.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 23:20:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: miesznka ubożeje po rozgrzaniu silnika
PostNapisane: 25.sty.2005 21:52:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2005 14:10:02
Posty: 128
Lokalizacja: Leszno -wielkopolska
W moim silniku KZ (2.2), kiedy pracuje na benzynie i jest jeszcze zimny wkręca się na maxa, a po rozgrzaniu trudno mu dokręcić do 3000, przebiera przy tym i prycha. Sprawdzałem go na analizatorze i na wolnych obrotach skład spalin jest OK, a zwiększając obroty mieszanka ubożeje do tego stopnia że nie ma mocyi przebiera. Nie mam pojęcia co mu dolega. Ma ktoś jakiś pomysł :?:

_________________
Audi 100 '87 2.23(KZ) +LPG -Jeszcze sporo pracy do pełni szczęścia
Audi 100 '88 1.8(DS) +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 22:04:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Nie wiem czy się nie pomyle, ale silnik KZ był montowany w audi s 5000 i z tego co pamietam jest przystosowany na benzyne 91 oktanów, przyczyną niedomagania moze być opózniony zapłon, te auta też czesto były przerabiane z automatów na manuale, a wtedy trzeba kilka rzeczy przerobić do prawidłowej pracy silnika.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 22:08:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2005 14:10:02
Posty: 128
Lokalizacja: Leszno -wielkopolska
To jest zwykła setka. Zapłon jest ustawiony, przewody WN i świece nowe. Zastanawiam się czy sterownik silnika albo któryś z czujników temperatury za tym nie stoi :!:

_________________
Audi 100 '87 2.23(KZ) +LPG -Jeszcze sporo pracy do pełni szczęścia
Audi 100 '88 1.8(DS) +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 22:12:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2005 14:10:02
Posty: 128
Lokalizacja: Leszno -wielkopolska
Jeszcze muszę dodać że tam jest KE-Jetronic, więc troszkę elektroniki już jest.

_________________
Audi 100 '87 2.23(KZ) +LPG -Jeszcze sporo pracy do pełni szczęścia
Audi 100 '88 1.8(DS) +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 22:25:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
ukiwas napisał(a):
To jest zwykła setka. Zapłon jest ustawiony, przewody WN i świece nowe. Zastanawiam się czy sterownik silnika albo któryś z czujników temperatury za tym nie stoi :!:
Więc zerknołem do madrej książki KZ wychodził od 8.84 do 9.86 na moc 115KM/5500 i zeczywiście jest odprężony , zalecane paliwo 91 oktanów. Ja bym zaczoł od filtra powietrza katalizatora i świec , elektronike zostawił bym na póżnij.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 23:08:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2005 14:10:02
Posty: 128
Lokalizacja: Leszno -wielkopolska
Mój jest z '87 też się zdziwiłem ale nie wydaje się być przerabiany. Sonda działa, filtr powietrza nowy, świece jak już wspomniałem nowe wraz z przewodami, a w sprawie katalizatora to po pewnym czasie eksploatacji rozkruszył się niestety i zmuszony byłem go usunąć. Nie mogę znaleźć powodu zubożania mieszanki po rozgrzaniu.

_________________
Audi 100 '87 2.23(KZ) +LPG -Jeszcze sporo pracy do pełni szczęścia
Audi 100 '88 1.8(DS) +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 23:21:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
No to jeszcze moze pompa paliwa juz być przytarta i nie daje odpowiedniego ciśnienia ew ten czujnik od połozenia przepustnicy szwankuje albo jakieś lewe powietrze, a może przeskoczył rozrząd też były podobne objawy?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 23:42:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Nie wiem czy akurat jest przy twoim silniku czujnik spalania stukowego jeśli jest to go sprawdź u mnie w poprzednim wuzku miałem coś podobnego jak był zimny chodził jak rakieta a jak się rozgrzał to silnik wył a samochód nie jechał jak to mówią i właśnie ten czujnik był tego przyczyną sam opuzniał zapłon


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2005 23:43:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
mały v8 napisał(a):
Nie wiem czy się nie pomyle, ale silnik KZ był montowany w audi s 5000 i z tego co pamietam jest przystosowany na benzyne 91 oktanów

Ale to są oktany hamerykańskie :D czyli liczone według innego wzoru. 91 oct. USA (RON+MON)/2 to jest mniej więcej tyle samo co 95 oct licząc według europejskiego wzoru (RON).

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 00:10:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2005 14:10:02
Posty: 128
Lokalizacja: Leszno -wielkopolska
Sprawdzałem, zapłon jest OK. Wyraźnie miesznka ubożeje, czujnik spalania tego nie spowoduje, a rozrząd, pompa paliwa, czujnik położenia przepustnicy chyba nijak mają się do temperatury. Nie wiem natomiast od czego zależy czy ten piekielny zawór obejściowy powietrza otwiera się czy zamyka.

_________________
Audi 100 '87 2.23(KZ) +LPG -Jeszcze sporo pracy do pełni szczęścia
Audi 100 '88 1.8(DS) +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 19:15:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2005 14:10:02
Posty: 128
Lokalizacja: Leszno -wielkopolska
Tak przy okazji, czy orientuje się ktoś w jaki sposób można odczytać błędy jakie zapisują się w sterowniku silnika :?: Może one pomogą mi znaleźć powód całego zamieszania. Czy jest tam już gdzieś gniazdo do VAG czy jakieś zwykłe kostki, czy wogóle diagnoza jest możliwa :?:

_________________
Audi 100 '87 2.23(KZ) +LPG -Jeszcze sporo pracy do pełni szczęścia
Audi 100 '88 1.8(DS) +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 23:58:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2005 14:10:02
Posty: 128
Lokalizacja: Leszno -wielkopolska
To co ma ktoś jakiś pomysł na mój przypadek :?: Myślałem już nawet o tym żeby założyć zwykłego K-Jetronica bez tych wszystkich czujników. Jednak wolałbym dojść do ładu z tym co już mam zamiast cofać się w technicznym rozwoju :!: :!: :!:

_________________
Audi 100 '87 2.23(KZ) +LPG -Jeszcze sporo pracy do pełni szczęścia
Audi 100 '88 1.8(DS) +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 09:15:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Zanim rozbierzesz pół silnika, sprawdź najpierw jeszcze raz czy sonda lambda jest ok. Na zimnym sterownik podaje dawkę paliwa wg mapy, na ciepłym steruje na podstawie sygnału z lambdy (o klapie nie piszę, bo to oczywiste). Czy kłopoty zaczęły się po usunięciu katalizatora? Co wstawiłeś zamiast niego? Może ciśnienie spalin w okolicach sondy jest zbyt niskie i sanda pokazuje głupoty? Czujniki temperatury są OK? Miałem kiedyś taką historię, silnik ciepły nie chciał wchodzić na obroty - okazało się że w kablu prowadzącym od czujnika temp. do sterownika jest przerwa - z zewnątrz wyglądało że jest ok, czyjnik był ok, ale sygnał z niego nie docierał do sterownika. Puściłem nowy kabel i jest ok.
A jeśli pytasz o zawór powietrza, to chyba chodzi ci o silnik krokowy sterujący wolnymi obrotami?

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 11:27:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2005 14:10:02
Posty: 128
Lokalizacja: Leszno -wielkopolska
Sonda lambda działa ale jest już stara i może faktycznie nie jest już tak sprawna jak powinna. Katalizator był cały i sytuacja wyglądała tak samo, teraz po katalizatorze została tylko jego obudowa tzn. pusta puszka. Potrzebuję schemat elektryki silnika, bo poprzedni właściciel pozostawił tam straszną plątaninę i może coś źle podłączył albo olał zupełnie. Co do czujnika temperatury to mam wskazania na zestawie wskaźników ale nie wiem czy ten sam czujnik daje sygnal do sterownika silnika.
P.S. Zawór powietrza czy silnik krokowy, zdania są podzielone ;)

_________________
Audi 100 '87 2.23(KZ) +LPG -Jeszcze sporo pracy do pełni szczęścia
Audi 100 '88 1.8(DS) +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 12:52:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
to wszystko nie tak.... ja bym obstawił sonde lambda.. jak już kolega zauważył na zimnym silniku ilośc paliwa obliczana jest za pomocą mapy, przy rozgrzanym za pomocą sygnału sondy lambda i teraz niejest powiedziane że sonda musi paś zupełnie może podawać np tylko niskie wartości napiecia w takim wypadku komputer nieodnotuje tych wskazań jako bład i bedzie próbował według nich ustawić miesznake co oczywiście zakończy się zupełną porażką... proponuje zrobić test sondy... niewiem jak zachowa sie silnik po wypieciu sondy z tego co przewiduje wywali błąd i bedzie procował wedlug trybu awaryjnego a wiec zrób tak rozgrzej silnik jak zacznie wariować na procujacym silniku wypnij mu lambde i zobacz co bedzie jeśli to winna czujnika silnik zacznie procować normalnie...

jest jeszcze druga kwestia jak napisałeś masz wsadzoną puszke po kacie nieche cie dołować ale gorszej żeczy układowi wydechowemu zrobić już chyba niemożna :zly: nieche mi się pisać całego wywodu na temat zawirowań gazów powstawianiu korów itp.. musisz mi uwierzyć na słowo że to co zrobiłeś osłabiło twój samochód w gurnym zakresie obrotów.
najtańsza i najprostrsza diagnoza na to to wspawać w puszke po kacie rurke tak aby średnica rury niezmieniała się i poprostu zrobić mu przelotke w środku z rury bedzie dużo lepiej niż pusta pucha po kacie.

Następne pytanie gdzie u ciebie jest sonda.? w kolektorze, w rurze, w kacie.??

wywalając katalizator zmieniłeś jej warunki pracy to też może byc przyczyną problemów.

musisz zacząć eliminować problemy kolejno bo inaczje zgłupiejesz.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 15:42:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2005 14:10:02
Posty: 128
Lokalizacja: Leszno -wielkopolska
Sonda lambda zamontowana jest w kolektorze wydechowym. Puszka po katalizatorze zostala tylko tymczasowo, a w najbliższym czasie będzie z tym porządek. Co bedzie lepszym rozwiazaniem: wspawanie rury w puszke, czy zamontowanie zamiast niej strumiennicy?
P.S.
Nawet kiedy katalizator był cały to występował już ten sam problem.

_________________
Audi 100 '87 2.23(KZ) +LPG -Jeszcze sporo pracy do pełni szczęścia
Audi 100 '88 1.8(DS) +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 18:52:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
jeśli pytasz o strumienice luskową to różnicy nieodczujesz w głośności auta jedynie co bedzie miał delikatny basowy pomruk podczas spuszczania z gazu lub lekiego gazowania na wolnych ale żeby to usłyszeć trzeba się wsłuchać.

ja bym tu wybrał strumienice o ile koszty niebędą się diametralnie rożnić tylko kup dobrą znaczy dobrze wygłuszoną.!

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2005 02:18:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2005 14:10:02
Posty: 128
Lokalizacja: Leszno -wielkopolska
Strumienicę już mam więc koszty nie grają roli, chodzi mi tylko o to jaki efekt da jej założenie, ewentualnie co mogę popsuc zakładając taką do auta. A w rzeczy samej chodzi mi o to co jeszcze powinienem sprawdzić przy mojej setuni skoro nie chce zadziałać tak jak powinna?

_________________
Audi 100 '87 2.23(KZ) +LPG -Jeszcze sporo pracy do pełni szczęścia
Audi 100 '88 1.8(DS) +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2005 08:30:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
sonde odłaczałeś.?

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2005 12:58:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
ukiwas napisał(a):
Potrzebuję schemat elektryki silnika, bo poprzedni właściciel pozostawił tam straszną plątaninę i może coś źle podłączył albo olał zupełnie. Co do czujnika temperatury to mam wskazania na zestawie wskaźników ale nie wiem czy ten sam czujnik daje sygnal do sterownika silnika.
P.S. Zawór powietrza czy silnik krokowy, zdania są podzielone ;)


Postaram się wstawić na jakiś serwer, mam taki *.pdf ze schematami do audi 100, ale to dopiero po 14.00 albo w poniedziałek, bo mam to w innym kompie. Jak wstawię, to podwieszę link.
Pytanie 2 - to nie jest ten sam czujnik

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: