.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.cze.2025 04:02:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Grzanie silnika przed rozruchem
PostNapisane: 04.sty.2005 18:45:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Wprawdzie obecnie nie jest bardzo zimno, ale.....gryzie mnie taki problem:
Ile razy uruchamiam zimnego traktora (1T) żal mi go, że olej taki gęsty, że smarowanie takie słabe - sami wiecie.
Myślę tu sobie jakby można podgrzać np michę olejową lub wręcz olej w niej, żeby uruchamiać w mniej ekstermalnych warunkach.
Jako pierwsze przyszło mi do głowy standheizung typu Webasto - ale za drogie i po co wozić tyle złomu -> ODPADA
Ponieważ parkuję pod chmurką, nie mam dojścia do 220 V, więc jakaś dmuchawa lub grzejnik -> ODPADA
I tak sobie myślę:"A gdyby tak wpakować do miski okejowej taką grzałkę od czajnika samochodowgo zasilanego z zapalniczki?" Kilkuminutowe grzanie oleju z akumulatora powinno go dość znacznie ogrzać - bardziej płynny, bo ciepły olej ułatwiałby rozruch, przyśpieszałby ogrzewanie się silnika...
Co o tym sądzicie :?:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 19:01:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Nic pod zasilanie z auta, rozładujesz tylko akumulator i bedzie jeszcze gorzej zapalić. Kiedys na giełdzie widziałem grzałki na 220v do wcinki w gruby waż wodny z termostatem ccena 80pln ałe urządzenie wielkości puszki od red bula mam terenowego diessla i miałem to kupić w tym roku , ale "sroga " zima zmieniła plany. :peace:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 23:38:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Kiedyś taksiarze do beczek montowali grzałki w miejscu zaślepek w bloku. Podłączało się to do 220V i silnik już na starcie (chociaż po nocce na mrozie) miał temp. około 30-40 st. Pamiętam, że jeszcze 10 lat temu można było takie grzałki dostać.

Ale problem podgrzania silnika z mojej głowy też nie chce zejść :D

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2005 01:19:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

a nie lepiej zastosowac lepszy olej ???

po odpaleniu daj mi 2 min zeby sie chociaz nasmarowal i powoli smigaj jak jest wielki mroz

jak konstruowali ten silnik to w niemczech tez byly mrozy
nie wiem jaki olej do niego zalecali czy byly juz wtedy syntetki
ale sprawdz
bo mozliwe ze gdy go konstruowali najlepszym olejem byl taki ktory teraz jest na srednim poziomie a dopuszczalny byl np taki jak teraz jest najgroszy mineral

mozna przeczyscic uklad smarowania (duze ryzyko pozniejszych przeciwkow chociaz nie zawsze)
i wymieniac co 7 czy nawet 5 tys olej

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2005 07:50:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
a na jakim oleju jezdzisz?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2005 08:12:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
mały v8 napisał(a):
Nic pod zasilanie z auta, rozładujesz tylko akumulator i bedzie jeszcze gorzej zapalić.


No nie koniecznie, zależy od poboru mocy. Jeśli grzałka (lub świeca żarowa) będzie miała pobór mocy około 120-150 W, to jest tyle co oświetlenie zewnętrzne na światłach mijania. To nie powinno mocno rozładowywać akumulator, o ile rzecz jasna nie grzeje za długo.

Jeżdzę na castrolu 10W40, ale przecież dla każdego oleju prawdą jest , że im ciepleszy, tym bardziej płynny i lepiej smaruje

EDIT: quote

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Grzanie silnika przed rozruchem
PostNapisane: 05.sty.2005 09:54:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
cygaro-avant napisał(a):
I tak sobie myślę:"A gdyby tak wpakować do miski okejowej taką grzałkę od czajnika samochodowgo zasilanego z zapalniczki?"

A do jakiej temperatury rozgrzewa się taka grzałka? Pewnie grubo ponad 100C. Olej to nie woda. Jak się go punktowo przegrzeje, to się zwęgli i pozostawi osady w silniku, nie mówiąc już o tym, że pewnie osadzi się grubą warstwą wkoło samej grzałki. Przynajmniej jak się jedzie, to olej cały czas jest w ruchu. A tu - będzie stał i się przysmażał. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Cytuj:
ale przecież dla każdego oleju prawdą jest , że im ciepleszy, tym bardziej płynny i lepiej smaruje

No, do pewnej granicy, bo jak się zrobi za ciepły, to też nie dobrze. :)
Ale dobry olej typu 5w-40 czy 0w-40 nie ma żadnych problemów z płynięciem w bardzo niskich temperaturach. Poza tym, wszystki olej nie spływa tak od razu na dół do miski. Jak po nocy odpalasz silnik, to na jego elementach w dalszym ciągu utrzymuje się cienka powłoka oleju, co powoduje, że nie odpalasz tak naprawdę "na sucho". Silnik jest w miarę dobrze chroniony przez te pierwsze sekundy, które są najtrudniejsze.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Grzanie silnika przed rozruchem
PostNapisane: 05.sty.2005 10:06:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Wprawdzie obecnie nie jest bardzo zimno, ale.....gryzie mnie taki problem:
Ile razy uruchamiam zimnego traktora (1T) żal mi go, że olej taki gęsty, że smarowanie takie słabe - sami wiecie.
Myślę tu sobie jakby można podgrzać np michę olejową lub wręcz olej w niej, żeby uruchamiać w mniej ekstermalnych warunkach.
Jako pierwsze przyszło mi do głowy standheizung typu Webasto - ale za drogie i po co wozić tyle złomu -> ODPADA
Ponieważ parkuję pod chmurką, nie mam dojścia do 220 V, więc jakaś dmuchawa lub grzejnik -> ODPADA
I tak sobie myślę:"A gdyby tak wpakować do miski okejowej taką grzałkę od czajnika samochodowgo zasilanego z zapalniczki?" Kilkuminutowe grzanie oleju z akumulatora powinno go dość znacznie ogrzać - bardziej płynny, bo ciepły olej ułatwiałby rozruch, przyśpieszałby ogrzewanie się silnika...
Co o tym sądzicie :?:


TDI nie ma problemów z rozruchem. Zamiast kombinowac z grzałkami, zacznij od ustawienia go (kat wtrysku) na rezospocie. Dbaj o wtryski , świece żarowe , a przy porannym rozruchu odczekaj 3 minutki zanim pojedziesz. W/g mnie dodatkowe wrezywanie grzałek itp nie ma sensu imo.
Stosuj sie również do 10 przykazań dla diesla i będzie ok. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Grzanie silnika przed rozruchem
PostNapisane: 05.sty.2005 10:26:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
baskecior napisał(a):
cygaro-avant napisał(a):
Wprawdzie obecnie nie jest bardzo zimno, ale.....gryzie mnie taki problem:
Ile razy uruchamiam zimnego traktora (1T) żal mi go, że olej taki gęsty, że smarowanie takie słabe - sami wiecie.
Myślę tu sobie jakby można podgrzać np michę olejową lub wręcz olej w niej, żeby uruchamiać w mniej ekstermalnych warunkach.
Jako pierwsze przyszło mi do głowy standheizung typu Webasto - ale za drogie i po co wozić tyle złomu -> ODPADA
Ponieważ parkuję pod chmurką, nie mam dojścia do 220 V, więc jakaś dmuchawa lub grzejnik -> ODPADA
I tak sobie myślę:"A gdyby tak wpakować do miski okejowej taką grzałkę od czajnika samochodowgo zasilanego z zapalniczki?" Kilkuminutowe grzanie oleju z akumulatora powinno go dość znacznie ogrzać - bardziej płynny, bo ciepły olej ułatwiałby rozruch, przyśpieszałby ogrzewanie się silnika...
Co o tym sądzicie :?:


TDI nie ma problemów z rozruchem. Zamiast kombinowac z grzałkami, zacznij od ustawienia go (kat wtrysku) na rezospocie. Dbaj o wtryski , świece żarowe , a przy porannym rozruchu odczekaj 3 minutki zanim pojedziesz. W/g mnie dodatkowe wrezywanie grzałek itp nie ma sensu imo.
Stosuj sie również do 10 przykazań dla diesla i będzie ok. ;)


ale kolega nie pisze ze ma problemy... spokojnie :P

ja go rozumiem ze moze nie lubic odpalania na zimno - motor tez na
pewno tego nie lubi...

a to odczekanie 3 minutek to przepraszam po co? IMHO bez sensu
wszyscy polecaja jechac od razu acz spokojnie

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Grzanie silnika przed rozruchem
PostNapisane: 05.sty.2005 10:54:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
eomaciu napisał(a):
baskecior napisał(a):
cygaro-avant napisał(a):
Wprawdzie obecnie nie jest bardzo zimno, ale.....gryzie mnie taki problem:
Ile razy uruchamiam zimnego traktora (1T) żal mi go, że olej taki gęsty, że smarowanie takie słabe - sami wiecie.
Myślę tu sobie jakby można podgrzać np michę olejową lub wręcz olej w niej, żeby uruchamiać w mniej ekstermalnych warunkach.
Jako pierwsze przyszło mi do głowy standheizung typu Webasto - ale za drogie i po co wozić tyle złomu -> ODPADA
Ponieważ parkuję pod chmurką, nie mam dojścia do 220 V, więc jakaś dmuchawa lub grzejnik -> ODPADA
I tak sobie myślę:"A gdyby tak wpakować do miski okejowej taką grzałkę od czajnika samochodowgo zasilanego z zapalniczki?" Kilkuminutowe grzanie oleju z akumulatora powinno go dość znacznie ogrzać - bardziej płynny, bo ciepły olej ułatwiałby rozruch, przyśpieszałby ogrzewanie się silnika...
Co o tym sądzicie :?:


TDI nie ma problemów z rozruchem. Zamiast kombinowac z grzałkami, zacznij od ustawienia go (kat wtrysku) na rezospocie. Dbaj o wtryski , świece żarowe , a przy porannym rozruchu odczekaj 3 minutki zanim pojedziesz. W/g mnie dodatkowe wrezywanie grzałek itp nie ma sensu imo.
Stosuj sie również do 10 przykazań dla diesla i będzie ok. ;)


ale kolega nie pisze ze ma problemy... spokojnie :P

ja go rozumiem ze moze nie lubic odpalania na zimno - motor tez na
pewno tego nie lubi...

a to odczekanie 3 minutek to przepraszam po co? IMHO bez sensu
wszyscy polecaja jechac od razu acz spokojnie

Ja wole odczekać 3 minety i jechać spokojnie :D :P

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Grzanie silnika przed rozruchem
PostNapisane: 05.sty.2005 11:24:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
baskecior napisał(a):
eomaciu napisał(a):
baskecior napisał(a):
cygaro-avant napisał(a):
Wprawdzie obecnie nie jest bardzo zimno, ale.....gryzie mnie taki problem:
Ile razy uruchamiam zimnego traktora (1T) żal mi go, że olej taki gęsty, że smarowanie takie słabe - sami wiecie.
Myślę tu sobie jakby można podgrzać np michę olejową lub wręcz olej w niej, żeby uruchamiać w mniej ekstermalnych warunkach.
Jako pierwsze przyszło mi do głowy standheizung typu Webasto - ale za drogie i po co wozić tyle złomu -> ODPADA
Ponieważ parkuję pod chmurką, nie mam dojścia do 220 V, więc jakaś dmuchawa lub grzejnik -> ODPADA
I tak sobie myślę:"A gdyby tak wpakować do miski okejowej taką grzałkę od czajnika samochodowgo zasilanego z zapalniczki?" Kilkuminutowe grzanie oleju z akumulatora powinno go dość znacznie ogrzać - bardziej płynny, bo ciepły olej ułatwiałby rozruch, przyśpieszałby ogrzewanie się silnika...
Co o tym sądzicie :?:


TDI nie ma problemów z rozruchem. Zamiast kombinowac z grzałkami, zacznij od ustawienia go (kat wtrysku) na rezospocie. Dbaj o wtryski , świece żarowe , a przy porannym rozruchu odczekaj 3 minutki zanim pojedziesz. W/g mnie dodatkowe wrezywanie grzałek itp nie ma sensu imo.
Stosuj sie również do 10 przykazań dla diesla i będzie ok. ;)


ale kolega nie pisze ze ma problemy... spokojnie :P

ja go rozumiem ze moze nie lubic odpalania na zimno - motor tez na
pewno tego nie lubi...

a to odczekanie 3 minutek to przepraszam po co? IMHO bez sensu
wszyscy polecaja jechac od razu acz spokojnie

Ja wole odczekać 3 minety i jechać spokojnie :D :P


prosze Cie bardzo ale jeszcze nie słyszałem jakie moga być z tego
korzyści... wrecz przeciwnie...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2005 11:27:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Yes, Yes, wiem co zrobię: :528:
ODCZEKAM TRZY MINUTKI I WOGÓLE NIE POJADĘ. hi...hi....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2005 11:32:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
A'propos grzania oleju (czy jakiejkolwiek innej cieszy) grzałką:
Ponieważ olej ma dość duże ciepło właściwe i dobrą przewodność cieplną, nie sądzę, żeby temeperatura warstwy oleju tuż przy samej grzałce podniosła się bardzo - olej będzie przejmował ciepło od grzałki i oddawał je chłodniejszym warstwom oleju. Oczywiście im bliżej grzałki tym cieplej, ale o smażeniu oleju to chyba nie ma mowy:
co innego skapnąć nałą kropelkę olefu na bardzo gorący tłok...

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Grzanie silnika przed rozruchem
PostNapisane: 05.sty.2005 11:35:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
eomaciu napisał(a):
baskecior napisał(a):
eomaciu napisał(a):
baskecior napisał(a):
cygaro-avant napisał(a):
Wprawdzie obecnie nie jest bardzo zimno, ale.....gryzie mnie taki problem:
Ile razy uruchamiam zimnego traktora (1T) żal mi go, że olej taki gęsty, że smarowanie takie słabe - sami wiecie.
Myślę tu sobie jakby można podgrzać np michę olejową lub wręcz olej w niej, żeby uruchamiać w mniej ekstermalnych warunkach.
Jako pierwsze przyszło mi do głowy standheizung typu Webasto - ale za drogie i po co wozić tyle złomu -> ODPADA
Ponieważ parkuję pod chmurką, nie mam dojścia do 220 V, więc jakaś dmuchawa lub grzejnik -> ODPADA
I tak sobie myślę:"A gdyby tak wpakować do miski okejowej taką grzałkę od czajnika samochodowgo zasilanego z zapalniczki?" Kilkuminutowe grzanie oleju z akumulatora powinno go dość znacznie ogrzać - bardziej płynny, bo ciepły olej ułatwiałby rozruch, przyśpieszałby ogrzewanie się silnika...
Co o tym sądzicie :?:


TDI nie ma problemów z rozruchem. Zamiast kombinowac z grzałkami, zacznij od ustawienia go (kat wtrysku) na rezospocie. Dbaj o wtryski , świece żarowe , a przy porannym rozruchu odczekaj 3 minutki zanim pojedziesz. W/g mnie dodatkowe wrezywanie grzałek itp nie ma sensu imo.
Stosuj sie również do 10 przykazań dla diesla i będzie ok. ;)


ale kolega nie pisze ze ma problemy... spokojnie :P

ja go rozumiem ze moze nie lubic odpalania na zimno - motor tez na
pewno tego nie lubi...

a to odczekanie 3 minutek to przepraszam po co? IMHO bez sensu
wszyscy polecaja jechac od razu acz spokojnie

Ja wole odczekać 3 minety i jechać spokojnie :D :P


prosze Cie bardzo ale jeszcze nie słyszałem jakie moga być z tego
korzyści... wrecz przeciwnie...


Czekam wiec na opinie "przeciw" ... :?:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2005 11:58:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
wolniejsze i mniej rownomierne rozgrzewanie silnika...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2005 12:17:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
eomaciu napisał(a):
wolniejsze i mniej rownomierne rozgrzewanie silnika...


A nie pomyslales ze jazda z zimnym oleum nie sluzy smarowaniu elementow silnika ? Po kilku minutach po rozruchu juz caly silnik opływa ciepły olej. Lepiej kiedy dzieje sie to bez obciążenia. Pomysl o tym. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2005 12:23:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
baskecior napisał(a):
eomaciu napisał(a):
wolniejsze i mniej rownomierne rozgrzewanie silnika...


A nie pomyslales ze jazda z zimnym oleum nie sluzy smarowaniu elementow silnika ? Po kilku minutach po rozruchu juz caly silnik opływa ciepły olej. Lepiej kiedy dzieje sie to bez obciążenia. Pomysl o tym. ;)


a skąd on ma sie rozgrzać? każdy niech robi jak uważa ale nie raz słyszałem że od stania po rozruchu lepsze jest ruszyć i jechać
spokojnie...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2005 12:42:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
baskecior napisał(a):
Po kilku minutach po rozruchu juz caly silnik opływa ciepły olej. Lepiej kiedy dzieje sie to bez obciążenia. Pomysl o tym. ;)

Żeby olej zaczął opływać silnik, wystarczy kilka sekund. Chyba nie chcesz powiedzieć, że silnik pracuje na sucho przez pierwsze 3 minuty? :)

Stojąc na luzie, silnik wolniej się rozgrzewa. Poza tym, na luzie nie ma odpowiedniego ciśnienia, więc nie rozprowadza się tak dobrze jak na umiarkowanych obrotach. Według mnie, lepiej jechać (spokojnie) niż stać, ale wiem że to generalnie bardzo dyskusyjny temat i każdy robi tak jak uważa. Napewno każdy robi to, co mu się wydaje dla jego niuni najlepsze. :)

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2005 13:22:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ok, to jest indywidualna sprawa kazdego z nas. Nie ma sensu kruszyć kopii.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2005 13:42:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
cygaro-avant napisał(a):
A'propos grzania oleju (czy jakiejkolwiek innej cieszy) grzałką:
Ponieważ olej ma dość duże ciepło właściwe i dobrą przewodność cieplną, nie sądzę, żeby temeperatura warstwy oleju tuż przy samej grzałce podniosła się bardzo - olej będzie przejmował ciepło od grzałki i oddawał je chłodniejszym warstwom oleju. Oczywiście im bliżej grzałki tym cieplej, ale o smażeniu oleju to chyba nie ma mowy:
co innego skapnąć nałą kropelkę olefu na bardzo gorący tłok...



witaj

a moze najpierw sproboj doswiadczalnie

ile musial bys grzac ta grzalka zeby olej sie nagrzal
np do temp 20 stopni przy np -10 stopni

bo moze wyjsc tak ze podgrzanie calej miski olejowej o 30 stopni bedzie zajmowac np 30 min

a np w pierwsze kilka min olej wogle oglnie sie nie pogrzeje tylko lekko mojescowo

wtedy to nie bedzie mialo sensu montowanie czegos takiego

pozdrwiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: