.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.maja.2025 00:28:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 08:11:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
PatryQ napisał(a):
O prosze bardzo, artykul automat vs manual czlowieka ktory zjadl na tym zeby :

http://fbody.org.pl/wersja_stara/common ... manual.htm

Milej lektury :peace: :!:


tylo że w przypadku Audi S4/S6 na prawde tracisz sporo na osiagach
wiec wybor jest twoj... zaczipowaną eska w automacie moze dogonisz manual

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 08:24:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
maciu napisał(a):
PatryQ napisał(a):
O prosze bardzo, artykul automat vs manual czlowieka ktory zjadl na tym zeby :

http://fbody.org.pl/wersja_stara/common ... manual.htm

Milej lektury :peace: :!:


tylo że w przypadku Audi S4/S6 na prawde tracisz sporo na osiagach
wiec wybor jest twoj... zaczipowaną eska w automacie moze dogonisz manual

pod warunkiem ze manual jest seria ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 09:12:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2006 15:35:58
Posty: 42
Lokalizacja: Lębork
Powtarzam po raz setny, osiagi sa na drugim miejscu, wygoda jest na pierwszym :peace: ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S4 C4] Audi 100 S4 - dużo pytań
PostNapisane: 16.kwi.2006 10:20:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
PatryQ napisał(a):
Mam pare pytan odnosnie w/w autka.

1 : czy "setki" S4 kombi wystepowaly z automatyczna skrzynia czy dopiero A6 ?
2 : silnik w tej furze ma 4 czy 5 cylindrow ?
3 : jaki jest rozklad masy przod - tyl w kombi tego typu ?
4 : do ilu mozna bezpiecznie podniesc moc ze standartowych 230 kucy i ile taka impreza kosztuje ?
5 : jakie jest srednie spalanie tego modelu ?
6 : jakie sa osiagi tego modelu ?
7 : co lubi sie psuc , na co zwrocic uwage przy zakupie ?

Dzieki za gory za odpowiedz.


1 - automaty wystepowaly - moj byly bardzo ladnie sie spisywal.
2 - S4 ma 5 cylindrow - 2,2T albo 8 cylindrow 4,2
3 - nie wiem, ale autko bardzo pewne w jezdzie na wprost. na zakretach lekko podsterowne
4 - w granicahc 2000 zl - podniesziesz moc softem do okolo 270-190 KM
(nic nie wiem o przeciwwskazaniach do tuningowania automatow, a raczej przeciwnie - automaty lepiej znosza nadwyzki mocy niz manuale- bo te pozniej maja klopoty ze sprzeglem i skrzynia)
5 - miasto 14-17, trasa - tyle ile masz na liczniku - jak jedziesz 100 - spali 10, jak jedziesz 200 - spali 20
6 - osiągi są zaj... :) - przy masie prawie 2 ton do setki masz w 9 sekund, ale nie to jest wazne - wazne jest jak autko przyspiesza przy predkosciach rzedu 120-150 - wbijasz gaz a glowa dociska sie do zaglowka :D
7 - nic sie nie psuje. jak dbasz o autko to nie masz awarii. najwieksze ryzyko jest jak kupisz egzemplarz zaniedbany - wtedy bedzie trzeba wlozyc troszke kasy na dzien dobry, a potem pozostanie tylko radosc z uzytkowania :)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 10:24:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
Bilu napisał(a):
maciu napisał(a):
PatryQ napisał(a):
O prosze bardzo, artykul automat vs manual czlowieka ktory zjadl na tym zeby :

http://fbody.org.pl/wersja_stara/common ... manual.htm

Milej lektury :peace: :!:


tylo że w przypadku Audi S4/S6 na prawde tracisz sporo na osiagach
wiec wybor jest twoj... zaczipowaną eska w automacie moze dogonisz manual

pod warunkiem ze manual jest seria ;-)

ale histeria
mnie jakos jeszcze nikt nigdy nigdzie na drodze nie wyprzedzil.
co innego w 1/4 - ale nie w tym celu kupowalem autko.
na trasie - automat jest zawsze lepszy ;P
na 1/4 tylko manual

to bylo do kolegow zawodowo zajmujacych sie startami na cwierc mili :):

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 10:54:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
PatryQ napisał(a):
znajomy raz mnie przewiozl Golfem 1.8 TT i musze przyznac ze bylem poszczany bo wieloma mocnymi furami jezdzilem ale te doznania byly niepowtarzalne


niezaleznie ktora wersją TT jezdziles, nawet tą najmocniejszą 225KM, to obydwie serie S4 C4 w serii i manualu są co najmniej tak żwawe.
W takim razie wniskuje, ze jesli przejechalbys sie 2.2T po lekkim chipie albo 4.2 to pewnie bys sie zes... ;)

Jak pojdziesz w automat, to duzo stracisz, szczegolnie szybkie ruszanie z miejsca, ktore jest tak fajne z napedem na 4ry koła i bedziesz sie stresował, ze kazdy firmowy cc bedzie odskakiwal ci przy starcie hehe :D Do tego przy silniku 2.2T nie bedziesz w stanie zrobić kilku tricków. Dla mnie S4 w automacie to nieporozumienie, takze jesli chcesz taki samochod to proponuje pocwiczyc zmienianie biegów :P

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 11:14:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
dlaczego piszecie bzdury?????????????????
czy ktos z was widzial moj start z kuba w bydgoszczy na 1/4?
moj automat wystrzelil do przodu o dlugosc samochodu na starcie

moja propozycja - nie pisac o mitach, ale o wlasnych doswiadzceniach !!

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S4 C4] Audi 100 S4 - dużo pytań
PostNapisane: 16.kwi.2006 11:40:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2006 15:35:58
Posty: 42
Lokalizacja: Lębork
Ataman70 napisał(a):
1 - automaty wystepowaly - moj byly bardzo ladnie sie spisywal.
2 - S4 ma 5 cylindrow - 2,2T albo 8 cylindrow 4,2
3 - nie wiem, ale autko bardzo pewne w jezdzie na wprost. na zakretach lekko podsterowne
4 - w granicahc 2000 zl - podniesziesz moc softem do okolo 270-190 KM
(nic nie wiem o przeciwwskazaniach do tuningowania automatow, a raczej przeciwnie - automaty lepiej znosza nadwyzki mocy niz manuale- bo te pozniej maja klopoty ze sprzeglem i skrzynia)
5 - miasto 14-17, trasa - tyle ile masz na liczniku - jak jedziesz 100 - spali 10, jak jedziesz 200 - spali 20
6 - osiągi są zajebiste :) - przy masie prawie 2 ton do setki masz w 9 sekund, ale nie to jest wazne - wazne jest jak autko przyspiesza przy predkosciach rzedu 120-150 - wbijasz gaz a glowa dociska sie do zaglowka :D
7 - nic sie nie psuje. jak dbasz o autko to nie masz awarii. najwieksze ryzyko jest jak kupisz egzemplarz zaniedbany - wtedy bedzie trzeba wlozyc troszke kasy na dzien dobry, a potem pozostanie tylko radosc z uzytkowania :)


Wreszcie konkretny post, dzieki :peace: .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 11:42:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
no z tym cc to przesadziles... probowalem w lodzi atamanową
eskę ze startu zatrzymanego (strzał z hamulca :) ) i nie jest źle
nie wiem jak to skrzynia znosi ale wyrywa nieźle ciężko utrzymać
ją na hamulcu...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 11:45:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2006 15:35:58
Posty: 42
Lokalizacja: Lębork
Lukasik napisał(a):
niezaleznie ktora wersją TT jezdziles, nawet tą najmocniejszą 225KM, to obydwie serie S4 C4 w serii i manualu są co najmniej tak żwawe.
W takim razie wniskuje, ze jesli przejechalbys sie 2.2T po lekkim chipie albo 4.2 to pewnie bys sie zes... ;)

Jak pojdziesz w automat, to duzo stracisz, szczegolnie szybkie ruszanie z miejsca, ktore jest tak fajne z napedem na 4ry koła i bedziesz sie stresował, ze kazdy firmowy cc bedzie odskakiwal ci przy starcie hehe :D Do tego przy silniku 2.2T nie bedziesz w stanie zrobić kilku tricków. Dla mnie S4 w automacie to nieporozumienie, takze jesli chcesz taki samochod to proponuje pocwiczyc zmienianie biegów :P


Przeczytaj dokladnie moj post, nie napisalem ze jezdzilem Audi TT tylko Golfem I 1.8 TT (Twin Turbo), zakutym, moc okolo 350 KM, przedni naped i o dziwo standartowa skrzynia od 1.8 (tylko sprzeglo wyczynowe).

A tak w ogole to co z Wami ze tak koniecznie chcecie mnie przekonac do manuala, chyba napisalem wyraznie ze go nie chce, do zabawy mam amerykanskie zeliwo, Audi ma byc samochodem ktory szybko i bezproblemowo dowiezie mnie do klienta i pozwoli jednoczesnie potrzymac za kolanko moja pania, czasami pobawie sie zima na kretej lesnej drodze i to wszystko. Manual do niczego nie jest mi potrzebny, w rajdach startowac nie bede.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 11:52:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2006 15:35:58
Posty: 42
Lokalizacja: Lębork
maciu napisał(a):
no z tym cc to przesadziles... probowalem w lodzi atamanową
eskę ze startu zatrzymanego (strzał z hamulca :) ) i nie jest źle
nie wiem jak to skrzynia znosi ale wyrywa nieźle ciężko utrzymać
ją na hamulcu...


No wlasnie skrzynia tego bardzo nie lubi bo strasznie sie wtedy grzeje, niestety zeby ostro wystartowac trzeba ja trzymac na hamulcu i wprowadzic na wyzsze obroty, najlepiej takie w okolicy stall speed konwertera, wtedy bedzie najlepszy efekt.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 12:00:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
startowalismy tak z okolo 3 - 3,5krpm

na poczatku bylem zaskoczony bo musialem naciska hamulec z calej sily
bo zaczynala odjezdzac, oczywiscie takie przytrzymanie trwa chwile

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 17:04:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Na zlocie w Wolsztynie objechałem każdego NG i NF`a manuala, który się brał z moją 90`ką NG w automacie.
Nie rozumiem dlaczego większość, która nigdy automatu nie miała wypowiada się o tym doskonałym mechaniźmie tak krytycznie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 17:36:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
baskecik napisał(a):
Na zlocie w Wolsztynie objechałem każdego NG i NF`a manuala, który się brał z moją 90`ką NG w automacie.
Nie rozumiem dlaczego większość, która nigdy automatu nie miała wypowiada się o tym doskonałym mechaniźmie tak krytycznie.


eee Basket nieprzesadzaj nik się źle o aftamatach nie wypowiada, jedyne piszemy że manual jest szybszy i dobrze wiesz że liczby też o tym mówią ;-)
pomijamy kwestje zjechanych motorów :peace:

ale ale, kolega PatryQ już chyba zdecydował więc nie ma się co już spinać, czekamy na wóz - ważne że będzie Audi z dużym silnikiem :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Ostatnio edytowano 16.kwi.2006 17:42:29 przez Mauzer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 17:41:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Mauzer napisał(a):
baskecik napisał(a):
Na zlocie w Wolsztynie objechałem każdego NG i NF`a manuala, który się brał z moją 90`ką NG w automacie.
Nie rozumiem dlaczego większość, która nigdy automatu nie miała wypowiada się o tym doskonałym mechaniźmie tak krytycznie.


eee Basket nieprzesadzaj nik się źle o aftamatach nie wypowiada, jedyne piszemy że manual jest szybszy i dobrze wiesz że liczby też o tyn mówią ;-)
pomijamy kwestje zjechanych motorów :peace:

Jasne że manual jest szybszy, ale automat doskonalszy i do tego piję. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2006 19:13:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2006 15:35:58
Posty: 42
Lokalizacja: Lębork
Mauzer napisał(a):
ale ale, kolega PatryQ już chyba zdecydował więc nie ma się co już spinać, czekamy na wóz - ważne że będzie Audi z dużym silnikiem :peace:


No wlasnie z malym silnikiem ale dosyc mocnym :peace: .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2006 18:15:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Rozkład masy to dla:
S4 2,2 T 58/42%
S4 4,2 59/41%
V8 4,2 60/40%
(sedany)
Właśnie znalazłem :D

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2006 20:22:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2006 15:35:58
Posty: 42
Lokalizacja: Lębork
dobro&zło napisał(a):
Rozkład masy to dla:
S4 2,2 T 58/42%
S4 4,2 59/41%
V8 4,2 60/40%
(sedany)
Właśnie znalazłem :D


Dzienks, widac troche wiecej tych workow z ziemniakami bede musial wlozyc do bagaznika :diabel: . A kombi o ile jest ciezsze od sedana?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2006 21:01:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Avanty będą bliższe 50/50 ale dokładnych danych nie mam :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2006 08:02:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 21:14:46
Posty: 649
Lokalizacja: mazury
Mauzer napisał(a):

eee Basket nieprzesadzaj nik się źle o aftamatach nie wypowiada, jedyne piszemy że manual jest szybszy i dobrze wiesz że liczby też o tym mówią ;-)
pomijamy kwestje zjechanych motorów :peace:



no zazwyczaj autoamty sa wolniejsze w liczbach od manuali bo zazwyczaj firmy robia slabe automaty (vide jakies japonce co w automacie maja 2-3sekukndy gorzej do 100 - chore! )
No ale jesli bardzo dobry automat sie trafi to ma lepsze czasy (na papierze!! i w rzeczywistosci ) niz manula.

No ale wiadomo automat nie jest do czystego sportu ale nie jest wolny!
No i ciagle te legedy opowiadane przez ludzi co nigduy ie mielu automata dochadza do tego :/
I jeszcze psuja opinie proby wkladai autoamtow do slabych motorow, tak faktycznie sie nie sprawdza.

Nie ma co wiecej sie normalnie jezdzi niz szaleje wiec automat to dobra rzecz korki i dlugie trasy, jesli ktos to podwaza to ja juz nie wiem ...:/

_________________
pozdrawiam
sampek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: