.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 16:20:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana uszczelki pod głowicą- pomocy!!
PostNapisane: 04.gru.2004 16:05:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2004 21:26:38
Posty: 55
Lokalizacja: Chociwel
Zostałem zmuszony do wymiany uszczelki pod głowicą(zaczęło ubywać płynu, silnik osłab, problemy z odpaleniem). Wymieniliśmy z kumplem uszczelkę oraz uszczelniacze trzonków zaworowych, olej i filter oleju. nie było żadnych wżerów na głowiwicy. wszystko dokręcone jak w ''książce napisane''. Do odpalenia a silnik nic zero odzewu(nie odpalił). Wykręciliśmy świece a one mokre na 2 i 3 cylindrze nie od paliwa a od płynu. Zwalamy głowicę a tam płyn w cylindrach(2,3), na uszczelce brak śladów nieszczelności, głowica wygląda ok. A teraz moje pytanie co jest nie tak? Czekam na sugestie, z góry wielkie dzięki.

_________________
Audi 80 B3 1,6 '87.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2004 16:31:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2004 11:58:51
Posty: 344
Lokalizacja: Ruda Śląska
Chyba musi być gdzieś pęknięta.To może być nawet nie widoczne dla oka

_________________
Audi A6 2.0 TFSI 2006 Rok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2004 16:38:58 
Moderator
Online

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a planowales glowice ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2004 17:25:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 15:47:27
Posty: 260
Lokalizacja: słupsk
sprawdz dokladnie uszczelke nie sugeruj sie znaczkiem na uszczelce (TOP)co oznacza gore moze on byc zle nabity,przyluz uszczelke do starej uszcz. i poownaj a nastepnie do bloku czy zgadzaja sie wszystkie kanaly jak bedzie ok to masz problem z glowica,ALE sprawdz jescze czy napewno dobrze ustawiles rozrzad bo plyn w cylindrach mogl naleciec jak sciagaliscie glowice poprostu z glowicy wuciekla reszta plynu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2004 18:48:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2004 21:26:38
Posty: 55
Lokalizacja: Chociwel
Hans nie planowałem, koleś stwierdził że jest ok. Czy za każdym razem trzeba planować?

_________________
Audi 80 B3 1,6 '87.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2004 19:28:43 
Moderator
Online

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a co ? ... koles ma mikrometr w oczach ? ... pewnie ze za kazdym razem trzeba planowac ... glowica jest z aluminium i jak sobie pojezdzi troche to sie wygniata dopasowujac do podloza czyli do uszczelki a jezeli zakladasz nowa napezy splanowac glowice zeby wogole uzyskac szczelnosc. poza tym jezeli juz planujesz glowice to odrazu warto sprawdzic luzy zaworowe bo wymiana gumek na zaworach ktore maja luzy boczne to tak jak wymiana opony na dzirawej feldze :>

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2004 20:15:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
hans napisał(a):
a co ? ... koles ma mikrometr w oczach ? ... pewnie ze za kazdym razem trzeba planowac ... glowica jest z aluminium i jak sobie pojezdzi troche to sie wygniata dopasowujac do podloza czyli do uszczelki a jezeli zakladasz nowa napezy splanowac glowice zeby wogole uzyskac szczelnosc. poza tym jezeli juz planujesz glowice to odrazu warto sprawdzic luzy zaworowe bo wymiana gumek na zaworach ktore maja luzy boczne to tak jak wymiana opony na dzirawej feldze :>

Oj hans przesadzasz... Jeśli nie ma na głowicy żadnych rysz (np. była zdejmowana jedynie w celu wymiany uszczelniaczy)
tj. nic na to nie wskazuje to nie trzeba planować. Głowica nie wygniata się na tyle aby założenie nowej uszczelki nie zapewniło szczelności - pamiętaj, że uszczelka się dopasowuje (no poza rysami, do ktrych nie jest oczywiście w stanie się dopasować).

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 07:53:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
mechitro napisał(a):
hans napisał(a):
a co ? ... koles ma mikrometr w oczach ? ... pewnie ze za kazdym razem trzeba planowac ... glowica jest z aluminium i jak sobie pojezdzi troche to sie wygniata dopasowujac do podloza czyli do uszczelki a jezeli zakladasz nowa napezy splanowac glowice zeby wogole uzyskac szczelnosc. poza tym jezeli juz planujesz glowice to odrazu warto sprawdzic luzy zaworowe bo wymiana gumek na zaworach ktore maja luzy boczne to tak jak wymiana opony na dzirawej feldze :>

Oj hans przesadzasz... Jeśli nie ma na głowicy żadnych rysz (np. była zdejmowana jedynie w celu wymiany uszczelniaczy)
tj. nic na to nie wskazuje to nie trzeba planować. Głowica nie wygniata się na tyle aby założenie nowej uszczelki nie zapewniło szczelności - pamiętaj, że uszczelka się dopasowuje (no poza rysami, do ktrych nie jest oczywiście w stanie się dopasować).


W tym przypadku można by głowicę nie planować ale delikatnie szlifnąć po płaszczyźnie by zobaczyć czy nie ma mikropęknięć.
Na początek proponuję nową usczelkę i dokładne jej sprawdzenie top/bottom

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 13:36:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Zgadza sie, mozna wyczyscic i drobnym papierem pociagnac po glowicy wtedy beda widoczne nawet male pekniecia. Co do planowania tez nie uwazam, zeby po kazdej wymianie trzeba bylo to robic ale silnie zasugeruje jednak splanowanie, tymbardziej,ze cos bylo nie tak z silnikiem. Glowica moze sie odksztalcic jezeli kiedys byl silnik przegrzany. A skoro piszesz ze plyn w cylindrach to mozliwe ze sie wykrzywila (jezeli goracy plyn dostawal sie nie tam gdzie trzeba).
U mnie spec ktory planowal glowice wymienil mi tez gniazda zaworowe, prowadnice zaworow i dotarl zawory.Uszczelniacze zalozylem sam, potem luzy na plytkach popychaczy - caly remont to ok.150zl ale po zlozeniu 30% mocy wiecej i od tej pory zero problemow z glowica :)
Sugeruje zatem planowanie i jw. napisano - sprawdzenie luzow bocznych na zaworach,to podstawa :peace:

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 15:25:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2004 18:58:41
Posty: 110
Lokalizacja: Swidnica
Ludzie co wy mowicie!!!!!popieram Hansa!po kazdym zwaleniu glowicy nalezy ja splanowac!!na oko to chlop w szpitalu umarl!!sam demontaz glowicy moze spowodowac ze sie zwichruje!nigdy nie zalozylem glowicy bez planowania i nikt nigdy nie przyjechal z reklamacjato czy jest prosta zawsze wychodzi przy planowaniu postojcie podczas tej operacji kolo fachowca ktory ja planuje to zobaczycie o co biega Hansowi.Osobiscie nie widzialem jeszcze prostej glowiczki po demontazu.

_________________
Audi Coupe GT 2,2 KV r.pr 1986 czarny metallic oczywiscie,ciemne szybki,-40mm,bezwypadkowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 16:06:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Co ty pieprzysz :!: po każdym ściąganiu czapki??
Jeśli nie była rozbierana to owszem można wpierw na magnesówkę i czujnikiem obadać i planować.

podlizywacz no no :|

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 16:24:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
U mnie w każdym samochodzie, niezależnie czy to był FIAT, OPEL, PEUGEOT, ŻUK :) czy Audi głowica była zawsze planowana po zdjęciu - unikanie tego grozi dodatkowymi kosztami (i to nie małymi) - uniknąć tego mi się nie udało a mam dwie głowiczki, także planowanie x2 było grane, ale chociaż działa jak powinno!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 16:53:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2004 18:58:41
Posty: 110
Lokalizacja: Swidnica
GrzesB i Hans przybijam wam piateczki a reszta niech kiepsci swoje autka.koszt szlifu to 30-50 pln wiec jaki to wydatek?zaden!a daje tyle spokoju!

_________________
Audi Coupe GT 2,2 KV r.pr 1986 czarny metallic oczywiscie,ciemne szybki,-40mm,bezwypadkowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 17:00:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
No to planujcie chłopcy tylko uwaga żeby wam zaworki nie utkwiły w tłokach :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 17:14:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 13:06:33
Posty: 33
Lokalizacja: lubelskie
zalozyc glowice jeszcze raz bez zadnej obrobki niekoniecznie planowaniu,lecz naprzyklad sprawdzeniu leb doslownie liznieciu na maszynie to sobie mozna jak sie sprzedaje samochod lub sciaga sie drugi raz glowice bo naprzyklad zle zalozona jest uszczelka, bez dluzszej jazdy samochodem.A w kazdym inny przypadku po dluszszej eksploatacji auta koniecznie trzeba dac ja do sprawdzenia!......na oko sprawdzil -dobry jest ten gosc!

_________________
kiedys a100 1.8,pozniej a100 2.3,teraz a100 s4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 17:20:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2004 21:26:38
Posty: 55
Lokalizacja: Chociwel
i głowiczka pojechała do splanowania. Jak zostanie założona to napisze o efektach.

_________________
Audi 80 B3 1,6 '87.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 17:54:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Mauzer napisał(a):
Co ty pieprzysz :!:


Z regulaminu forum:
Cytuj:
....Powinno się jednak pamiętać o pisaniu na temat i nie używaniu obraźliwych słów osoby, które korzystają z forum, pragną poznać opinię innych użytkowników na dany temat, a nie zakres obraźliwego słownictwa.....
...nie obrażania innych....


Mysle ze warto cie kolego wciagnac na czarna liste zeby modowie cie poobserwowali :D

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2004 08:31:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2003 13:27:16
Posty: 445
Lokalizacja: Zamość
Mauzer napisał(a):
... Co ty pieprzysz ...

Uważaj człowieku co mówisz :(:

_________________
Nic nie rob jak się nie znasz
A4/1998/1.6 benz. AHL + gaziu 101KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2004 19:38:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
A słyszał ktoś z Was o paście do uszczelniania głowic ?
Takiej utwardzającej się beztlenowo. Ponoć ogromne ciśnienie jest w stanie wytrzymać...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2004 23:55:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2004 18:58:41
Posty: 110
Lokalizacja: Swidnica
jakos nieerze w takie wymalazki nic nie zastapi nowej uszczeleczki i szlifnietej glowiczki

_________________
Audi Coupe GT 2,2 KV r.pr 1986 czarny metallic oczywiscie,ciemne szybki,-40mm,bezwypadkowa


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: