.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 17:38:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 21:44:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Może masz za słabego kompa?? U mnie w VAG COMie też są identyczne komuniktaty, ale już w VAGu pod DOSem łączy się bezproblemowo... Dzisiaj dostałem dawkę softu dosowego, ale nie miałem okazji go sprawdzić... będę miał furkę w sobotę to się połączę... i powiem co i jak... ale grunt, że choć pod DOSem udało się odczytać kody błędów... P.S. Najłatwiej u mnie połączyć się z klimą...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2004 22:46:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
fejs nie jest zasilany z coma tylko z auta, masz komunikat że nie znajduje Ci fejsu bo go nie zasiliłeś. Nie pomyl biegunów zasilania bo taki komunikat może pozostać na zawsze

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2004 00:33:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Wyglada mi na to, ze obaj macie ten sam typ face, znaczy optoelektroniczny.
Ja poskladalem ten na MAX232 z czesci za jakies 17zl.
http://republika.pl/zapp/Audi/face006.jpg
i wyglada tak
http://republika.pl/zapp/Audi/face004.jpg
Niestety jeszcze go nie testowalem bo walczylem z blokada dyfra. Niebawem...

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2004 08:09:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
No weic tak.... Doniesienia z frontu są obiecujące...

Interfejs działa znaczy VAG go widzi już faktycznie trzeba go było zasilić od strony samochodu.!!
Disiaj potestujemy sofciki...


A teraz Doniesienia o zwycieństwie.!

Rownolegle walczyłem z interfejsem do LPG LandiRenzo OmeGas i na tym froncie odniosłem pełne miażdzące zwyciestwo.!!! fojs działa soft po craknieciu też hula w wersji full wypas.! teraz już tylko Laptopik na kolana i w tarse.!

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 09:35:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
No wiec tak dostalem od znajomego takiego ciekawego PDFa niby wsztstko ok tyle żę wynika z niego iż na niete nużki COMa są podawane nasze sygnały...

Zobaczcie sami.!

http://dokumentacja.pdf

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 09:52:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
A ja mam interfejs z tej strony http://www.planetfall.com/~jeff/obdii/
To jest ten sam opto. A opis wyprowadzeń coma jest dla strony samochodu a nie kompa. Więc w czym problem? :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 09:55:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
aha nio tak teraz zakumałem...:( czyli następny trop padł..

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2004 20:24:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2004 11:22:39
Posty: 94
Lokalizacja: Zamość
Panowie SUKCES FULL Hella zaczęła zemną gadać.
Interfejs na maxie soft VAG-COM 311.2-N (WIN) i VDS-PRO (DOSIK).
Radość ogromna lecz wiedza mikra brak znajomości nr kanałów i interpretacji wskazań. Może ktoś ma jakieś kompendium w tej materii :peace:

Dodam jeszcze, że chętnie pomogę szukającym wsparcia technicznego w tym temacie z Zamościa i okolic.

_________________
1. AUDI 80 1,8S AUT + LPG
2. AUDI 100 C4 2,6V6 AUT + EMMEGAS TSI-03 L4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2004 23:09:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
na maxie czyli tylko z linią K masz interfejsil aa mostkowałeś L z K .????? jakie piny masz podpiete przy COM od strony kompa.. od 1-5 czy jeszcze jakieś inne.?

Napisz coś wieciej.!

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2004 07:35:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2004 11:22:39
Posty: 94
Lokalizacja: Zamość
Esperak napisał(a):
na maxie czyli tylko z linią K masz interfejsil aa mostkowałeś L z K .????? jakie piny masz podpiete przy COM od strony kompa.. od 1-5 czy jeszcze jakieś inne.?

Napisz coś wieciej.!


Interfejs posiada tylko linię K połączenie linii transmisyjnych L i K należy wykonać w aucie. Co do połączenia pinów w COM są to 2,3,5 zgodnie ze standardem dla MAX232.
Właśnie przygotowuję plik "co i jak" postaram się go umieścić na jakimś blogu i dać linka.

_________________
1. AUDI 80 1,8S AUT + LPG
2. AUDI 100 C4 2,6V6 AUT + EMMEGAS TSI-03 L4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2004 07:58:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
było by bajerka..:) to ja potrenuje z moim OPTO jeszcze...:)

jak MAX gada to opto moze tez ruszy na 311.2N musze poszperac...

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2004 08:36:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
kolbas napisał(a):
Panowie SUKCES FULL Hella zaczęła zemną gadać.
Interfejs na maxie soft VAG-COM 311.2-N (WIN) i VDS-PRO (DOSIK).


Gratulacje :peace:
Muszę sprawdzić (na opto) ten soft 311, bo byłby to pierwszy z nowej serii, który łaczy się z Hellą. :!:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2004 08:57:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Esperak napisał(a):
jak MAX gada to opto moze tez ruszy na 311.2N musze poszperac...


Ale opto może nie chcieć ruszyć na nowym laptopie :/

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2004 09:15:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
kolbas napisał(a):
połączenie linii transmisyjnych L i K należy wykonać w aucie.


Wyjasnij prosze.

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2004 10:17:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2004 11:22:39
Posty: 94
Lokalizacja: Zamość
Przygotowuję dokładny artykół na ten temat. Ale po kolei:
1.należy rozłączyć wszystkie przewody na lini K (na lini L jest tylko 1 biały od ECU)
2. z wypiętych przewodów lini K odszukać przewód koloru zielono-czerwony.
3.odszukany przewód dopinamy do lini L.
4.podłączamy przewód K interfejsu do zwartych lini K i L
5. Port COM1 ustawiamy na 2400, sterowanie przepływem-sprzęt, w zakładce zaawansowane wyłączamy FIFO
6. Należy przegwizdać komunikacje RS232 i interfejs programikiem np. OBDTESTER. Na terminalu musi być echo z klawiatury.


I DO ROBOTY

Jeśli chodzi o opto to musi być wykonany naprawde z bardzo markowych elementów bo ten z Allegro łaczył się ze wszystkim oprócz ECU zgłaszał komunikat "zbyt wiele błędów" i kończył komunikację.

Oprogramowanie na jakom udało mi się połączyć to:
VAG-COM 311.2-N (na ustawieniach domyślnych)
VDS-PRO

Komputerek to jakiś szrotowy laptop

Wszystko jest ok tylko wiedza mikra bo nie znam nr kanałów do wywołania urządzeń w sterowniku i nie potrafię zinterpretować poprawności wyświetlanych danych przez VAG-COM.

Powodzenia :peace:

_________________
1. AUDI 80 1,8S AUT + LPG
2. AUDI 100 C4 2,6V6 AUT + EMMEGAS TSI-03 L4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2004 18:17:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
kolbas napisał(a):
Przygotowuję dokładny artykół na ten temat. Ale po kolei:
1.należy rozłączyć wszystkie przewody na lini K (na lini L jest tylko 1 biały od ECU)
2. z wypiętych przewodów lini K odszukać przewód koloru zielono-czerwony.
3.odszukany przewód dopinamy do lini L.
4.podłączamy przewód K interfejsu do zwartych lini K i L
5. Port COM1 ustawiamy na 2400, sterowanie przepływem-sprzęt, w zakładce zaawansowane wyłączamy FIFO
6. Należy przegwizdać komunikacje RS232 i interfejs programikiem np. OBDTESTER. Na terminalu musi być echo z klawiatury.



nio superancko powiedz tylko gdzie odłaczasz te przewody.??? jakaś lokalizacja.??? pod puszką bezpieczników czy cuś.?

co do reszty spoko potestuje

a jeszcze jedno jak połaczył ci się VAG-COM to VWTOOLs też powinien ruszyć.
a on ma monitoring pracy w czasie żeczywistym silnika i to mnie interesuje najbardziej

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2004 18:39:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2004 11:22:39
Posty: 94
Lokalizacja: Zamość
W C4 w pudełku z przekaźnikami pod maską od strony kierowcy są dwie śruby fi5 oznaczone K i L na które są nałożone przewody diagnostyczne ze wszystkich sterowników auta tak więc z ich ilości wiemy ile sterowników posiada auto wygląda to mniej więcej tak http://www.s2central.net/images/s2_fuses.jpeg. Z tych bolców poprowadzone są dwa mostki do dwóch gniazd diagnostycznych przeznaczonych do podłączenia VAG także ilość -1.
Niestety VWTOOL nie ruszył z ECU, ale myślę że to kwestia czasu.
Co do monitoringu w czasie pracy to VAG-COM ma taką funkcję a nazywa się "Measuring Block" piękna żecz mnóstwo wskazań można to zapisać do pliku excel dodawać znaczniki i potem analizować ofline. Tylko jeszcze trzeba wiedzieć jak?
Ano właśnie przed chwilą znalazłem http://www.s2central.net/vagcom_4.html#Top

_________________
1. AUDI 80 1,8S AUT + LPG
2. AUDI 100 C4 2,6V6 AUT + EMMEGAS TSI-03 L4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2004 21:16:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
No wiec tak.

PEŁEN SUKCES FULL.!!!!!!!!

A nio zagadało.!!!
Teraz chyba już można powiedzieć że HELLA została okiełznana.!

Wiec tak cały szkopół tkwi w ustawieniach portu COM przy ustawieniu portu zgodnie z wskazaniami kolbasa wszystko zagadało od szczału bez najmniejszego zająkniecia niemusiałem nic odłączać ani kombinować poprostu podłaczyłem zwarłem K z L i już pełna komunikacja zarówno z VAG-COM 3.11.2.N jak i z VWTOOL 2.0.9

chyba twoja teoria się niesprawdza
kolbas napisał(a):
Jeśli chodzi o opto to musi być wykonany naprawde z bardzo markowych elementów bo ten z Allegro łaczył się ze wszystkim oprócz ECU zgłaszał komunikat "zbyt wiele błędów" i kończył komunikację.


Teraz konkrety tak aby nie było wątpliwości:

Interfejs - OPTO od www.viaken.pl za 44zł
Laptop - PII 300MHz Dell na bateri.
Windows - 98SE PL
Soft - VAG-COM 3.11.2.N i VWTOOL 2.0.9 ENG
Instalacja - Zmostkowanie K z L
Ustawinia COM:
Prędkość - 2400
Sterowanie przepływem - Sprzęt
Bufor FIFO - wyłączony


i przy takich ustawianiach wszystko hula aż cieżko uwierzyć.! :):

DZIEKI "kolbas" BEZ CIEBIE NIC BYM NIEZDZIAŁAŁ.! :peace:

Teraz faktycznie trzeba rozeznać co się da tym softem zmajstrować i jak zrobić monitoring on-line pracy silnika.. :)

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2004 21:47:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
Arti70 napisał(a):
Można jeszcze w ustawieniach portu COM zmniejszyć prędkość transmisji i zmniejszyć lub wyłączyć używanie buforów FIFO

Chciałoby się powiedzieć: a nie mówiłem..... ;)

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2004 21:54:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2004 11:22:39
Posty: 94
Lokalizacja: Zamość
[quote="Esperak"]

PEŁEN SUKCES FULL.!!!!!!!!

Gratuluję i doskonale rozumiem twoją nirwanę.
Jutro powalczę dalej z opto i VWTOOL.
Monitoring online VAG-COMem jest możliwy wskazówki powyżej i link do strony z numerami kanałów opisami i widełkami wskazań. Trzeba by gdzieś skombinować ELSE tam będzie wszystko.

Przy okazji jakby ktoś miał już jakieś praktyczne wskazówki odnośnie interpretacji wyświetlonych wartości zmierzonych proszę o podzielenie się tymi wskazówkami z użytkownikami Helli.

_________________
1. AUDI 80 1,8S AUT + LPG
2. AUDI 100 C4 2,6V6 AUT + EMMEGAS TSI-03 L4


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: