.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 14:58:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Klima nie działa. Błędy 0600 i 1274...
PostNapisane: 05.maja.2004 22:34:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Witam
Dzisiaj przygrzało więc klima poszła w ruch...a raczej nie poszła!
Cały ostatni sezon było Ok, więc zaskoczył mnie brak włączania się sprężarki.
Podjechałem sprawdzić freon – jest OK. Podłączyłem bezpośrednio kompresor – działa i mrozi a przez sterownik klimy elektronicznej nie chce, mimo że słychać przesuwanie się klap i zmianę sposobu nawiewu sprężarka się nie włącza. Po sprawdzeniu sterownika wyrzuciło błędy jak w tytule (miesiąc temu kasowałem inspekcje przy oleju i nie wyrzucało żadnych błędów):
00600 – Temp. Reg. Flap Motor Position Sensor (G92)
30-10 – Open or Short to B+ - Intermittent
00600 – Temp Reg. Flap Motor Position Sensor (G92)
37-10 – Faulty – Intermittent
01274 – Air Flow Flap Motor(V71)
41-10 – Blocked or No Voltage – Intermittent (przerywany, nieregularny)

Zastanawiam się co może być przyczyną tych komunikatów. Nadmienię, że w zeszłym tygodniu moja żonka lekko stuknęła przy parkowaniu inne auto akurat zderzak się wgiął przy czujniku temp G17. Nie wiem czy tak powinno być - zwisa on teraz luźno, ale temp. wysyła do sterownika (006).


Wykasowałem te błędy. Po kilku kilometrach jazdy sprężarka na chwilę się włączyła (kilka sekund) i dalej nie działa (przy włączaniu kompresora słychać wyraźne „stuknięcie” przekaźnika). Po powrocie podłączam interfejs i nic nie pokazuje w 08.
Wieczorem silnik zimny, temp ok 23 st. Na odcinku 5km działa bez problemów. Potem znowu przestaje i nic.
Co tu może być przyczyną?
Będę wdzięczny za uwagi, jeśli ktoś się spotkał z czymś podobnym.
Może ktoś ma i poratuje mnie polskim schematem, SSP 131 mam ale nie znam niemieckiego (Audi c4 2.5 tdi, klimatronik). Mam nadzieję, że sterowniki klap V68 i V71 są ok, i nie będę musiał rozbierać całej konsoli, a w Olsztynie nie bardzo jest komu to powierzyć.
To wygląda tak jakby jakis sterownik lub przekaźnik nie dawał napięcia na sam kompresor..!?!?
Pozdrawiam
Darek P

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Kolejne obserwacje
PostNapisane: 06.maja.2004 17:15:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Dzisiaj sprawdziłem ponownie.
Klima działa do momentu uzyskania temp silnika ok 70-80 stopni.
Po czym milczy uparcie.
Po godzinie odczekania i wystudzenia silnika do ok40 stopni znowu działa do momentu rozgrzania.
Dwa razy odczytałem błędy i wartości w 008 (wczoraj błędy skasowałem)
Oto wyniki na prawie zimnym silniku (klima działa):

01274 – Air Flap Motor (V71)
41-10 Blocked or No Voltage – Intermittent

Wartości bloku 008 na kanale 001 :
5.0 (na przemian z 6.0) 246.0 19.0 241.0

Błędu nie kasowałem, po rozgrzaniu silnika klima przestała się włączać.
Podłączyłem jeszcze raz – silnik gorący:

00600 – Temp. Reg. Flap Motor Position Sensor (G92)
30-10 – Open or Short to B+ - Intermittent
00604 – Back-Pressure Flap-Motor Position Sensor (G113)
09-00 – Adaptation Limit Surpassed
01274 – Air Flap Motor (V71)
41-10 Blocked or No Voltage – Intermittent

Wartości bloku 008 na kanale 001 :
5.0 (cały czas 5.0) 246.0 19.0 241.0

Po godzinie odczekania jadę do biura na internet, aby to opisać, znowu klima działa do momentu wzrostu temp silnika.
Porobiłem zrzuty odczytów z poszczególnych kanałów od 001 do 010
z wczoraj, i dzisiaj (silnik zimny, silnik ciepły)
Wrzuciłem to na ftp://213.184.3.68/
Katalog klima_problem
login: darp
hasło: 1234darp
Pamiętam, że we wrześniu wymieniałem filtr przecipyłkowy, i po przekręceniu kluczyka był jakiś sygnał (typu rezerwa), ale czy to może mieć jakieś znaczenie. Włożyłem Filtron a wcześniej był „wepchnięty” ale do modelu bez klimy i nawet dobrze nie pasował.
I co to może być? A lato się zbliża wielkimi krokami
:-)
Liczę na pomoc – będę wdzięczny
Darek P
GG 6194701
darp@uni.olsztyn.pl

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2004 09:34:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
A jak działa ręczne załączanie i wyłączanie sprężarki - przyciskiem '*' gwiazdka?
I czy jak włączysz zamknięty obieg to sprężarka się załącza?

Pytam bo mam bardzo podobne objawy do twoich, ale sterownik żadnych błędów nie wykazuje. Jedyny jaki kiedyś był to klapa V71, ale jak ją przeczyściłem to błąd znikł, ale dziwne zachowania klimy nie.

Ale tyle błędów na raz to może tylko wysunięta wtyczka w strerowniku?

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2004 12:44:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Gdy klima działa, a działa przy silniku rozgrzanym do temp ok 60-70 st to jak wlączam obieg zamknięty to faktycznie klima włącza się automatycznie
Natomiast przy włączaniu przy temp pow 70-80 gwaizdka sioę zapala a klima nie zaskakuje tzn słychać otwieranie klap, ale nie słychać pstryknięcia gdzieś po lewej stronie kabiny (jakiś sterownik).
jak podłącze klime na krótko (zasilanie) to oczywiście i sprężarka działa i zimno leci.
:-(
Darek P

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2004 14:16:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Kurczę widzę że nikt nie zna się na klimatronik... a może jednak.
Kolejne doswiadczenia
Zastanawiam się czy ten czujnik temperatury na dole kroćca z głowicy silnika do węża chłodzenia jest brany pod uwagę w układzie klimy.

Sprawdziłem ten czujnik temp płynu chłodzącego od dołu, podającego temp. do sterownika silnika (wymieniałem pęknięty przewód). Jest on w takiej gumowej osłonie i tam zebrało się trochę płynu chłodzącego jak mi przewód pękł. Wysuszyłem to dokładnie. Czujnik podaje temp. do sterownika silnika wydaje się być OK. Ale nie jestem pewien czy układ klimatronik z niego korzysta. Jak go wyciągnąłem to temp w ster. silnika faktycznie zmieniła się (spadła z 14 st do : o dziwo -3.0 ) ale żadna temp w kanale 008 się nie zmieniła. Natomiast czujnik G110 Engine coolant temp. jest chyba odpowiedzialny za podawanie temp. plynu chlodzacego dla klimatronik. Zawsze wskazuje on niższą temp. niż ten czujnik od silnika. Pomimo rysunku w SSP 131 (tam akurat na benzynowym silniku) nie mogłem go na razie znaleźć u siebie.
Może jak miałem ten przerwany przewód górny chłodnicy to zalało jakiś czujnik?!?
W każdym bądź razie teraz sprężarka nie włącza się już wcale, nawet na zimnym silniku.
Poniżej odczytane wartości ostatnio.

Temp otoczenia 14 Temp. Silnika
[stopnie] Switch –off status Temp. G110
[stopnie] Sprężarka
1(zimny) 13,6 5.0 13 nie działa
2 30 6.0 25 nie działa
3 40 5.0/6.0 33 nie działa
4 50 5.0/6.0 43 nie działa
5 60 5.0/6.0 56 nie działa
6 70 5.0/6.0 64 nie działa
7 80 5.0/6.0 71 nie działa

A co z tymi wartościami Switch-off status? Ta 5 i 6 co oznaczają?

Ktoś wie:-)
Pozdrawiam
darek p

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2004 08:30:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
W moim silniku są m.in. takie czujniki temperatury:
1. 2-stykowy, który podaje temperaturę silnika tylko (tak myślę) do ECU,
2. 3-stykowy (może być 4-stykowy), który daje sygnał do wskaźnika temperatury silnika, daje sygnał do wyłączenia klimatronika, daje sygnał do lampki sygnalizacji przegrzania silnika i zasilanie tego czujnika (ten 4 styk - nie zawsze jest potrzebny).
Czy masz też taki 4-stykowy czujnik? :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Klima
PostNapisane: 12.maja.2004 09:38:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Sprawdze i dam znać.
Jeszcze sprawdziłem kody błędów z panela klimy:

08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie
15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana

Z drugiej strony jest to co opisałem powyżej, a w szczególności Parametr 008 w 001
Switch-off status
u mnie wartości 5.0 6.0 mówi o
5.0 Compressor off :
a) Cut-in delay approx. 3 seconds after engine start
b) Engine speed less than 600 rpm
c) No engine speed detected
6.0 Compressor off:
Compressor switched off by "ECON" button on operating and display unit - E87 - ice crystal does not display

I jak to się ma do błędów wyrzucanych w Vag lub ze sterownika klimy bezpośrednio?
Pozdrawiam
Darek P

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2004 12:26:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Czy po tej awarii sprawdzałeś podłączenia sterownika - czy wyciągałeś go :?: Bo jak tak i masz go dobrze podłączony a błędy są nadal to wstrząs musiał coś uszkodzić w samym kanale dmuchawy i bez wyciągania jej się nie obędzie (trzeba będzie odkręcić siłowniki i sprawdzić czy klapy nie mają jakiś oporów). :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2004 13:16:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
W grudniu 2003 wymieniałem żarówki panela klimatronic, ale nie rozłączałem przewodów od sterownika.
W styczniu podłączałem Vaga i nie było żadnych błędów.
Potem gdzieś po miesiącu podłączyłem fejs ponownie, ale przy wyłączonym panelu klimy.
Pokazały się jakieś błędy, nawet nie pamiętam dokładnie jakie (był chyba 1274 i jeszcze jeden 0600).
Pomyślałem że to przez podłączenie fejsa przy wyłączonym panelu i wykasowałe i potem było ok.
Z dwa tygodnie temu rozerwał m sie przewód węża od chłodnicy do głowicy.
Przejechałem z 3-4 kilosy na małej ilości płynu. Z dwa dni później żona lekko uszkodziła zderzak na parkingu stukając inne auto.
Przy naprawie wężą zauważyłem że czujnik temp płynu chłodzącego (ten dolny na kroćcu wychodzącym z głowicy, osłonięty gumką:-)) jest cały w płynie chłodzącym. Przedmuchałem.
Potem zauważyłem brak działania klimy przy ciepłym silniku i podłączyłem się i dalej już wszystko opisane powyżej...
Ale masz rację sprawdzę czy przewody od sterownika klimy nie są poluzowane.

Moim zdaniem coś chyba jest nie tak z silniczkami klap sterowania przepływem bo dziwne odgłosy dochodzą szczególnie od strony schowka w kabinie samochodu.
Ale zacznę od sterownika, potem sprawdzę ten czujnik temp co był zalany (to chyba jest ten G110 ale nie jestem pewien).
Następnie może basic settings (zobacze w Elsie)
Sam już nie wiem.
Będę relacjonował na bieżąco.
Zrzuty z Vaga na ftp klubowym
Pzdr
Darek P

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2004 20:08:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Ja mam znowu taki problem wogule to dopiero zwielkim trudem udało mi sie nabic klime bo mam na R12 i nikt juz tego nie robi znalazłem jednego goscia i mi nabił teraz na LO chodzi idealnie ale jak nastawie np : 18 stopni to juz gorace leci wogule to juz wczesniej miałem taki problem ze czy miałem nastawione 18 czy 25 stopni to taki sam upał był w aucie chyba musze sprawdzic czyjniki odczytu temperatury wewnatrz auta.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2004 17:18:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Trzeba podłączyć do Vaga i popatrzeć tu i tam
:-)
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2004 20:46:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:16:49
Posty: 26
Lokalizacja: 3city
egzekutor30 napisał(a):
Ja mam znowu taki problem wogule to dopiero zwielkim trudem udało mi sie nabic klime bo mam na R12 i nikt juz tego nie robi znalazłem jednego goscia i mi nabił teraz na LO chodzi idealnie ale jak nastawie np : 18 stopni to juz gorace leci wogule to juz wczesniej miałem taki problem ze czy miałem nastawione 18 czy 25 stopni to taki sam upał był w aucie chyba musze sprawdzic czyjniki odczytu temperatury wewnatrz auta.


Mam taki sam problem. Na LO działa dobrze a na 18 stopni działa jakiś czas a potem bucha gorącym powietrzem.

Pozdrawiam

_________________
A6 QUATTRO 2.8 V6
Pozdrawiam
Lucas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2004 05:04:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Koles ostatnio wpinał mi sie z laptopem i wychodzi błąd czujnika G 68 jest to czujnik od temperatury płynu i ponoć on moze byc przyczynom tego co sie dzieje bo kumpel w coupe 2.8 miał tez podobne obiawy i wymienił czujnik i jest I.O.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2004 08:06:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Chyba G62 do sterownika silnika A do klimy F76 lub F14
U mnie już klima OK
Pozdrawiam
Darek P

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2004 11:37:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 22:55:06
Posty: 17
Lokalizacja: Wrocław
to co w końcu miałeś z tą klimą ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2004 13:55:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
No właśnie podziel się info. :peace:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2004 15:13:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Czujnik temperatury występujący pod symbolami G2, ew F76 lub F 14.
W każdym bądź razie część o symbolu 034 919 369C
Taki Czujnik wychodzący od kroćca z głowicy na którym są dwa czujniki temp płynu chłodzącego
Górny - G62 (dwa styki) daje sygnał do sterownika silnika.
Dolny (cztery lub jak u mnie trzy styki)
daje zmienną rezystencję na wskazówkę temperatury na desce, sygnał o przegrzaniu silnika do lampki kontrolnej na desce i trzeci pin sygnał o przegrzaniu silnika do sterownika klimy i odcina klimę przy przegrzanym silniku.
Widać to po podłączeniu Vaga w 008 010 poz 2 jeśli jest 1 odcięta klima, jeśli 0 jest OK
To tyle
Pozdrawiam
Darek P

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Ostatnio edytowano 19.maja.2004 11:55:54 przez Darp, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2004 17:56:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 22:55:06
Posty: 17
Lokalizacja: Wrocław
ok dzięki .
odłaczyłem ten dolny czujnik (trzy stykowy) i klima działa :) tzn ze on padł (ten czujnik) ale bez niego sie nie da jechac bo nie mam wskazań temp cieczy (ale juz przynajmniej wiem co jest uwalone)
a nie wiesz ile moze kosztowac taki czujnik ?
i jeszcze raz wielkie dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2004 10:59:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Zanim kupisz nowy czujnik to wypnij tylko ten kabelek od sterowania klimą a wtyczkę podłącz. :peace:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2004 11:54:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Brawo jajek2
To jest sposób.
Sam czujnik kosztuje w serwisie 250 a ok 180 w np Autopartnerze w Olsztynie.
Wygląda tak samo, produkcja Niemcy. Różni się brakiem znaczka Audi.
Sprzedawca zapewnia że to to samo tylko bez znaku ASO.
Być możę
Ale w zasadzie możesz śmiało odłączyć wyłącznik klimy. W sumie jak Ci się motor przegrzeje to nawet nie będziesz jechał o klimie już nie wspomnę.
Jeszcze słyszałem jeden sposób na czujniki temp. Wykręcić i na noc do zamrażalnika - czy skuteczny w tym czujniku nie mam pojęcia.
Pozdrawiam
Darek P

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: