.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2025 08:56:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 10:32:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 20:24:17
Posty: 93
Lokalizacja: Sanok
Rogal napisał(a):
Hokey66: przelookałem te Twoje logi i wygladają na w miare ok. Chociaż przy przepływce zaniżajacej 50mbar u mnie brakowało 10km.

Podaj jak możesz jeszcze:

jaki masz statyczny kat wtrysku

45-47

Rogal napisał(a):
jaką masz dawke na wolnych obrotach grupa 001 druga pozycja - wszystkie odbiorniki pradu musza być wyłączone.

3.6mg

Rogal napisał(a):
Jeżeli mocy nadal nie bedzie dużo wytnij katalizator a potem zapraszam na Chip tuning wtedy napewno się pokaże.


OK! Dziękuję! :)

_________________
Audi A4 Avant '96 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 14:06:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
W takim razie powinien "ganiać" jak na 110km ;-)

Wytnij katalizator, ustaw dawkę na 2mg.

i koniecznie przestoperuj auto :!: ja mam taką możliwość z VAG`a. Seryjny powinien mieć około 11-12 sekund.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 19:58:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 20:24:17
Posty: 93
Lokalizacja: Sanok
Hm.. Dolot raczej szczelny. Rozebrałem cały. Umyłem, pooglądałem, wymieniłem dwa łączniki gumowe (jeden zaraz za kolektorem i drugi miedzy rurami), wymieniłem wszystkie opaski. Zdemontowałem chłodnicę powietrza, zrobiłem test w wodzie - szczelna. Poskładałem, podociskałem i jak gwizdało, tak gwiźdże. :(

Sam gwizd mi w zasadzie nie przeszkadza (o ile nie jest to symptom jakiejś awarii), miałem tylko nadzieję, że znajdę przyczynę zbyt wysokiego moim zdaniem spalania (6-8 litrów/100km).

Macie może jakieś pomysły?

_________________
Audi A4 Avant '96 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 21:28:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
hokej66 napisał(a):

Sam gwizd mi w zasadzie nie przeszkadza (o ile nie jest to symptom jakiejś awarii), miałem tylko nadzieję, że znajdę przyczynę zbyt wysokiego moim zdaniem spalania (6-8 litrów/100km).

Macie może jakieś pomysły?


tak ... przestan jezdzic ... to i spalanie spadnie ....
kolejny amator kwasnych jabłek .... :D

6-8 l/100 km to dużo ?... kolego a czego Ty oczekujesz 4 litrów ... to trzeba było sobie kupic Yarisa D4-D ...
spalanie masz normalne i nie szukaj dziury w całym .....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 21:35:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 20:24:17
Posty: 93
Lokalizacja: Sanok
spanky napisał(a):
6-8 l/100 km to dużo ?... kolego a czego Ty oczekujesz 4 litrów


No byłoby miło.... :)

Czego oczekuję? Ano spalania w okolicach norm fabrycznych. Czy to źle?
Nie powiesz mi chyba, ze 6litrów na 100 przy jeździe 100-120km/h poza miastem to jest dobry wynik?

Tak poza tym, fabryka podaje przy 90km/h zużycie - 3.8litra na 100. Ja oczywiście tego nie oczekuję, ale żeby było chociaż 4.5-5 na 100 przy spokojnej jeździe poza miastem.

Toż to w końcu diesel na miłość boską! Moje poprzednie benzyniaki (Bravo 1.6 i Mondeo 1.8) paliły na trasie 7 litrów! A diesel ma być lepszy tylko o 1 litr?

Bravo w mieście paliło mi 8-8.5 l/100, czyli nie wiele więcej niż moje obecne Audi AFN. To też jest w porządku wg Ciebie?



Pozdrawiam!

_________________
Audi A4 Avant '96 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 21:41:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
hokej66 napisał(a):
spanky napisał(a):
6-8 l/100 km to dużo ?... kolego a czego Ty oczekujesz 4 litrów


No byłoby miło.... :)

Czego oczekuję? Ano spalania w okolicach norm fabrycznych. Czy to źle?
Nie powiesz mi chyba, ze 6litrów na 100 przy jeździe 100-120km/h poza miastem to jest dobry wynik?

Tak poza tym, fabryka podaje przy 90km/h zużycie - 3.8litra na 100. Ja oczywiście tego nie oczekuję, ale żeby było chociaż 4.5-5 na 100 przy spokojnej jeździe poza miastem.

Pozdrawiam!


kolego ... masz 10-letnie auto z przebiegiem min 250 tys km .... ciesz sie ze pali 6l/100 km ... a Ty oczekujesz norm fabrycznych..... ;-)
5 litrów moze jest osiagalne przy stalej predkosci 90 km/h na równej drodze (1 osoba na pokladzie) i z wiatrem .... :P
jeszcze raz napisze ... zejdz na ziemie ... albo zmien samochod .... ;-)
P.S modły tutaj nic nie pomoga ..... :diabel:
P.S 2 temat spalania poruszany wielokrotnie na forum ... (opcja szukaj)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 21:43:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hokej66 napisał(a):
spanky napisał(a):
6-8 l/100 km to dużo ?... kolego a czego Ty oczekujesz 4 litrów


No byłoby miło.... :)

Czego oczekuję? Ano spalania w okolicach norm fabrycznych. Czy to źle?
Nie powiesz mi chyba, ze 6litrów na 100 przy jeździe 100-120km/h poza miastem to jest dobry wynik?

Tak poza tym, fabryka podaje przy 90km/h zużycie - 3.8litra na 100. Ja oczywiście tego nie oczekuję, ale żeby było chociaż 4.5-5 na 100 przy spokojnej jeździe poza miastem.

Toż to w końcu diesel na miłość boską! Moje poprzednie benzyniaki (Bravo 1.6 i Mondeo 1.8) paliły na trasie 7 litrów! A diesel ma być lepszy tylko o 1 litr?

Bravo w mieście paliło mi 8-8.5 l/100, czyli nie wiele więcej niż moje obecne Audi AFN. To też jest w porządku wg Ciebie?



Pozdrawiam!

Boże , patrzysz i nie grzmisz.
1) Rozumiem że auto masz FABRYCZNIE nowe, tak ?
2) Rozumiem że jeździsz na paliwie, które trzyma normy FABRYCZNE ?
3) Rozumiem, że auto jets w idealnym stanie technicznym ?
4) Rozumiem że ganiasz po drogach spełniających warunki testowe (niemieckie) ?

W konkluzji - spalanie w trasie na poziomie 6/100 to bdb wynik, w mieście zejście poniżej 7,5 to rewelacyjny wynik.

O 4,5/100 zapomnij albo włóż ten wynik do kategorii, gdzie leży "już za 4 lata Polska będzie mistrzemn świata" :diabel:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 00:23:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 20:24:17
Posty: 93
Lokalizacja: Sanok
baskecik napisał(a):
W konkluzji - spalanie w trasie na poziomie 6/100 to bdb wynik, w mieście zejście poniżej 7,5 to rewelacyjny wynik.


No patrz... Dziwne... Ubiegłe wakacje spędziłem nad polskim morzem, a że mieszkam prawie w Bieszczadach, to przejechałem Polskę w tę i z powrotem... no i z rodziną na pokładzie + pełen bagażnik rupieci + klima wyszło mi spokojnie równe 5 litrów na 100km. W tę i z powrotem.

W marcu br. gnałem na mecz hokeja do Gdańska przez całą Polskę (5 osób na pokładzie) i również wyszło mi 5 litrów na 100.

W mieście zwykle mi palił ok. 6/100.

Tyle samo spalił mi jak go "ściągałem" z Niemiec. Tyle że wtedy, po tamtejszych "drogach" gnałem 150-180 na godzinę.

Przy czym - zawsze tankuję do pełna, resetuję licznik dzienny, po czym gdy zaświeci rezerwa tankuję do pełna i obliczam...

A teraz pali mi o ponad cały litr więcej. Dlatego szukam przyczyny...

Co jest złego w moim rozumowaniu?

PS. Dobry znajomy z Golfem III AHU nie rzadko schodzi poniżej 4 litrów... Co potwierdza komputer pokładowy jak i jego obliczenia. Na trasie oczywiście. W mieście spokojnie osiąga 5.5 litra na 100.

Ps2. Przebieg moje autka to 190 tys km

_________________
Audi A4 Avant '96 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 09:24:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Ustaw dawke na 4.5-5mg, wytnij katalizator i odezwij sie po kilku tankowaniach...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 09:35:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2005 15:14:37
Posty: 193
Lokalizacja: piaseczno
Rogal, to jak to jest? najpierw kazesz ustawic dawke na 2mg potem na 4.5-5, to co jest prawidlowe? Masz czas jakos w piatek w ciagu dnia bo bede na hamowni to moze bysmy vagiem go pomiezyli tak jak kiedys sie umawialismy.

a co do spalania to na jakich kapaciach jezdzicie? z doswiadczenia wiem ze zmiana wszystkich gum na o 1 romiar szersze powudje zwiekszenie zuzycia o ok 0.5 - 0.7 litra.

Co do AFN a avancie to sam dalem rade na trasie do i z gdanska zejsc do 5.3 litra ale predkosci max 120 auto zapakowane na 205/55/16 natomiast normalnie w trybie mieszanym pali ok 6.5 litra chyba ze mam ciezkie dni to do 7 dojdzie ( po sofcie z allegro of kors :diabel: )

_________________
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180KM Q '00
A4 Avant TDI 143KM Q '97
S4 Avant 2.7 BiTurbo 265KM Q '98
A4 Avant TDI 140KM '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 10:49:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Proponuje mu ustawić taką jak przewiduje fabryka. W piatek nie dam rady. Jak chcesz to możemy spotkać się po 20stym sierpnia. Najpierw zrobimy diagnostykę VAG`iem potem podlecimy na hamownie...

Pozdrawiam.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 11:04:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2005 15:14:37
Posty: 193
Lokalizacja: piaseczno
hamowne mam na piatek umowiana juz, 19tego wyjzedzam na 2 tyg :) wiec raczej wrzesien chyba ze dzis gdzies latasz po wawie wiczorkiem

_________________
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180KM Q '00
A4 Avant TDI 143KM Q '97
S4 Avant 2.7 BiTurbo 265KM Q '98
A4 Avant TDI 140KM '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 11:12:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Przekręć do mnie wieczorkiem (po 20-stej) raczej bede wolny. (694-046-807)

Trzymaj sie.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 21:04:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 20:24:17
Posty: 93
Lokalizacja: Sanok
Rogal napisał(a):
Ustaw dawke na 4.5-5mg,

Zrobione. I tak przy okazji sprawdziłem dokładnie początkowy kąt wtrysku. Pisałem wcześniej, że mam 45-47, a mam 41-45. Czy tak też jest w granicach normy?
Rogal napisał(a):
wytnij katalizator

Jutro sie za to biorę. Tzn. mam zamiar wymontować kata i wykruszyć jakoś wnętrze. Dobrze kombinuję? Może macie jakieś znane sposoby?
Rogal napisał(a):
i odezwij sie po kilku tankowaniach...

OK!

Wyszła mi jeszcze jedna sprawa. Czy brak dobrego styku w podłączeniu wtryskiwacza sterującego może mieć wpływ na spalanie? Zawazyłem to przy okazji demontażu/montażu dolotu. Musiałem to jakoś poruszyć, bo przy pierwszym i drugim odpaleniu silnik wszedł w tryb awaryjny (migała kontrolka od świec) i dymił tak jakoś na niebiesko... Poruszałem trochę wtyczką i przeszło. Dzisiaj sprawdziłem błędy i byłO tam:

00542 - Needle lift Sensor (G80)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00542 - Needle lift Sensor (G80)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Teraz błędu już nie ma i samochód jeżdzi normalnie, ale może ten styk nie jest do końca taki jak powinien...

_________________
Audi A4 Avant '96 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2006 11:06:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Jak tam nie będzie styku to komputer będzie brał sygnał z innego miejsca aby tylko uruchomić motor. Ale będzie chodził właśnie tak jak piszesz. Teraz jezeli nie drukuje błędu to znaczy, że wszystko musi być ok w komunikacji ECU - wtryskiwacz. Zresztą problem w takiej komunikacji to zupełnie inne objawy.

Co do katalizatora to weź wiertarkę z dłuuuugim wiertłem i rozwierć wnętrze jeżeli jest porcelanowe, jeźeli już metalowe trzeba otworzyć puszkę.

Po tym wszystkim tylko testy spalania ;-)

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2006 19:02:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Witam serdecznie,

U mnie srednie spalanie (50/50 miasto trasa) to ok. 6.5/100. Srednia z circa 5000km, caly czas z klima. I nie ma mozliwosci zejsc nizej. Na odcinku krakow-wroclaw-krakow w 4 osoby, jadac po 150-160km/h wyszlo.... ojojojojoj :diabel: Sasiad ma 80'tke z 1Z, bez klimy. Wychodzi mu 5.5 srednio - wynik wpisuje sie w schemat. Tak ze do liczb typu 5.0 i mniej podchodze jak niewierny Tomasz ;-) Toz to musi byc 0 przyjemnosci z jazy.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2006 19:49:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
hokej66 napisał(a):
Rogal napisał(a):
Ustaw dawke na 4.5-5mg,

Zrobione. I tak przy okazji sprawdziłem dokładnie początkowy kąt wtrysku. Pisałem wcześniej, że mam 45-47, a mam 41-45. Czy tak też jest w granicach normy?


z tego co pamietam to przedzial jest 35-75 ... czyli logicznie powinno byc cos kolo 51-54 .....
ja tak mam .... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2006 19:58:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 20:24:17
Posty: 93
Lokalizacja: Sanok
Jozef - dzięki za info.

Spanky - ale ten początkowy kąt wtrysku ma tylko znaczenie przy uruchamianiu, dobrze rozumiem? Czy też ma jakieś znaczenie dla spalania?

Co do katalizatora - po 1,5 godzinie walki z sześcioma śrubkami wyszło, że u mnie wywalenie katalizatora jest niemożliwe.

A to z tej prostej przyczyny, że.... go tam nie ma. :diabel:

Możecie sobie wyobrazić chyba moją minę przy tym odkryciu.... :<
Po prostu w puszce jest tylko troche sadzy na ściankach...

_________________
Audi A4 Avant '96 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2006 03:02:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Patrzac na logi ktore dales, to jeszcze widac twoje turbo nie przeladowuje zaraz na poczatku. Moze sie myle, ale chyba powinno chwilowo nabic ponad 2bary. Wiec moze ten swist jest od wezy podcisnieniowych? Choc watpie zeby to byl glosny dzwiek. Albo kierownice sie przycinaja - jezdzac w trybie serwisowym auto pewnie spali mniej.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2006 08:49:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 20:24:17
Posty: 93
Lokalizacja: Sanok
Jozef napisał(a):
Albo kierownice sie przycinaja


Chyba nie, jak ściągnę przewód podciśnieniowy z puszki przy turbo, to widać wyraźnie jak sztanga szybko opada w dół.

_________________
Audi A4 Avant '96 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: