.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 23:30:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 TDI] wymiana filtrów.
PostNapisane: 17.lip.2006 16:48:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
Mam pytanie co ile wymieniac filtr paliwa i filtr kabiny a A6 AKE.

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 17:08:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...niech przemowi ksiazka serwisowa...

filtra paliwa - 60 000km
filtr kabiny 15 000km / 1rok


co do filtra paliwa, to biorac pod uwage ilosc siarki w pl paliwie, przebieg 60k zredukowalbym o jakies 30k.
wymieniam co 30 000 (na Knecht badz ew. na oryginalny).

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 17:32:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
Dzięki bardzo. Jutro jade wymieniac olej i filtry i tak się właśnie zastanawiałem ponieważ przy ostatniej wymianie ani jeden ani drugi nie był wymieniany. Dodam że przy włączeniu klimy trochę śmierdzi chociaż odkażałem jakimś środkiem. Troszkę się ździwiłem jak mi za 4 filtry zaśpiewali około 300 zł.
Po drugie zmieniam olej z long life 0W30 na syntetyka schell helix diesel ultra 5W40 i zobaczymy co się będzie działo.

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 18:25:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...bedzie zapewne ciszej...

Motul Specific 505.01 tez jest niezly [ale nie chce by bylo to poczatkiem dyskusji, co lepsze].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 18:38:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2005 20:40:36
Posty: 252
Lokalizacja: WROCŁAW
Ja chce tylko przestrzec, przed rodzimymi wyrobami marki FILTRON!!
FILTRON to koszmar,ktory nie wiedziec czemu zajmuje dosc dobra pozycje na rynku.Mimo nieszczelnosci filtrow paliwa i wyplukujacych sie elementow z filtrow oleju ktore robia balagan w magistralach olejowych... MANN to b.dobre wyroby i wcale nie sa drozsze.

_________________
c3 avant 2,5tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 18:44:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
simon 26 napisał(a):
Ja chce tylko przestrzec, przed rodzimymi wyrobami marki FILTRON!!
FILTRON to koszmar,ktory nie wiedziec czemu zajmuje dosc dobra pozycje na rynku.Mimo nieszczelnosci filtrow paliwa i wyplukujacych sie elementow z filtrow oleju ktore robia balagan w magistralach olejowych... MANN to b.dobre wyroby i wcale nie sa drozsze.


Właśnie zamówiłem filtry MANNA które są nieco droższe mając do wyboru Filtrona i MANNA.

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 18:51:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Jeżdżac na Castrolu Magnatec(tak popełniłem byłem kiedyś) aftko łykało jakieś 2 litry miedzy wymianami, przeszedłem na Mobila po nienajlepszych czyt. koszmarnych opiniach na temat Castrola, aftko przestało łykać olej wogóle. Tera pyt., czy to scierwo było tak żadkie,ze przelatywalo przez silnik jak 150, czy jest jakis inny powod takiej sytuacji? Wiem ze troche odbieglem od tematu, ale jakos tak wyszło.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 19:01:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
Norbi napisał(a):
Jeżdżac na Castrolu Magnatec(tak popełniłem byłem kiedyś) aftko łykało jakieś 2 litry miedzy wymianami, przeszedłem na Mobila po nienajlepszych czyt. koszmarnych opiniach na temat Castrola, aftko przestało łykać olej wogóle. Tera pyt., czy to scierwo było tak żadkie,ze przelatywalo przez silnik jak 150, czy jest jakis inny powod takiej sytuacji? Wiem ze troche odbieglem od tematu, ale jakos tak wyszło.

Dzisiaj gościu pół godziny namawiał mnie na Castrola mówiąc jaki on wspaniały ale po przeglądnięciu forum (w przeszłości ) zdecydowany byłem na Mbil albo Schell. Mobila 5W40 nie mieli więc nie pozostało nic tylko kupic Schella.

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 19:03:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.cze.2006 11:05:09
Posty: 45
Lokalizacja: Mława
u mnie bylo to samo - castrolu wypijał 1l na 1000km, zmienilem na valvoline i moze ze 100g pociagnie!!!
pozdr

_________________
Audi A4 QUATTRO '97 2,8 30V
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 19:12:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
lenoks napisał(a):
Norbi napisał(a):
Jeżdżac na Castrolu Magnatec(tak popełniłem byłem kiedyś) aftko łykało jakieś 2 litry miedzy wymianami, przeszedłem na Mobila po nienajlepszych czyt. koszmarnych opiniach na temat Castrola, aftko przestało łykać olej wogóle. Tera pyt., czy to scierwo było tak żadkie,ze przelatywalo przez silnik jak 150, czy jest jakis inny powod takiej sytuacji? Wiem ze troche odbieglem od tematu, ale jakos tak wyszło.

Dzisiaj gościu pół godziny namawiał mnie na Castrola mówiąc jaki on wspaniały ale po przeglądnięciu forum (w przeszłości ) zdecydowany byłem na Mbil albo Schell. Mobila 5W40 nie mieli więc nie pozostało nic tylko kupic Schella.
Shell bardzo dobry wybór.Pzdr.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 16:05:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2006 09:10:58
Posty: 81
Lokalizacja: warszawa
ja tez wlasnie sie przymierzam do zmiany filtrow w swoim AKE
zakupilem filtr paliwa i oleju knechta. czekam jeszcze na filtr kabiny tej samej firmy bo nie mieli. slyszlame ze po oryginalach najlpszy wybor.

co do ojelu to tez bede zmienial pierwszy raz po zakupie. w niemczech jezdzil w systemie LL na oleju Mobil 0W-30. Teraz zaleje niemieckim olejem Liqiu-Moly (w pelni spelnioajace wymogi VW/Audi) 5W-40
Auto ma przebieg ponad 200tys.

Czy myslicie ze zmiana oleju (a reczej jego parametrow) moze wplynac na silnik?

_________________
Audi A6 2001r. 2.5TDi V6 180KM Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: