.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 13:43:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 19:14:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Czarek_S napisał(a):
eomaciu napisał(a):
wymagane 2600 mmbar (przykładowe) to tyle samo z małej i dużej turbiny... jedyne co moge sobie wyobrazić na plus przy zmianie na wiekszą (jezeli nie zmieniamy wymagań) to to że duża osiagnie wymagane cisnienie przy mniejszych obrotach...


Jeśłi zmieni się tylko stronę zimną (czyli wsadzi turbinkę od RS2) to tak ale jak zmienisz na K26 to będzie później pompowało (od wyższych obrotów) bo za małą będize prędkość spalin żeby ją rozbujać. Bez odpowiedniego programu to i tak niewiele da bo zaraz ciśnienie zostanie spuszczone


w/g to tez zalezy od wymagań bo jezeli wymaganie nie jest na granicy
mozliwosci turbiny przy zadanych obrotach (mamy wg częsciowo otwarty)
to może i dla dużej starczyć jezeli sie wg zamknie... tak?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 20:13:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
eomaciu napisał(a):
w/g to tez zalezy od wymagań bo jezeli wymaganie nie jest na granicy
mozliwosci turbiny przy zadanych obrotach (mamy wg częsciowo otwarty)
to może i dla dużej starczyć jezeli sie wg zamknie... tak?


Jesli sie nie przesadzi z wielkością turbiny to powinno wystarczyć. Przyklad w 2.2t 10V mc 165 konnym siedzi wieksza turbina niz w 2.2t 20V 230 konnym. I spalinek na pewno wystarczy do rozkręcenia jej :) , jednak ma większą "bezwladność" i dluzej sie rozpędza, jest tak jakby opozniona reakcja. S4 kolegi szybciej rozkręca z malych obrotow suszarke. Moj mc ś.p. mial caly czas zamknięty zawór WG, i ilosc spalinek w zupelnosci wystarczala, zamykało licznik cisnieniomierza 2,0 bar., z miejsca zazwyczaj bylem gorszy od wiekszości samochodów bo turbinka dlugo sie "rtozkręcała" , potem role sie odwracały :D

Wygląda na to ze turbinka z mniejsza stroną gorącą, bardziej wykorzystuje daną ilość spalin, a co za tym idzie stawia dla nich większe restrykcje... wiec chyba trzeba najpierw określić co sie chce, a potem dobierac turbinke.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 23:03:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ale z tego co poczytałem w necie i porozmawiałem z kilkoma osobami mniej lub bardziej w temacie, to K26 i K24 z A100/200, to inna konstrukcja wirnika od tego z K24/26 z RS2. I zupełnie inna technologia i materiały użyte w konstrukcji lopatek wirników. Ze "zwykłych" K26 i K24 nie złożymy Takiej hybrydy jak w RS2, ale osiągnięty wynik i tak będzie lepszy od standardowych 24 i 26.
K24 szybciej się wkręca, ale jak spojrzeć na jej mapę, to w mniejszym zakresie obrotów silnika można wykorzystać jej max ładowania. A K26 ma większy zakres wydajniejszej pracy. Zresztą K26 ma conajmniej dwie ewolucje. Mają inne mapy, a to za sprawą innego kształtu łopatek turbiny. Tak powiedział pan z serwisu KKK. K 26 pozwala na bardziej ekonomiczną jazdę od K24. Po prostu później ładuje i mamy więcej niskich obrotów do oszczędnej jazdy.
Jeżeli coś namieszałem, to mnie poprawcie.
Mam w sumie 3 sztuki K26 i z różnych okresów produkcji. Ale "na oko" niczym oprócz numerów części się nie różnią.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2004 04:33:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Tak, K26 z RS2 to unikalna konstrukcja KKK, wyprodukowana dla tego konkretnego modelu i pod niego. Nie spotkacie jej seryjnie w żadnym innym aucie.

To prawda, turbin z serii KKK K26 jest cała masa. Ja poznałem chyba z 5 u Leszka, pokazywał mi czym się one różniły. Robi się hybrydy K24/26 , to prawda, ale w większości przypadków będą się wkręcać później od RS2-turbiny a wcześniej od nominalnych K26.

Najwięcej tutaj Kefir powiedział, wszystkie te turbiny mają inne mapy, czyli inne warunki pracy, i mimo, że K26 z silników KG/MC jest większa od K24, daje węższy przedział skuteczności, co skutkuje chociażby mniejszym zakresem obrotów skutecznych.

Inna sprawa, że tworząc hybrydę, nie spodziewajmy się, że będzie się wkręcać tak samo jak ta mniejsza ,dzięki zastosowaniu mniejszej części gorącej. Trzeba zauważyć, że w takim wypadku będą opory sprężania większe, a co za tym idzie, turbina będzie się później wkręcać.

Dla K24 z silników 3B/ABY to ok. 1900 rpm, dla K26 z RS2 to okolice 2500 rpm, dla k26 pełnej, to okolice 2900-3000. Można to w jakiś sposób regulować wałkami, ukł. wydechowym oraz dawką paliwa, ale nie zawsze jest to możliwe i wykonalne z różnych powodów niekoniecznie mechanicznych.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2004 10:27:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
a czy jest sens robienia hybrydy w TDI - czesc goraca zostaje(GT15), czesc zimna od wiekszego kondona (GT17 lub 20)???

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2004 12:56:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Czy jest sens? Hmm, spytaj Mastersa :D
Ja myślę, że z racji tego, że turbiny od diesli są z zasady małe, robienie hybrydy mija się z celem, bo istnieje model wyższy który spełniałby nasze oczekiwania. No chyba, że chciałbyś, aby auto zaczynało jechać od 3000 a kończyło na 6000 rpm :diabel: :diabel: :diabel: (mowa o dieslu ;) )

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2004 13:01:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
dlatego wlasnie nie chcialbym calej turbiny zmieniac na wieksza bo lubie PSJ czyli 2000-3000 obr/min ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2004 13:17:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Bilu, jak mówiłem, następne turbo w kolejce nie jest aż tak duże! Po dodaniu paliwa na wolnych, podejrzewam, że włączałoby się najwyżej kilkaset obr./min wyżej.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2004 15:49:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Leo napisał(a):
wszystkie te turbiny mają inne mapy, czyli inne warunki pracy, i mimo, że K26 z silników KG/MC jest większa od K24, daje węższy przedział skuteczności, co skutkuje chociażby mniejszym zakresem obrotów skutecznych.


Upss...to ja trochę naieszałem. Sprawdziłem teraz na mapach m.in. na www.sjmautotechnik.com Sorki za wprowadzenie w błąd.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2004 15:53:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Leo napisał(a):
Bilu, jak mówiłem, następne turbo w kolejce nie jest aż tak duże! Po dodaniu paliwa na wolnych, podejrzewam, że włączałoby się najwyżej kilkaset obr./min wyżej.


dla ciebie kilkaset dla nas - połowa uzytecznego zaklresu :(:

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2004 16:04:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Zobaczcie, od czego jest to turbo :?:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=36894494

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2004 00:00:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2003 12:42:34
Posty: 116
pozwole sobie cos w temacie napisac

na samym poczatku nalerzy sie zastanowic co i jak z autem jest w chwili bierzacej moze okazac sie ze jesli ktos zna motor to wcale nie trzeba go tuningowac by jedzdzil wystarczy przywrocic do serii

jesli jest juz seria to mozna pomyslec o zwiekszeniu doladowania a co za tym idzie korekcji powietrza zachowujac odpowieni AFR .... troche malo ekologicznie ;) Ja robie to od ponad roku z powodzeniem i wiem ze SMT6 a w przypadku S4 smt7 sie do tego nadaje gdyz pozwala na dokladnie wysterowanie stosunku mieszanki paliwo / powietrze by wartosci zaprogramowania dawaly odczuwalna moc. Majac sonde szeroko pasmowa i wiedze mozna dokonac "cudów".

jesli chodzi o moje doswiadczenie to k24 dobrze zrobiona potrafi napompowac odrobine miej niz k26 z A200. Jest sens zamontowac k26 w przypadku gdy k24 seryjna jest troche podjezdzona

w przypadku K24 7200 competition, bo tak nazywa sie turbina od audi rs2 zakres mocy ktora mozemy osiagnac jest duzo wiekszy, ale wiaze sie to z wiekszymi przerobkami auta ... o k24 jest w stanie dac do 280KM to k26 do 300KM to turbina z RS2 przy pelnym osprzecie z RS2 (wtryski, IC, wydech, kolektor wydechowy, itd ) przy indywidualnym strojeniu do 370KM.

dalej zaczyna sie zabawa bo k27 nie polecam ... stare turbo nie za bardzo nadaje sie do robienia mocy bo jedyny przypadek gdy polecil bym k27 to nowe turbo z SQ. Inne regenerowane 25 razy nadaja sie tylko na połke w domu. Polecal bym nowe turbiny garretta z seri GT bez BB bo można je zakupic w rosadnej cenie w PL nowe. To niestety wymaga przygotowania kolektora wydechowego od podstaw ale jest wykonalne. Bez zmiany bebechow tak by auto jezdzilo na co dzien mozna ten motor zrobic do 450KM i 600Nm.

to moje 2 grosze w temacie

_________________
-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: