Witam forumowiczów
Zastanawiam się właśnie nad kupnem B4, FWD, 93-94 rok, i mam kilka pytań o silniki. Grzebałem w Forum FAQ oraz SZUKAJowałem ale tego jeszcze się nie doszukałem. Wszystkie pytania tyczą się wyłącznie B4 93-94 rok.
TDI 1,9 90PS:
1) Czy oznaczenie 1Z, którego używacie, oznacza motor 1,9 TDI, 90PS?
2) Jak reaguje ten silnik na ropę niskiej jakości? Słyszałem że jeśli natniesz się na stacji na jakieś badziewie to wtryskiwacze mogą paść, są bardziej czułe na to niż w zwykłym TD;
3) Krążą opinie że ten silnik jest trwały mechanicznie (przy 200.000 km dopiero jest dotarty

). Pytanie jak wygląda sprawa z elektroniką silnika w takim 10 letnim aucie, czy nie ma jakichś problemów?
Benzyna (pod kątem przerobienia na gaz ale nie sekwencja, tylko silniki 2.0 8V, z tego co czytałem są 2: ABT-90PS-monowtrysk i ABK-115PS-wielopunktowy wtrysk):
4) motor ABT ma jednopunktowy wtrysk elektroniczny (EFI), filtr powietrza jest okrągły. EFI sprawia że po ew. wystrzale gazu raczej nic się nie powinno stać w silniku. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
5) motor ABK ma wielopunktowy wtrysk. I tu rodzi się pytanie czy w latach 93-94 był to wtrysk mechaniczny czy elektroniczny, bo czytałem różne opinie i sam już nie wiem co myśleć. Z tego co wiem ew. wystrzał gazu przy mech. wtrysku może pogiąć jakąś blaszkę do sterowanie wtryskami benz. i jest niewesoło wtedy.
Zachęcam do dyskusji
