scob napisał(a):
Nie musimy dokręcać na opuszczonym samochodzie... Przykręcone z nowymi nakrętkami samozakleszczającymi i "ksiązkowym" momentem nie blokują się! sprawdzcie z wypiętym sworzniem.
A tym to mnie zaskoczyłeś, że tuleja wewnętrzna w silenbloku po skręceniu w sankach zawieszenia nie blokuje się. Teraz się zastanów co stwierdziłeś:
jeżeli by tak było to podczas jazdy i pracy zawieszenia, pracują koła, a więc wahacze, a więc i silenbloki wahacza w miejscu osadzenia, a więc punktach skręcenia. Co się wtedy dzieje, idąc dalej, według twojej teorii - wyciera się wspornik zawieszenia w tych właśnie miejscach styku. A zwróć uwagę jak demontujesz wahacz, że jest tylko w tych mniejscach odciśnięcie a nie wytarcie.
Piszesz że sprawdzałeś to w B2, tam są troche inne silentbloki, po zewnątrz gumowe i dwu kołnierzowe, w B4 są po zewnątrz metalowe, następnie guma, następnie tuleja metalowa, znowu guma i dopiero nasze tulejki przez które przechodzą śruby mocujące.
Z całym szacunkiem, ale nie masz absolutnie racji w tej kwestii.
I bardzo cie proszę nie wprowadzaj innych w błąd. Weź i poczytaj trochę literaturę serwisową i wtedy zobaczysz kto ma rację.
Natomiast jeżeli stwierdziłeś u siebie że się te tuleje przekręcają, to za słabo musiałeś je skręcić.