.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 23:21:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2,0 ABK - GAZ ALL ]- Pytanie do "gaziarzy rezaczy&q
PostNapisane: 27.lip.2006 07:02:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Witam . Podczas zmiany wkładki filtru powietrza z dziadowskiego papierowego na wkładke K&N zauwazyłem ,ze gazownicy przykręcili klapke mechanizmu regulacji poboru powietrza na prace wyłacznie z podgrzanym powietrzem znad kolektora. Oczywiście klapka wróciła w normalne połozenie. Gaz jest wyregulowany . Objaw taki ,że jak wrzuce luz przy 110 - wzwyz to silnik gaśnie :diabel: Czyzby zakniety dostep "zimnego" powietrza miał to niwelować ? Może zamknięcie klapki miało wpływac na cos innego jeszcze? :)

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 08:23:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Zamknięcie klapki powoduje:
1) zmniejszenie ilości powietrza zasysanego przez silnik
2) spadek mocy
3) wzrost temperatury mieszanki zasysanej do cylindrów
W warunkach zimowych może spowodować zmniejszenie zużycia paliwa, zwłaszcza jeśli jeździsz na krótkich odcinkach. Przy temp. powietrza powyżej zera jest niewskazane a nawet szkodliwe...
Dlaczego gaśnie? Zasłonili klapkę i wyregulowali mieszankę... Ty ją odsłoniłeś (czyli doprowadziłeś do normalności), ale ilość zasysanego powietrza wzrosła (mniejsze opory przepływu) i mieszanka może być zbyt uboga do stabilnej pracy na wolnych obrotach, zwłąszcza jeśli jednocześnie do układu jest wtłaczane powietrze (możesz ewentualnie spróbować zmienić położenie rury zasysającej powietrze do filtra).
Rozwiązanie: ustawić jeszcze raz dawkę paliwa (czyli gazu) - powinno śmigać...
Co do "dziadowskich" i "niedziadowskich" wkładów filtra powietrza: wkład powinien być taki jak przewiduje producent, każde rezanie zmienia charakterystykę przepływu powietrza i może powodować dziwne zachowanie silnika.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 08:29:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Nie do konca tak. Skoro mu gasnie tylko powyzej 110km/h to jest to spowodowane tym, ze wlot zimnego powietrza jest skierowany do przodu. Przy wiekszej predkosci powietrze jest "wdmuchiwane" do tego wlotu i przez to jest wieksza dawka powietrza. Na benzynie nie ma to praktycznie znaczenia, ale LPG jest na to bardziej czuly i dlatego gsnie. Wystarczy ze skierujesz wlot w bok albo dasz przed nim jakas przeslone (tylko tak zeby go nie zatkalo - kilka cm przed wlotem)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 08:34:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Ok , dzieki za informację. Mieszanke mam wyregulowana juz po zmianie filtra. Po podpieciu do sterownika gazu na jałowych obrotach wskazania sondypokazują prawie idealna mieszankę. O Zobacze czy dam rade zmienić tor wlotu zimnego powietrza. Podejrzewam ,ze równiez kwestia gaśnięcia może być spowodowana mniejszymi oporami przelotu powietrza przez wkładkę bawełnianą. Potestuje i zobaczę.

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 08:40:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
To na 100% wina tego wlotu od przodu. Mialem to samo w C2. Tylko mi gaslo juz od 60km/h. Nasadka wsadzona na wlot, ktora powodowala, ze powietrze wlatywalo spod spodu a ni od przodu zalatwila sprawe.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 08:42:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Zobaczymy co bedzie z osiagami jak zmienię tor wlotu. Teraz wydawało mi sie ze efekt "wbijania" powietrza od przodu wpłynał pozytywnie na osiągi . Na gazie budzik prawie sie zamyka . Jak bedzie gorzej to zostawie tak jak jest :diabel:

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 08:47:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Nie powinno byc roznicy. Jedyne co powoduje to wbijanie powietrza to zubozenie mieszanki. Przyrost mocy jest raczej od tego, ze wlatuje tam chlodniejsze powietrze, a nie gorace brane znad kolektora. Musisz tylko uwazac zeby nie zmniejszyc przekroju wlotu. Latwo to zrobic jak zalazysz jakis gumowy waz i go zagniesz.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 08:54:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Oostatnia uwaga jest trafna. dzieki za podpowiedzi :D

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 09:39:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
poczytaj
http://rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php? ... 7becabef37

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: