.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.cze.2025 04:08:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kingdragon czy K&N- jaest jakaś różnica?
PostNapisane: 25.lis.2004 11:31:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Witam!

Właśnie jestem na kupnie sportowego wkałdu filtra powietrza. Różnica w cenie zakupu jest prawie 100% pomiedzy K&N i Kingdragonem ( K&N- ok 280 zl, K D -ok 170 zl).
Czy ktoś może mi powoiedziecx czy jest jakiekolwiek uzasadznienie żeby kupić droższy?

pozdrawiam,

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2004 15:19:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ja bym kupił taki FILTRON za 25 PLN :peace: - różnica w cenie jeszcze większa...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2004 16:04:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
K&N jest bardziej znany i firma ma duze doswiadczenia w produkcji sportowych filtrow powietrza, wiec placisz tez za nazwe i tradycje firmy. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2004 18:12:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
GrzesB napisał(a):
Ja bym kupił taki FILTRON za 25 PLN :peace: - różnica w cenie jeszcze większa...


No to gratuluje...

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2004 18:36:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Nie zrozum mnie źle - uważam że te filtry tak naprawdę nic nie dają i szkoda kasy - natomiast jeśli założysz to chętnie posłucham argumentów "ZA" i może się przekonam.... Na dzień dzisiejszy jeżdżę na filtronie zmienianym co 15kkm - cena jest na tyle nieduża, że czyszczenie odpada...


Jeśli założysz i odczujesz jakieś super rezultaty to chętnie się o tym dowiem :!: :!: :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2004 19:10:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
GrzesB napisał(a):
Nie zrozum mnie źle - uważam że te filtry tak naprawdę nic nie dają i szkoda kasy - natomiast jeśli założysz to chętnie posłucham argumentów "ZA" i może się przekonam.... Na dzień dzisiejszy jeżdżę na filtronie zmienianym co 15kkm - cena jest na tyle nieduża, że czyszczenie odpada...

Jeśli założysz i odczujesz jakieś super rezultaty to chętnie się o tym dowiem :!: :!: :!:


Juz kiedys miałem, więc wiem czego chce.
Przy silniku KV:
->silnik, szczególnie na niskich obrotach, był bardziej elastyczny
->lepiej ciągnął "dołem"
->spalanie na trasie niższe o ok 0,5 l/100, w mieście bez różnicy
->odgłosy z pod maski nieco głośniejsze, ale w przypadku 5-cio cylindrówek to czysta poezja... :peace:

Może faktycznie nie jest to najlepszy pomysł jak ktoś jezdzi długie trasy ze względu na głośnośc, ale wszystkie inne argumenty sa jak najbardziej ZA. Jutro napiszę jakie efekty zmiana przyniosła w 7A
Polecam i pozdrawiam

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2004 19:27:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
No ja mam V6 - dźwięk też niczego sobie - czekam więc na relację...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2004 00:15:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 14:08:05
Posty: 38
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Z tymi filtrami to ciekawa sprawa. Nie we wszystkich samochodach działają pozytywnie. W poprzednim moim autku miałem zrobiony pomiar na hamowni z filtrem oryginalnym i bez filtra ( czyli tak jakby był zamontowany filtr sportowy). Efekt był taki że auto bez filtra miało gorsze osiągi od samochodu z oryginalnym filtrem. W innym samochodzie miałem zamontowaną wkładkę K&N i sprawowała się bardzo dobrze, odczułem wyraźną różnicę w osiągach i tak jak Kolega pisał w zużyciu paliwa. Jezeli jednak chcesz zamontować taki filtr to kup KingDragon'a nie jest drogi a w większej liczbie przypadków daję symboliczny przyrost parametrów.


P.S. Jeżeli ktoś ma ochotę zobaczyć wykresy to moge je udostępnić...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2004 11:29:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
Oj o filtrach to już było bardzo dużo .....
ale nie moge się powstrzymać :D

Więc ja też chorowałem najpierw na stożek , przy następnym samochodzie już tylko na wkładkę a teraz to wam powiem że już sie wyleczyłem...
W 9 przypadkach na 10 takie stożki czy wkładki pogarszają moment obrotowy w zakresie użytecznych obrotów co skutkuje właśnie większym spalaniem i jednak auto wolniej się wkręca na obroty... taka jest prawda , sprawdziłem to doświadczalnie i naprawde w najlepszym przypadku to nic nie daje a jeśli ktoś źle zamontuje stożek to ma jak w banku że będzie gożej (choć wrażenia odsłuchowe będą jakby nam ze 100KM przybyło).
Zostaje jeszcze oszczedność na filtrach papierowych - bo wiadomo że "sportowca" pod wodę i suszarka i jest jak nowy...
Ale nie jest to tak do końca bo olejki i płyny też kosztują a jak doliczyć jeszcze czyszczenie przepustnicy średnio co drugie czy trzecie czyszczenie filtra i jeszcze ewentualną wymianę przepływomierza i paliwo które jednak w wiekszej ilości idzie (a w zimie to już na bank), to wcale to nie sa oszczędności :peace:

jest jeszcze aspekt wizualno-dźwiękowy, ale podejrzewam że nie jest on wart gorszych osiągów i większych kosztów...

mówie tutaj cały czas o silnikach atmosferycznych bo w turbo być może że się to sprawdza bo sie turbina lępiej wkreca i zjawiska falowe nie mają takiego znaczenia. :diabel:

co więcej w sporcie (puchar peugeota) coraz więcej zespołów zakłada filtry papierowe bo w takim kormoranie jest tyle pyłu że sportowe filtry nie wydalaja i silniki sie zacierają....

to tylko taka mała dygresja , każdy zrobi robi jak chce , moim skromnym zdaniem nie warto jeżeli ktoś oprócz ładnego wyglądu i dźwięku ceni sobie trwałość silnika i jego osiągi :)

a co do K&N czy KGD to polecam proton made in Poland lub Jacki :diabel: wszystkie mają prawie takie same parametry a cenowo te dwa ostatnie nawet niedrogie więc jak przyjdzie go wywalić po kilku kkm rozczarowań to nie będzie żal :peace:

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2004 11:43:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
[quote="lolek2"]Oj o filtrach to już było bardzo dużo .....
ale nie moge się powstrzymać :D

Więc ja też chorowałem najpierw na stożek , przy następnym samochodzie już tylko na wkładkę a teraz to wam powiem że już sie wyleczyłem...
W 9 przypadkach na 10 takie stożki czy wkładki pogarszają moment obrotowy w zakresie użytecznych obrotów co skutkuje właśnie większym spalaniem i jednak auto wolniej się wkręca na obroty... taka jest prawda , sprawdziłem to doświadczalnie i naprawde w najlepszym przypadku to nic nie daje a jeśli ktoś źle zamontuje stożek to ma jak w banku że będzie gożej (choć wrażenia odsłuchowe będą jakby nam ze 100KM przybyło).
Zostaje jeszcze oszczedność na filtrach papierowych - bo wiadomo że "sportowca" pod wodę i suszarka i jest jak nowy...
Ale nie jest to tak do końca bo olejki i płyny też kosztują a jak doliczyć jeszcze czyszczenie przepustnicy średnio co drugie czy trzecie czyszczenie filtra i jeszcze ewentualną wymianę przepływomierza i paliwo które jednak w wiekszej ilości idzie (a w zimie to już na bank), to wcale to nie sa oszczędności :peace:

jest jeszcze aspekt wizualno-dźwiękowy, ale podejrzewam że nie jest on wart gorszych osiągów i większych kosztów...

mówie tutaj cały czas o silnikach atmosferycznych bo w turbo być może że się to sprawdza bo sie turbina lępiej wkreca i zjawiska falowe nie mają takiego znaczenia. :diabel:

quote]

Co do stożka zgadzam sie w 100%. Odpowiedni montaż wymaga sporych zmian pod maską. Co do wkładki jednak pozostaję niewzruszony ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2004 11:53:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
to Ci sprzedam moją wkładkę bo leży już w garażu :D
założyłem papierowca i jest nieporównywalnie lepiej...
1,8 20V A3 AGN :)

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2004 14:22:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
Też dorzuce swoje trzy grosze. Miałem wkładkę K&Na w Vectrze A 2.0. Prawdę mówiąc to przyrosty raczej wynikały z autosugestii - trochę jak z magnetyzerem, też sa tacy co twierdzą, że im lepiej auto jeździ.
Poza tym ktoś kiedyś z klubu BMW w USA zrobił testy laboratoryjne (gość chyba był naukowcem więc miał dostęp) i mu wyszło, że przez K&Na przepływa całkiem spora kupka pichu więcej na dystansie 100 tyś km niż przez filtr papierowy. No i jest pytanie czy aby napewno chcesz tę kupkę piachu silnikowi fundować. Co do mnie używam Knechta, który kosztuje 32zł i również polecam wymianę co 15 tys km, chociaż ostatnio zmieniłem po 30 tys i nie było wielkiego nieszczęścia.

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: