.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.cze.2025 20:37:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2004 18:45:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2004 23:47:09
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków
Karli napisał(a):
W wolnej chwili wrzucę fotki jak to się robi bez demontażu wahacza z samochodu i wtedy nie trzeba nic ustawiać.


ja wymienialem dzisiaj te gumy w obydwu wahaczach i nie bardzo potrafie sobie wyobrazic jak je wyciagnac bez wyjmowania wahacza, mechanik ktory mi to robil wybijal kazda po kilka minut, tak mocno siedzialy
mysle ze dobrze jest zdemontowac wahacz rowniez z tego wzgledu ze np u mnie po wyjeciu okazalo sie ze prawy sworzen tez jest do wymiany

jezeli chodzi o dokrecanie srub to skrecili na windzie, kazali mi sie przejechac kawalek i dopiero dokrecali na kanale

wymienilem rowniez laczniki stabilizatorow i przestalo stukac :)

co do zbieznosci to mechanik mi powiedzial zeby pojezdzic troche i za tydzien przyjechac na ustawianie zbieznosci bo na razie jest ok, ale moze sie zmienic

_________________
80 B4 '92 ABT + BRC Just


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2005 17:43:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
sugob napisał(a):
Karli napisał(a):
W wolnej chwili wrzucę fotki jak to się robi bez demontażu wahacza z samochodu i wtedy nie trzeba nic ustawiać.


ja wymienialem dzisiaj te gumy w obydwu wahaczach i nie bardzo potrafie sobie wyobrazic jak je wyciagnac bez wyjmowania wahacza, mechanik ktory mi to robil wybijal kazda po kilka minut, tak mocno siedzialy
mysle ze dobrze jest zdemontowac wahacz rowniez z tego wzgledu ze np u mnie po wyjeciu okazalo sie ze prawy sworzen tez jest do wymiany

jezeli chodzi o dokrecanie srub to skrecili na windzie, kazali mi sie przejechac kawalek i dopiero dokrecali na kanale

wymienilem rowniez laczniki stabilizatorow i przestalo stukac :)

co do zbieznosci to mechanik mi powiedzial zeby pojezdzic troche i za tydzien przyjechac na ustawianie zbieznosci bo na razie jest ok, ale moze sie zmienic

Kurna jak wam piszę że jak był demontowany wahacz, to trzeba ustawiać geometrie to trzeba, a ten twój mechanik pierniczy głupoty typu "pojeździj zobaczymy" płakać mi się chce.
Prosze bardzo oto jak to zrobiś bez demontażu, bez młotka i znacznie łatwiej niż zaleca to ASO:
demontaż tuleji z wahacza
http://www.album.com.pl/szulala5490/104588.jpg
http://www.album.com.pl/szulala5490/104589.jpg
a teraz montaż
http://www.album.com.pl/szulala5490/104590.jpg
http://www.album.com.pl/szulala5490/104591.jpg
http://www.album.com.pl/szulala5490/104592.jpg
i po montażu, śruby mosujące tylko przyłapane
http://www.album.com.pl/szulala5490/104593.jpg

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2005 18:03:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2004 23:47:09
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków
Karli napisał(a):
sugob napisał(a):
co do zbieznosci to mechanik mi powiedzial zeby pojezdzic troche i za tydzien przyjechac na ustawianie zbieznosci bo na razie jest ok, ale moze sie zmienic

Kurna jak wam piszę że jak był demontowany wahacz, to trzeba ustawiać geometrie to trzeba, a ten twój mechanik pierniczy głupoty typu "pojeździj zobaczymy" płakać mi się chce.


Z calym szacunkiem, ale czy Ty masz problemy ze zrozumieniem tekstu pisanego ?
Nikt mi nie mowil "pojezdzij zobaczymy", sprawdzili mi zbieznosc i wyszla ok, ale kazali przyjechac za tydzien bo moze sie zmienic jak sie troche pojezdzi
[/b]

_________________
80 B4 '92 ABT + BRC Just


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2005 18:12:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
A kolego o tym że ci sprawdzili geometrię to chyba nie wspomniałeś w swoim poscie, no chyba że ze mna jest cos nie tak. Nie wynikało z tego co napisałeś że było to sprawdzane po wymianie silntbloków, ja zrozumiałem że odrazu po naprawie mechanik stwiedził żeby trochę pojeździć i się zobaczy.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2005 22:37:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2004 23:47:09
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków
1. napisalem ze zbieznosc jest ok, ale moze sie zmienic....
niewazne, nie klocmy sie czy ja sie nieprecyzyjnie wyslowilem, czy Ty zle zrozumiales skoro nie ma watpliwosci ze zbieznosc ustawic trzeba

2. gdybys mogl pare slow komentarza do tych zdjec napisac, co i jak, bo jak ktos nie jest mechanikiem to nie sa takie oczywiste

pozdrawiam

_________________
80 B4 '92 ABT + BRC Just


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 13:39:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
sugob napisał(a):
gdybys mogl pare slow komentarza do tych zdjec napisac, co i jak, bo jak ktos nie jest mechanikiem to nie sa takie oczywiste

pozdrawiam

Zasada jest prosta i oparta na układzie odpowiednio dobranych tuleji, śruby pociągowej i układzie przeciągania. Jedna tuleja jest dobrana kształtem do bezkołnierzowej cześci silenbloku, druga tak, aby część kołnierzowa mogła się zmieścić w jej wnętrzu i średnicy zewnętrznej dobranej do punktu oparcia na wahaczu. Skręcając srubę pociągową wymusza się wyciskanie silentbloku z osadzenia w wahaczu.
Montaż analogicznie i odwrotnie.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 11:26:13 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
No fakt jak ktoś ma takie narzędzie to bez problemu może to wymienić. Ja wyjmowałem cały wahacz nie odkręcając śrub które trzymają jego końcówkę i nie ustawiałem zbieżności. Robiłem ją dopiero przy okazji wymiany końcówek drążków.
Karli jeśli to nie opatentowane urządzenie to czy możesz zrobić kilka fotek i opisać wymiary?

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 16:38:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2004 10:19:55
Posty: 283
Lokalizacja: Zamosc
to ja troche z innej beczki ale tez w temacie tulei, czy wyrobienie się tulei w przednim zawieszeniu i w tylnym moze byc przyczyna "plywania" samochodu w czasie jazdy po koleinach takich wyrobionych przez Tiry i np. przy probie wyjazdu z nich - wymienilem juz 2 sworznie i 2 koncowki i sie zastanawiam czy by za jednym zamachem przed geometria zawiesznia nie wymienic tych tulej?

_________________
80 B4 1992 /
A4 /
Toledo /
... /

Jeśli masz samochód to musi mieć cztery kółka!
no i cos na zapasie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 22:15:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
mar1 napisał(a):
to ja troche z innej beczki ale tez w temacie tulei, czy wyrobienie się tulei w przednim zawieszeniu i w tylnym moze byc przyczyna "plywania" samochodu w czasie jazdy po koleinach takich wyrobionych przez Tiry i np. przy probie wyjazdu z nich - wymienilem juz 2 sworznie i 2 koncowki i sie zastanawiam czy by za jednym zamachem przed geometria zawiesznia nie wymienic tych tulej?

Co do pływania samochodu po koleinach to może być że silenbloki wahaczy, sanek silnika, tylnej belki są do wymiany.
Zwróć także uwagę na prawidłowe ciśnienie w ogumieniu.
Dodatkowo znaczenie ma szerokośc ogumienia /powyżej 195 już to zjawisko się nasila/, a także zawieszenie pod kątem obniżenia i usztywnienia /wtedy jest też gorzej/. A tak wogóle to koleiny na naszych drogach są straszne i niestety samochód, czy nowy, stary ciąga od lewej do prawej.
Proponuję ci sprawdzić te elementy zawieszenia i następnie zrobić spokojnie jazdę próbną na naprawdę równych odcinku drogi i zobaczyć wtedy co będzie się działo.
Mardik:
Wykażcie się trochę własną inicjatywą, pomyślcie bo i tak to forum naprawdę pomaga w rozwiązywaniu problemów. Myślę że zdjęcia są tak czytelne i mój opis że nie ma problemu wziąść stary silenblok, zmierzyć kilka średnic i rozwiązanie gotowe.
Jeżeli ktoś chce się sam za tego typu naprawy brać to równie dobrze sam będzie potrafił wykonać taki przyrząd.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 08:54:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2004 10:19:55
Posty: 283
Lokalizacja: Zamosc
Karli napisał(a):
mar1 napisał(a):
to ja troche z innej beczki ale tez w temacie tulei, czy wyrobienie się tulei w przednim zawieszeniu i w tylnym moze byc przyczyna "plywania" samochodu w czasie jazdy po koleinach takich wyrobionych przez Tiry i np. przy probie wyjazdu z nich - wymienilem juz 2 sworznie i 2 koncowki i sie zastanawiam czy by za jednym zamachem przed geometria zawiesznia nie wymienic tych tulej?

Co do pływania samochodu po koleinach to może być że silenbloki wahaczy, sanek silnika, tylnej belki są do wymiany.
Zwróć także uwagę na prawidłowe ciśnienie w ogumieniu.
Dodatkowo znaczenie ma szerokośc ogumienia /powyżej 195 już to zjawisko się nasila/, a także zawieszenie pod kątem obniżenia i usztywnienia /wtedy jest też gorzej/. A tak wogóle to koleiny na naszych drogach są straszne i niestety samochód, czy nowy, stary ciąga od lewej do prawej.
Proponuję ci sprawdzić te elementy zawieszenia i następnie zrobić spokojnie jazdę próbną na naprawdę równych odcinku drogi i zobaczyć wtedy co będzie się działo.


Ok dzieki za info przymierzam sie do wymiani tulei na wahaczach, na tylnej belce tez pewnie wymienie gdyz maja lekki luz, a opony mam 205 zimowki i to wlasnie po ich zalozeniu plywanie sie pojawilo wczesniej tego nie bylo.

_________________
80 B4 1992 /
A4 /
Toledo /
... /

Jeśli masz samochód to musi mieć cztery kółka!
no i cos na zapasie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 12:20:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2004 16:09:29
Posty: 367
W troche za szerokie masz te zimówki. Jak dla mnie do b4 na zime 195 max. Chyba że saneczkarstwo chcesz uprawiać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 12:38:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2004 10:19:55
Posty: 283
Lokalizacja: Zamosc
BOZZ napisał(a):
W troche za szerokie masz te zimówki. Jak dla mnie do b4 na zime 195 max. Chyba że saneczkarstwo chcesz uprawiać :)



Tak ale sklep ktory mi zalatwial 195 ostatecznie nie sprowadzil i zdecydowalem sie w koncu na 205 a zimy jak narazie nie ma i niepotrzebie sie spieszylem :/

_________________
80 B4 1992 /
A4 /
Toledo /
... /

Jeśli masz samochód to musi mieć cztery kółka!
no i cos na zapasie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 13:06:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2004 16:09:29
Posty: 367
W sumie fakt - ja sie ostatnio zacząłem zastanawiac czy mi sie zimówki nie rozpuszczą przy takich wiosennych temperaturach jakie co pare dni występują.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 14:12:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 12:29:34
Posty: 272
Lokalizacja: Kolno,Ryga
wracajac do tematu: w jakim celu odkrecales 5 srub? sworznia nie trzeba odkrecac od wahacza,a trzeba wyjac wahacz ze sworzniem, i wtedy nic sie nie ma prawa przestawic.

_________________
Competition 2.0 16V Ke-Motronic
I was made for lovin`you baby, you were made for lovin` me...
...:::audi touch:::...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 15:59:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
mich napisał(a):
wracajac do tematu: w jakim celu odkrecales 5 srub? sworznia nie trzeba odkrecac od wahacza,a trzeba wyjac wahacz ze sworzniem, i wtedy nic sie nie ma prawa przestawic.

Tak jest Michu ma w 100% rację.
Ale najłatwiej i najszybieciej zrobić tak jak ja to zaprezentowałem.
No cóż myślę że wątek już został do końca wyjaśniony.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 23:17:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Panowie.. z całym szacunkiem: jesteśmy kierowcami AUDI: noblesse oblegue!
zbieŻność, tak?

Da się zmienić tuleje (sajlentbloki) nie zmieniaząc geometrii - o ile przed zniszczeniem poprzednich było ok.

Wyciągamy wahacz (naprawde, nie trwa to dlugo, a 100x latwiej to zrobic na imadle) , ale nie wypinaym sworzni z wahacza - a z kolumny!

Tuleje - nie wybijamy i wbijamy a wyciskamy i wciskamy - kluczem który przedpiszcy pokazywali na zdjęciach. Ja używałem imadła i muf/kształtek/przejsciowek pożyczonych od znajomego hydraulika :)

Nie musimy dokręcać na opuszczonym samochodzie... Przykręcone z nowymi nakrętkami samozakleszczającymi i "ksiązkowym" momentem nie blokują się! sprawdzcie z wypiętym sworzniem.

pozdrawiam.
[ps/edit] uwagi oparłem o doświadczenia ze swojego - B2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 23:34:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
scob napisał(a):
Nie musimy dokręcać na opuszczonym samochodzie... Przykręcone z nowymi nakrętkami samozakleszczającymi i "ksiązkowym" momentem nie blokują się! sprawdzcie z wypiętym sworzniem.

A tym to mnie zaskoczyłeś, że tuleja wewnętrzna w silenbloku po skręceniu w sankach zawieszenia nie blokuje się. Teraz się zastanów co stwierdziłeś:
jeżeli by tak było to podczas jazdy i pracy zawieszenia, pracują koła, a więc wahacze, a więc i silenbloki wahacza w miejscu osadzenia, a więc punktach skręcenia. Co się wtedy dzieje, idąc dalej, według twojej teorii - wyciera się wspornik zawieszenia w tych właśnie miejscach styku. A zwróć uwagę jak demontujesz wahacz, że jest tylko w tych mniejscach odciśnięcie a nie wytarcie.
Piszesz że sprawdzałeś to w B2, tam są troche inne silentbloki, po zewnątrz gumowe i dwu kołnierzowe, w B4 są po zewnątrz metalowe, następnie guma, następnie tuleja metalowa, znowu guma i dopiero nasze tulejki przez które przechodzą śruby mocujące.
Z całym szacunkiem, ale nie masz absolutnie racji w tej kwestii.
I bardzo cie proszę nie wprowadzaj innych w błąd. Weź i poczytaj trochę literaturę serwisową i wtedy zobaczysz kto ma rację.
Natomiast jeżeli stwierdziłeś u siebie że się te tuleje przekręcają, to za słabo musiałeś je skręcić.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2005 09:48:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Jeśli jestes mechanikiem i piszesz, ze jest zle, to pewnie jest zle.. Z drugiej strrony za pierwszym razem tulejki w tym aucie robilem w kaliszu w ASO i pan mechanior mi powiedzial, ze nie ma w tym nic zlego że wahacz daje sie swobodnie obracać.. po 5 latach (tyle audi posiadam) i 5 wymianach tulei (tą samą metodą - nowa śruba i nopwa nakrętka samozaciskowa, moment z książeczki) jakos specjalnie sie nie powycierało... Poszukam, poczytam.

BTW: tuleja u mnie nie jest dwukołnierzowa, i z wierzchu metalowa (chociaz w A4000 w identycznym wahaczu jest gumowa na zewnątrz).

pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2005 10:48:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
A mnie wlasnie jutro czeka wymiana tuleji i koncowek drazkow...bo jakos mi sciaga na lewo i kierownica drzy przy przyspieszaniu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2005 10:58:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
scob napisał(a):
wahacz daje sie swobodnie obracać.. po 5 latach (tyle audi posiadam) i 5 wymianach tulei (tą samą metodą - nowa śruba i nopwa nakrętka samozaciskowa, moment z książeczki) jakos specjalnie sie nie powycierało...
BTW: tuleja u mnie nie jest dwukołnierzowa, i z wierzchu metalowa (chociaz w A4000 w identycznym wahaczu jest gumowa na zewnątrz).

A widzisz sam stwierdziłeś, "że się nie powycierało" to świadczy o tym co pisałem, że tulejka silnbloku przez którą przechodzi śruba mocująca jest nieruchoma podczas normalnej pracy zawieszenia.
Co do twojego auta i silenbloków to masz zapewne wersją ze wspomaganiem kierownicy i dlatego masz innego typu silenbloki niż są w normalnych modelach B2.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron