.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2025 00:14:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 2,5 TDI AKE 2001 WAŁKI ROZRZĄDU
PostNapisane: 16.sie.2006 14:13:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Witam,
Proponuję podjęcie nowego tematu w zakresie wymiany wałków rozrządu w silniku 2,5 TDI. Gdzieś na forum przeczytałem, że te silnki posiadaja wadliwe wałki rozrządu; czy właściciele aut wyposażonyych w silniki 2,5 TDI mieli problemy z wałkami rorzrządu. :(:

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2006 15:14:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
w ake wałki problemu praktycznie nie stwarzają.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2006 15:21:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
To znaczy że w innych silnikach 2,5 TDI w modelach 1998-2002 zdarzaja sie problemy?

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2006 15:22:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
Z tego co zdążyłem zauważyc to problemy z wałkami rozrządu częściej mają właściciele a6 w silnikach 150 konnych. Tydzień temu wymieniałem rozrząd i przy okazji sprawdzilismy jak tam mają się wałki w moim traktorze. Przejechane mam 170 tys. i u mnie wszystko gra. Silnik AKE.

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2006 15:28:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Ja tez się przymierzam do wymiany rozrządu w moim a6. W ASO audi przestrzegano mnie żebym przygotował się na ewentualną wymianę wałków rozrządu przy okazji wymiany pasków i rolek; przebieg mojego auta to 230tkm.Przeraził mnie koszt wymiany kpl.wałków i popychaczy. Czy wiecie jakie są objawy zużycia wałków rozrządu?

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2006 15:30:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
nie ma objawów, poprostu przyzwyczajasz się do tego że autko słabnie z biegiem tyś km, a mimo to na kompie i mechanicznie wszystko jest idealne.

Nie daj się zrobić w baloona :!!:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2006 15:38:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
Jerzy_G napisał(a):
Ja tez się przymierzam do wymiany rozrządu w moim a6. W ASO audi przestrzegano mnie żebym przygotował się na ewentualną wymianę wałków rozrządu przy okazji wymiany pasków i rolek; przebieg mojego auta to 230tkm.Przeraził mnie koszt wymiany kpl.wałków i popychaczy. Czy wiecie jakie są objawy zużycia wałków rozrządu?

Też chciałem wymienic rozrząd w ASO ale jak mi zaśpiewali ponad 5000 PLN to mi przeszło. :peace:

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2006 15:41:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Tak też odpowiedziałem mechanikowi w ASO; nie zauważyłem u siebie żadnych objawów typu spadek mocy, problemy z uruchamianiem, wydobywający sie dym z rury wydechowej itp. Usłyszałem, że takich objawów nie ma :?:
Nie dokońca potrafię zdiagnozować jak autach z TDI wygląda sprawa z zapasem mocy silnika;posiadam autko od roku i jest to mój perwszy diesel; poprzednim moim autem był VW Passat B5 z motorem 1,8T też w Tiptronicu; różnicę jaką zauważyłem po zmianie auta to lepsze przyspieszenie ze startu na korzyść a6 ale wydaje mi sie że podczas wyprzedzania (około 100 km/h B5 był szybszy :!!:

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2006 17:56:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
walki w 2.5TDI z okresu 1998-2003 sa te same, co oznacza, ze AFB, AKN, AKE, BDG, BCZ i reszta dysponuja tym samym osprzetem.

walki NIE stanowia problemu w tych samochodach - stanowia problem w samochodach zaniedbanych [oleje niewiadomego pochodzenia etc] i z przebiegami rzedu 500 000 - 600 000, co dla AFB/AKN z lat 98-99 nie jest niczym wielkim [naturalnie na allegro te samochody maja twarde 134 000 - stad historie o walkach], badz eksploatowane nieprawidlowo.
mit, ze po 2001 zmieniono walki bierze sie stad, ze te samochody jeszcze nie przejechaly tyle, co pierwsze 2.5TDI z 1998.

w tych silnikach psuja sie rzeczywiscie Bosch'owskie lmm (Hitachi juz nie).
reszta jest delikatna, ale bardzo solidna.

nalezy brac pod uwage, ze w D byly to zazwyczaj samochody firmowe, ktore pokonywaly kosmiczne wrecz odleglosci...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2006 19:48:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Wymiana walkow rozrzadu po 220 tysiach i oleju typu fucking Long Life!!! U mnie nie bylo Mesz takiego przebiegu , wierz mi.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2006 19:53:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
Norbi napisał(a):
Wymiana walkow rozrzadu po 220 tysiach i oleju typu fucking Long Life!!! U mnie nie bylo Mesz takiego przebiegu , wierz mi.


A olej zmieniany byl co ile ? Zgodnie z trybem longlife ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2006 19:57:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2005 12:51:49
Posty: 82
Lokalizacja: o-c
Odkręc pokrywę głowicy i zobaczysz jak się maja wałki.Ale przy 230tys.to juz bedą ślady wytarcia i może ze 30tys jeszcze pojeździsz a może więcej lecz z czasem zrobi sie luz,którego juz elem.hyraul.-popychacz nie ustawi i zacznie się stukanie.Wałków z oznaczeniami z 2000r już raczej nie dostaniesz ale sa zamienniki z nowszych roczników w servisie maja w etce oznaczenia.
500tys niemają szans te wałki wytrzwmać.ich zywotność to ok.250tys.

_________________
A 6 2.5tdi akn 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2006 20:24:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie chce sie upierac, lecz mimo wszystko uwazam, ze zywotnosc silnikow (i ich czesci) zalezy w wielkiej mierze od eskploatacji.
w AFB do 250 000 zostalo mi 10 000 - jak na razie 153ps (przyrost 3konny, hamowany przy 231 000, seria).

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 05:36:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
hektor napisał(a):
Norbi napisał(a):
Wymiana walkow rozrzadu po 220 tysiach i oleju typu fucking Long Life!!! U mnie nie bylo Mesz takiego przebiegu , wierz mi.


A olej zmieniany byl co ile ? Zgodnie z trybem longlife ?
W Niemczech niestety tak.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 09:08:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
Norbi napisał(a):
A olej zmieniany byl co ile ? Zgodnie z trybem longlife ?
Norbi napisał(a):
W Niemczech niestety tak.


W włlasnie ten longlife najszybciej dobija rozrzad. To oczywiscie to nie wina longlife'u ale slabych materialów z których wykonane sa walki i niedostatecznej normy VAG'a na oleje. Morał z tego taki, ze w dużych TDI trzeba rygorystycznie dbac o terminowosc zmian oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 09:41:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.cze.2006 07:44:22
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa-Gocław
Ja niestety dwa tygodnie po kupnie auta musialem wymienic walki. Byly juz tak wytarte ze nic sie nie dalo z tym zrobic (auto mialo ok 240 tys. przebiegu). O koszty nie pytajcie, robilem to w ASO :peace:

_________________
AKE A6 2.5 TDI Tiptronic Quattro 2000/2001r


// "It is nice to be important, but it is more important to be nice."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 09:58:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Ziomas napisał(a):
Ja niestety dwa tygodnie po kupnie auta musialem wymienic walki. Byly juz tak wytarte ze nic sie nie dalo z tym zrobic (auto mialo ok 240 tys. przebiegu). O koszty nie pytajcie, robilem to w ASO :peace:

Dlaczego wymieniałes te wałki czy były jakieś objawy złej pracy silnika?

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 10:08:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Jerzy_G napisał(a):
Ziomas napisał(a):
Ja niestety dwa tygodnie po kupnie auta musialem wymienic walki. Byly juz tak wytarte ze nic sie nie dalo z tym zrobic (auto mialo ok 240 tys. przebiegu). O koszty nie pytajcie, robilem to w ASO :peace:

Dlaczego wymieniałes te wałki czy były jakieś objawy złej pracy silnika?


prawdopodobnie nie bylo objawow pracy silnika :):

@Jerzy_G
fundametalnym objawem jest istotny spadek mocy. z reguly diagnostyka VAG'iem wykazuje idealny stan parametrow.
co wrazliwsi akustycznie moga "uslyszec" konczace sie walki
[lecz powyzsze traktuje podobnie jak wachanie spalin i na podstawie zapachu ocenianie kata wtrysku]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 11:21:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.cze.2006 07:44:22
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa-Gocław
Jerzy_G napisał(a):
Ziomas napisał(a):
Ja niestety dwa tygodnie po kupnie auta musialem wymienic walki. Byly juz tak wytarte ze nic sie nie dalo z tym zrobic (auto mialo ok 240 tys. przebiegu). O koszty nie pytajcie, robilem to w ASO :peace:

Dlaczego wymieniałes te wałki czy były jakieś objawy złej pracy silnika?


Objawy były takie, że nagle zaczął chodzic jak traktor i kłęby czarnego dymu szły z rurek. Mocy prawie już nie było w nim :diabel:

_________________
AKE A6 2.5 TDI Tiptronic Quattro 2000/2001r


// "It is nice to be important, but it is more important to be nice."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 14:29:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Ziomas odważny byłeś robiąc to w ASO. Pieniążków nie lubisz :D

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: