.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.cze.2025 09:03:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zmiana z quattro na oske ...
PostNapisane: 07.sty.2006 02:26:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Witam,

szukalem dos dlugo w postach i jestem pewny ze jakis czas temu byl walkowany temat wywalenia gratow z Quattro i zostawienia napedu na przod. Bylo troche wypowiedzi na ten temat i nie moge tego wyniuchac... jak ktos by mogl mi odpowiedziec na takie zagadnienie:
- chcec rozstac sie z napedem na 4 lapy napewno bedzie siedziala skrzynia zwykla, wywalic trzeba wal i co dalej ?? Czy trzeba by bylo wyciagnac dyfer i poloski?? W ksiazce do Audi wyczytalem (odnosnie przodu) ze po wyjeciu przegubu nie wolno przepychac samochodu bo lozysko trafi szlak... i co Wy na to?? A moze trzeba zostawic dyfer i polosie?? A moze trzeba same przegoby zostawic??

Jak ktos to robil albo sie orientuje to bede bardzo wdzieczny za info...

Pozdro,

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2006 05:32:20 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
przegub jest skrecony razem z piasta , jak wyciagniesz przegub to Ci piasta wypadnie razem z kolem

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2006 11:38:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
hans napisał(a):
przegub jest skrecony razem z piasta , jak wyciagniesz przegub to Ci piasta wypadnie razem z kolem


To jak to proponujesz rozwjazac?? Sciagnac sam wal a dyferencjal z polosiami ma zostac?? A moze same przegoby sostawic??

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2006 15:23:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
mAlIbOr napisał(a):
To jak to proponujesz rozwjazac?? Sciagnac sam wal a dyferencjal z polosiami ma zostac?? A moze same przegoby sostawic??


Możesz napisać, co jest powodem demontażu napędu na 4?

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2006 15:26:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Jaki towar paliłeś że wpadłeś na taki "extra" pomysł ?? :zly: :zly: :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2006 15:34:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Aż tak źle się jeździ z dizlem i quattro z benzyniaka? Chcesz znaleźć skrzynię quattro do dizla? A może wymienić same przełożenia...nie wierzę, że się nie da...(ale to tylko jeżeli trafiłem z wypowiedzią)...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2006 15:46:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
kefir200 napisał(a):
Aż tak źle się jeździ z dizlem i quattro z benzyniaka? Chcesz znaleźć skrzynię quattro do dizla? A może wymienić same przełożenia...nie wierzę, że się nie da...(ale to tylko jeżeli trafiłem z wypowiedzią)...


Jezdzi sie nie ciekawie i pisalem to juz nie raz, mecze ten silnik tak strasznie ze az mi go szkoda a spalanie wyszlo mi 12 litrow :zly: Nie mam narazie przewidzianego zastrzyku gotowki, taki maly kryzys zebym mogl tak jezdzic wiec postanowilem to zmienic. Narazie to sie zastanawiam jak to zrobic i dlatego sie pytam szczerze.

Des, pale to co zwykle, po 15 za polowke, dobry nawet towar :peace:

Jak cos wymyslicie to chetnie poslucham...

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2006 16:04:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Słuchaj...bier przed oczy Etkę lub Etosa i studiuj skrzynię z dizla i skrzynię z quattro. Musisz sprawdzić rozmiary łożysk i simeringów. Oczywiście na początek obejrzyj obie skrzynie z wierzchu. To jak się przełączają biegi i procon-ten czy nie nie ma znaczenia. Dodatkowo sprawdź w Etce przełożenia poszczególnych biegów. Dążę do tego, żebyś pozmieniał wałki z zębatkami biegów. Sądzę, że się to uda. Jedynie przełożenia głównego nie zmienisz. Bo musiałbyś zmienić też przełożenie główne dyfra. Temat warty obejrzenia i zastanowienia. Może nawet dasz radę to zrobić sam.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2006 16:27:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
kefir200 napisał(a):
Słuchaj...bier przed oczy Etkę lub Etosa i studiuj skrzynię z dizla i skrzynię z quattro. Musisz sprawdzić rozmiary łożysk i simeringów. Oczywiście na początek obejrzyj obie skrzynie z wierzchu. To jak się przełączają biegi i procon-ten czy nie nie ma znaczenia. Dodatkowo sprawdź w Etce przełożenia poszczególnych biegów. Dążę do tego, żebyś pozmieniał wałki z zębatkami biegów. Sądzę, że się to uda. Jedynie przełożenia głównego nie zmienisz. Bo musiałbyś zmienić też przełożenie główne dyfra. Temat warty obejrzenia i zastanowienia. Może nawet dasz radę to zrobić sam.


nie mam niestety zadnego z tych programow, nie znam sie tez wogole na skrzyniach. Jak mozesz mi pomoc to odezwij sie do jasnej cholery kiedys na GG :> Chyba ze masz gdzies przyjaciol :P

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2006 00:29:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
mAlIbOr napisał(a):
Jak mozesz mi pomoc to odezwij sie do jasnej cholery kiedys na GG :> Chyba ze masz gdzies przyjaciol :P


ostro :)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2006 09:04:50 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
kefir200 napisał(a):
Słuchaj...bier przed oczy Etkę lub Etosa i studiuj skrzynię z dizla i skrzynię z quattro. Musisz sprawdzić rozmiary łożysk i simeringów. Oczywiście na początek obejrzyj obie skrzynie z wierzchu. To jak się przełączają biegi i procon-ten czy nie nie ma znaczenia. Dodatkowo sprawdź w Etce przełożenia poszczególnych biegów. Dążę do tego, żebyś pozmieniał wałki z zębatkami biegów. Sądzę, że się to uda. Jedynie przełożenia głównego nie zmienisz. Bo musiałbyś zmienić też przełożenie główne dyfra. Temat warty obejrzenia i zastanowienia. Może nawet dasz radę to zrobić sam.

w osce i quattro sa inne walki niemniej jednak tok myslenia jest dobry tylko trzeba wziac pod uwage inne skrzynie

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2006 09:11:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
No ładnie...Mogę być na gg tylko w nocy lub niekiedy rano - od poniedziałku dam radę rano bo mam zastępstwo.

Hans - To w sumie nie ma senu dla Malibora - kasa. Trzeba by poszukać skrzyni i dyfra z C4 2,5 TDI...to już koszty rzędu 1000-1500 PLN.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2006 11:51:47 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
niekoniecznie ... ale jak sie chlopak na tym nie zna to kosztem bedzie zrobienie tego wiec tak czy inaczej kupa

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2006 12:07:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Fajnie chlopoaki ale to chyba niema sensu. Przy cenach rynkowyuch tych pojazdow to wogole sie nie oplaca wsadzac pol wartosci auta w naped a drogie pol wlasmoe wsadzilem w =silnik :/ musze poprostu zrobic sobie na jakis czas naped na przednia os a potem to juz wymarzone A6 2.5TDI Quattro Avant :-) i na tym chyba stanie...

Tylko nadal nie wiem co jest z tym tylem, jak to rozwjazac?? To znaczy jak zrobic zeby mi kola nie odjechaly a zarazem pozbyc sie zbednego dyfra i polosi.

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2006 20:13:27 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
dotocz sobie podkladke zeby nie przeleciala przez otwor w lozysku , w niej przegwintuj otwor na srube , ta centralna i skrec to .... bedziesz moglo wyjac polosie i przeguby

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2006 20:30:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 22:10:53
Posty: 192
Lokalizacja: bxl
Witam. A ja to bym chcial miec taki napedzik mam kuptke 2,3 z oska ale jednak co cztery to cztery moze ktos wie jak zamontowac te quattro u mnie to chetnie wymienie sie skrzynia z toba jednak co orginal to orginal :)

_________________
Audi coupe 2,3 "NG"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2006 21:02:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
sebo napisał(a):
Witam. A ja to bym chcial miec taki napedzik mam kuptke 2,3 z oska ale jednak co cztery to cztery moze ktos wie jak zamontowac te quattro u mnie to chetnie wymienie sie skrzynia z toba jednak co orginal to orginal :)


Skrzyni nie trzeba mi kolejnej od benzyny bo mam od diesla, ale jak bedziesz zainteresowany to moge Ci tanio sprzedac ta z torsenem i dyferencjal, wal, podpora, to wszystko co wyciagne bedzie do sprzedania. Tylko nie wiadomo czy to wogole zechce sie do Ciebie zmiescic...

Hans - czyli mowisz zeby poprostu zrobic takie jakby ograniczniki. Ja chcialem zrobic to tak zeby same wielokliny z przegobow powsadzac i skrecic to do kupy. Wtedy nie poleci lozysko, a nie wypadnie co najwazniejsze...Eeee, a co z koronka od ABSu?? Czy z tylu tez jest, chyba tak, bo juz sam nie pamietam...

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2006 21:46:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 22:10:53
Posty: 192
Lokalizacja: bxl
Dam ci rade chcac to dobrze zrobic zdejmij przeglub z polosi wydlub z niego kulki i wszystko pozostale wsadz w lozysko i skrec w ten sposob bedziesz mial pierscien do abs-u i wszystko w kupie. powodzonka

_________________
Audi coupe 2,3 "NG"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 08:22:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
sebo napisał(a):
Dam ci rade chcac to dobrze zrobic zdejmij przeglub z polosi wydlub z niego kulki i wszystko pozostale wsadz w lozysko i skrec w ten sposob bedziesz mial pierscien do abs-u i wszystko w kupie. powodzonka


tak tez wlasnie planuje to rozwjazac...

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 13:58:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Latem byłbym zainteresowany taką zmianą, jeżdżąc zimą - nigdy.
Nie rozbierałem jeszcze skrzyni Audi. Analizowałem (niewyraźne) rysunki ETKi i doszedłem do wniosku, że skrzyni biegów przy takiej operacji nie trzeba wymieniać. Po przejściu przez zębatki odpowiedniego biegu, moment obrotowy trafia na "torsena". "Torsen" przypomina specyficzny mechanizm różnicowy rozdzielający napęd na przód/tył - wychodzi z niego jeden wałek napędzający przedni mechanizm różnicowy i drugi wałek, do tyłu, poza skrzynię, poprzez wał napędzający tylny mechanizm różnicowy.

Skrzynię należałoby wyjąć, dostać się do "torsena" i zablokować go tak, żeby obracał "na sztywno" oba wałki przedni/tylny. Teraz można usunąć wał, tylny mechanizm różnicowy i półosie do "kulek w przegubach". Ze skrzyni biegów będzie wystawał obracający się luzem wałek, a "torsen" będzie przekazywał cały moment na przedni mechanizm różnicowy.

Jeśli była tam blokada mechanizmu różnicowego, to będzie nadal działać. Jedyny problem, to sposób blokady "torsena" - być może, nie uda się tego zrobić prosto, tak żeby nie uległ nieodwracalnemu uszkodzeniu (np. spawanie zębatek???, a może blokady z kształtek stalowych). Przypominam, że rozważanie było czysto teoretyczne, nie wykonane w praktyce.

Torsen http://www.germancarfans.com/photos.cfm/photoid/3040906.001/pageview/photo/photo/1002/size/regular/audi/1.html

Pozdrowienia.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: