.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.cze.2025 04:06:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Automat zimą???
PostNapisane: 23.lis.2004 12:24:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
Cześć

Ten temat chyba jeszcze nie był poruszony.

Mam audi na automacie i zastanawiam się jak jeździć zimą czy na przełożeniu D czy łatwiej się jeździ na śniegu/lodzie na zblokowanej skrzyni.

A podczas ruszania z miejsca gdy ścieg jest świeży i mokry to czy ruszać z pozycji 1 czy z D.

wypowiedzcie się jak zachowuje się auto w trudnych warunkach na różnych [1.2.3,D]
Pouczcie mnie bo to pierwsza zima na automacie i myślę że nie ostatnia tym autkiem :( :( :diabel:
:?: :?:

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 12:32:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ja zawsze jeżdzę zimą na D. Musisz po prostu zachować ostrożność w czasie jazdy głównie z uwagi na warunki atmosferyczne i tyle. Zaletą automaty w tym przypadku jest to, że zawsze hamuje silnikiem. :) Jak tu nie kochać automatów. :P

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 13:08:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
Widzę Baskecior że ty taką samą 90 2,3 NG na automacie testowałeś czy masz ją jeszcze :?: :?:

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 13:43:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
dragon napisał(a):
Widzę Baskecior że ty taką samą 90 2,3 NG na automacie testowałeś czy masz ją jeszcze :?: :?:

Oczywiscie. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 14:53:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Jeżdzij normalnie ale w przypadku zakopania sie lub ostrego poślizgu kół ja bym blokował "1" dla skrzyni najgorsze jest przegrzanie .

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 14:55:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mały v8 napisał(a):
Jeżdzij normalnie ale w przypadku zakopania sie lub ostrego poślizgu kół ja bym blokował "1" dla skrzyni najgorsze jest przegrzanie .


W przypadku zakopania się lepiej od razu jechać po pomoc. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 15:35:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
:/ :/ Panowie jak to przegrzanie skrzyni możecie mi to wyjaśnić bo jeszcze o tym nie słyszałem a nie chciałbym sobie narobić kłopotów. A mieszkam na wsi gdzie warunki bywają uciążliwe i a drogi często nie odśnieżone.

Proszę oświećcie mnie troszkę :peace:

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 15:44:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
dragon napisał(a):
:/ :/ Panowie jak to przegrzanie skrzyni możecie mi to wyjaśnić bo jeszcze o tym nie słyszałem a nie chciałbym sobie narobić kłopotów. A mieszkam na wsi gdzie warunki bywają uciążliwe i a drogi często nie odśnieżone.

Proszę oświećcie mnie troszkę :peace:


Skrzynia automatyczna jest smarowana/chłodzona płynem ATF. Z uwagi na złozoność mechanizmu oraz jego specyfikę całośc (skrzynia oraz płyn) musza byc chłodzone. Chłodzenie odbywa się w czasie jazdy (ożebrowany spód skrzyni automatycznej) ale także dzięki chłodnicy podstawowej (jest osobna sekcja do chłodzenia płynu ATF skrzyni biegów). Z tego względu jezdząc automatyczną skrzynia biegów nalezy unikać tzw boksowania, czyli długiego przeiążania układu napędowego w sytuacji gdy stoimy w miejscu (zakopanie się w śniegu czy błocie). :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 16:40:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 12:52:08
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków / okolice
I wszystko jasne, :peace: :peace: :peace: Dzięki baskecior

_________________
teraz A6C5 2.5TDI 150KM AVANT 98r.
Audi A4 1.9 tdi 95r. sedan - sprzedany
Audi 90 2.3 NG 91r. automat LPG. - sprzedany
nr gg. 2389161


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 16:44:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
dragon napisał(a):
I wszystko jasne, :peace: :peace: :peace: Dzięki baskecior

;)
Aha. Jeszcze jedna rada. Przestrzegaj terminów zmiany płynu ATF oraz filterka w skrzyni. To jest bardzo ważne dla bezproblemowej eksploatacji tego układu. Zmiana ATF`u i filterków co ok 60000 km.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 17:20:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
baskecior napisał(a):

Skrzynia automatyczna jest smarowana/chłodzona płynem ATF. Z uwagi na złozoność mechanizmu oraz jego specyfikę całośc (skrzynia oraz płyn) musza byc chłodzone. Chłodzenie odbywa się w czasie jazdy (ożebrowany spód skrzyni automatycznej) ale także dzięki chłodnicy podstawowej (jest osobna sekcja do chłodzenia płynu ATF skrzyni biegów). Z tego względu jezdząc automatyczną skrzynia biegów nalezy unikać tzw boksowania, czyli długiego przeiążania układu napędowego w sytuacji gdy stoimy w miejscu (zakopanie się w śniegu czy błocie). :)


Krótko, jasno i na temat- oby więcej takich odpowiedzi na forum... ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: