.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.maja.2025 23:41:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 21:05:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
archivi napisał(a):
2. co do mocy auta... mowicie ze TDi z 90KM to malo.... ok... ale czy audi z silnikiem powiedzmy mocy 110KM na instalacji LPG ma nadal 110KM ?!? przeciez te koniki dosc solidnie wtedy spadaja takze do ok. 90KM...


Auto na LPG moze miec nominalna moc, lub nawet wyzsza, ale tylko w przypadku montazu wtrysku sekwencyjnego. Kazda inna instalacja pociagnie za soba spadek mocy i co za tym idzie osiagów przy wzroscie spalania...

Zreszta przy kilkunastoletnich silnikach o realnych przebiegach rzedu kilkuset tys km aby osiagnac fabryczna moc trzeba by sporo zabiegów, od doprowadzenia osprzetu do stanu seryjnego zaczynajac. Chciaz jest to mozliwe np na przykladzie silnika 1.8 JN w kupejce emtego, ktory przy przebiegu ponad 200 tys km miał wg hamowni 89 km z fabrycznych 90...;-)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 21:37:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
Dzieki odpowiedniemu interfejsowi i programowi udalo mi sie nawet na lpg porawic fabryke, nie wiele ale zawsze cus :diabel:
Innej instalki jak sekwencja nikomu nie polecam :/

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 21:55:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2006 21:28:10
Posty: 20
Lokalizacja: Rzeszów
srednio sie znam wiec zapytam... a ile to kosztuje pirazyoko ;) i jakie silniki przelkna cos takiego? kazdy benzynowy czy musi miec w sobie to cos?;)

_________________
Pozdrawiam
archivi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 22:10:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
archivi napisał(a):
srednio sie znam wiec zapytam... a ile to kosztuje pirazyoko ;) i jakie silniki przelkna cos takiego? kazdy benzynowy czy musi miec w sobie to cos?;)
jezeli pytasz o interfejs i instalke to juz mowie/pisze:
-do V6 3500-4000pln (4 gary taniej)
-interfejs 60pln
-program gratis
-frajda z jazdy bezcenna!!! :peace:

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 22:12:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2006 21:28:10
Posty: 20
Lokalizacja: Rzeszów
AVANT 2.6V6 napisał(a):
-do V6 3500-4000pln (4 gary taniej)


uo qr...cze.... ale... hmm... to w zasadzie tyle co doplata do dobrego TDi ;) no ciekawe jak do silnika 2.0...

_________________
Pozdrawiam
archivi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 22:20:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Witam serdecznie,

Niedawno, po kilku latach tłuczenia sie na benzynie, przesiadłem sie na 110km TDI. Jak dla mnie taki diselek to naprawdę bardzo fajny motorek. Po zatankowaniu na full (zapodaje na bio-on 3.70/l) można spokojnie zrobić 1000-1100 km. To jest jednak wygodne jak tankujesz 3 razy w miesiącu, zamiast nie przymierzając 9 razy LPG. Moment na niskich obrotach też jest przyjemny - wracasz zmęczony wieczorem wbijasz 5-tke i jedziesz - czy 90 czy 150 czy pod górkę czy z górki... wsio rawno. Co do wyprzedzania przy 90km/h - trzeba sporo samozaparcia żeby widzieć w tym jakieś problemy :) To jest szukanie dziury w całym, względnie czołowego dzwona. Dodam, że miałem okazję trochę pojeździć 90 konnym pasatem (oczywiście TDI) i też jest bardzo przyjemny.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 23:12:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2005 15:01:49
Posty: 1067
Lokalizacja: Krakow
Jozef napisał(a):
Witam serdecznie,

Niedawno, po kilku latach tłuczenia sie na benzynie, przesiadłem sie na 110km TDI. Jak dla mnie taki diselek to naprawdę bardzo fajny motorek. Po zatankowaniu na full (zapodaje na bio-on 3.70/l) można spokojnie zrobić 1000-1100 km. To jest jednak wygodne jak tankujesz 3 razy w miesiącu, zamiast nie przymierzając 9 razy LPG. Moment na niskich obrotach też jest przyjemny - wracasz zmęczony wieczorem wbijasz 5-tke i jedziesz - czy 90 czy 150 czy pod górkę czy z górki... wsio rawno. Co do wyprzedzania przy 90km/h - trzeba sporo samozaparcia żeby widzieć w tym jakieś problemy :) To jest szukanie dziury w całym, względnie czołowego dzwona. Dodam, że miałem okazję trochę pojeździć 90 konnym pasatem (oczywiście TDI) i też jest bardzo przyjemny.

Pozdrawiam
te 20 KM robi naprawde roznice, miale juz male auto z 90KM i szalu nie bylo, a przynajmniej w B4 to jezdzi jak Fiat CC 1.1

_________________
Subaru Legacy SW 2.2 "GT-B line" - ...mały romans na boku :511:
Audi Coupe 2.8V6 quattro - "Oldie & Goldie Edition" :diabelek:
Audi Avant 2.6V6 - byla [']... ale to od niej sie zaczelo... :579:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 23:14:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Mi podoba sie benzyna w zime oczywiscie jezeli masz sprawna instalacje paliwowa i zaplonowa. W tym roku przy -32 moja niunka miala problem zakrecic rozrusznikiem ale jakos zaskakiwala, a na parkingu rzaden diesel nic nie mruknal, rowniez w ta zime moj kolega jadac do pracy nie dojechal bo ON mu zamarzl i klops audi a6 mu stanelo, a moja benzynka smigala. Ja wybralem benzyniaka z LPG bo diesle maja najczesciej nabiegane duzooo km, sam wiem jak kumpel sprzedawal te a6 z przebiegiem 360 tys. a na liczniku i ksiazce serwisowej widnialo 170tys. km, jak juz na cos sie zdecydujesz posprawdzaj bo mozna sie na niezla kaszane nadziac, a po audi nie widac odrazu przebiegu, bo wkoncu reprezentuje swoja wysoko jakosc wykonczenia. A pisze o ziemie bo jak dla mnie auto w takie mrozy to zbawienie, bo nie moge sobie uswiadomic jak bym mial marznac na przystanku mzk, myslac o moim aucie na parkingu ktory nie chce gadac, krew by mnie zalewala. POZDRO

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 23:49:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Co do zimy, to liczę że uszlachetniacz+porządny akumulator+nastrojony kąt i będzie ok. Zobaczymy za parę miesięcy :) Choć zastanawia mnie troche zamarznięcie paliwa trakcie jazdy ... to musiał być naprawdę wieeeelki mróz

Nawiązując do sprawy koloru/zapachu/ilości spalin, w kabinie zazwyczaj nie ma ich zbyt wiele wiec kwestia jest czysto akademicka. Poza tym bez tuningu TDI raczej nie powinien kopcić. A jeśli chodzi o hałas - wyciszenie praktycznie rozwiązuje problem. Może trochę głośniejszy jest na jałowym biegu i tyle.

Co do przebiegu, przekręcają liczniki wszędzie. Te cyfry to mają znaczenie co najwyżej psychologiczne. Jeden silnik będzie po przejściach, inny zadbany - tak benzyna jak i ON. Kwestia porządnego zdiagnozowania przed kupnem i odrobiny szczęścia. Nawiasem mówiąc, był na tym forum wątek kierowcy który po rozwałce turbiny jechał dalej do domu, bez oleju i "stale kontrolując temperaturę". Dalej, pod domem testował czy silnik wkręci się na 3tys obrotów ;) Wbrew przewidywaniom większości forumowiczów, po diagnozie okazało się że turbo do wymiany i tyle (tak przynajmniej napisał właściciel). Wiec może te silniki nie są takie znowu delikatne? (pewnie jutro pęknie mi rozrząd...)

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 07.cze.2006 00:07:55 przez Jozef, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2006 23:59:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2006 21:28:10
Posty: 20
Lokalizacja: Rzeszów
krychu az sie pochwale... tej zimy przy maksymalnych mrozach ok -30stopni odpalilem (nowy aku)... malo tego... pewnie niewiele uwierzy, ale odpalalem na LPG !! (moj polonez ma problemy z PB - znacznie lepiej mi pali na LPG). az nawet wave`a mam nagranego z tego wyczynu :P. tego samego dnia zadzwonil do mnie ojciec (wlasciciel A4) i na pewniaka "co? na piechote dzisiaj do pracy?" odpowiedz go bardzo zaskoczyla bo niestety on musial na piechote :p a polonez ktorego tak odradzal przy zakupie odpalil bez gadania ;).


cos mi sie wydaje ze kupie B4 ktora poprostu mi sie nawinie i bedzie w przyzwoitym stanie icenie.

jeszcze powiedzcie mi jak jest z tym gazem sekwencyjnym? do to kazdego silnika mozna zalozyc? rozumiem ze wiecej KM = wieksze spalanie?

_________________
Pozdrawiam
archivi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 08:10:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
archivi napisał(a):
krychu az sie pochwale... tej zimy przy maksymalnych mrozach ok -30stopni odpalilem (nowy aku)... malo tego... pewnie niewiele uwierzy, ale odpalalem na LPG !! (moj polonez ma problemy z PB - znacznie lepiej mi pali na LPG). az nawet wave`a mam nagranego z tego wyczynu :P. tego samego dnia zadzwonil do mnie ojciec (wlasciciel A4) i na pewniaka "co? na piechote dzisiaj do pracy?" odpowiedz go bardzo zaskoczyla bo niestety on musial na piechote :p a polonez ktorego tak odradzal przy zakupie odpalil bez gadania ;).


cos mi sie wydaje ze kupie B4 ktora poprostu mi sie nawinie i bedzie w przyzwoitym stanie icenie.

jeszcze powiedzcie mi jak jest z tym gazem sekwencyjnym? do to kazdego silnika mozna zalozyc? rozumiem ze wiecej KM = wieksze spalanie?

Czy to coś dziwneo że twoje auto zimą odpala ? To ma być ta przewaga nad dieslem ? Mój stary rumplowaty diesel przy -26 , zalany OO odpalił bez zająknięcia. Nie pisz że diesle mają problemy zimą bo sprawne TDI statystycznie szybciej odpala od przeciętnej benzyny (potrzebuje na to mniej ruchów wałem).
Nie odpalają tylko zaniedbane samochody, bez względu na rodzaj silnika..

Archivi ... nie daj się zwieść pięknymi historiami o cudownym gazie i super instalkach sekwencyjnych ... zanim to ustrojstwo zacznie porządnie działać będziesz miesiąc jeździł na regulacje i dostrajanie map, dop tego koło zapasowe będziesz musiał wozic na szyi i tankować co 3 dni ... Jeśli benzyna to w oryginale.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 08:37:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Czytam, czytam i nikt jednak nie odpowiedział Archivi na jego ostatnie pytanie :) .
Więc tak, sekwencję możesz włożyć do każdego autka z wtryskiem wielopunktowym (do jednopunktu to przesada). Instalacje sekwencyjne nie ograniczają mocy autka na Pb (brak zwężki w postaci miksera), natomiast przy jeździe na LPG już nie jest tak różowo. W instalacjach z wtryskiem gazu w fazie lotnej (IV generacji) moc jest jednak ograniczona ze względu na mniejszą kaloryczność gazu w postaci lotnej, fizyki nie przeskoczysz (co prawda w porównaniu z mikserem to i tak znaczący skok). Natomiast instalacje z wtryskiem gazu w fazie ciekłej (V generacja) pozwala na osiągnięcie takiej samej, a nawet wyższej mocy i momentu na LPG. Koszty: IV generacja od 3500, V generacja od 4800, ceny orientacyjne za montaż porządnych instalacji w porządnych warsztatach ze strojeniem na hamowni podwoziowej, a nie podczas jazdy na drodze z lapkiem na kolanach, albo nie daj Boże tylko na postoju. Jest tylko jeden minus instalacji wtrysku gazu IV generacji otóż instalacje te aby przełączyć na LPG wymagają rozgrzania silnika (właściwie to parownika) do temp. co najmniej 40-50*C, a to w zimie oznacza, przy krótkich odcinkach jazdę wyłącznie na PB. W V generacji ten problem nie występuje bo przejście na gaz odbywa się po określonym, dość krótkim ok. 55sek., czasie niezależnie od temp.
Jeśli kupisz benzyniaka i będziesz go gazował, to podstawowa sprawa to znaleźć naprawdę bardzo dobry zakład z doświadczeniem, a nie taki, który "uczy się" na autach klientów i najlepiej jak ma hamownię podwoziową. Niestety z tego co wiem takich warsztatów jest w tej chwili w Polsce tylko cztery :( m.in. w Jastrzębiu Zdroju i Warszawie po jednym.
Wybór należy do Ciebie. Osobiście jeżdżę tym co w podpisie (czyli II generacja) i jestem zadowolony. Sam sobie reguluję, jeśli jest taka potrzeba, smrodku nie "zanotowałem", a w wyścigach brać udziału nie zamierzam :) .
Powodzenia

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 09:30:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Jeśli kupisz benzyniaka i będziesz go gazował, to podstawowa sprawa to znaleźć naprawdę bardzo dobry zakład z doświadczeniem, a nie taki, który "uczy się" na autach klientów i najlepiej jak ma hamownię podwoziową. Niestety z tego co wiem takich warsztatów jest w tej chwili w Polsce tylko cztery m.in. w Jastrzębiu Zdroju i Warszawie po jednym


No tak... tylko który warsztat ma szyld "u nas robimy super a do tego jesteśmu uczciwi i nie obdzieramy ze skóry, konkurencja to lamerzy i złodzieje" ?

Ja proponuję kupć solidne TDi, zamiast kasy na instalację....zainwestować w mały remoncik silnika, oczywiście i zawieszenia jeżeli jest taka potrzeba i jak masz takie aspiracje to jakiś "virus" dla komputera.

Moją subiektywną oceną jak chcesz się ścigać......to S2 lub coś podobnego. Jak chcesz normalnie jeździć i całkiem wygodnie (elastyka silnika no i sam moment) to tylko TDi.

PS
Dizelka zawsze sprzedasz bez problemu i jest na nie spory popyt, z gazowcem... róznie bywa bo różne są gusta i upodobania.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 09:38:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2005 19:43:06
Posty: 54
Lokalizacja: North Yorkshire
Ja w kwesti formalnej TDI vs TD...
Posiadam w tej chwili A4 - 1Z oraz B4- AAZ więc mam porównanie.
I powiem pare słów bo dla kogoś kto nie posiada grzechota to będzie pare wskazówek.
1Z ( tdi ) fajny silniczek lecz.... no właśnie.
Nie zastanawia nikogo że przy 300tys km przebiegu w przykładowych pojazdach nie widać na forach aby posiadacz 1,9 TD ( aaz ) pisał : pływające obroty , bierze olej , turbina wyszła HELP ! Zasyfiony sterownik pompy ( 400zł ) wtryskiwacze do wymiany , turbina do wymiany , problemy z N75 oraz elektryką...
Tak panowie 1,9 TD ma 75KM a 1,9TDI - 90KM ( czy to wielka róznica zależy jednynie od aspiracji kierowcy bo 75KM w mieście też sobie nieźle radzi ). Silnik starszej kontrukcji AAZ przy tym samym przebiegu jest tańszy w eksploatacji , mniej awaryjny i nie podatny całkowicie na jakość paliwa. Paliwa w sensie OO , OR , naszego cudownie rozcieńczonego ON itd. Nie występują w nim żadne elektroniczne cudozjawiska typu pływanie na obrotach , szarpanie itd jak to ma się w przypadku TDI. Nie potrzebny staje się VAG COM i latanie raz w tygodniu w testowych jazdach.
Sory za niepopularne wypowiedzi lubie jeździć TDI ale problemy z 10 letnia elektroniką , nastawnikami i innymi pierdółkami przerażają mnie mimo że narazie mnie nie dotkneły.
Tak dla wyjaśnienia : Oba samochody kupiłem u sąsiadów osobiście więc przebieg jest jak najbardziej realny czyli przed uzyciem programu tacho soft i wyrwaniu kartek z książek serwisowych jak to sie ma w przypadku większości A4 i B4 w polsce. Moim zdaniem w starych samochodach powyżej 6 lat powinno być jak najmniej elektroniki oraz elementów wykonawczych co gwaratuje bezproblemową eksploatacje bez czasochłonnych dochodzeń.
Dlatego cenię sobie AAZ-ta za prostotę , bezobsługowość oraz bezproblemowe tankowanie czymkolwiek :)
Pozdr.
Arek

_________________
W życiu można liczyć tylko na siebie. A i tego nie radzę :o)
A6 C5 AJM 145KM
Sharan AFN cirka 160KM
A6 C4 2.5 TDI AUT.
A4 1.9TDI 1Z
B4 1.9TDI 1Z Było...
A4 2.6 ABC quatrro 95r. było...
A4 TDI 1Z było...
B4 TD AAZ było..
C4 2,8 +G AVANT było...
B4 ABK 2.0 było....
BMW,OPEL,FORD,VW...itp w sumie ponad 200szt. :o)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 09:53:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Cytuj:
bezduszny
PostWysłany: 07.Cze.2006 08:30:05 Temat postu:

No tak... tylko który warsztat ma szyld "u nas robimy super a do tego jesteśmu uczciwi i nie obdzieramy ze skóry, konkurencja to lamerzy i złodzieje" ?

Owszem, znalezienie dobrego warszatu jest trudne, ale nie niemożliwe :) . Poza tym, jak bym zobaczył taki szyld, to ten warsztat ominąłbym szerokim łukiem :) . Akurat co do ceny, to przy sekwencji różnice cen między warsztatami (dla takich samych instalacji) nie są już tak duże jak potrafią być przy II gen. Natomiast tam gdzie mają hamownię cena rzeczywiście jest nieco wyższa, ale warto dołożyć te parę złotych i ewentualnie kilometrów, jak już się zdecyduje na LPG.
A wybór, no cóż nie mam nic przeciwko dizelkom i nie mam zamiaru dyskutować, co lepsze, bo to zależy przede wszystkim od kategorii w jakiej się porównuje autka. Każde z nich ma swoje za i przeciw. Moja wypowiedź dotyczyła tylko i wyłącznie pytania Archivi-ego.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 09:58:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2005 12:40:53
Posty: 136
Lokalizacja: Grajewo
arekbp napisał(a):
(...)
1Z ( tdi ) fajny silniczek lecz.... no właśnie.
Nie zastanawia nikogo że przy 300tys km przebiegu w przykładowych pojazdach nie widać na forach aby posiadacz 1,9 TD ( aaz ) pisał : pływające obroty , bierze olej , turbina wyszła HELP ! Zasyfiony sterownik pompy ( 400zł ) wtryskiwacze do wymiany , turbina do wymiany , problemy z N75 oraz elektryką...
(...)


a ile ludzi ma tu TD ? 5-10 osob ?
a tdi?
w zyciu nie zgodze sie z tym ze td jest mniej awaryjny, poprostu zawsze dostanie mniej po dupie, bo nie da sie "poszalec"


Co do reszty przeczytalem pare postow, i jak komus w b4 90KM to malo, zawsze moze to zwiekszyc, a spalanie pozostanie na tym samym poziomie.. a z wyprzedzaniem tirow nigdy nie ma problemu, wiadomo ze to nie 2.8, czy 4.2, czy 120KM-160KM w fajnych TDI, ale badzmy powazni ludzie przy wyprzedzaniu nie musicie za kazdym razem wsiadac komus na dupe i wychylac sie i przyspieszac wtedy, wystarczy zachowac drobna odleglosc i sie rozpedzac na swoim pasie.. lol pisze jakby to byl punciak z silnikiem 1.1 ;]
a przeciez to auto rozpedzic do 170km to zaden problem, a z chipkiem to juz w ogole..
Dla kolegi na Polskie drogi mysle ze auto w sam raz i silnik odpowiedni, a jak ma zaciecie sportowe to polecam silownie, albo auto z silnikiem 4.2 i przeprowadzke do niemiec czy innego panstwa w ktorym sa normalne drogi.

_________________
Audi B4 1.9 TDI 94r.
VW Touran 2.0 TDI BMN 2007r. 7os.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 11:05:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
arekbp napisał(a):
J
Sory za niepopularne wypowiedzi lubie jeździć TDI ale problemy z 10 letnia elektroniką , nastawnikami i innymi pierdółkami przerażają mnie mimo że narazie mnie nie dotkneły.

Po co więc się wypowiadasz ? W moim garażu jest 13 letni 1Z i o problemach z elektronika jak to nazwałeś wiem tyle co i Ty. Przez 4 lata uzytkowania raz urwał się tylko przewód od regulatora początku kąta wtrysku i naprawa kosztowała piwo dla Radka ...
Argument obalony.

Każde auto w tym wieku narażone jest na mniejsze czy wieksze awarie i nie ma żdanego odstępstwa od reguły , tutaj staramy się skupić na problemach w użytkowaniu konkretnego napędu czyli gazu benzyny i ON`u.
Jesli twoje przebiegi rzedu 300 kkm są realne to jeszcze długo będziesz mógł spać spokojnie a naprawy nie są koszmarnie drogie.
Dla przykładu komplet wtrysków 1300 zł (nowe oryginały), pompa wtryskowa uzywana lub po regeneracji ok 100-1400 zł. Do wymiany raz na 400 -500 tys km.

AAZ to stary i prosty silnik i faktycznie jest bardzo nieawaryjny, ale radosc z jazdy daje taką sobie, nie mówiąc już o tym że wirusa nijakiego nie zapodasz i jego możliwości kończa się tam gdzie w TDI zaczynają.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 11:20:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Archovi nie ma w B4 benzynowego silnika 1,8. Jeżeli ma być ekonomia to 2.0 115KM (ABK) bo ja na wasnym przykładzie odczuwam braki silnika 2.0 90KM (ABT) na gazie (niezbyt wyszukana instalacja). Co do Diesla to się nie wypowiem ale na pewno fajnie jest zatankować przed wyjazdem w góry i mieć spokój na 800-1000km. Żadnych butli w bagażniku, wskaźnik pokazuje stan baku itp. TD oczywiście nie warto bo po co skoro jest TDI i do tego w większej ilości na rynku.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 11:49:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2005 19:43:06
Posty: 54
Lokalizacja: North Yorkshire
Baskecik :)
Wypowiadam się bo to wolny kraj. Bez obrazy ale od 8 lat prowadze serwis ( ogólnopolska sieć lecz nie będe reklamował ) jako kierownik i coś niecoś mam o tym pojęcie. Problemy w starszych 10+ samochodach z elektroniką , elementami wykonawczymi , systemem zasilania paliwem i kontroli są nagminne. Nic nie jest wieczne :) aczkolwiek nakłady finansowe w wartości do 50% wartości samochodu są przez niewielu ludzi dobrze widziane. Dlatego też starsze konstrukcje mniej pojawiają się na forach z prostej przyczyny : są mniej awaryjne.
I wygłosze jeszcze zdanie na temat wirusowania : owszem czemu nie lecz nowe auto. Przebieg robi swoje i zmeczenie materiału oraz zużycie silnika +wirus znaczączo skracają "życie" silniczka z dużym przebiegiem. Troche radości na rok niecały... Co kto lubi panowie szlachta :)
Wypowiedzieć się można prawda?

_________________
W życiu można liczyć tylko na siebie. A i tego nie radzę :o)
A6 C5 AJM 145KM
Sharan AFN cirka 160KM
A6 C4 2.5 TDI AUT.
A4 1.9TDI 1Z
B4 1.9TDI 1Z Było...
A4 2.6 ABC quatrro 95r. było...
A4 TDI 1Z było...
B4 TD AAZ było..
C4 2,8 +G AVANT było...
B4 ABK 2.0 było....
BMW,OPEL,FORD,VW...itp w sumie ponad 200szt. :o)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2006 12:12:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Przebieg robi swoje i zmeczenie materiału oraz zużycie silnika +wirus znaczączo skracają "życie" silniczka z dużym przebiegiem


Od kiedy to dodatkowe oprogramowanie poprawiające pracę skraca żywotność silnika ?
Chyba masz na myśli jakieś extrimy... to tak

Nie chce mi się pisać na ten temat wykładu, bo jest tego sporo.... ale Twojej sieci w której pracujesz wypada pogratulować takiego pracownika...

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: