.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2025 08:56:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Stukanie w silniku 1.8 20V (nie zawory i nie "szklanki&
PostNapisane: 16.sie.2005 19:26:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2005 21:52:09
Posty: 8
Lokalizacja: Turek
Witam wszystkich, mam pewien problem. Co pewien czas z mojego silnika (1.8 20V) dobiegają dziwne odgłosy. Trudno to opisać...... ja to nazywam traktorkiem. Czasem przy rozruchu zimnego silnika przez kilka sekund, a czasem gdy silnik sie dogrzeje zaczyna mi stukać przez dłuższy czas. Nie ma normy na to jak długo to stuka i w sumie kiedy stuka. Byłem porozmawiać z mechanikiem, oczywiście jak na złość silnik nie chciał ani razu stuknąć lecz po dłuższej rozmowie stwierdził mechanik, że może to być napinacz łańcucha poprzez który napędzany jest drugi wałek. No i w tym miejscu zwracam sie z prośbą do Was :) Macie jakieś pomysły lub spostrzezenia?? Czy mozna regulować ten napinacz??

Auto ma przejechane 190.000, oleju nie bierze, w sumie żyleta..... Pozdrawiam

_________________
Audi A4 1.8 20V 95 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 20:11:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Z tego co wiem to jest tam śruba regulacyjna napinacza.
Jeśli to sam napinacz to raczej do wymiany cały (nie może raz sobie puszczać a raz szpanować).

Zmieniałeś ostatnio oliwke?

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 22:03:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to sie nazywa napinacz lancuszka rozrzadu ... on odpowiada za zmiane faz rozrzadu .... czesta przypadkosc w 1.8 i 1.8T

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 00:20:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2005 21:52:09
Posty: 8
Lokalizacja: Turek
Dzieki za info..... Czyli w sumie sugerujecie wymiane elementu?? Jeszcze nie zaglądałem pod pokrywe zaworów wiec mam nadzieje ze wystarczy wymienic napinacz przy okazji łańcuch no i to by było na tyle, co??

_________________
Audi A4 1.8 20V 95 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 22:01:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
może pobadaj też przy okazji uszczelnienia zaworów, czy czasem nie są za twarde, ale jak rzeczywiście oliwki nie wciga to szkoda się babrać.

łańcuszek zbada mechanik, czy się kwalifikuje do zmiany.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2005 20:57:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Ten napinacz sterowany jest elektrozaworem.
Mozesz sprawdzic ,czy dochodzi zasilanie powyzej 1700 obrotow ,
moze polecial bezpiecznik,ktory jest w plastikowej skrzynce kolo kompa.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2005 15:43:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2005 21:52:09
Posty: 8
Lokalizacja: Turek
oles napisał(a):
Ten napinacz sterowany jest elektrozaworem.
Mozesz sprawdzic ,czy dochodzi zasilanie powyzej 1700 obrotow ,
moze polecial bezpiecznik,ktory jest w plastikowej skrzynce kolo kompa.


Mógłbys mi napisać gdzie jest umiejscowiony ten elektrozawór??

_________________
Audi A4 1.8 20V 95 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2005 21:58:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
To tworzy calosc razem z napinaczem.
Wtyczka przychodzi z prawej strony za pokrywa glowicy.
Tego osobno chyba nie mozna kupic.
Ale slyszalem ze bezpiecznik tez moze poleciec.
Znajduje sie w skrzynce obok modulu kompa silnika.

Ale byly tez wersje tylko z hydrauliczna regulacja bez elektrozaworu.
Jesli masz silnik ADR to jest z zaworem,napinacz kosztuje powyzej 300€.
Nie ma mozliwosci regulacji,
W praktyce objawia sie stukaniem przy kazdym zapuszczaniu autka-silnik zimny lub goracy.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2005 12:59:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2005 21:52:09
Posty: 8
Lokalizacja: Turek
oles napisał(a):
To tworzy calosc razem z napinaczem.
Wtyczka przychodzi z prawej strony za pokrywa glowicy.
Tego osobno chyba nie mozna kupic.
Ale slyszalem ze bezpiecznik tez moze poleciec.
Znajduje sie w skrzynce obok modulu kompa silnika.

Ale byly tez wersje tylko z hydrauliczna regulacja bez elektrozaworu.
Jesli masz silnik ADR to jest z zaworem,napinacz kosztuje powyzej 300€.
Nie ma mozliwosci regulacji,
W praktyce objawia sie stukaniem przy kazdym zapuszczaniu autka-silnik zimny lub goracy.


Tak się składa, że mam silnik ADR czyli tak jak mówisz, napinacz jest z elektrozaworem. Nie chciałbym byc upierdliwy :) ale odnośnie tego bezpiecznika to w skrzynce obok modułu komputera silnika (pod maską obok pompy hamulcowej) nie mam zadnych bezpieczników.... Chyba, że nie myśle o tym o czym powinienem i o czym ty mi napisałeś. Pozdrawiam

_________________
Audi A4 1.8 20V 95 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2005 23:02:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
W tej skrzynce po lewej stronie kolo kompa powinno byc miejsce na kilka
bezpiecznikow i chyba dwa przekazniki,chyba ze tak bylo dopiero w pozniejszych wersjach.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 11:26:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2006 16:08:26
Posty: 53
Witam. Kolega ostatnio ma podobny problem z A4 1.8 95r. Słychac po dodaniu gazu w okolic łancuszka klekotanie. Miał wyciek oleju spod pokrywy zaworów, wymienił uszczelke ale dalej sie pociło, po dokładnym obejrzeniu znalazł pekniecie pokrywy od strony prawej /patrzac od przodu/w okolicy łancucha i wytarcia od wewnątrz pokrywy. Auto sprowadził 2 miesiace temu wiec nie zna przeszłosci wozu. Co proponujecie, w tech chwili ma pospawaną pokrywe i narazie nie cieknie ale rzegocze dalej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 18:11:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2006 04:48:39
Posty: 44
Lokalizacja: Okolice Lublina
U mnie jest to samo, 1.8 1995 r. Klekotanie slychac zawsze rano, albo po kilkugodzinnej przerwie pracy silnika.
Pytanie za 100 punktow czy z tym mozna dalej jezdzic ? Ten lancuszek bez napinacza moze sie rozerwac ?


Pozdrowienia!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: