.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 21:23:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 21:33:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Van Gogush napisał(a):
mały v8 napisał(a):
Przestańcie kochać te samochody zacznijcie ludzi!!!,


he he po Twojej stopce to widać że juz nie kochasz ;))))
Wpadnij Goguś dawno Cie nie widzaiałem :D , przewioze Cie stara sigma ze starym gazem :diabel: :diabel: :diabel:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 22:28:41 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
mały v8 napisał(a):
Przestańcie kochać te samochody zacznijcie ludzi!!!, ja na to kłade lache do diesla oręzada do bezyny gaz, za różnice w cenie moge kupic coś ładnego zonie, albo dziecku, każdy sie bulwersuje nie wiadomo o co?


zdrowe podejscie :peace: ... przynajmniej nie musisz przepraszac codziennie swojego auta ze jestes jego wlascicielem :D :P

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2005 05:54:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 23:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
Adam napisał(a):
I nie zgodzę się się gaz psuje silnik - zrobiłem 15 tys i żadne istotne zmiany w pracy silnika nie zaszły


15 tys. km to zaden dystans. Gdyby po takim przebiegu z gazem mialo sie dziac cos "istotnego" to instalacje gazowe omijane by byly bardzo szerokim lukiem. Zeby miec jednak sensowne porownanie trzeba by zmierzyc sredni przebieg do remontu silnika dla aut z gazem i bez. Tudziez zestawic "najczestsze usterki" dla silnika po przerobkach i bez nich.

Adam napisał(a):
A co do amortyzacji to obliczyłem że zwróci się po 14 miesiącach przy rocznym przebiegu 20 tys km.


W porownaniu z benzyna, ok. Natomiast porownujac z dieslem, amortyzacja gazu rozciaga sie na kilka lat. A przeciez kupujac samochod moge wybrac tez diesla, gaz jest IMO rozwiazaniem dla tych ktorzy juz maja benzyne i musza cos zrobic z kosztami paliwa.

No i liczac koszty nalezy uwzglednic to, ze na gazie nie jezdzi sie non-stop, zimny silnik wymaga rozruchu z benzyny (chyba ze cos sie zmienilo pod tym wzgledem w instalacjach wtryskowych?) i przejechania na niej kilku-kilkunastu kilometrow zanim przelaczy sie na gaz. Ok, w lecie auto bez problemu startuje z gazu, ale jazda zima, kiedy silnik nagrzewa sie dosc dlugo, oraz przy malych dystansach (np. z domu do pracy), zaczyna bic po kieszeni.
W moim przypadku (glownie jazda do pracy i z powrotem, dystans 20-25km w jedna strone), wychodzi na to, ze 1/3-1/2 przebiegu i tak jezdzilbym na benzynie, przynajmniej w chlodniejszym okresie. Czyli z 20 tys rocznego przebiegu jakies 3-5 tys byloby przejechane i tak na benzynce.

_________________
A4 '98 1,9 TDI 110KM AFN - mordka juz lepiej, slipka jak ta lala
hamownia: 127KM/267Nm :"P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2005 06:02:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 23:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
mały v8 napisał(a):
Przestańcie kochać te samochody zacznijcie ludzi!!!, ja na to kłade lache do diesla oręzada do bezyny gaz, za różnice w cenie moge kupic coś ładnego zonie, albo dziecku, każdy sie bulwersuje nie wiadomo o co?


Wiesz, widzialem raz fakture za remont silnika do ktorego lano niewlasciwe paliwo... Roznica w cenie byla - szla w tysiace zlotych, a gwarancja takich napraw nie obejmuje.
Zwlaszcza nowsze silniki mozna w ten sposob rozwalic, Common Rail potrafi zastrajkowac po kilku tankowaniach (tak bylo w przypadku wspomnianego wyzej samochodu - mial dopiero 2 czy 3 miesiace)

_________________
A4 '98 1,9 TDI 110KM AFN - mordka juz lepiej, slipka jak ta lala
hamownia: 127KM/267Nm :"P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2005 06:24:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
za nie kochanie Audi - za to na tym forum jest BANan :diabel:

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2005 06:40:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
mały v8 napisał(a):
Wpadnij Goguś dawno Cie nie widzaiałem :D , przewioze Cie stara sigma ze starym gazem :diabel: :diabel: :diabel:


a jakoś roboty duzo , strasznie duzo a i wpadłem na pomysł studiowania (co mnie qrde podkusiło) wiec czasu jeszcze mniej ;(.

Co do gazu to w holandii auta jeżdzą nie tylko ze względu na wynik ekonomiczny ale równiez ze wzgledu na środowisko nie zapominajcie o tym (nie ma porównania jesli chodzi o czystaośc spalin z klekotem) - a to srodowisko zostawimy naszym dzieciom - szkoda ze tek niewielu o tym myśli :(.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2005 07:09:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 23:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
Van Gogush napisał(a):
Co do gazu to w holandii auta jeżdzą nie tylko ze względu na wynik ekonomiczny ale równiez ze wzgledu na środowisko nie zapominajcie o tym (nie ma porównania jesli chodzi o czystaośc spalin z klekotem) - a to srodowisko zostawimy naszym dzieciom - szkoda ze tek niewielu o tym myśli :(.


No wiec wlasnie, masz jakies dane na ten temat?
Jakies porownanie, uwzgledniajace nowe silniki (klasa minimum Euro 4) tudziez roznice w ilosci spalin (gaz spala przeciez sporo wiecej niz diesel na 100km)?
Ciekaw jestem takiego zestawienia...

_________________
A4 '98 1,9 TDI 110KM AFN - mordka juz lepiej, slipka jak ta lala
hamownia: 127KM/267Nm :"P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2005 07:24:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Van Gogush napisał(a):
Co do gazu to w holandii auta jeżdzą nie tylko ze względu na wynik ekonomiczny ale równiez ze wzgledu na środowisko nie zapominajcie o tym (nie ma porównania jesli chodzi o czystaośc spalin z klekotem) - a to srodowisko zostawimy naszym dzieciom - szkoda ze tek niewielu o tym myśli :(.


Nowe klekoty spełniają normy EURO 4 więc o czym mowa ?
Podobnie rzecz się tyczy gazu i benzu, nie ma co porównywać, jeśli spełnia to normy dotyczące ochrony środowiska zostają spełnione i tyle. BTW. W Holandii tankuja gaz coby na marychę więcej zostało i tyle. :P ;)
Macie jakieś dane odnośnie tankowania LPG np w Szwecji,Norwegii itp ? Tam się bardzo mocno dba o środowisko więc pewnie stacja LPG jest za każdym rokiem ? Mylę się czy nie ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2005 07:29:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
baskecior napisał(a):
Nowe klekoty spełniają normy EURO 4 więc o czym mowa ?


Własnie to jest to co ukaja nasz spokój , wystarczy wprowadzic normę i wydaje nam sie ze jestesmy czyści. Wprowadzanie tych norm wynika z dostrzegania zagrożenia jak również z ograniczeń technologicznych (mniej sie nie bardzo da),
20 % całkowitej emisji dwutlenku węgla (CO2) do atmosfery pochodzi ze spalania paliw w pojazdach silnikowych. Głównym składnikiem gazu naturalnego jest czysto-spalający się metan. Co ważne, jego ziemskie zasoby, w przeciwieństwie do ropy, są ogromne.
Gdzies widziałem wyniki badan ale muszę poszukać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2005 07:37:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Van Gogush napisał(a):
baskecior napisał(a):
Nowe klekoty spełniają normy EURO 4 więc o czym mowa ?


Własnie to jest to co ukaja nasz spokój , wystarczy wprowadzic normę i wydaje nam sie ze jestesmy czyści. Wprowadzanie tych norm wynika z dostrzegania zagrożenia jak również z ograniczeń technologicznych (mniej sie nie bardzo da),
20 % całkowitej emisji dwutlenku węgla (CO2) do atmosfery pochodzi ze spalania paliw w pojazdach silnikowych. Głównym składnikiem gazu naturalnego jest czysto-spalający się metan. Co ważne, jego ziemskie zasoby, w przeciwieństwie do ropy, są ogromne.
Gdzies widziałem wyniki badan ale muszę poszukać.

Skoro norma została wprowadzona , a określony pojazd ją spełnia to koniec tematu.
Oczywiste jest że nowy pojazd ją spełnia im starszy wiekowo tym może być z tym gorzej, ale to dotyczy nie tylko traktorow ale i benzyniaków czy gaziorów.
Gdyby kazdy z nas pojechał na badanie (takie z prawdziwego zdarzenia) pomiaru zgodności z normą która określa jego silnik to znakomita większośc z nas musiała by porządnie walnąć się w pierś i leczyć silnik. Dotyczyłoby to każdego rodzaju zasilania.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2005 07:37:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
o i znalazłem :

z silnikami zasilanymi klasycznie benzyną oraz zasilanych klasycznie (gaźnikowo) propanem-butanem (LPG).

Paliwo CO [g/km] HC [g/kg] NOx [g/kg]
Pojazd 1
Benzyna 15 1,7 2,2
LPG 3,1 1,3 1,7
Pojazd 2
Benzyna 53 48 3,6
LPG 1,9 1,0 3,3
Pojazd 3
Benzyna 96 12 3,6
LPG 7,2 6,6 3,3

Norma Euro 4 to
• (CO) - 1,0 g/km,
• (HC) - 0,1 g/km,
• (NOx) - 0,08 g/km.

emisja spalin samochodu Daewoo Leganza zasilanego alternatywnie benzyną i ciekłym propanem-butanem.

Paliwo CO [g/km] THC [g/km] NOx [g/km] CO2 [g/km]
Wielopunktowy
wtrysk benzyny 1,2 0,17 0,15 210
Wielopunktowy
wtrysk LPG 0,43 0,1 0,2 188,3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2005 07:41:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lis.2004 01:34:30
Posty: 434
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Wiec dołacze sie do dyskusji problem gazu przerabialem u siebie w 3 autkach na poczatku Mesio 190 2.0e instalacja II generacji autko sprowadzilem przy stanie 150kkm na instalce zrobilem w ciagu 3 lat 130kkm w chwili obecnej mesiem jezdzi moj znajomy ktoremu go odsprzedalem stan licznika 320kkm autko przez okres prawie 5 lat nigdy nie mialo problemu regularne przeglady i regulacja+regularna wymiana swiec, filtrów itd. srednie spalanie w miescie 11l. W chwili obecnej mam A80 B3 2.0E 91r 230kkm instalke II generacji i zrobione na niej w ciagu roku prawie 50kkm bez problemu jedyny problem to wymiana zaworu w butli bo nie odbijał przy tankowaniu. Drugie auto Calibra 2,0 rok 94 przebieg na gazie 120kkm calkowity 240kkm w duzej czesci jezdzi nia brat i tez nie narzeka. WIec ja mam jak najbardziej dobre opinie o instalacji gaowej przerabialem ja w wielu autach w domu jest jescze jedna audiczka 80 B3 1.8S przebieg na gazie 70kkm i bez problemu. Teraz nosze sie z zamiarem kupna Coupe z 93 2.3 i tam powedruje juz wtrysk gazu :peace: Co do jazdy na benzynie odpalam na niej autko i po przejechaniu ok 1km przezucam na gaz i jak do tej pory bez problemu. Tak jak mowi Hans to kwestia wyboru indywidualnego wyboru na czym sie jezdzi i podejscia ludzi do tematu najłatwiej krytykowac lub wytkac wady nie majac z czyms kontaktu ii doswiadczenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2005 07:48:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Kwieto napisał(a):

Wiesz, widzialem raz fakture za remont silnika do ktorego lano niewlasciwe paliwo... Roznica w cenie byla - szla w tysiace zlotych, a gwarancja takich napraw nie obejmuje.
Zwlaszcza nowsze silniki mozna w ten sposob rozwalic, Common Rail potrafi zastrajkowac po kilku tankowaniach (tak bylo w przypadku wspomnianego wyzej samochodu - mial dopiero 2 czy 3 miesiace)
No i temat zawsze schodzi do pieniądzy,jeżali chciał bym jezdzić na bezynce, serwisować auto na stacji , kupować tylko oryginakne części, to pozostaje mi jedynie fiat seicento?? Dzieki LPG stać mnie poruszac sie Audi V8 a do tego stosuje zamienniki i uzywanki, i nie przekonój biednego ludu, Jak masz kase to lej sobie tą cudowna rope, i serwisój swój ukochany samochód.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2005 07:55:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Van Gogush napisał(a):
o i znalazłem :

z silnikami zasilanymi klasycznie benzyną oraz zasilanych klasycznie (gaźnikowo) propanem-butanem (LPG).

Paliwo CO [g/km] HC [g/kg] NOx [g/kg]
Pojazd 1
Benzyna 15 1,7 2,2
LPG 3,1 1,3 1,7
Pojazd 2
Benzyna 53 48 3,6
LPG 1,9 1,0 3,3
Pojazd 3
Benzyna 96 12 3,6
LPG 7,2 6,6 3,3

Norma Euro 4 to
• (CO) - 1,0 g/km,
• (HC) - 0,1 g/km,
• (NOx) - 0,08 g/km.

emisja spalin samochodu Daewoo Leganza zasilanego alternatywnie benzyną i ciekłym propanem-butanem.

Paliwo CO [g/km] THC [g/km] NOx [g/km] CO2 [g/km]
Wielopunktowy
wtrysk benzyny 1,2 0,17 0,15 210
Wielopunktowy
wtrysk LPG 0,43 0,1 0,2 188,3


Rzeczywiście to jasno pokazuje że LPG przynosi w starszych typach pojazdów oszczędnośc emisji CO do atmosfery, ale odnosząc się do współczesnych norm EURO 4 starszy pojazd zasilany LPG i tak do nich nawet delikatnie nie nawiązuje. Ciekaw jestem czy nowoczesny pojazd, który przerobimy na LPG tez będzie o 1/3 mniej emitował CO. Masz takie dane ?


Black Spider: musisz byc naprawdę szczęśliwcem, gratruluję i życzę dalszej bezproblemowej jazdy ... ;-)
Rozumiem że nie trzeba było często wymieniac świec, przewodów zapłonowych również, zero regulacji, zero problemów z wolnymi obrotami, silniki po tych przebiegach były w stanie idealnym, zawory i gniazda tez ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2005 07:59:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mały v8 napisał(a):
Kwieto napisał(a):

Wiesz, widzialem raz fakture za remont silnika do ktorego lano niewlasciwe paliwo... Roznica w cenie byla - szla w tysiace zlotych, a gwarancja takich napraw nie obejmuje.
Zwlaszcza nowsze silniki mozna w ten sposob rozwalic, Common Rail potrafi zastrajkowac po kilku tankowaniach (tak bylo w przypadku wspomnianego wyzej samochodu - mial dopiero 2 czy 3 miesiace)
No i temat zawsze schodzi do pieniądzy,jeżali chciał bym jezdzić na bezynce, serwisować auto na stacji , kupować tylko oryginakne części, to pozostaje mi jedynie fiat seicento?? Dzieki LPG stać mnie poruszac sie Audi V8 a do tego stosuje zamienniki i uzywanki, i nie przekonój biednego ludu, Jak masz kase to lej sobie tą cudowna rope, i serwisój swój ukochany samochód.


Temat od samego poczatku opierał się o kasę , bo nie powiesz mi przeciez że założyłeś do V8 gaz po to aby twoim bratkom rosło się lepiej, tylko po to aby zaoszczędzić na paliwie...
Kwieto opisał konsekwencje nie stosowania oryginalnego paliwa, a ja jako osoba, która doświadczyła dzięki gazowi 2 zrujnowanych głowic (w tym 1 w beemce, gdzie koszty przyprawiają o ból pleców) zdecydowanie się z nim zgadzam.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2005 08:42:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
U mnie 4 auta zagazowane.
1. Polonez - I generacja, przejechane 80tys zero problemów
2. B3 1.6 - I generacja, przejechane 100tys zero problemów
3. Coupe 2.3 10V - II generacja, przejechane 10tys, troche sie pierdzieliły wolne obroty, brak mocy przy wyższych obrotach, strzały
4. Coupe 2.8 V6 - II generacja, przejechane 20tys, na początku git, z czasem strzały, brak mocy, przerywanie. Ogólnie auto nie jeździ. Instalka wywalona. Przymierzam sie do wtrysku gazu, ale jakoś nie jestem do końca przkonany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2005 08:46:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to jak juz sie licytujemy to przedzmy o jedno zero dalej :D ... moj obecny dupowoz AAH jakies 150 tys na gazie , moj poprzedni dupowoz 2.3 NF ponad 200 tys na gazie

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2005 08:47:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
wowo napisał(a):
U mnie 4 auta zagazowane.
1. Polonez - I generacja, przejechane 80tys zero problemów
2. B3 1.6 - I generacja, przejechane 100tys zero problemów
3. Coupe 2.3 10V - II generacja, przejechane 10tys, troche sie pierdzieliły wolne obroty, brak mocy przy wyższych obrotach, strzały
4. Coupe 2.8 V6 - II generacja, przejechane 20tys, na początku git, z czasem strzały, brak mocy, przerywanie. Ogólnie auto nie jeździ. Instalka wywalona. Przymierzam sie do wtrysku gazu, ale jakoś nie jestem do końca przkonany.


To potwierdza pewną zasłyszaną regułę że silniki gaźnikowe najlepiej tolerują gaz.
Faktem jest że mój poczciwy Poldek przejeździł 30 tys na gazie z czego 20 tys bez wiekszych problemów. Przy 30 tys głowica poszła do wymiany , zaraz po tym autko poszło do ludzi ... :(

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2005 08:51:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hans napisał(a):
to jak juz sie licytujemy to przedzmy o jedno zero dalej :D ... moj obecny dupowoz AAH jakies 150 tys na gazie , moj poprzedni dupowoz 2.3 NF ponad 200 tys na gazie


domyślam się że ZERO problemów ? :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2005 09:08:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 23:12:09
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa
mały v8 napisał(a):
No i temat zawsze schodzi do pieniądzy,jeżali chciał bym jezdzić na bezynce, serwisować auto na stacji , kupować tylko oryginakne części, to pozostaje mi jedynie fiat seicento?? Dzieki LPG stać mnie poruszac sie Audi V8 a do tego stosuje zamienniki i uzywanki, i nie przekonój biednego ludu, Jak masz kase to lej sobie tą cudowna rope, i serwisój swój ukochany samochód.


Spokojnie, spokojnie, bo mam dziwne wrazenie (sadzac po ilosci bledow) ze nerwy puszczaja, a zupelnie nie wiem dlaczego.
Tak jak Ty zalozyles instalacje LPG nie po to by chronic przyrode ale zeby zaoszczedzic pieniadze, tak ja kupilem Diesla. Kazdy z nas ma swoje argumenty ktorych sie trzyma i ktore uwaza za sluszne. Ekonomika obu rozwiazan jest podobna, a przewagi jednego nad drugim czysto hipotetyczne. LPG jest moze ekologiczniejszy (acz patrzac na normy Euro 4 i zestawienia cytowane powyzej wcale niekoniecznie), za to zajmuje miejsce w bagazniku (wsadzanie butli w miejsce kola to rozwiazanie srednie - zalatwilem w tym roku dwie felgi wiec wiem jak bardzo przydaje sie zapas a nie lepik). Do tego LPG jest ryzykowniejsze w przypadku kraksy, etc.
Kazdy wiec sam musi zdecydowac jaki system bardziej mu odpowiada, natomiast warto podawac argumenty rzetelne i jak najbardziej szczegolowe.
Dla mnie rzetelnym argumentem jest np. to, ze podawana powyzej emisja spalin jest wyzsza niz norma Euro 4 ktora spelniaja wspolczesne Diesle. Nie wiem jak jest ze wspolczesnymi instalacjami LPG, ale tu juz duzo z emisja sie zejsc nie da.
Argumentem jest dla mnie tez to, ze zly olej napedowy jest w stanie bardzo szybko zarabac Common Raila na amen.

Dopisek dotyczacy ekologii:
Jest jeszcze jedna kwestia - czytajac posty mam wrazenie ze sporo osob wywala katalizatory spalin ze swoich samochodow. Moje pytanie jest takie - jak wyglada ekologia jezdzenia na LPG z wywalonym katalizatorem spalin?

_________________
A4 '98 1,9 TDI 110KM AFN - mordka juz lepiej, slipka jak ta lala
hamownia: 127KM/267Nm :"P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: