.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 11:30:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2006 06:44:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
LPG = Branie oleju... Mylne twierdzenie? Gdyby silnik byl przegrzany to nie sadze aby glowica trzymala sie liniału i nic by nie cieklo... Proponuje zerknac na odme, czy przy filtrze powietrza jest sucho, mi ostatnio spadla rura powietrza i zaciagnal sporo kurzu, uwalil sie caly filtr i ciagnal powietrze ze skrzyni korbowej i tak lyknal troche oleju, ale caly wtrysk i przepustnica uwalone... Robilem kapitalke silnika (bez dolu) i spalanie oleju spadlo z 1l/1kkm, do 1l/6kkm, ale ja ciagle go paluje i nie sadze aby to byla wina silnika, a nie mojej ciezkiej nogi. Kumpel kupil Vento 1.8, pojezdzil 10kkm na Pb i zalozyl gaz, oleju nie bral nic, po zalozeniu LPG zaczelo sie, 0.2 - 0.4 l/1kkm w zaleznosci od jazdy. Pozdrawiam

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2006 11:10:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Odnawiam wątek bo zrobiłem kolejny 1000 km i mam dalsze pytania.
Po sugestiach kolegów rozebrałem odpowietrzenie skrzyni korbowej i wszystkie te rurki i węże zostały kolejny raz przeglądnięte i wyczyszczone. W zasadzie nie było nic zatkane. Znalazłem tam trochę tłustego nalotu i to wszystko. W kazdym razie mam pewnosc ze ten układ jest drozny.
Zauwazyłem że drugi tysiąc po wymianie uszczelniaczy pochłonął nieco mniej oleju- ok.0.25- 0.30 L. Sprawdzam to zawsze bardzo dokładnie bo chcę wiedzieć co i jak. Wczesniej, przed wymianą uszczelniaczy brał 0.4 i pierwszy tysiąc po wymianie tez tyle zjadł. I tu pytanie: Czy jest jakies uzasadnienie ze lekko spadło zuzycie oleju po drugim tysiącu (od wymiany uszczelniaczy)??? Jesli tak, czy mozliwe ze będzie coraz lepiej??? Jesli tak- to dlaczego??? Jakie jest tego uzasadnienie techniczne? Styl jazdy jest ciągle taki sam i te same odcinki są pokonywane.

Kilku z Was pisało, że przyczyną mogą być zuzyte pierscienie olejowe i że pomiar kompresji wcale nie musi nic wyjasnic. Inni koledzy zalecali pomiar kompresji i twierdzili ze wyniki dadzą odpowiedz czy pierscienie są zuzyte.
Moje pytanie do wszystkich znawców silników: Czy kompresja: 12-12-12-12 swiadczy o dobrym i szczelnym kontakcie TŁOK-CYLINDER? Czy taki wynik pomiaru moze wykluczac pobor oleju na płaszczyznie TŁOK-CYLINDER?? Czy nie musi??

Z góry dzięki za pomoc.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2006 15:02:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Na poczatku przygody z B4 takze zrobilem uszczelniacze, skonczylo sie na tym ze po 2 latach zrobilem kompletny remont glowicy, prowadnice zaworow byly wyswiechtane, gniazda wyjarane (LPG standard). Dlatego dziwi mnie troche naprawa uszczelniaczy bez zdejmowania glowicy. Nie wiemy wtedy nic o tym jak pracuje zawór: gniazdo, prowadnica, wałek. A jak zwalisz glowice, od razu wszystko widac. Apropo sprezania, ja mialem na poczatku po 11,5 i wciagal 1l/1kkm, takze sam sobie dopowiedz. Na Twoim miejscu nie wnikalbym, chyba, ze chcesz jezdzic jeszcze z 4 lata i zrobic z 200 kkm, wtedy ma sens kapitalka silnika (nie koniecznie z walem). Inaczej mija sie to z celem. Pozdrawiam

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2006 17:26:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
RobertKar
Widzisz, Ty tez zacząłes kiedys od wymiany uszczelniaczy. Mnie moja decyzja nie dziwi bo: 1. Większość mechaników zgodnie twierdzi, że pobór oleju przy takim przebiegu jak mój, w większosci przypadków jest winą stwardniałych uszczelniaczy a pierścienie przy prawidłowej eksploatacji mają jeszcze czas na wymianę.
2. Auto nigdy nie było eksploatowane na gazie.
3. Było regularnie serwisowane w jednym i tym samym serwisie przez jednego wlasciciela.
4. Zaryzykowałem 150 zł.
5. Istnieje pogląd (byc moze nie do konca słuszny) ze remontowanie silnika to juz nie to co poskładali w fabryce.
6. Silnik nie daje mi zadnych powodów by go remontowac, oprócz tego pobierania oliwy. Głowica emituje przyjemny szmer bez najmniejszych oznak klekotania (nawet na zimnym).

Dzięki za zainteresowanie. Proszę Was o wszelkie mozliwe sugestie i Wasze doswiadczenia z uzytkowania ABK i innych.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: