.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 23:30:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.8]Rozrzad
PostNapisane: 29.mar.2006 18:35:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2006 23:14:04
Posty: 58
Lokalizacja: warszawa
chce wymienic rozrzad,ale nie wiem jaki mam o sa dwa rodzaje ? czy moge to jakos sprawdzic? a4 1,8 20v 95 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Rozrząd w A4 1,8 20v.
PostNapisane: 30.mar.2006 20:15:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.mar.2006 17:02:38
Posty: 44
Lokalizacja: Mazury
Musisz na początek sprawdzić kod silnika. Jest wybity na stopce pod pokrywą
silnika /wąska nad wtryskiwaczami/. Może to być ADR, ale potrzebny będzie jeszcze nr. nadwozia , bo są dwa rodzaje rozrządów. Może być pasek 152 lub
153 zębny. W przypadku tego pierwszego jest problem z napinaczem. Możesz go kupić tylko w ASO /koszt ok.300 zł/. W drugim przypadku masz do wyboru
kilka firm. Proponuję SKF lub RUVILL /ok.200 zł/.
Pozdrawiam WIROT.
A6 2.5 TDI V6 98r. :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 10:22:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Witam
Sprawa rozrządu w ADR-ach z początkowych roczników wygląda następująco:
Oryginalnie instalowany był pasek na 152 zęby do tego odpowiednia rolka i tłumik drgań. Po jakimś czasie stwierdzono awaryjność tłumika drgań (napięcie zależne było chyba od temperatury silnika - ale nie napewno). W oryginalnych zestawach naprawczych oferowano wtedy nową rolkę współpracującą z nowym typem tłumikia drgań oraz paskiem na 153 zęby, a stary układ został wycofany z produkcji (także inne firmy nie oferują obecnie zamienników)
Opis wymiany rozrządu ze zdjęciami zamieszcza strona AudiWorld
Jeżeli w silniku siedzi zestaw z paskiem na 152 zęby to czeka Cię większy wydatek gdyż trzeba wtedy wymienić: pasek, rolkę napinacza, tłumik drgań, małą rolkę, ewentualnie pompę wody. Jeżeli tłumik drgań jest już nowego typu wymiana będzie trochę tańsza. Na allegro cały zestaw oferują za 620 zł i jest to bardzo przystępna cena.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 21:34:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2006 01:24:57
Posty: 23
Lokalizacja: Wrocław
Koledzy,
Czy można w takim razie w miarę mało inwazyjną metodą samemu oszacować jaki typ rozrządu (nowy czy stary) mam u siebie?

Dzięks,
Pozdr.

_________________
A4 '95 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 05:03:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Jedynym sposobem jest odkręcenie plastikowej osłony rozrządu - z tego co pamiętam jest tam bardzo trudny dostęp bez demontażu chłodnicy. Następnie zobacz jaki masz tłumik drgań (napinacz). Porównaj go z tymi w linku który podałem w poprzednim poście. Jeżeli jest taki sam jak na zdjęciu pod 8 punktem opisu - to jest stary typ na 152 zęby, jeżeli natomiast taki jak pod 16 punktem opisu to będzie już nowy na 153 zęby.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 20:05:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2006 13:33:24
Posty: 44
Mam audi A6 1997r z silniekiem AEB 1,8 Turbo chcem wymienić pasek rozrządu ze starego paska odczytałem że ma 152 zęby czy ten problem też mnie dotyczy?

_________________
Audi A6 1.8 turbo `98
Audi A4 1,6 `95
Audi B4 2,0 `94
Audi B3 1,8 `87


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 23:36:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.cze.2006 21:14:19
Posty: 11
Lokalizacja: Świdnica
Auto: S6 ANK
Właśnie zmieniłem rozrząd. Dla ciekawych, dane z faktury VAT.

1.Napinacz [Nr kat. -532016110] --- 65 ,-
2.Napinacz [Nr kat. -531049920] --- 180,-
3.Pasek /Micro/ 5/1300 [Nr kat. -58389] ---35,-
4.Pasek Klin.11.0x528 [Nr kat. -6301MC] ---12,-
5.Pasek Rozrz./153/Audi 1.8 20v [Nr kat. -65492XS] ---80,-
6.Pasek /Micro/4/850 [Nr kat. -1987947895] ---15,99 (promocja ? :P )
7.Pompa wodna [Nr kat. -A183] ---85,-

RAZEM: 472,99 części + 180 robota = 653 ZETA

Myśle że to niedużo, choć niewiem jak z jakością. Następna wizyta za 60kkm. :peace:

_________________
Audi A4 Avant 1.8 ADR
Seat Cordoba 1.9 AGR
Audi S6 ANK :D
Póki walczysz - wygrywasz
OOOO 4 EVR


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: