.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 21:03:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ile może brać oleju ?
PostNapisane: 04.kwi.2005 20:46:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2004 10:07:01
Posty: 6
Lokalizacja: Brzozów
Pomiędzy wymianami dolewam ok. 1 litr oleju, w związku z tym chciałbym wiedzieć czy jest to w normie czy już mam się zacząć "bać",
silnik ABT przebieg 160 tyś. olej Castrol GTX półsyntetyk, a może to już pora na minerał ? (wymiana co 10 000)

_________________
B4 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2005 21:02:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ja myślę, że jest dobrze i nie ma co się doszukiwać dziury w całym...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ile może brać oleju ?
PostNapisane: 04.kwi.2005 21:03:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Litr na 10k km to jest nic. Producent dopuszcza zużycie oleju nawet na poziomie 1 litr na 1500km.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ile może brać oleju ?
PostNapisane: 04.kwi.2005 21:04:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ZURITO napisał(a):
Pomiędzy wymianami dolewam ok. 1 litr oleju, w związku z tym chciałbym wiedzieć czy jest to w normie czy już mam się zacząć "bać",
silnik ABT przebieg 160 tyś. olej Castrol GTX półsyntetyk, a może to już pora na minerał ? (wymiana co 10 000)

miescisz sie w normie.......... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2005 21:07:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lis.2004 01:34:30
Posty: 434
Lokalizacja: Tarnobrzeg
To ja sie podlacze pod temat A80 B3 2.0E ABK bierze ok 2 litrow na 10kkm olej mineralny ELF czy ma sens ruszac uszczelniacze na zaworach podejrzewam ich wine czy mozna jeszcze jezdzic bez grzebania w silniki przebieg 210kkm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2005 21:08:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
BlackSpider napisał(a):
To ja sie podlacze pod temat A80 B3 2.0E ABK bierze ok 2 litrow na 10kkm olej mineralny ELF czy ma sens ruszac uszczelniacze na zaworach podejrzewam ich wine czy mozna jeszcze jezdzic bez grzebania w silniki przebieg 210kkm

2 litry to juz sporawo... ale niech sie wypowiedza znawcy benzyniakow... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2005 21:38:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
spanky napisał(a):
BlackSpider napisał(a):
To ja sie podlacze pod temat A80 B3 2.0E ABK bierze ok 2 litrow na 10kkm olej mineralny ELF czy ma sens ruszac uszczelniacze na zaworach podejrzewam ich wine czy mozna jeszcze jezdzic bez grzebania w silniki przebieg 210kkm

2 litry to juz sporawo... ale niech sie wypowiedza znawcy benzyniakow... ;-)


Bylo juz tyle razy... :/
Jesli przebieg autentyczny a wymiany robione na czas, zalewany dobrym olejem to raczej nie mozna jeszcze mowic o pierscieniach. Wymiana uszczelniaczy zaworow zazwyczaj zalatwia temat. Popatrz tez za wyciekami

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2005 22:03:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 12:46:09
Posty: 99
Lokalizacja: Zakopane
Potwierdzam to co napisal martab, przez wycieki w mojej poprzedniej ubywalo mi sporo oleju, sprawdz tez koncowke rury czy jet okopcona. jak nie masz wyciekow a wydech czarny ismolisty to uszczelniacze do roboty.

_________________
A4 ADR A.D. 1995


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 07:21:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Końcówką wydechu sie nie sugeruj. Chyba że masz tam strasznie czarną i smolista maź. W każdym innym przypadku nie bierz do głowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 07:54:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:09:24
Posty: 419
Lokalizacja: Kalisz
Tak jak WOWO stwierdził czarny wydech nie zawsze sugeruje że ci olej bierze - wystarczy że masz bogata mieszanke :P

2 litry na 10k to już dużo ale gumki na zaworach powinny załatwić sprawe a przynajmniej w dużym stopniu poprawić.

POZDRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 08:21:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lis.2004 01:34:30
Posty: 434
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Wycieków zero ostatnio wymieniony simerig na wałku uszczelka pod klawiatura. Silniczek suchy wydech tez ok chyba wymienie uszczelniacze w sumie nie duzy koszt a powino pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 09:00:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jak nie masz co robić z pieniążkami to na PW zaraz Ci wyślę mój numer rachunku bankowego... a na poważnie, to nie ruszaj póki jest dobrze - u mnie uszczelniacze kompletnie nic nie dały. Wymiana uszczelniaczy powinna być robiona razem z prowadnicami zaworów...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 09:49:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lis.2004 01:34:30
Posty: 434
Lokalizacja: Tarnobrzeg
To teraz sam nie wiem co myslec o tym zauwazylem ze przy normalnych predkosciach :diabel: do 120 autko bierze mniej oleju ostatnio smigalem wiecej po miescie niz na trasie i dolalem w sumie ok 1.2 na 10kkm jak smigam na trasie to wtedy na te 10kkm wezmie 2-2,2l oleju predkosci 140-170 w zaleznosci jaki odcinek. Rozmawialem z mechanikiem i tak jak kolega wyzej radzil tego nie ruszac i jezdzic na razie. No coz zobaczymy jak bedzie dalej moc na razie OK a te 2 litry idzie przezyc :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 11:00:52 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
U niektórych nie pomogła wymiana uszczelniaczy. A u mnie przeciwnie zlikwidowała jakiekolwiek ubytki oleju. Przed wymianą potrafił wciągnąć od 2 - 3 litrów po wymianie (orginalne uszczelniacze) nie znika oleju ani kropli. Od tego bym zaczął. Zwłaszcza jeśli zdażyło Ci się kiedyś przegrzać motor.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 12:16:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:09:24
Posty: 419
Lokalizacja: Kalisz
Maridk dobrze mówi - nasze ABK dobrze zareagowały na zmiane gumek na popychaczach :peace: :D

POZDRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 18:40:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2005 14:10:02
Posty: 128
Lokalizacja: Leszno -wielkopolska
Ten temat był poruszany wielokrotnie nie tylko na forum AKP ale również w wielu warsztatach samochodowych. Wszyscy chcieliby żeby silnik od zmiany do zmiany nie zużył kropelki oleju, ale prawda jest taka, że cylindry nie są hermetyczne, uszczelniacze również, a dorzucając jeszcze do tego 160000km przebiegu mamy juz pewne możliwości ubytku. Silnik który pracuje pod obciążeniem ma większe skonności do zużywania oleju, a 1 czy 2 litry oleju na 10000km to moim zdaniem niewiele. Owszem można wymieniać uszczelniacze, być może pomogą, ale niekoniecznie. Trzeba się jeszcze zastanowić czy takie straty oleju są na tyle uciążliwe żeby się nimi przejmować, ponosić koszty naprawy, co do której nie ma pewności czy da spodziewany efekt.
P.S. Ciekawe że nikt nie przejmował się tą kwestią 15 lat temu kiedy do silników dolewało się litr oleju na tysiąc kilometrów :P

_________________
Audi 100 '87 2.23(KZ) +LPG -Jeszcze sporo pracy do pełni szczęścia
Audi 100 '88 1.8(DS) +LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 20:41:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Mi też sie wydawało że u mnie jest coś nie tak. Musze dolać od 50 do 200ml oleju na każde 1000km. Wcześniej jeździłem VW Golfem II 1.3i (jetronic) i byłem przyzwyczajony że na 8000km nie dolewałem nawet kropli. Wlewałem oleju prawie na max i jak wylewałem to było połowa normy. Jednak jakies 3 lata temu kolega kupił nowe BMW... i od nowości pali mu oleju wiecej niż mnie teraz :peace:
I to jest cały czas w granicach normy
Kumpel w Niewczech ma Alfe 147 i mówi że przy ostrej jeździe prawie 0.7-0.8 literka na 1000 dolewa. Silnik sie super wkręca, po autostradach z gazem w podłodze gania to tak jest
Wiec uważam że silnik nie pali oleju .... gdy sie go nie odpala. A dopuki jest w granicach normy producenta to to akceptuje

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 20:54:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Dla pocieszenia ja od wymiany do wymiany dolewam ok 6litrów oleju wiec nie narzekajcie :diabel:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 20:57:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
mały v8 napisał(a):
Dla pocieszenia ja od wymiany do wymiany dolewam ok 6litrów oleju wiec nie narzekajcie :diabel:

male OT ... a co juz nie sprzedajesz V8 czy poprostu sigma sie rozsypala... ??? ;-) :P

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2005 21:04:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
spanky napisał(a):
a co juz nie sprzedajesz V8 czy poprostu sigma sie rozsypala... ??? ;-) :P
Sigma rakieta szkoda że nia ma na 4 kółka napedu,bo troszke kołami za duzo kręci,a audi wiadomo potrzebuje amatora, a za grosze nie sprzedam. A co do zużycia oleju w V8 instrukcja podaje nawet 1l na 1000lm!!!

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: