie.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 19:03:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2006 19:31:59
Posty: 6
Lokalizacja: Częstochowa
Hejka.Bezpieczniki są w porządku.Co do kabla masowego,to źle się wyraziłem-napęcia na nim nie ma ale wiem że nie jest trzaśnięty.Całkiem możliwe że zegarek nie chodzi przez trafioną wiązkę ale co z tym kompem?On jest gdzie indziej umiejscowiony.I resetuje się skurczybyk.Nie wydaje mi się żebym coś uszkodził podczas wyjmowania/wkładania zegarów,ale może...?Pogrzebę jescze przy tym troszkę.Jak nic nie wskóram to do wracza :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 20:15:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Pisalem Ci juz, ze komp potrzebuje stalego napiecia do podtrzymania pamieci. Jest umieszczony gdzie indziej, ale to stale 12V ktore jest miedzy innymi do zegarka i dzie rowniez do niego. Jak masz miernik to pomierz napiecia we wtyczce czy masz stale 12V na jednym z przewodow, a na innym 12V gdy wlaczysz zaplon i 0 gdy wylaczysz. Jesli jest to stale 12V i nie zanika jak poruszasz wiazka, to szukaj jakiegos zimnego lutu na zegarach. Najprawdopodobniej przy gniezdzie wtyczki. Zobacz do ktorego pinu podpina sie pin z 12V z wtyczki i idz po zciezce czy nie jest gdzies przerwana.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: