.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.cze.2025 03:28:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Z jaka siłą N m dokreca sie głowice w C3 2,0E
PostNapisane: 22.lis.2004 23:05:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2004 00:39:04
Posty: 33
Lokalizacja: wlkp
Auto: A4 B5 1.6
Witam wszystkich miłosników czterech kółek na czterech kołach :) Mam pytanko bo zmianiałem pierscienie i uszczelke pod głowicą i teraz nie wiem z jaką silą dokreca sie głowice w N.m , klucz dynamo juz pozyczyłem nie znam tylko wartosci :D
Czy ktos zna? silnik 2,0 benzyna lub jakiegos linka z parametrami poprosze ;)
pozdr

_________________
Bylo cygaro 2,2 było C4 2,0 E jest A4 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 00:17:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Sruby glowicy:
etap 1 : Wszystkie sruby dokrecac wstepnie momentem dokrecania 40 Nm
etap 2 : Wszystkie sruby dokrecac powtornie moment dokrecania 60 Nm
etap 3 : bez uzycia klucza dynamometrycznego dokrecac w zadanej kolejnosci o dalsze polobrotu ( lub dwukrotnie o cwierc obrotu )
Zamontowac na glowicy blaszana przegrode kierujaca olej. Ustawic rozrzad i zamontowac pasek zebaty. Osadzic polokragla wkladke uszczelniajaca, a po przeciwnej stronie glowicy polpierscien uszczelniajacy. Uszczelke pokrywy przykleic inaczej posmarowac ja smarem i przylozyc do glowicy, chodzi o to zeby sie trzymala.

Kolejnosc dokrecania srub mocujacych glowice w silnikach osmiozaworowych, gdzie x oznacza srube a liczba kolejnosc dokrecania glowicy. :) kolejnosc dokrecania - widok z gory :

10 4 2 6 8
x x x x x

x x x x x
7 5 1 3 9

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 12:16:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:09:24
Posty: 419
Lokalizacja: Kalisz
Powinno być napisane na opakowaniu uszczelki po głowice jakim momentem i jaka kolejnością dokręcać. U mnie przynajmniej było.

POZDRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 18:32:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2004 00:39:04
Posty: 33
Lokalizacja: wlkp
Auto: A4 B5 1.6
Wielkie dzieki za wyczerpujace info KORU bardzo sie przydało :diabel:
pozdro for all :peace:

_________________
Bylo cygaro 2,2 było C4 2,0 E jest A4 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 22:32:49 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
moment dokrecania jest tylko wtedy wazny jak masz nowe szpilki , w innych wypadkach mozesz sobie dokrecac wedlug instrukcji a po 5 tys km bedziesz mial wydmuchana uszczelke ... poza tym nie wiem jak w 2.0 ale w 2.8 dokreca sei rowniez 60Nm .... ale pozniej jeszcze sie kreci 180st :!!: ...a to diametralna roznica w momenie , takze Koru , jezeli mozesz to uzupelnij informacje czy nalezy dociagac sruby po dokreceniu wlasciwytm momentem ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 23:05:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:16:49
Posty: 26
Lokalizacja: 3city
hans napisał(a):
moment dokrecania jest tylko wtedy wazny jak masz nowe szpilki , w innych wypadkach mozesz sobie dokrecac wedlug instrukcji a po 5 tys km bedziesz mial wydmuchana uszczelke ... poza tym nie wiem jak w 2.0 ale w 2.8 dokreca sei rowniez 60Nm .... ale pozniej jeszcze sie kreci 180st :!!: ...a to diametralna roznica w momenie , takze Koru , jezeli mozesz to uzupelnij informacje czy nalezy dociagac sruby po dokreceniu wlasciwytm momentem ?


A czy szpilki w silniku 2.8 AAH można wkrecić drugi raz czy też są jednorazowe i się rozciągają jak np. w fiatach Punto??

Pozdrawiam

_________________
A6 QUATTRO 2.8 V6
Pozdrawiam
Lucas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2004 20:32:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
hans napisał(a):
moment dokrecania jest tylko wtedy wazny jak masz nowe szpilki , w innych wypadkach mozesz sobie dokrecac wedlug instrukcji a po 5 tys km bedziesz mial wydmuchana uszczelke ... poza tym nie wiem jak w 2.0 ale w 2.8 dokreca sei rowniez 60Nm .... ale pozniej jeszcze sie kreci 180st :!!: ...a to diametralna roznica w momenie , takze Koru , jezeli mozesz to uzupelnij informacje czy nalezy dociagac sruby po dokreceniu wlasciwytm momentem ?



Wkrecic kolki centrujace w otwory srub 8 i 10 w kadlubie silnika. Zamiast kolkow mozna uzyc dwoch srub dwustronnych. Czasami w kadlubie znajduja sie zamonotwane kolki centrujace ulatwiajace zalozenie uszczelki. Ustawic tlok 1 cylindra w gornym zwrotnym polozeniu, nastepnie obrocic walem korbowym o 1/4 obrotu w kierunku przeciwnym do kierunku pracy. Po ustawieniu tloka osadzic i dobic glowice mlotkiem drewnianym lub gumowym.
Pozostale 8 sruc mocujacych glowice dokrecic palcami, po czym wykrecic dwustronne sruby centrujace i na ich miejsce wkrecic pozostale sruby mocujace glowice.
Dokrecac sruby mocujace glowice stopniowo i wedlug kolejnosci :

10 4 2 6 8
x x x x x

x x x x x
7 5 1 3 9

do dokrecania srub najlepiej uzyc kluczy trzpieniowych wielokatnych. Uzycie innych kluczy spowoduje uszkodzenie lbow srub.
Sposob dokrecania srub :
Wszystkie sruby dokrecac wstepnie wedlug kolejnosci momentem 40 Nm
Potem wszystkie sruby dokrecac powtornie wedlug kolejnosci, ale juz momentem 60 Nm
Na koniec znowu dokrecac wedlug kolejnosci, ale obracajac tylko kluczem po pol obrotu lub dwa razy po cwierc obrotu.
:peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: