.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.cze.2025 20:29:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: gaźnik
PostNapisane: 04.sty.2005 15:50:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2004 21:26:38
Posty: 55
Lokalizacja: Chociwel
RN-Keihin-I--026129016Q.
Pojechałem na regulację spalin i się okazało że nie można ich wyregulować tzn na niskich obrotach są niestabilne, szarpie silnikiem a na wysokich jest ok(spaliny ok). Panowie gaźnikowcy doradcie o co chodzi bo zaczyna mnie to wnerwiać(przyspieszacz zapłonu ok, zapłon ustawiony, rozrząd też). wygląda na coś z gaźnikiem tylko dobrych gaźnikowców w mojej okolicy jak na lekarstwo. Jak ktoś zna dobrego gaźnikowca w okolicy Stargardu Szczecińskiego to proszę o informację.

_________________
Audi 80 B3 1,6 '87.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2005 10:04:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3302
Lokalizacja: Poznań i okolice
Przyczyn może być wiele, na początek sprawdź, czy nie występuje luz pomiędzy korpusem gaźnika a ośką przepustnicy (przepustnic).

Jesli nie możesz wyregulować mieszanki na wolnych obrotach, to albo problem dotyczy dawkowania paliwa, albo dawkowania powietrza. Sprawdź to, co napisałem powyżej, jeśli nie ma wyczuwalnego luzu to będziemy szukać dalej.

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2005 20:41:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Moje sugestie:
Jezeli ktoras dysza jest wyswiechtana to daje Ci za duzo paliwa i rozpyla nierownomiernie i wtedy na wolnych obrotach nie radzi sobie ze spalaniem a na wyzszych juz daje rade. Z dobrym gaznikowcem to ciezka sprawa, sam mialem ten problem, w koncu zabralem sie sam, rozebralem gaznik, przeczyscilem (bylo mnostwo smieci w komorze plywaka) i wyregulowalem kąt plywaka wedlug ksiazki. Przestalo szarpac.
Nie wiem czy u Ciebie to bedzie to samo (u mnie gaznik Zenith 2B9) ale moze jednak przespieszacz zaplonu caly czas jest aktywny? Sprawdz go "ustami", jesli reaguje na podcisnienie (bedzie slychac) to znaczy ze ok. Czasem mogla sie ta membranka w nim zawiesic.

Pisz jakie efekty

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2005 17:33:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2004 21:26:38
Posty: 55
Lokalizacja: Chociwel
Wordeck odnośnie luzów to nie wiem jak to sprawdzić i gdzie szukać ponieważ książka z której korzystam jest napisana dla fenomena a ja jestem laikiem.
Chwilowy brak czasu nie pozwala mi na rozbieranie i szukanie ,,igły w stogu siana,, ale mam jeszcze jeden pomysł:
- fachowcy ustawili mi silnik na obroty około 850 a według danych powinno być 950 na rogrzanym silniku(objawy są taki, że silnik jak jest zimny i wyłącze mu ssanie to gaśnie jakbym odciął mu paliwo a nie spada na obrotach aż do zgaśnięcia).
Jedno pytanie którą śrubką regulować: 1. prędkości biegu jałowego, 2. stężenia CO.
A może macie dane regulacyjne dla laików czyli ile obrotów śrubką numer 1 aile śrubką nr 2.

_________________
Audi 80 B3 1,6 '87.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 11:48:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3302
Lokalizacja: Poznań i okolice
1. Wolne obroty ustawiasz poprzez zmianę kąta uchylenia przepustnicy (w 99% przypadków, wyjątek jeśli jest to gaźnik z dodatkową śrubką do regulacji ilości powietrza, wtedy ustawiane jest tylko minimalne uchylenie przepustnicy, a obroty regulujesz wykręcając tamtą śrubkę)
2. Skład mieszanki ustawiasz śrubką, która znajduje się w korpusie gaźnika, od strony przepustnicy I przelotu (jeśli masz 2 przeloty). Jeszcze raz - ta śrubka nie służy do podnoszenia obrotów tylko do regulacji składu mieszanki (ilości paliwa doprowadzanego przez układ wolnych obrotów).

Regulacja:
1) Zapal, rozgrzej silnik aż się włączy wentylator.
2) Włącz długie światła
3) Zwiększając uchylenie przepustnicy (śrubką regulacyjną) ustaw wolne obroty na 900 - 1000
4) Wkręcaj śrubkę regulacji składu mieszanki do momentu, aż silnik zacznie pracować nierównomiernie, co pół obrotu trzeba odczekać 30 sek. żeby ilość paliwa przepływająca przez układ wolych obrotów ustabilizowała się dla nowego ustawienia.
5) Slinki pracuje, ale nie chodzi równo, obroty spadły. Teraz wykręć śrubkę od regulacji mieszanki o pół obrotu i poczekaj 30 sek - obroty wzrosną. Jeśli silnik nie pracuje równo, wykręć jeszcze o pół obrotu i znów poczekaj (możesz na chwilę "dodać gazu" i zwiększyc obroty do 2-3 tys.). Powtarzaj wszystko aż bedzie chodził równo, ale nie wykręcaj poza punkt, w którym zwiększanie dawki paliwa już nie powoduje wzrostu prędkości obrotowej silnika.
6) Jak stwierdzisz, że pracuje równiutko, skoryguj prędkość obrotową za pomocą srubki rgulującej uchylenie przepustnicy - przy włączonych długich światłach powinno być 900 - 1000 obr/min.
7) Sprawdź jak zapala - prawidłowo ustawiony powinien zapalać "od dotknięcia" bez wciskania pedału gazu. Na ciepłym silniku nie powinno być widać dymu z rury wydechowej (nie sugeruj się jeśli troszkę dymi zaraz po regulacji, żeby to sprawdzić trzeba trochę pojeździć).

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2005 13:57:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2004 21:26:38
Posty: 55
Lokalizacja: Chociwel
I wszystko sie wyjaśniło. Dzięki Wam za informacje.

Przyczyna była banalna- nieszczelność między gaźnikiem a uszczelką kolektora. Teraz autko chodzi jakby dopiero wyjechało z fabryki. Nie dymi, obroty stabilne.

Jeżeli ktoś potrzebuje materiałów na temat gaźnika Keihin 1 służe pomocą. Proszę się kontaktować ze mną na numer gg-3365179 lub gegosz@interia.pl a prześle opis tego gaźnika w j. polskim oraz trochę dokładniejszy w j. niemieckim.

_________________
Audi 80 B3 1,6 '87.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: