.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 23:32:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi 80 B2 85r.] Potrzebuje pomocy w rozpoznaniu usterki !!
PostNapisane: 22.lip.2006 13:55:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2005 15:26:14
Posty: 43
Witam!! Mam taki problem wracałem z wakacji autem i w pewnym momencie zaczęła mi się świecić (mrugać) kontrolka akumulatora. Raz świeciła mocno, czasem ledwo była widoczna ale też mrugała. Przyjechałem do domu zgasiłem go przekręciłem kluczyk w stacyjce to lamki ani akumulatora ani oleju nie świeciły ale auto odpalało, a jak się go odpaliło to kontrolka akumulatora zaczynała mrugać. Dzisiaj jak jechałem to dodając gazu kontrolka gasła, czasami jest tak ze po przekręceniu kluczyka kontrolki świecą, ale to też nie zawsze nawet mi radio się wyłączyło tak jakby się akumulator rozładował ale odczekałem chwile to się włączyło. Może być wina ładowania????????????? Jak to sprawdzić??????????? Prosiłbym o jakieś sugestie tylko bez żadnych głupich tekstów, bo jestem laikiem w tych sprawach!!!!!!!! Z GÓRY DZIĘKI!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2006 15:51:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wymien szczotki r regulatorem a jak umiesz to możesz wylutować same szczotki ale kup te miedziane a nie czarne. Musisz też sprawdzić mase od silnika do karoserii bo prawdopodobnie nie łączy no i dodaj troche wody destylowanej do akumulatora bo może jest niski poziom i płytki robią zwore

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2006 16:04:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2005 15:26:14
Posty: 43
Właśnie wróciłem autem i podczas jazdy tak jakby akumulator się rozładowywał bo kontrolki już praktycznie żadne nie świecą nawet kierunki itp. Zauważyłem też że podczas jazdy jak chciałem depnąc gaz to auto nie miało mocy (chciałem gościa wyprzedzić zredukowałem bieg wcisnąłem gaz a auto zaczęło szarpać nie miał wogule siły), a jak się umiarkowanie jechało to nic takiego nie zauważyłem. Jeśli chodzi o poziom wody w akumulatorze to jest ok, masa również wydaje się ok!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2006 17:18:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2005 15:26:14
Posty: 43
Kolego orientujesz się może ile mm powinny WYSTAWAĆ szczotki ????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2006 22:03:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2005 20:18:37
Posty: 528
Lokalizacja: Łódź
Około 10mm.

_________________
Pozdrawiamy M&M

A4 B6 Avant
80 B4 Avant (stary grzechotnik)
80 B3
80 B2 GL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2006 22:14:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
W/g instrukcji: nowe szczotki węglowe mają długość 13 mm (całkowita), granica zużycia osiągana jest przy długosci ok. 5 mm (ale ważny jest też stan sprężynek). Przy wymianie należy odlutować plecione przewody ze szczotkami i przylutować nowe. Same szczotki są tanie.

Napięcie na klemach akumulatora przy pracującym silniku powinno wynosić ok. 14,0 V

Jeśli alternator jest sprawny, to podczas jazdy, stan akumulatora nie jest tak istotny (przy małej liczbie odbiorników prądu). Kontrolki nie powinny przygasać.

Nie wolno odłączać akumulatora przy pracującym silniku!

Pozdrowienia.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2006 13:03:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
A może po prostu pasek alternatora się ślizga. Przy okazji przeczyść dokładnie też klemę ( + ) na aku, bo u mnie takiego nalotu dostawała, że grzało się, a czasem nie mógł nawet rozrusznik zakręcić - jakby był słaby aku, a okazało się, że tylko klema ma kilogram nalotu...

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2006 14:43:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2005 15:26:14
Posty: 43
Wykręciłem regulator napięcia i jedna szczotka ma około 4-5mm zaś druga około 2-3mm!!!! Zaraz sprawdze jaki jest prąd na klemach akumulatora bo się akurat ładuje teraz bo wczoraj rozładował się całkowicie!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2006 19:23:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Więc najprawdopodobniej msz już winowajcę - szczotki albo caly regulator do zmiany i bedzie smigal :D

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2006 19:32:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2005 15:26:14
Posty: 43
Napięcie na klemach przy pracującym silniku wynosi 13,8-13,9V, po włączeniu wszystkich świeteł, ogrzewania tylnej szyby napięcie spadło do 13,6V (zależy ile rzeczy jest włączonych)!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2006 19:33:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
niedroga sprawa, regulator ze szczotami chyba ze 30zł kosztuje. Wkrecasz nowy i smigasz dalej :) Na wszelki wypadek wez ze sobą stary do sklepu i kup na identyczne napięcie, jest na nim napisane (13,9 albo 14,1V).

P.S. moze być tak, ze raz ci ładuje a raz nie, zaleznie czy szczota dotknie czy nie. W kazdym razie regulator masz do wymiany. a jak to nie pomoze to trzeba obmierzyć akumulator, po zgaszeniu czy trzyma jeszcze forme. Po godzinie stania powinien miec co najmniej 12,5V (bez zadnego obiciazenia typu lampki itp) i przy rozruchu napiecie nie powinno za bardzo spadać, na pewno z 10-11V powinien trzymać w trakcie kręcenia.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 08:58:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2005 20:18:37
Posty: 528
Lokalizacja: Łódź
Michalaudi napisał(a):
Napięcie na klemach przy pracującym silniku wynosi 13,8-13,9V, po włączeniu wszystkich świeteł, ogrzewania tylnej szyby napięcie spadło do 13,6V (zależy ile rzeczy jest włączonych)!!!!!!!!!


A przy jakich obrotach silnika testowałeś podejrzewam że na wolnych. Zrób test na wyższych obrotach silnika bo często wtedy szczotki tracą kontakt z komutatorem.

_________________
Pozdrawiamy M&M

A4 B6 Avant
80 B4 Avant (stary grzechotnik)
80 B3
80 B2 GL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 09:12:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Możesz mieć jeszcze kłopot z uzwojeniem wzbudzenia alternatora. Jeżeli po dodaniu gazu przy wyższych obrotach pojawia się ładowanie czyli napięcie ok 14V na klemach akumulatora, to właśnie możesz mieć uszkodzony przewód cieniutki idący do alternatora lub sam alternator. To tylko jeszcze jedna opcja. Zacznij od wymiany regulatora ze szczotkami. 25 PLN Hella.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 11:22:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2005 15:26:14
Posty: 43
Dzisiaj kupiłem nowy regulator napięcia i wskazania są następujące :

1.Przy włączonym silniku 14,07-14,1V
2.Po dodaniu gazu 14,03-14,06V
3.Po właczeniu odbiorników (tj. świateł ogrzewanie szyby) 13,77-13,8V

Jeśli chodzi o obroty to na wyższych też był sprawdzany i to samo się działo!!!!

Co wy na to?????????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 11:58:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Wyglada na to ze jest OK. Nie zapala ci sie juz kontrolka ladowania?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 12:01:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2005 15:26:14
Posty: 43
Jak narazie nie!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 21:13:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
No więc najprawdopodobniej mamy winowajcę :D

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: