.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 13:00:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tuning 1.9 tdi 90ps
PostNapisane: 23.lis.2004 15:31:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
witam

Mysle troche o zmianie autka na wiosne a konkretnie na wymiane na inny model a4 tj tdi.
Jako ze najwiecej modeli ma 90 konny tdi stad moje pytanie:
jak sie to tjuninguje?
Podobno wymienia sie wtryski na te od AFNa zmienia sie turbo i IC no i chipa oczywiscie ale chcialbym to uslyszec od fachowcow ktorzy to juz przerabiali tj co jak i za ile mozna zrobic i jaki efekt mozna osiagnac.

Aha i slyszalem opinie o silniku 1.9 110ps np AFN ze jest gorszy do tuningu od wersji 90ps - czy to prawda?

Generalnie chodzi mi o motor tdi 1.9 90ps z A4 od roku '95 do ok '97 chyba jeszcze 1Z ??? a moze juz inny??? ten co ma 202Nm / 1900obr/min

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuning 1.9 tdi 90ps
PostNapisane: 23.lis.2004 15:40:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
666 napisał(a):
witam

Mysle troche o zmianie autka na wiosne a konkretnie na wymiane na inny model a4 tj tdi.
Jako ze najwiecej modeli ma 90 konny tdi stad moje pytanie:
jak sie to tjuninguje?
Podobno wymienia sie wtryski na te od AFNa zmienia sie turbo i IC no i chipa oczywiscie ale chcialbym to uslyszec od fachowcow ktorzy to juz przerabiali tj co jak i za ile mozna zrobic i jaki efekt mozna osiagnac.

Aha i slyszalem opinie o silniku 1.9 110ps np AFN ze jest gorszy do tuningu od wersji 90ps - czy to prawda?

Generalnie chodzi mi o motor tdi 1.9 90ps z A4 od roku '95 do ok '97 chyba jeszcze 1Z ??? a moze juz inny??? ten co ma 202Nm / 1900obr/min


Tuningujesz dzięki zmianie fabrycznego oprogramowania (map silnika). Polega to na zmianie głównie dawki paliwa, oraz wielu innych czynników i zmiennych.
Zmiana wtrysków na AFN`owskie daje niezły efekt (ale i zuzycie paliwka idzie do góry) - sam nie narzekam. :D
Z tego co wiem to AFN jest tak samo podatny na tuning jak 1Z - kwestia chęci.
Zmiana szuszarki - jak najbardziej , IC też można , ale to juz fachowiec musi zrobić. Wtryski zmienisz sam bez problemów.
Koszty przeróbek:
od 500 PLN (wtryski od AFN`a), chip (1500 PLN), zmiana suszarki (1000-2000 PLN) do nieskończoności. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 15:56:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Wiem ze np chip daje przyrost max 30% mocy i momentu a ile

"daja" wtryski od AFN`a ??

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 15:58:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
666 napisał(a):
Wiem ze np chip daje przyrost max 30% mocy i momentu a ile

"daja" wtryski od AFN`a ??


Nie mierzyłem przed i po ale mówi się że ok 5-7 KM i pare Nm.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuning 1.9 tdi 90ps
PostNapisane: 23.lis.2004 16:03:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
baskecior napisał(a):
666 napisał(a):
witam

Mysle troche o zmianie autka na wiosne a konkretnie na wymiane na inny model a4 tj tdi.
Jako ze najwiecej modeli ma 90 konny tdi stad moje pytanie:
jak sie to tjuninguje?
Podobno wymienia sie wtryski na te od AFNa zmienia sie turbo i IC no i chipa oczywiscie ale chcialbym to uslyszec od fachowcow ktorzy to juz przerabiali tj co jak i za ile mozna zrobic i jaki efekt mozna osiagnac.

Aha i slyszalem opinie o silniku 1.9 110ps np AFN ze jest gorszy do tuningu od wersji 90ps - czy to prawda?

Generalnie chodzi mi o motor tdi 1.9 90ps z A4 od roku '95 do ok '97 chyba jeszcze 1Z ??? a moze juz inny??? ten co ma 202Nm / 1900obr/min


Tuningujesz dzięki zmianie fabrycznego oprogramowania (map silnika). Polega to na zmianie głównie dawki paliwa, oraz wielu innych czynników i zmiennych.
Zmiana wtrysków na AFN`owskie daje niezły efekt (ale i zuzycie paliwka idzie do góry) - sam nie narzekam. :D
Z tego co wiem to AFN jest tak samo podatny na tuning jak 1Z - kwestia chęci.
Zmiana szuszarki - jak najbardziej , IC też można , ale to juz fachowiec musi zrobić. Wtryski zmienisz sam bez problemów.
Koszty przeróbek:
od 500 PLN (wtryski od AFN`a), chip (1500 PLN), zmiana suszarki (1000-2000 PLN) do nieskończoności. :D



:galy: wtryski od AFN'a za 500 zeta .... GDZIE ?????

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuning 1.9 tdi 90ps
PostNapisane: 23.lis.2004 16:07:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
666 napisał(a):
witam

Mysle troche o zmianie autka na wiosne a konkretnie na wymiane na inny model a4 tj tdi.
Jako ze najwiecej modeli ma 90 konny tdi stad moje pytanie:
jak sie to tjuninguje?
Podobno wymienia sie wtryski na te od AFNa zmienia sie turbo i IC no i chipa oczywiscie ale chcialbym to uslyszec od fachowcow ktorzy to juz przerabiali tj co jak i za ile mozna zrobic i jaki efekt mozna osiagnac.

Aha i slyszalem opinie o silniku 1.9 110ps np AFN ze jest gorszy do tuningu od wersji 90ps - czy to prawda?

Generalnie chodzi mi o motor tdi 1.9 90ps z A4 od roku '95 do ok '97 chyba jeszcze 1Z ??? a moze juz inny??? ten co ma 202Nm / 1900obr/min

co do 1Z to za bardzo pdatny na tuning to on chyb anie jest w porównaniu do AFN'a ...
dla przykladu brak w nim suszarki ze zmienna geometria....
wydaje mi sie e jak juz a4 to tylko AFN ... jeden z nalepszych silnikow TDi na pompie..... i tylko za pomoca programu mozesz miec cos kolo 140 kucy... ja bym sie na Twoi miejscu zastanowil i szukal 110-tki... AFN - jest to silnik o wiele lepszy co do tuningu... takie jest moje zdanie....
pogadaj z Rogalem on ma takie autko i chyba jest zadowolony :P

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuning 1.9 tdi 90ps
PostNapisane: 23.lis.2004 16:07:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
baskecior napisał(a):
666 napisał(a):
witam

Mysle troche o zmianie autka na wiosne a konkretnie na wymiane na inny model a4 tj tdi.
Jako ze najwiecej modeli ma 90 konny tdi stad moje pytanie:
jak sie to tjuninguje?
Podobno wymienia sie wtryski na te od AFNa zmienia sie turbo i IC no i chipa oczywiscie ale chcialbym to uslyszec od fachowcow ktorzy to juz przerabiali tj co jak i za ile mozna zrobic i jaki efekt mozna osiagnac.

Aha i slyszalem opinie o silniku 1.9 110ps np AFN ze jest gorszy do tuningu od wersji 90ps - czy to prawda?

Generalnie chodzi mi o motor tdi 1.9 90ps z A4 od roku '95 do ok '97 chyba jeszcze 1Z ??? a moze juz inny??? ten co ma 202Nm / 1900obr/min


Tuningujesz dzięki zmianie fabrycznego oprogramowania (map silnika). Polega to na zmianie głównie dawki paliwa, oraz wielu innych czynników i zmiennych.
Zmiana wtrysków na AFN`owskie daje niezły efekt (ale i zuzycie paliwka idzie do góry) - sam nie narzekam. :D
Z tego co wiem to AFN jest tak samo podatny na tuning jak 1Z - kwestia chęci.
Zmiana szuszarki - jak najbardziej , IC też można , ale to juz fachowiec musi zrobić. Wtryski zmienisz sam bez problemów.
Koszty przeróbek:
od 500 PLN (wtryski od AFN`a), chip (1500 PLN), zmiana suszarki (1000-2000 PLN) do nieskończoności. :D



:galy: wtryski od AFN'a za 500 zeta .... GDZIE ?????


Uzywane ... g:P

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 17:11:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2004 07:15:50
Posty: 76
Panowie oswiedzcie lamera...
czy po wymianie wtryskow 1Z na AFN trzeba przeprowadzac jakies regulacje, czy poprostu zamiana i smigac :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2004 17:14:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Tomin napisał(a):
Panowie oswiedzcie lamera...
czy po wymianie wtryskow 1Z na AFN trzeba przeprowadzac jakies regulacje, czy poprostu zamiana i smigac :-)

zmieniac i smigac..... :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2004 09:30:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
Tomin napisał(a):
Panowie oswiedzcie lamera...
czy po wymianie wtryskow 1Z na AFN trzeba przeprowadzac jakies regulacje, czy poprostu zamiana i smigac :-)

zmieniac i smigac..... :peace:


Zmieniać i śmigać, jeno letko można na pompie cisnienie zwiększyć ... ot tak coby silnik sie nie nudził. :634:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2004 10:22:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
baskecior napisał(a):
666 napisał(a):
Wiem ze np chip daje przyrost max 30% mocy i momentu a ile

"daja" wtryski od AFN`a ??


Nie mierzyłem przed i po ale mówi się że ok 5-7 KM i pare Nm.


u mnie zmiana z 79 przed na około 100 po, wiec różnie sie mówi... :P

spanky napisał(a):
co do 1Z to za bardzo pdatny na tuning to on chyb anie jest w porównaniu do AFN'a ...
dla przykladu brak w nim suszarki ze zmienna geometria....


z tą zmienna geometrią to akurat bym sie nie zgodził bo spręzarka
z wg jest mniej awaryjna a te z 1Z uchodza za bardzo solidne...

ale ja tez bym szukał AFNa... wiecej mozna uzyskać....

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2004 12:34:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Słuchaj róznica w cenie A4 110km a A4 90km jest na tyle mała i generalnie prawie znikoma co do kosztów które musisz ponieść żeby przerobić 90-ke na 110-ke. Mianowicie wtryski, pompa, turbo z kolektorem, sprzęgło, skrzynka od 110-ki (jest dłuższa), soft w kompie od 110-ki nie mówiąc o innej panewce korbowodów. Są to koszty około 5000zł - więc przemyśl to :!: . Jest teraz na mobile a4-ka avant, cała, srebrna, 110-ka w stanie lalka za 5200E - całe auto wyniesie Cię ok 30kzł !! ja bym sie nie zastanawiał !!.

Pozdrawiam.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2004 14:18:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 20:31:22
Posty: 36
Lokalizacja: Bielsko/Krakow
Rogal napisał(a):
Słuchaj róznica w cenie A4 110km a A4 90km jest na tyle mała i generalnie prawie znikoma co do kosztów które musisz ponieść żeby przerobić 90-ke na 110-ke. Mianowicie wtryski, pompa, turbo z kolektorem, sprzęgło, skrzynka od 110-ki (jest dłuższa), soft w kompie od 110-ki nie mówiąc o innej panewce korbowodów. Są to koszty około 5000zł - więc przemyśl to :!: . Jest teraz na mobile a4-ka avant, cała, srebrna, 110-ka w stanie lalka za 5200E - całe <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=auto&v=56">auto</a> wyniesie Cię ok 30kzł !! ja bym sie nie zastanawiał !!.

Pozdrawiam.


a skad takie rewelacje wziales mozesz powiedziec :| np czy wedlug Ciebei rozni sie pompa w 90tce a 110tce ;) sprzeglo tez nie wiem czemu zmieniac no i te panweki BBUUUUUUUUUUUUUUHHHAAAAAAAA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2004 15:31:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
eomaciu napisał(a):

u mnie zmiana z 79 przed na około 100 po, wiec różnie sie mówi... :P



Czyli mam rozumieć że ja teraz mam po zmianie wtrysków ... zaraz ... 115KM miałem przedf zmianą + 100-79=21 KM - czyli teraz mam ... 136 KM :galy:
Hahaha - dobreeeeeeeeeeee mam PD`ka w cenie 1Z`a. :diabel:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2004 15:48:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
baskecior napisał(a):
eomaciu napisał(a):

u mnie zmiana z 79 przed na około 100 po, wiec różnie sie mówi... :P



Czyli mam rozumieć że ja teraz mam po zmianie wtrysków ... zaraz ... 115KM miałem przedf zmianą + 100-79=21 KM - czyli teraz mam ... 136 KM :galy:
Hahaha - dobreeeeeeeeeeee mam PD`ka w cenie 1Z`a. :diabel:


nie mówię że u każdego będą takie prezenty... ;)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2004 16:22:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
eomaciu napisał(a):
baskecior napisał(a):
eomaciu napisał(a):

u mnie zmiana z 79 przed na około 100 po, wiec różnie sie mówi... :P



Czyli mam rozumieć że ja teraz mam po zmianie wtrysków ... zaraz ... 115KM miałem przedf zmianą + 100-79=21 KM - czyli teraz mam ... 136 KM :galy:
Hahaha - dobreeeeeeeeeeee mam PD`ka w cenie 1Z`a. :diabel:


nie mówię że u każdego będą takie prezenty... ;)


A to nie było tak, że Marek zmienil Ci suszarkę, wtryski i dodał chipa, wyregulowął kąt wtrysku i dopompowął oponki ? ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2004 16:40:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
a skad takie rewelacje wziales mozesz powiedziec np czy wedlug Ciebei rozni sie pompa w 90tce a 110tce sprzeglo tez nie wiem czemu zmieniac no i te panweki BBUUUUUUUUUUUUUUHHHAAAAAAAA


Skoro taki jesteś mądry to napisz coś od siebie :!: Ja napisałem wszystkie różnice chyba to jest logiczne, że nikt niebędzie zmieniał panewek skoro jeszcze motor sie kreci i sprzęgła skoro przenosi moment. A bardzo dobrze o tym wiesz, że róznicy w cenie samochodu nie będzie a gratów trochę trzeba pozmieniać...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2004 16:46:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 20:31:22
Posty: 36
Lokalizacja: Bielsko/Krakow
no wiec o ile sprezarka jest o zmiennej geometri lopatek to zeby zmienic z 90tki na 110 wystarczy wymienic wtryski i program i masz 110tke. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2004 16:50:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
da3 napisał(a):
no wiec o ile sprezarka jest o zmiennej geometri lopatek to zeby zmienic z 90tki na 110 wystarczy wymienic wtryski i program i masz 110tke. ;)


Po samym programie możesz miec ok 120 KM. Wtryski i suszarka to juz wstep na wyższe piętra. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2004 16:58:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 20:31:22
Posty: 36
Lokalizacja: Bielsko/Krakow
baskecior napisał(a):
da3 napisał(a):
no wiec o ile sprezarka jest o zmiennej geometri lopatek to zeby zmienic z 90tki na 110 wystarczy wymienic wtryski i program i masz 110tke. ;)


Po samym programie możesz miec ok 120 KM. Wtryski i suszarka to juz wstep na wyższe piętra. :)


dzieki za info :): ale chodzilo mi o pokazanie roznic miedzy 90ps a 110 bo taki jest temat tego topicu, jakby byl na temat modyfikowania samochodow na pompie to bym sie inaczej ustosunkowal


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: