.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 23:25:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 08:09:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
ARTI XXX napisał(a):
Natomiast im silnik starszy ,o większym przebiegu tym bardziej zalecany jest półsyntetyk czy nawet mineralny ze względu że uszczelki,uszczelniacze są bardziej stwardniałe,zużute i może się pocić.Szczególnie minerał ma tendencje do wytwarzania swego rodzaju osadu co zmniejsza "pocenie" a syntetyk jest bardziej przenikalny. Wlanie syntetyku do np starego auta miało by tylko sens gdyby silnik był po remoncie(wym. uszczelki,uszczelniacze,pierścienie itd to co trzeba)



Ale bzdury,jezdze takze 124 300TD,przebieg 502tys.km i jezdzi non stop na mobilu 0W40,takze twoja teoria nijak ma sie do rzeczywistosci :D
Druga sprawa polecasz gosciowi olej ktory nie spelnia norm do jego silnika :/

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ....
PostNapisane: 24.lip.2006 08:55:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2006 18:29:05
Posty: 78
Lokalizacja: Gdynia/Tczew
Auto: A6 C7 Avant 3.0 TFSI 460KM/550NM
Castrola nie zalalem nigdy ale widzac niepochlebne opinie na jego temat ( nie tlyko na tym forum ) trzymam sie od niego z daleka. Sam swoje 2,5 TDI V6 ( przebiego 145000 tys ale znajac zycie to pewnie z 200000 ) zalazlem ostatnio olejem ELF LDX 5w - 40 i naprawde odznalem lekkiego szoku bo tak jak obiecywali silniczek pracuje nieporownywalnie ciszej i jakos tak mieciutko :) . Generalnie przejechalem na nim 3000 tys KM i wszytsko jak na razie si zadnego pocenia sie czy cos wiec polecam aha no i olej spelnianorme VW. Co do zmiany oleju z syntetyka na polsyntetyk to zasada jest prosta zaczyna ci szybko wpierdzielac olej zmieniasz na polsyntetyk jak i polsyntetyk ci zjada to silniczek do remontu ( mineral do wiekszosc nowych konstrukcji sie po prostu nie nadaje ) i przebieg nie jest praktycznie zadnym wyznacznikiem tego kiedy nalezy zmienic olej z syntetykla na pol liczy sie jego stan.

_________________
Jest:
A6 C7 Avant 2012` 3.0 TFSI 300KM----> 460KM/550NM by Compsport
S3 8P 2.0 TFSI 07` BHZ 265KM ----> 360KM/450NM by Compsport
Bylo:
BMW E61 535d Touring 07` 286KM
A4 B6 2.5 TDI 02` AYM 155KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 09:30:44 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
tukan2000 napisał(a):
nacieli sie???? to znaczy ze nie dostali paczki za ktora zaplacili?? czy olej byl do du....???


Olej był do du..... A dla niedoinfomowanych , Castrol to najczęściej podrabiany olej w Polsce


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 20:01:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 19:56:52
Posty: 33
Lokalizacja: okolice starogardu gd
widze że na Castrola wszyscy jadą ostro,ja tam nienażekam ,wprawdzie mam go taniej z niemiec ale niewiem czy to jakaś różnica w jakości jeśli orginalne opakowanie.

_________________
AUDI C3 2.0 86r diezelek
WWW.TKAUDI.ORG

Pozdrawiam Artur.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2006 21:31:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
ARTI XXX napisał(a):
Natomiast im silnik starszy ,o większym przebiegu tym bardziej zalecany jest półsyntetyk czy nawet mineralny ze względu że uszczelki,uszczelniacze są bardziej stwardniałe,zużute i może się pocić.Szczególnie minerał ma tendencje do wytwarzania swego rodzaju osadu co zmniejsza "pocenie" a syntetyk jest bardziej przenikalny. Wlanie syntetyku do np starego auta miało by tylko sens gdyby silnik był po remoncie(wym. uszczelki,uszczelniacze,pierścienie itd to co trzeba)


Nie pisz więcej takich bredni.... bo wprowadzasz w błąd.

Zalej olej TYLKO PEŁNY SYNTETYK 5/40 (może być z aprobatą 505.01) marka dowolna w zależności od zasobności portfela (omijać castrola)

Jeżeli silnik zacznie brać zbyt dużo tego oleju, zalej TYLKO PEŁNY SYNTETYK ale już 5W-50

Nie słuchaj dyrdymałów o półsyntetykach a tym bardziej minerałach...

KONIEC

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 03:11:35 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
ARTI XXX napisał(a):
widze że na Castrola wszyscy jadą ostro,ja tam nienażekam ,wprawdzie mam go taniej z niemiec ale niewiem czy to jakaś różnica w jakości jeśli orginalne opakowanie.


A co powiesz na to , że po firmach które wymieniają oleje w autach , jeźdzą kolesie i skupują bańki po olejach ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 11:58:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2006 17:57:42
Posty: 162
czyli moge go zalac castrolem gtd tym co jezdze????? 10w-40

_________________
Audi A4 1,9TDI ala RS4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 12:00:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Tukan, pare osob dawalo Ci do zrozumienia ze Castrol z Polski to nieporozumienie.
Zalej Shellem, M1, Valvoline`m lub czyms porzadnym. Zadnych Castroli.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 12:12:09 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
tukan2000 napisał(a):
czyli moge go zalac castrolem gtd tym co jezdze????? 10w-40


Widze , że od początku wiesz czym go zalejesz , więc nie wiem po co pytasz nas o zdanie.Wszyscy Ci piszą czym zalać , a Ty dalej swoje :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 12:39:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2005 10:51:15
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
Podobnie jak pare osób nie polecam Castrola. Znam serwisy autoryzowane vw i audi które zaprzestały stosowania castrola, chyba że na specjalne życzenie klienta.Powód - Padające turbiny. Jeżeli jeździłeś do tej pory na synteticu i nic sie nie działo to jeździj nadal. Ja polecam 0w-40.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 12:39:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2005 10:51:15
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
Oczywiście 0w-40 Mobil1


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 12:43:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2005 10:51:15
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
a 142 tyś dla tego silnka to jest mało. Na 0w-40 jeździłem a4 1,9TDI 90KM Jak miałem 230 tyś.km przebiegu i chodził jak zegarek.

Edited by Baskecior: nie pisz 3 postów jeden pod drugim, użyj opcji "edytuj"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 13:35:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Jeżeli jeździłeś do tej pory na synteticu i nic sie nie działo to jeździj nadal. Ja polecam 0w-40.


0/40 to syntetyk a nie semisyntetyk...

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 13:45:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
0 jest zbyt rzadki. temat walkowany na specjalistycznych forach TDI na calym swiecie. w skrocie: olej wpsolpracujacy z turbina na skutek raczej wysokich temperatur w niej panujacych czesto spala sie w jej wnetrzu tworzac nagar, co z kolei skutkuje pojawianiem sie postow typu: "moge jechac najwyzej 120 i miga kontrolka swiec zarowych...".

do tego samochodu nalezy wlac: 5W 40 z norma 505.01.
moze byc oryginalny Castrol kupiony w autoryzownym punkcie sprzedazy za normalne pieniadze.
...i zapewne bedzie lepszy niz Mobil1 kupiony od kumpla po okazyjnej cenie...

[+]
bez urazy, ale podoczepiales plastikowe elementy, ktore maja oznaczac RS4, co zapewne wiazalo sie z wydaniem pewnej kwoty PLN. ok.
ale zeby oszczedzac na oleju?
najpierw zadbaj o bebechy, a potem dopiero przyczepiaj smigla i lasery...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 14:01:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2006 17:30:36
Posty: 118
Lokalizacja: Belfast
PANOWIE a do AFNa 96r. z przebiegiem 250 000 mozna zalac tego 0w40 ? Na opakowaniu nie jest napisane ze spelnia norme 505.01 ...
PROBLEM W TYM, ZE NIE WIEM NA CZYM AUTO JEZDZILO - wlasciciel mowi ze na pewno na syntetyku... nie mam jendak pewnosci.
U mnie sytuacja wyglada tak, ze mieskzam w UK i kurde zjezdzilem dzis wszystkie znane mi sklepy i chyba Castrol ma tu monopl na sprzedaz olei - nawet na Shellu nie maja firmowego tylko Castrol. Oczywiuscie TEN Castrol nie jest z Polski wiec moze i jakosciowo bedzie dobry? Mysle o Castrolu EDGE ! - troche drozszy ale spelnia te norme VW - audi... Jest tez Mobil Super czy cos takiego 0W40 ale czy to nie za zadkie bedzie?
Na ebay,u marki o ktorych nigdy nie slyszalem - Quantum, Miller czy Titan :| no i ten Castrol Edge...
Kurcze sam juz nie wiem na czym tu jezdza fabryczne auta :(

help...

_________________
A4 AFN '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 14:14:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Gmblr napisał(a):
PANOWIE a do AFNa 96r. z przebiegiem 250 000 mozna zalac tego 0w40 ? Na opakowaniu nie jest napisane ze spelnia norme 505.01 ...
PROBLEM W TYM, ZE NIE WIEM NA CZYM AUTO JEZDZILO - wlasciciel mowi ze na pewno na syntetyku... nie mam jendak pewnosci.
U mnie sytuacja wyglada tak, ze mieskzam w UK i kurde zjezdzilem dzis wszystkie znane mi sklepy i chyba Castrol ma tu monopl na sprzedaz olei - nawet na Shellu nie maja firmowego tylko Castrol. Oczywiuscie TEN Castrol nie jest z Polski wiec moze i jakosciowo bedzie dobry? Mysle o Castrolu EDGE ! - troche drozszy ale spelnia te norme VW - audi... Jest tez Mobil Super czy cos takiego 0W40 ale czy to nie za zadkie bedzie?
Na ebay,u marki o ktorych nigdy nie slyszalem - Quantum, Miller czy Titan :| no i ten Castrol Edge...
Kurcze sam juz nie wiem na czym tu jezdza fabryczne auta :(

help...


Zalecany 0W-40
Dobry 5W-40
Dopuszczalny 10W-40

sprawdz w ksiazce jaka powinien spelniac norme i wg mnie 5W bedzie ok (z norma oczywiscie).

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 14:16:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
zalej syntetyk 5/40 (dobrze by było z normą 505.01) a jak zacznie silnik go brać.. zalej syntetyk 5/50 i po sprawie.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 14:19:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2006 17:30:36
Posty: 118
Lokalizacja: Belfast
Tylko ze jedyny jaki znalazlem z normą to wlasnie ten nieszczesny Castrol Edge - dwa razy drozszy od innych Castroli, lub te No Name'y z e-bay'a... jestem w kropce...

_________________
A4 AFN '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 14:35:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2006 17:30:36
Posty: 118
Lokalizacja: Belfast
Castrol jest zly ze wzgledow technicznych czy ze wzgledu na to ze czesto jest podrabiany co sie wiaze z tym, ze faktycznie kupujemy jakiegos Lotosa?


Druga rzecz - w sklepie (cos jak u nas Feu Vert) koles sprawdzil w jakims kajecie i zaoferowal mi do AFNa Castrola 10W40 - semi syntetyc - wyszedlem z usmiechem politowania....

Trzy - czytam orginalną instrukcje Audi i zalecane sa oleje z normą 505 00 ale nawet nie ma rozroznienia na modele TDI - tylko Petrol i Diesel...

_________________
A4 AFN '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 14:47:12 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
meszrum napisał(a):

[+]
bez urazy, ale podoczepiales plastikowe elementy, ktore maja oznaczac RS4, co zapewne wiazalo sie z wydaniem pewnej kwoty PLN. ok.
ale zeby oszczedzac na oleju?
najpierw zadbaj o bebechy, a potem dopiero przyczepiaj smigla i lasery...


Ja tam wógóle nie zuaważam podobieństwa do RS4.Jakieś laminaty naczepiane :/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: