.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2025 08:57:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: (AKE A6 Tiptronic) Reakcja Tiptronica.
PostNapisane: 10.sie.2006 16:23:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 22:58:02
Posty: 167
Lokalizacja: Gdańsk
Mam pytanie. Jaka powinna byc rekacja ze startu sprawnego Tipa- bo u mnie jest tak ze wciskam but do ziemi i minie 1,5-2 sec nim on sie zastanowi co mz zrobic i wtedy rusza z kopyta..czy nie powinno byc inaczej- czy mozna jakos zmieni parametry skrzyni zeby szybciej reagowala??

_________________
A6 2,5 TDI AKE Tiptronic 180KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 16:48:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
miałem dokładnie takie samo auto i ten sam objaw. kilka razy o mły włos władował bym się z podporządkowanej pod jakieś auto bo mi się start spóźniał.
:D :P
To jest taka kaszana i nic nie poradzisz.
podobno jak sie przywyczaisz to jest OK
Ja się nie przyzwyczaiłem bo miałem na to mało czasu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 18:25:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2006 18:31:45
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
U mnie tak nie jest. Nawet w A4, gdzie tiptronic jest wolniejszy, tak nie jest.
No chyba, że włączasz "D" z "P" i od razu wciskasz pedał, to jest nieco wolniej, ale i tak nie jest to 2 sekundy.

_________________
Audi A4 3,0TDI Quattro Avant, S-line (Chip by DynoSoft) (B7, 233KM, ASB)
Audi A4 2,5TDI (B5, 150KM, AFB) - SPRZEDAM
Były:
Audi A6 2,5TDI Avant (C5, 180KM, AKE), VW Passat 1,9TDI combi (B6, 130KM), VW Golf 1,9TDI (IV, 110KM), MB 230E (W124, 137KM), MB 240D (W123, 75KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 19:18:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
no nie 2 sek ale nie jest to natychmiastowa reakcja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 21:27:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
W każdym automacie jest podobnie: na drogowym trybie wciskacz gaz to normalnie przyspiesza, wciskasz szybciej gaz - w zależności od obrotów redukuje na niższy bieg, deptasz do dołu (tarasząc przycisk pod pedałem) - zawsze redukuje na niższy bieg i wyzsze obroty. Przełączając na tryb sportowy podwójne nagłe, energiczne i szybkie wciśnięcie sandała w podłoge powoduje odrazy redukcje biegu - auto dluzej trzyma sie w gornej partii obrotów i jest bardziej narowiste

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 21:45:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2006 18:31:45
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
Wszystko co piszesz jest prawdą, ale nie zmienia to faktu, że każdy automat ma inną szybkość reakcji na gaz. W moim przypadku, nawet w ramach tej samej firmy, 3 lata różnicy w dacie produkcji, powoduje spore różnice w działaniu tiptronica.

_________________
Audi A4 3,0TDI Quattro Avant, S-line (Chip by DynoSoft) (B7, 233KM, ASB)
Audi A4 2,5TDI (B5, 150KM, AFB) - SPRZEDAM
Były:
Audi A6 2,5TDI Avant (C5, 180KM, AKE), VW Passat 1,9TDI combi (B6, 130KM), VW Golf 1,9TDI (IV, 110KM), MB 230E (W124, 137KM), MB 240D (W123, 75KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 22:06:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Dlatego uznaje tylko manuale, automaty sa bardzo wygodne na trase i do miasta - a poza tym zalezy to od impetu i zacięcia kierownika :peace:

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 07:27:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 22:58:02
Posty: 167
Lokalizacja: Gdańsk
nie chodzi mi o szybkosc reakcje zmiany biegu podczas jazdy bo tam jest dobra..chodzi mi tylko o sam start..spod swiatel, lub spod STOPu:)))..nie raz poprostu wydaje sie ze zdazysz a sie moze okazac ze on nawet nie zdazy ruszyc:)..ach ten manual....

_________________
A6 2,5 TDI AKE Tiptronic 180KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 07:33:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2006 18:31:45
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
Moim zdaniem masz coś nie tak.

_________________
Audi A4 3,0TDI Quattro Avant, S-line (Chip by DynoSoft) (B7, 233KM, ASB)
Audi A4 2,5TDI (B5, 150KM, AFB) - SPRZEDAM
Były:
Audi A6 2,5TDI Avant (C5, 180KM, AKE), VW Passat 1,9TDI combi (B6, 130KM), VW Golf 1,9TDI (IV, 110KM), MB 230E (W124, 137KM), MB 240D (W123, 75KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 09:40:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 10:02:45
Posty: 30
Lokalizacja: Tczew
Hey!
Wszystko jest OK.Ten typ tak ma.Mam takie auto jako słóżbowe i na początku musiałem się przyzwyczaić do tego,że nie ucieknę na rondzie.Szef ma identyczny model tylko w limuzynie i ma to samo.
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 09:51:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2006 18:31:45
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
No to ja mam jakąś inną wersję tego samego samochodu.;) Ale mnie to cieszy.:)

_________________
Audi A4 3,0TDI Quattro Avant, S-line (Chip by DynoSoft) (B7, 233KM, ASB)
Audi A4 2,5TDI (B5, 150KM, AFB) - SPRZEDAM
Były:
Audi A6 2,5TDI Avant (C5, 180KM, AKE), VW Passat 1,9TDI combi (B6, 130KM), VW Golf 1,9TDI (IV, 110KM), MB 230E (W124, 137KM), MB 240D (W123, 75KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 09:54:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ten rodzaj skrzyni jest permanentnie unowoczesniany. nawet na przestrzeni 1 roku mozna dostrzec istotne zmiany w szybkosci dzialania.

A8 AKE tip z 2001 przyspieszal przyzwoicie tylko przy korzystaniu ze zjawiska kick-down. w innych przypadkach toczyl sie majestatycznie.
z kolei A6 AKE 2003 jezdzi (wg mojego sandala) lepiej niz manual [czas reakcji itp].

[powyzsze brednie sprawdzone empirycznie]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 10:33:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 10:02:45
Posty: 30
Lokalizacja: Tczew
co do czasu reakcji automatu niemam żadnych uwag,kick-down działa bez zarzutu.
Chodzi mi tylko o ruszanie,a to jak myślę nie jest problem skrzyni tylko turbiny,masy,momentu obrotowego itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 10:38:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2006 18:31:45
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
Jeśli by tak było jak piszesz, to skarżyliby się też Ci, co mają manuale.
Mimo, że niektórzy twierdzą, że tak, po prostu jest, ja się będę "upierał", że opóźnienie rzędu 1-2s nie jest normalne.

_________________
Audi A4 3,0TDI Quattro Avant, S-line (Chip by DynoSoft) (B7, 233KM, ASB)
Audi A4 2,5TDI (B5, 150KM, AFB) - SPRZEDAM
Były:
Audi A6 2,5TDI Avant (C5, 180KM, AKE), VW Passat 1,9TDI combi (B6, 130KM), VW Golf 1,9TDI (IV, 110KM), MB 230E (W124, 137KM), MB 240D (W123, 75KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 10:59:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 22:58:02
Posty: 167
Lokalizacja: Gdańsk
no i wszytsko prawie chyba wiadomo..dzwonilem do specow co naprawiaja takei rzeczy..i powoiedzieli mi tak..ze rekacja 2 sec to jest co nie tak, moze to byc spowodowane za mala iloscia oleju!!!..do tego przy starcie wydaje mi sie ze albo sprzegla sie slizga, albo rusza na pol sprzegle samochod..i to juz jest gorsza sprawa ..tak mi powiedzieli..jutro jade na dolanie oleju i sprawdzenie kompem skrzyni..zobaczymy..czy pomorze czyt remoncik sie szykuje:(((

_________________
A6 2,5 TDI AKE Tiptronic 180KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2006 12:29:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 22:58:02
Posty: 167
Lokalizacja: Gdańsk
no i wszycho jest OK...byl jakis blad w skrzyni ktory wykasowali i bylo 0,7 za malo oleju...

_________________
A6 2,5 TDI AKE Tiptronic 180KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: