.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.cze.2025 16:14:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A3 ,brak ogrzewania i przegrzewajacy silnik
PostNapisane: 04.lut.2006 11:37:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2005 12:15:08
Posty: 13
Lokalizacja: Zdzieszowice
Witam ,mam na dzieje ze tu mi ktoś pomoze.Mam A3 97/1.8 benzynke bez turbiny,z instalacja sekwencyjnego wtrysku gazu.Mój problem jest taki:dmuchawa wogóle nie podaje cipła do samochodu,a silnik bardzo szybko sie przegrzwa(po przejechaniu 5 km mam 120stopni).Myslałem ze przez te mrozy przymarzła mi chłodnica i nagrzewnica( samochód stoi cały czas na dworze)Odstawiłem samochód na 24 godziny do ogrzewanego garazu(20st) i lipa .Nic dalej silnik sie przegrzewa,brak ciepłego nawiewu,chłodnica lekko ciepła,brak reakcji wentylatora chłodnicy na przegrzanie.Wszyscy radzili mi wymienic termostat, wymieniłem i dalej nic,dalej te same "objawy".Ma ktos pomysł co to moze byc.?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 11:47:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2006 20:40:33
Posty: 78
Lokalizacja: Warmia/Mazury
witam,ja mialem podobny broblem w audi b3 tez myslalem ze to termostat wymienilem i guzik!nic to niedalo,wlaczalem dmuchawe nawiewu na blacie 95stopni a w srodku lodowka,pomoglo mi:kupilem plyn do przeczyszczenia ukladu chlodzenia,zlalem plyn zalalem wode(kranowke)i tam pisalo zeby pojezdzic 10 min ale to jest za malo trzeba ok 1,5 godziny pojezdzic.spuscic wode i zdjac przewody od nagrzewnicy,nalezy tam dmuchnac powietrzem(ze sprezarki,lepsze cisnienie)i zalac spowrotem plyn.mi to pomoglo odrazu,teraz temeratura jest w normie90 stopni,i mam ciepelko w srodku! tylko niepamietam nazwy tego plynu do plukania,on kosztowal 15zl.
Pozdrawiam Audi80 (EŁK)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 11:54:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2005 12:15:08
Posty: 13
Lokalizacja: Zdzieszowice
martwi mnie tylko to ze mój silnik na mrozie przegrzewa sie w bardzo szybko do 120 stopni


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 11:57:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2005 12:15:08
Posty: 13
Lokalizacja: Zdzieszowice
Dodam jeszcze ze mam klimatronika,moze to istotne :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 11:58:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2006 20:40:33
Posty: 78
Lokalizacja: Warmia/Mazury
wiem moj tez szybko sie nagrzewal tylko ja zanim zrobilemplukanke to wyjalem termostat zeby lepiej przeplukalo mi uklad i naprawde pomoglo choc watpilem w to ze jakis plyn przepcha ten brud.juz jezdze ponad 2 tygodnie i nadal mam cieplutko w srodku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 12:33:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2005 12:15:08
Posty: 13
Lokalizacja: Zdzieszowice
A wie ktos moze jak sprawdzic to kodami klimatronika.Ma ktos polski opis do tych kodów.Audi A3 8L 97 1.8 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 13:02:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 15:54:51
Posty: 101
witam.
a mnie to wygląda na zapowietrzony układ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 13:10:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2005 12:15:08
Posty: 13
Lokalizacja: Zdzieszowice
Jak sprawdzic czy jest zapowietrzony i jak odpowietrzyc?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 13:13:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Mnie też to wygląda na zapowietrzony uklad, lub usterkę termostatu.
A co tam chcesz tymi kodami sprawdzić, po prostu się przegrzewa bo nie ma właściwego obiegu cieczy chłodzącej.
Może być, że gazowniki żle podłączyli węże, lub jest tylko mały obieg przez reduktor gazu. Jeśli będzie zbyt łatwy obieg przez reduktor to może tam pchać cały obieg i będzie wtedy przegrzewać.
Najlepiej to odpowietrz cały układ, sprawdź podłączenie węży.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 13:34:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
To moze być zapowietrzony układ, uszkodzony termostat, uszkodzona pompa wodna i okolice, zatkana nagrzewnica lub chłodnica wiórkami do uszczelniania. Odpal go jak jest zimny i sprawdź jak się zachowuje woda w wężach - kiedy jest ciepła na małym i dużym obiegu. Ja z ciekawości bym sprawdził jak się zachowuje bez termostatu. I najważniejsze musisz mieć odpowiednią ilość płynu w układzie chłodzenia. Przypominam niektórym, że to instalacja Gazu sekwencyjna a nie zwykła...

Pozdrawiam

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 14:00:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2005 12:15:08
Posty: 13
Lokalizacja: Zdzieszowice
znaczie jakis dobry i niedrogi warsztat w woj.opolskim gdzie mógłbym oddac furke.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 14:57:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2005 12:15:08
Posty: 13
Lokalizacja: Zdzieszowice
xawier napisał(a):
To moze być zapowietrzony układ, uszkodzony termostat, uszkodzona pompa wodna i okolice, zatkana nagrzewnica lub chłodnica wiórkami do uszczelniania.


Termostat wymieniłem, układ odpowietrzyłem.Dalej to samo.A jak sprawdzić czy pompa wodna jest uszkodzona.Czy jest możliwe, że łopatki się mogą połamać np. gdy zamarzł płyn w układzie.Mój mechanik powiedział że to może być uszczelka pod głowicą.Co wy o tym myślicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 15:06:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2005 17:09:10
Posty: 49
Lokalizacja: LLB
ubywa płynu w zbiorniczku

_________________
A4 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 15:11:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2005 12:15:08
Posty: 13
Lokalizacja: Zdzieszowice
Mozeliwe ze minimalnie ubywa płynu ,a co w zwiazku z tym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 15:18:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2005 17:09:10
Posty: 49
Lokalizacja: LLB
Może nagrzewnica jest dziurawa ubywa płynu i sie zapowietrza albo głowica silnika

_________________
A4 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 15:21:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2005 12:15:08
Posty: 13
Lokalizacja: Zdzieszowice
o co dokładnie moze byc z głowica, i jaki byłby koszt naprawy tego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 15:52:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
xawier napisał(a):
Przypominam niektórym, że to instalacja Gazu sekwencyjna a nie zwykła...

Chyba nie chcesz powiedzieć, że reduktor/parownik czy jak go tam różnie zwą gdzieś zginał po drodze.
Instalacja sekwencyjna to nie wtrysk w fazie ciekłej. Niestety.
A z właściwości fizycznych ciekłego LPG parownik zawsze musi być ogrzewany.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 18:39:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2005 12:15:08
Posty: 13
Lokalizacja: Zdzieszowice
pomocyyyyyyyyyyy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 20:22:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
Lepiej podjedz do mechanika bo z tego co widac malo sie orjentuejsz na mechanice samochodu...

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2006 14:21:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2003 00:15:42
Posty: 4
Witam
Czeka cie wymiana uszczelki pod glowica , jak jeszcze masz przewody od chlodnicy bardzo twarde po nagrzaniu , to na 100% uszczelka
Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: