.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.cze.2025 17:01:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymian płynu chłodniczego B4 V6 2,6l
PostNapisane: 01.gru.2004 16:34:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2004 22:25:41
Posty: 43
Lokalizacja: Kraków
Auto: b4 avant 2.6
Mam pytanie dotyczące wymiany płynu chłodniczengo w B4ce 2,6l - tzn gdzie nalezy go spuszczać . Mnie udało się znaleść tylko zaworek na chłodnicy ale tym sposobem zeszło tylko około 5l wody (bo wode wlał poprzedni właściciel) a powinno 8. Widziałem rysunek w książce ze jest jakaś śruba ale ksiązka po niemiecku a ja w tym języku nie kumaty więc nie udało mi się znaleść tego miejsca. Z tego powodu po wlaniu boryga całośc sie rozrzedziła i teraz nie będzie działać jak trzeba bo na przyrzadzie do badania płynu pokazuje mi ze działa tylko do -10. Przy okazji okazało się ze borygo które kupiłem w baniaku 5l było chrzczone bo przyrządzik pokazywał na nim tylko -15 a na tym samym płynie w butelce 1l -25. - Scyzoryk się w kieszeni otwiera ... . :504:

pozdrawiam

_________________
B4 avant v6 2,6l automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2004 19:21:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Jak spusczasz na zimnym silniku mozesz na chwile odpalic , wtedy pompa wodna wywali ci pozostałosci wody :!!: tylko na ZIMNYM silniku :!!:

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2004 20:30:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Do tego silnika wchodzi 5,5L płynu. Jak masz LPG to dodaj jakieś 0,5L na parowalnik z przewodami.
Ten korek w chłodnicy na dole to właściwe miejsce. Możesz jeszcze (a nawet powinieneś) odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego oraz tę małą śrubkę na wężu do nagrzewnicy.
Potem zakręć zawór na chłodnicy i zalej układ pozostawiając pozostałe otwarte. Oczywiście nie od razu się wypełni w całości cieczą. Pomaga dmuchnięcie w zbiorniczek wyrównawczy. Wówczas płyn pojawi się w tym małym odpowietrzniku przy nagrzewnicy. Rozgrzej silnik i dokręć co trzeba. GOTOWE. Po 2-ch dniach sprawdź na zimnym poziom i ew. uzupełnij.

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2004 07:42:54 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
gwoli scislosci
- temat juz byl wielokrotnie poruszany wiec funkcja szukaj Twoim przyjacielem
- do ukladu chodzenia V6 wchodzi 12 litrow ale zeby tyle tyam zmiecic to musi byc uklad kompletnie suchy
- zeby kompletnie osuszyc uklad chlodzenia , trzebaby rozebrac silnik na czesci pierwsze

reasumujac:
bez sensu jest szukanie wiekszej ileosci wody niz ta ktora zleci po odkeceniu najnizszego weza w ukladzie. Poprostu , spuszaczamy to co zleci , zalewamy koncentratem i jest OK a jak chcemy plukac to robimy operacje pare razy woda destylowana i mamy wyplukany uklad. Dodatkowo w tylniej czesci miski olejowej tuz przy laczeniu silnika ze skrzynia biegow jest sruba do spuszaczania syfu z odstojnika. ale sruba ta jest praktycznie niewidoczna i jedynie wiedzac w ktorty otwor wlozyc mozna ja znalezc. Sruba ta jest na klucz imbusowy. Za kazdym razem po jej odkreceniu nalezy zalozyc nowa uszczelke(o-ring) bo stara przewaznie sie rozpada

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2004 15:44:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2004 22:25:41
Posty: 43
Lokalizacja: Kraków
Auto: b4 avant 2.6
hans napisał(a):
gwoli scislosci
- temat juz byl wielokrotnie poruszany wiec funkcja szukaj Twoim przyjacielem

możesz mi wierzyć lub nie - szukałem ale nic nie znalazłem. Może moje zapytania były nie takie ale próbowałem pare razy. Jeżli masz chwilkę możesz sprawdzić. może coś jest z wyszukiwarką albo ze mną ;-).
Cytuj:
- do ukladu chodzenia V6 wchodzi 12 litrow ale zeby tyle tyam zmiecic to musi byc uklad kompletnie suchy

z tego co jest wpisane w kilku dokumentacjach to znalazłem ze silnik ABC w B4 ma 8l płynu (a nie 5 i nie 12) zresztą gdyby tak nie było to wynik temperatury zamarzania byłby inny niż wyszedł u mnie po wlaniu 5l boryga
Cytuj:
- zeby kompletnie osuszyc uklad chlodzenia , trzebaby rozebrac silnik na czesci pierwsze

tego bym nie chciał :-D
Cytuj:
bez sensu jest szukanie wiekszej ileosci wody niz ta ktora zleci po odkeceniu najnizszego weza w ukladzie. Poprostu , spuszaczamy to co zleci ....

tu się niezgodzę bo niektóre elementy stałe mogą być niżej niż najniższy wlot węża (jak z olejem - spuszczamy go z miski a nie z węża)
Cytuj:
Dodatkowo w tylniej czesci miski olejowej tuz przy laczeniu silnika ze skrzynia biegow jest sruba do spuszaczania syfu z odstojnika. ale sruba ta jest praktycznie niewidoczna i jedynie wiedzac w ktorty otwor wlozyc mozna ja znalezc. Sruba ta jest na klucz imbusowy. Za kazdym razem po jej odkreceniu nalezy zalozyc nowa uszczelke(o-ring) bo stara przewaznie sie rozpada

i właśnie o tą śrubę pytałem szanownych kolegów :peace: WIELKIE dzięki za pomoc. Jak tylko dostanę się na kanał do znajomego sprawdzę ile faktycznie płynu zejdzie.

_________________
B4 avant v6 2,6l automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2004 17:12:11 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
gromdar
napisał(a):
hans napisał(a):
bez sensu jest szukanie wiekszej ileosci wody niz ta ktora zleci po odkeceniu najnizszego weza w ukladzie. Poprostu , spuszaczamy to co zleci ....

tu się niezgodzę bo niektóre elementy stałe mogą być niżej niż najniższy wlot węża (jak z olejem - spuszczamy go z miski a nie z węża)


no i ? ... uwazasz ze jak nie zleci Ci to co jest ponizej dolnego weza to cos sie stanie ? .... wymiesza sie z nowym plynem i bedzie git ...a jezeli dalej bedzie Cie to meczyc to napisalem ze mozesz woda destylowana kilkukrotnie preplukac uklad wtedy zamiast tego co zostalo po spuszczeniu starego plynu bedziesz mial wode destylowana

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2004 19:57:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2004 22:25:41
Posty: 43
Lokalizacja: Kraków
Auto: b4 avant 2.6
Gdybym wlał koncentrat to by nie było problemu, ale tak jak pisałem jak się wleje chrzczone borygo które może zadziała do -15 to w efekcie ma się tylko płyn do -10 (jak właśnie mam teraz) czyli poniżej tej temperatury zacznie się robić kaszka a tego bym nie chcial.

_________________
B4 avant v6 2,6l automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2004 21:20:47 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ja w zyciu nie kupilbym borygo ... jezeli juz to petrygo , z tego co mi wiadomo borygo nie nadaje sie do aluminiowych chlodnic ... kup koncentrat na jakiejs firmowej stacji benzynowej . Ja jezdze na Audikowym G12 plus za 25 pln za 1,5 litra koncentratu 50/50% i to daje bodajze -35 st

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2004 21:26:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2004 22:25:41
Posty: 43
Lokalizacja: Kraków
Auto: b4 avant 2.6
I tak zrobie, wleje G11 bo takie chyba u mnie ma być. To borygo to mi tak wyszło w ferworze walki (przy tych ostatnich ochłodzeniach ) spanikowałem jak się okazało że mam wode w chłodnicy.
Dzieki za przywołanie do porządku. :-D

_________________
B4 avant v6 2,6l automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2004 21:27:55 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
G11 jest zastapiony przez G12 plus , G11 byl zielony i jest juz wycofany a G12 jest rozowy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2004 21:48:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
hans napisał(a):
gwoli scislosci
- temat juz byl wielokrotnie poruszany wiec funkcja szukaj Twoim przyjacielem

reasumujac:
bez sensu jest szukanie wiekszej ileosci wody niz ta ktora zleci po odkeceniu najnizszego weza w ukladzie. Poprostu , spuszaczamy to co zleci , zalewamy koncentratem i jest OK a jak chcemy plukac to robimy operacje pare razy woda destylowana i mamy wyplukany uklad. Dodatkowo w tylniej czesci miski olejowej tuz przy laczeniu silnika ze skrzynia biegow jest sruba do spuszaczania syfu z odstojnika. ale sruba ta jest praktycznie niewidoczna i jedynie wiedzac w ktorty otwor wlozyc mozna ja znalezc. Sruba ta jest na klucz imbusowy. Za kazdym razem po jej odkreceniu nalezy zalozyc nowa uszczelke(o-ring) bo stara przewaznie sie rozpada


Dokladnie najlepiej odkrecic waz ktory jest najnizej, ten przy pompie wodnej najlepiej. Dodatkowo odkrecic korek spustowy w chlodnicy i po wszystkim. Ja uzywam Petrygo juz drugi sezon i jest dobry. Przedtem mialem zalane woda bo wyciekalo mi spod plastikowego krućca. Na wodzie silnik szybciej lapal temperature. Zalalem Petrygo i jest inaczej silnik jest lepiej chlodzony. Petrygo jest koloru niebieskiego. Po spuszczeniu wody z ukladu mozna jeszcze odpalic na chwile silnik zeby pompa wyrzucila ta reszteke wody. Potem zalewamy nowym plynem chlodniczym i odpowietrzamy uklad. :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2004 23:37:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2004 22:22:47
Posty: 287
Lokalizacja: Wrocław, Auto: A6 Avant 1,9 TDI
A ja mam inne pytanie: zalałem dziś do zbiornika płynu po sam korek, tak jakoś przez przypadek. Robić coś z tym, czy tak zostawić?

_________________
http://wozik.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2004 01:08:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Wozik napisał(a):
A ja mam inne pytanie: zalałem dziś do zbiornika płynu po sam korek, tak jakoś przez przypadek. Robić coś z tym, czy tak zostawić?


Poziom plynu chlodniczego powinien sie zawierac miedzy Min a Max, wiec nie powinno sie wlewac do pelna pod sam korek. Jak sie plyn podgrzeje to wzrasta jego objetosc, pompa wodna pompuje go i cisnienie go wypycha do zbiorniczka wyrownawczego. Wez strzykawke i odciagnij ze zbiorniczka plynu, tak zeby plyn mogl swobodnie krazyc w ukladzie, a jego poziom byl miedzy Min a Max. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: