.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.cze.2025 20:54:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Odrdzewiacz do chłodnic... (osad w zbiorniczku)
PostNapisane: 06.sty.2005 11:58:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 17:25:42
Posty: 88
Lokalizacja: Tomaszów Lub.
jak w temacie, ktoś coś takiego stosował? bo u mnie płyn jest mocno zanieczyszczony (takim mułem) i chciałem mu zaaplikować kurację oczyszczającą, kupiłem taki preparat i nie wiem czy nie zaszkodzę silnikowi, lub np, czy nie rozszczelni mi przewodów doprowadzających płyn

_________________
Obrazek
Audi 80 B4 1.9 TDi automat ('94)


Ostatnio edytowano 09.sty.2005 11:33:28 przez szuchaj, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2005 12:10:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2004 16:09:29
Posty: 367
Nie stosowałem takiego płynu. Najlepiej płukankow zrobić płynem chłodniczym - zlać bagno, nalać nowego płynu, dać mu troche popracować, zlać i nalać znowu nowego. Przy okazji jak widzisz ze masz rdzawe bagno to wymień pompe wody bo pewnie już jej mało z łopatek zostało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2005 12:13:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Jeżeli układ jest szczelny to nic nie powinno się rozszczelnić chyba że ten muł pełni funkcje uszczelnienia.Jak bedziesz robił tą operacje radził bym najpierw płukac układ wodą aż wyleci cała rdza, napełnic do pełna woda , urychomic silnik po 10 minutach znowu spuścić wode , i wtedy dopiero zastosować preparat.Jeżeli zastosujesz koncentrat to pamietaj lej wode destylowaną.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2005 12:14:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2004 12:41:33
Posty: 1139
Lokalizacja: Warszawka
ja nie jestem przekonany co do takich plynow-czesciej zos zepsuja niz naprawia zrob tak jak wyzej napisal BOZZ to najlepszy sposob jest chyba.........

_________________
było:
Coupe 6A 2.0 16V
Subaru Impreza GT // WRX STI // Evo 8 // Evo 10
Jest:
M4 Competition
AMG GT S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odrdzewiacz do chłodnic...
PostNapisane: 06.sty.2005 14:53:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2004 14:21:39
Posty: 289
Lokalizacja: Warszawa
szuchaj napisał(a):
bo u mnie płyn jest mocno zanieczyszczony (takim mułem)


Ja to bym nie aplikował płynu tylko wymienił uszeczelke pod głowicą :/ Jeśli to taki śliski gęsty szaro bury osad na bokach zbiorniczka wyrównawczego to masz spory kłopot :|

_________________
Czy krewniak twojego samochodu to auto rajdowe :?: :D
ObrazekObrazek
Audi B2 Coupe 1.8
:!!: ACHTUNG Zachowaj 3m odstępu. Możliwość explozji gaziora :!!:
Audi 80 B2 1.6TD
Dwie Nioonie Naraz + Radio 94 ofkorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odrdzewiacz do chłodnic...
PostNapisane: 08.sty.2005 20:30:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 17:25:42
Posty: 88
Lokalizacja: Tomaszów Lub.
PittuS napisał(a):
szuchaj napisał(a):
bo u mnie płyn jest mocno zanieczyszczony (takim mułem)


Ja to bym nie aplikował płynu tylko wymienił uszeczelke pod głowicą :/ Jeśli to taki śliski gęsty szaro bury osad na bokach zbiorniczka wyrównawczego to masz spory kłopot :|


dokładnie, jest tam taki osad jak mówisz, co jest tego przyczyną?

_________________
Obrazek
Audi 80 B4 1.9 TDi automat ('94)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2005 01:19:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
To znaczy, że masz nieszczelności na uszczelce pod głowicą. Może to doprowadzić do zniszczenia silnika i to nawet w krótce.
A jeśli chodzi o czyszczenie układu chłodniczego to robiłem to latem.
Autko się troszkę grzało. Dokładnie więc za pomoca węża z wodą i sprężonego powietrza przeczyściłem obie chłodnice (klima) z zewnątrz i to dało już efekt. Na tej od klimy było pełno syfu tak więc mało powietrza dostawało sie na chłodnicę silnika i się grzał motorek.
Potem spuściłem stary płyn chłodniczy z układu, zalałem taki zejzajer do czyszczenia układów chłodniczych (chyba Shella) i przegotowaną wodę. Zgodnie z instrukcją zrobiłem ok. 100 km i spuściłem tą mieszankę (piękna breja z drobinami kamienia), przepłukałem układ wodą i zalałem nowy płyn. Pomogło zdecydowanie. Z układem nic się nie dzieje. Nie ma wycieków i wszycho działa.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2005 10:57:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
No to niedobrze, bo ja też mam ten osad. Mój meches już ostatnio mi o tym mówił, widzę że miał rację. Trochę mnie to zdziwiło, bo nie ma żadnych przedmuchów, olej czysty itd.. jaki jest koszt takiej operacji? pewnie koło 200pln?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2005 11:33:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 17:25:42
Posty: 88
Lokalizacja: Tomaszów Lub.
nigdy bym nie przypuszczał że to uszczelka, bo z samochodem wszystko wporządku, jedynie co mnie czasem niepokoi to jakby za duże zużycie paliwa, bo pali teraz koło 8 litrów, ale mam niedaleko do pracy i praktycznie cały czas jeździ zimny, na trasie pali już mniej

_________________
Obrazek
Audi 80 B4 1.9 TDi automat ('94)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2005 11:43:37 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
prawidlowo po uszkodzeniu uszczelki pod glowica i jej wymianie powinno sie wymienic zbiorniczek wyrownawczy plynu chodzacego ... jezeli awaria uszczelki miala kiedys miejsce w tym aucie to kolor zbiorniczka o tym swiedczy , niemniej jednak proponuje wyplukac bardzo dokladnie uklad glikolem z goraca woda a jezeli plyn z plukania nie bedzie juz metny to wymienic zbiorniczek na nowy. przy okazji mozesz sprawdzic czy nie ma przedmuchow na uszczelce pod glowica podnoszac zbiorniczek wyrownawczy na chodzacym silniku tak aby poziom plynu zakryl powrot plynu do zbiornioczka , jezeli bedzie widac pecherzyki powietrza wydobywajace sie z powrotu to na 99% uszkodzona masz uszczelke pod glowica

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: