.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2025 00:06:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z odpaleniem rano na gazie.
PostNapisane: 06.wrz.2006 10:20:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 21:12:02
Posty: 42
Lokalizacja: Dębica
Witam
Mam taki problem mianowicie rano nie mogę zapalić samochodu na gazie. Jeśli zostawię go na benzynie pali za pierwszym razem. A na gazie zaskoczy dopiero za którymś razem trzeba go trochę pokręcić. Jak silnik jest ciepły pali bez problemu. Napiszcie co może być tego przyczyną? Dodam iż jest to Audi 80 B3 silnik 1,6 Inst. gazowa LOVATO. Nadmienię również że problem ten nastąpił po wymianie gaźnika (PIERBURG 2EE) na wcześniejszym gaźniku dopóki był sprawny samochód :) lepiej odpalał rano na gazie niż na benzynie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2006 11:01:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 20:56:18
Posty: 17
Lokalizacja: Jasło
mialem to samo (1.8 gaznik lpg BRC) wymienialem kable swiece i nic dopoki nie wyczailem ze fura bierze lewe powietrze no i gaz nie byl za dobrze ustawiony, teraz pali lux ps: zakladam ze filterek do gazu wymieniales bo lubi sie zapychac
pozdrawiam.

_________________
Było
trabant 601 - piekne czasy,piekne auto
Audi 80 1.8 , 130 tys bez problemow...
jest:
mercedes 123 240D 1977r. najwygodniejszy nie do pobicia do sprzedania
Alfa 156 1.9 JTD 2000r szokująco bezawaryjna :)
AUDI B4 ABT 1992 czerwonka ]:->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2006 12:18:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Przyczyn może być wiele, ale najpierw spradź czy nie bierze Ci gdzieś lewego powietrza. Może po wymianie gaźnika nie podłączyłeś któregoś z przewodów podciśnieniowych i tamtędy Ci zasysa powietrze. Albo np. któryś z przyspieszaczy (tych mieszków przy gaźniku) jest dziurawy i też zasysa.
:?:

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2006 13:52:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 21:12:02
Posty: 42
Lokalizacja: Dębica
Witam
Filterek gazu wymieniony.A jeśli chodzi o lewe powietrze to dlaczego nie chce palić tylko na zimnym silniku a na ciepłym jest wszystko ok.Zapłon jest ustawiony ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2006 14:14:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Na zimnym silniku masz ssanie, czyli ograniczony dopływ powietrza kosztem paliwa. Jeśli gdzieś zasysa to dostaje zbyt dużą dawkę powietrza stąd może być problem z paleniem.

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2006 15:35:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Życzę wszystkim odpalającym na gazie powodzenia...!!!
Nigdy w życiu nie popełniłbym tego błędu aby dać sobie zrobić odpalanie na dwa sposoby! Wszystko jest pięknie i gładko do paru tys. km, a potem auto staje się mułowate i nie wkręca się na obroty. Reduktor musi się choć trochę nagrzać żeby działał (obieg płynu go grzeje)! Uszczelniacze lecą, wtryski, pierścienie! Może niektórym zapala i chodzi od strzała na LPG ale krótki żywot silnika po takim odpalaniu!
Zanim kupiłem swoje, szukałem w Polsce, przejechałem się 10 audi które były w kraju niecałe pół roku i miały oczywiście LPG! Ku mojemu zdziwieniu wszystkie odpalały na LPG! Ale na jeździe próbnej to już była porażka, auto mułowate, zero odejścia, dno!
Wq*&$%#... kupiłem Audi w DE bez LPG! Silnik chodził i przyśpieszał w 10s do 100km/h! Wstawiłem LPG u polecanego gazowca (wczesniej też u niego)! Odpalanie tylko Pb i jeżdżę około 2km zanim włączę LPG! Efekt?
Zrobiłem 30.000 tys w pół roku, zbiera się do 100 w 11s, nie bierze oleju, płynu! Wymiana oleju ze świecami co 10tys km!

Z czystej życzliwości radzę Wam wszystkim odpalać na Pb, zaoszczędzicie 2zł a stracicie na naprawę dużo więcej!

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2006 16:56:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Życzyłbym sobie, żebym mógł odpalać na benzynie. Ale człowiek jest głupi i głupi będzie. W moim gaźniku dysze są już tak wyświechtane, że go zalewa więc praktycznie nie jeżdżę na Pb. Wystarczyłoby kupić gaźnik, ale też trzeba kupić coś dobrego, a to sprawdzę dopiero jak założę...
I tak odkładam i odkładam ten remont i w końcu palę już 2 lata na LPG. Jedyne co robię "dobrego" dla mojego silnika to grzeję go na postoju kilka minut zanim ruszę. :(

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2006 17:26:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Bardziej niż silnik przy odpalaniu z LPG dostaje w d... reduktor. W chwili kiedy silnik jest zimny (reduktor również) gaz rozprężając się pobiera z otoczenia ok. 40*C ciepła, a więc jak na dworze ok. +10 to w reduktorze -20-30*C. Co to powoduje? Ano to, że po pierwsze membrany są sztywne jak ... na strip tease'ie. Po drugie, gaz zamiast rozprężać się w reduktorze robi to w dolocie i cylindrach. Efekt: gwałtowne zużycie membran parownika, zalewanie silnika nadmierną ilością gazu, ekstremalne różnice temperatur w dolocie i silniku. Skutki: parownik dużo szybciej nadaje się do regeneracji, problemy z regulacją gazowni, możliwe szybsze wypalenie zaworów, zużycie uszczelki pod głowicą, zużycie katalizatora, "zabicie" sondy lambda.
Co do grzania silnika na postoju, też są dwie szkoły więc nie będę się wypowiadał bo zaraz będzie burza.
[/url]

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2006 19:27:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
zimno sie zrobilo... ,ale powaznie odpalaj na benzynie chociasz ,odpal i przelacz.... .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2006 06:33:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 21:12:02
Posty: 42
Lokalizacja: Dębica
Witam
Tak jak mówicie odpalam na benzynie. Temat rzuciłem tak żeby się dowiedzieć czy to normalne czy muszę to naprawić. A tak przy okazji to powiem że o tym żeby odpalać na gazie to powiedział mi gazownik. Stwierdził że to głupota odpalać samochód na benzynie. Że nie ma różnicy czyodpalam na LPG czy na PB.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2006 07:16:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Oto3 zmień gazownika, on może sobie tak mówić, dla niego to czysty zarobek :):

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 06:25:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 21:12:02
Posty: 42
Lokalizacja: Dębica
Tak też chyba zrobię. Przestawiłem trochę zapłon był za bardzo przyspieszony i auto zaczyna mi ładnie śmigać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: