.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.maja.2025 17:38:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C3] Od czego te wtyczki?
PostNapisane: 30.cze.2006 18:54:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Witam!
Niedawno zakupilem Audi 200 quattro z 1988 roku. Znalazłem w komorze silnika 3 nie podłączone wtyczki. Dwie z nich (jedna meska i jedna zenska z jednym wtykiem) znajdują się z boku bloku silnika pod aparatem zapłonowym przy kołnieżu mocowania skrzyni biegów. Są one na krótkich kabelkach, więc podłączone powinny być gdzieś w tej okolicy. Poniżej zdjęcia tych wtyczek:

Obrazek
Kolory przewodów: Czerwono-żółty i czerwono-niebieski

Trzecia wtyczka wychodzi z tej samej wiązki, ale jest na dłuższym kabelku. Posiada 2 wtyki. Poniżej jej zdjęcia:

Obrazek
Kolory przewodów: 2xczarno-brązowy i żółto-czerwony

Szukałemw ETCE i znalazłem te wtyczki na jednym z rysunków:
http://www.photoalbum.cc/data/5ef0b4eba ... p7370.jpeg
Zaznaczyłem je w czerwonej obwódce. Oczywiście nie dam sobie głowy uciąć, że to te, ale jestem pewien na 99% :-) Przy jednej z wtyczek w opisie jest dopisek, że podłączona jest do wiązki alternatora i skrzyni biegów (tak to rozumiem). Do czego są te wtyczki? Domyślam się, że mogą służyć do podłączenia skrzyni automatycznej (w moim jest manualna), ale chciałbym się upewnić. I co ma do tego wiązka alternatora?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2006 21:44:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
- zdj. nr 3 - czujnik temperatury cieczy za głowicą (wtyk 2 pinowy) o ile mnie pamięć nie myli, jeśli nie to pompka chłodzenia turbiny.

- co do tych dwóch pojedynczych wtyczek - masz tempomat?
zobacz też czy masz podłączone czujniki na krućcu wodnym (dwupinowy z tyłu i jeden jednopinowy z góry) i jeden na pierwszym cylindrze pod krućcem (jedno pinowy) - wszystkie na wsówke.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2006 22:00:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Dzieki za odpowiedz.

Jutro popatrze do silnika. Wskaznik pokazuje mi temperature cieczy (chyba ze to z jakiegos innego czujnika). Gdzie znajduje się ta pompka chłodzenia turbiny?

Mam tempomat. One mogą być od niego? O ile pamiętam mam podłączone czujniki na krućcu, ale jutro dokładnie sprawdzę. Dodam jeszcze, ze te wtyczki wyglądają tak jakby miały do nich być podłączone drugie połówki złącz (takie same wtyczki tyle ze innej plci :-) W aucie jest sporo tego typu zlaczek. Te podlaczane bezposrednio do jakiegos czujnika czy elementu wygladaja inaczej

Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 10:27:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Szukałem dziś tego czujnika za głowicą ale nic nie znalazłem. Nie wiem czy dobrze szukałem - za silnikiem od strony podszybia, nad skrzynia biegow.

Na krućcu są następujące czujniki:

Obrazek

Wszystkie są podpięte. Do czego są poszczególne czujniki? Wiem, że ten 4-pinowy jest do pomiaru temperatury cieczy do wskaznika i kompa silnika. A pozostale? Dodam jeszcze że silnik to MC.

Znalazłem przy okazji kolejne 2 wtyczki (wsuwki) w okolicy zbiorniczka płynu hamulcowego. Wydaje mi się, że powinny być podpięte do dwuch styków znajdujących się na pompie? za tym zbiorniczkiem - ukośny czujnik wkrecony pod katem ledwo widoczny oznaczony strzałką na poniższym zdjęciu:

Obrazek

Kolory przewodów: brązowy i biało-czerwony. Do czego jest ten czujnik i jakie są objawy jego nie podłączenia? Domyślam się, że to coś od hamulców (czujnik ciśnienia?), jednak żaden błąd nie jest sygnalizowany.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 11:19:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
photokom napisał(a):


Kolory przewodów: brązowy i biało-czerwony. Do czego jest ten czujnik i jakie są objawy jego nie podłączenia? Domyślam się, że to coś od hamulców (czujnik ciśnienia?), jednak żaden błąd nie jest sygnalizowany.


Te kable przy pompie hamulcowej są z czujnika ciśnienia oleju wspomagającego pracę pompy. Odłączenie ich od czujnika powoduje, ze AC nie wywala błędu zbuyt niskiego ciśnienia a co za tym idzie - nie zaswieca Ci się kontroka i nie bipa na okrągło. Podłącz to się przekonasz.

A tak a propos tych 2 czy trzech wtyczek w pobliżu ściany grodziowej - ja mam w tym miejscu złączki (bardzo podobne) do sondy lambda - sygnałowy i ogrzewanie.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 11:26:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
rodzynek napisał(a):
Te kable przy pompie hamulcowej są z czujnika ciśnienia oleju wspomagającego pracę pompy. Odłączenie ich od czujnika powoduje, ze AC nie wywala błędu zbuyt niskiego ciśnienia a co za tym idzie - nie zaswieca Ci się kontroka i nie bipa na okrągło. Podłącz to się przekonasz.


A czy wszystko jedno jak je podłącze? Chodzi mi o polaryzację. Ten brązowy to jak się domyślam masa a biało-czerwony sygnałowy. Czy wszystko jedno który kabelek podepnę do którego pinu?

rodzynek napisał(a):
A tak a propos tych 2 czy trzech wtyczek w pobliżu ściany grodziowej - ja mam w tym miejscu złączki (bardzo podobne) do sondy lambda - sygnałowy i ogrzewanie.


Chodzi o te wtyczki z początku wątku? Te przy silniku? Takie same mają kolory przewodów?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 12:01:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
photokom napisał(a):
A czy wszystko jedno jak je podłącze? Chodzi mi o polaryzację. Ten brązowy to jak się domyślam masa a biało-czerwony sygnałowy. Czy wszystko jedno który kabelek podepnę do którego pinu?quote]

Wszystko jedno. Czujnik i tak zwiera te kabelki ze sobą.



photokom napisał(a):
Chodzi o te wtyczki z początku wątku? Te przy silniku? Takie same mają kolory przewodów?


Tak, mówię o tych. Ale nie pamiętam jakie u mniemają kolory. W każdym razie zobacz czy Twoja sonda jest podłaczona.


Eee, po dokładniejszym przyjżeniu się zdjęciom stwierdzam, że u mnie sonda jest podpięta gdzie indziej. A u Ciebie te kabelki są w pobliżu aparatu zapłonowego. Tak więc to raczej nie to.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 12:06:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
A gdzie szukac tej sondy? W moim autku jest instalacja gazowa. Czy sonda moze byc przelaczona do sterownika gazu? Skad wychodza przewody od sady?

Ide podlaczyć te przewody do czujnika wspomagania i zobacze co to da :-) Pewnie piszczalo i dlatego je odłączyli. Czym to może być spowodowane? Wspomaganie niby działa, tyle, że kierownicą i tak kręci się dość ciężko - jak dla mnie w trasie w sam raz (nie lubię zbyt lekko obracającej się kierownicy), ale jednym palcem przy parkowaniu raczej nie da rady.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 12:12:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Photkom jesli będziesz kiedyś śmigał w strone bielska-białej daj znać 514928973 podłącze ci to jak trzeba.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 12:21:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Podłączyłęm te kabelki. Odpaliłem auto i przez około minutę wszystko było OK, ale po minucie wyświetlił się czerwony, migający symbol: koło w nawiasach, a w tym kole wykrzyknik. Do tego sygnał dźwiękowy. Co to dokładnie oznacza? Co jest uszkodzone? Po ponownym odpięciu tych przewodów symbol nie wyświetla się.

Mauzer: Do Bielska mam dosc spory kawal drogi :( więc pozostaje nam tylko to forum :-) Moze jakos sie uda. Cos tam jest zle popodlaczane do tych czujnikow na kruccu?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 12:29:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
na krućcu wygląda ok. jesli nie masz problemów z zapalanie i nierówną praca to się nie czepiamy czujników wkoło krućca.

No więc jest tak jak kolega Rodzynek pisał masz słabą wydajnosć układu wspomagania stąd autocheck zarejestrował błąd (i kiera chodzi ciężko).
- pompa w tych modelach to porażka :/ siada najczesciej.

czujnika za głowicą możesz nie mieć różnie to bywało z nimi.
te jasną wtyczką (3 przewody) to albo do pompki chłodzenia (jest zaraz koło bagnetu oleju) albo była przekładka silnika i już jest niepotrzebna ;-)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 12:39:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Przekladki silnika raczej nie bylo. Od srodka klapy bagaznika jest naklejona taka nalepka z numerami nadwozia i silnika oraz numerem lakieru. Numery nadwozia i silnika sie zgadazaja. Wyglada ona naoryginalna, wiec przekladke raczej wykluczam.

Co do tej pompki chlodzenia to rozumiem ze chodzi o ta turbinke do chlodzenia wtryskow? U mnie jest do niej podlaczona podobna wtyczka tyle ze z dwoma przewodami, wiec ona raczej odpada.

Jesli chodzi o popme wspomagania to czy da sie ja jakos zregenerowac, czy raczej wymiana? Dodam tez, ze przewody sa lekko zawilgocone, ale plynu nie ubywa.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 19:07:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
chodzi o pompke chłodzenia dodatkowego obiegu turbiny.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 19:11:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Hmm. A w ktorym miejscu jest ta pompka? Kolo bagnetu oleju jest tylko ta turbinka chlodzenia wtryskow. Moze masz jakies zdjecie jak ona wyglada i gdzie powinna sie znajdowac? Mozliwe ze jej u mnie brakuje

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 19:16:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
zrob fote całej komory siilnika z góry

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2006 19:26:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Oto zdjęcia komory:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jesli trzeba to moge podeslac wieksze.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 05:28:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Pompke chłodzenia masz widze podpietą ok. (to ta nad pompą abs'u).

jedynie ta dwupinowa wtyczka ma isc do czujnika temp za głowicą, ale jeśli go nie masz to zostaw i niezawracaj sobie nią głowy.
Ja mam w domu motor 2.2T Mc2 i w nim też niema czujnika temp. cieczy.
Zobacz jeszcze czy masz podpięty regulator nagrzewania jest zaraz za bagnetem nisko, przykręcony na blok silnika, dochodza do niego dwa przewody paliwowe w oplocie stalowym. Tam też ma być dwupinowa wtyczka.

może ktoś jeszcze coś podpowie.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 07:57:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
oj, oj jaki sliczny widok na tych zdjeciach, az wzruszenie czlowieka ogarnia :peace:
doktorze, a czy przypadkiem ten 2 pinowy za glowica nie powinien byc jednak podpiety? wiesz co sie u mnie dzialo...

photokom, a cisnienie plynu na checku drze ci sie caly czas, czy sie uspokaja po chwili i gasnie?

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 09:53:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
-> Mauzer:
Regulator tez jest podpiety. Rozumiem ze ta wtyczka jest jakas opcjonalna - zaleznie czy jest z tylu wkrecony czujnik czy nie. Do czego ten czujnik z tylu sluzy? Czy jesli go nie ma to jakis inny spelnia jego role?

-> Nudas_PL:
Ten 2-pinowy powinien byc gdzies podpiety (wtyczka), ale nie ma do czego - nie ma z tylu czujnika (przynajmniej ja go nie znalazlem, ale moze zle szukalem?

Jak podlacze kabelki do tego czujnika cisnienia za pompa hamulcowa to po okolo 0,5 min od odpalenia silnika zapala sie na checku czerwony symbol (kolko w nawiasach a w kolku wykrzyknik) i piszczy 3 razy. Potem przestaje piszczec, ale kontrolka sie swieci caly czas (swieci albo miga - nie pamietam w tej chwili, ale nie wylacza sie tylko caly czas jest). Nie jest to raczej uszkodzony czujnik, bo wspomaganie dziala dosc slabo (tak mniej wiecej 50% tego co w innych samochodach). Czy pompa wspomagania jest podlaczona bezposrednio do przekladni kierowniczej, czy jest jeszcze cos po drodze co moglo ulec uszkodzeniu? Jesli dobrze rozumuje, to akumulator cisnienia (grucha) jest tylko do wspomagania hamulcow?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 10:58:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
tak grucha wspomaga pierwszy strzał na hamulec itd.

za pomocą tego czujnika sterownik bada aktualną temperaturę czynnika chłodzącego i wzbogaca (zal. czy silnik zimny) mieszanke.

tak z ciekawosci z którego miesiąca jest ten silnik jak i autko, i zobacz my masz dwa czujniki stuków mniej więcej na drugim i czwartym cylindrze, właśnie obok regulatora.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: