.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.cze.2025 17:40:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 00:46:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Taka wymiana to nie jest wielki problem. Przy odrobinie wiedzy i umiejętności każdy da sobie radę.
Dobrze jest mnieć przyrząd do demontażu wtrysku z głowicy, taki nakręcany udarowy wybijak.
Ja u siebie wymienilem wtryski od AFN i w/g mnie faktycznie silnik lepiej reaguje na pedał gazu, a co do spalania to jest większe o około 0,3 litra.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 09:07:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Dobrze jest także zakupić nowe przewody odpływu ropy (odpływowe) w IC koszt 1m około 20zł. Stare lubią pękać. I jeżeli już ktoś z was decyduje się na wymiane wtryskiwaczy to tylko nowe. Chyba wiadomo dlaczego ;)

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 09:10:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Bilu napisał(a):
Megster napisał(a):
Większa przepustowość => więcej paliwa.

przede wszystkim lepsze jego rozpylenie (stad mozna pozwolic sobie na podniesienie dawki)


Zwij to jak chcesz, pytanie było jak jest ze spalaniem - jest większe.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 09:56:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rogal napisał(a):
I jeżeli już ktoś z was decyduje się na wymiane wtryskiwaczy to tylko nowe. Chyba wiadomo dlaczego ;)


Rozwiń temat. Sam kupiłem używki (2500 km przebiegu)i co? Źle będą banglały ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 09:57:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Megster napisał(a):
Bilu napisał(a):
Megster napisał(a):
Większa przepustowość => więcej paliwa.

przede wszystkim lepsze jego rozpylenie (stad mozna pozwolic sobie na podniesienie dawki)


Zwij to jak chcesz, pytanie było jak jest ze spalaniem - jest większe.

teoria glosi ze:
-> przy spokojnej jezdzie spalanie bedzie mniejsze
-> przy ostrzejszej jezdzie spalanie bedzie wieksze
srednie powinno pozostac na podobnym poziomie chyba ze ktos preferuje tylko i wylacznie jeden z powyzszych sposobow przemieszczania sie.
w obu przypadkach odchylki nie powinny byc wieksze niz 0,5-1,0 l/100 km
wkrotce zweryfikuje teorie (of kors ja jezdze efektywnie z lekka nuta PSJ ;) )

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 10:04:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Hmmm, jak powiedział kiedyś Toranaga regulator spalania jest pod prawym butem. :D
PSJ faktycznie moze powodować daleko idące oszczędności, ale powiem Wam że i tak w 1Z`cie nie przekroczycie 8,3 l/100 km :diabel: , zeby nie wiem jak cisnąć. ;)
Także nie ma co oszczędzać się za mocno. Ja osobiscie uznaję 2 położenia regulatora spalania. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 10:13:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Basket: dopiero teraz napisałeś 2500km. Mam nadzieje, że te 2500km temu lezały na półce w ASO a nie na półce gościa zmieniajacego końcówki wtrysków. A co do spalania to panowie albo się auto tuninguje żeby lepiej jeździło albo się je trzyma na parkingu żeby mniej paliło...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2004 10:40:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 20:32:56
Posty: 231
Lokalizacja: Góry Sowie
Nic już mi nie regulował po wymianie wtrysków , tylko jazda próbna i radość ,ze autko zapyla jak nigdy :) Dla ułatwienia fachowiec przy wymianie zdemontował sobie tylko przewody paliwowe od wtrysków i od pompy. Żadnej dawki nie zwiększał mówił ,że nie ma potrzeby bo tu chodzi o sposób rozpylania. Przecież 110 -tki mają mniejsze spalanie niż 90 -tki.
Dokręca sie nakładkę mocującą wtrysk z momentem 20 Nm w 1Z. W starszych typach typy 1Y , AAZ jest dużo większy moment bo 70 Nm ale inaczej wygląda mocowanie wtrysku w głowicy.
A co do spalania to na niesprawnych wtryskach orginalnych miałem >6l/100 (na sprawnych 5,5l/100) a teraz też około 6 l/100 ale zdaję sobie sprawę , że to moja wina bo jeszcze nie nacieszyłem się iż wreszcie autko jeżdzi tak jak powinno. Za jakiś m-c przyzwyczaję się i napewno spadnie :)

_________________
Audi80^1,9TDI^1Z^ABS^Alu^Elektr^Czarna^94r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2004 17:09:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
wtryski od AFNa juz siedza gdzie ich miejsce :P
jedyny koszt dodatkowy procz samych wtryskow to miedziane podkladki - w ASO okolo 5 pln/kpl :):
w sumie wymiana banalnie prosta - odkreca sie przewod paliwowy i nakretki mocowania wtrysku i wtrysk wychodzi :peace: - jedyne rezanko to przedluzenie kabla od wtrysku sterujacego (wtyczka pasowala ale kabel okazal sie za krotki).

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 00:30:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 20:32:56
Posty: 231
Lokalizacja: Góry Sowie
a teraz co planujesz dalej ze swoim 1Z w najbliższej przyszłości :?: :)

_________________
Audi80^1,9TDI^1Z^ABS^Alu^Elektr^Czarna^94r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2004 11:37:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
zbyszek napisał(a):
a teraz co planujesz dalej ze swoim 1Z w najbliższej przyszłości :?: :)

cos pokombinowac z dmuchawka - jest kilka wariantow ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2004 23:25:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 20:32:56
Posty: 231
Lokalizacja: Góry Sowie
a możesz coś więcej napisać :?:

_________________
Audi80^1,9TDI^1Z^ABS^Alu^Elektr^Czarna^94r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2004 23:42:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
-> albo wymiana dmuchawki na garetta GT20 lub 22 z zaworem upustowym
-> albo wymiana czesci zimnej czyli hybryda GT15/20 lub 22

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2004 09:37:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
No to Bilu, czekam na sprawozdanie po wymianie suszarki. Jak Ci się polepszy to i basketowóz otrzyma nową. Póki co jednak chyba niepotrzebna. :D ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: