.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 13:09:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przy 120km/h - głośniejsza praca silnika
PostNapisane: 02.gru.2004 17:40:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Witam. Przy prędkości 115 i wcześniej jest ok. Przy 120 buczy czy coś w tym stylu. Po 125 i dalej (130 i 140 i dalej - cicho). Co to może być?

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2004 18:18:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

mi sie nasuwa kilka pomsłów (milame tak w audi 200)

-bicie opony lub falgi (jedz na wywarzenie)
-lozyska sie juz skonczyly (najpierw sprawdz czy czasem nie sa zle przykrecona ale jak byly zle to raczej moga byc juz do wymiany

przy 120 km kola maja jakas okresolna predkosc ktora wprawia w drgania (dzwiek) jakis element ktory powoduje buczenie

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2004 18:27:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Łożyska buczały - wymieniłem - już nie buczą. Koła wyważone - alu felgi nowe i dalej to samo...Albo silnik, albo może katalizator czy może tłumik taki rezonans daje - dziwne. Trzy lata temu - jak go kupiłem też tak miał...

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2004 19:28:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2004 15:52:09
Posty: 167
Lokalizacja: Święte Miasto
Miałem tak w VW.
Powód - zbyt uboga mieszanka gazowa,
inne spalnie,
w konsekwencji gniazda zaworowe i zawory do wymiany.
Jeśli instalka z mieszlnikiem i prostym komputerkiem,
radzę sprawdzić skład mieszanki podłączając woltomierz na wejście sygnału lambda do kompu gazu.
W określonej prędkosci obrotowej silnika będą niskie wskazania, grubo poniżej 0,2V, zamiast wachań 0,2-0,7V.

Inną drogą łożyska też kiedyś buczały :P

_________________
ubogi krewny OOOO - Passat Variant 2003 tdi/AVB
było A4/TDI=1Z+?/1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2004 21:18:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 20:01:08
Posty: 352
Lokalizacja: Gdańsk
Trzeba sprawdzić czy na postoju dodając gazu zaczyna być słyszalne buczenie przy tych obrotach co jadąc 120km/h. Ja stawiam na tłumik bądź katalizator który wydaje rezonans przy tych obrotach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2004 22:15:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2003 15:00:09
Posty: 160
Lokalizacja: Szczecin
Kolego sprawdz mocowanie tłumików bo to one przeważnie powodują drgania. U mie przy 125 km/h zaczyna buczeć, a jak przekroczę tą magiczną prędkość to słychaćtylko świst wiatru. Jeszcze jest u mnie druga sprawa. Otóż mam wyrobione panewki na wale i silniczek do remontu. To teżmoże byyć przyczyna bicia na wale a co za tym idzie zwiększone drgania. Więc usztywnienie wydechu nic nie da.

_________________
Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2004 00:34:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
No dzięki. Była w nim kiedyś wymieniana głowica - szpilki do kopułki nie były od tego modelu - dopiero korkowa uszczelka zapasiła. I mimo wymiany chłodnicy gubię płyn - może silnik? Chyba zmienię na 2.6 lub 2.8 to 2.0 zaczyna mnie powoli denerwować...

ps. Ten test już dawno bym zrobił - ale - nie mam w nim obrotomierza - to taka fajna wersja z klimą... Jakiś obrotomierz podłącze tymczasowo - pożyczę od kolesia - może tylko tłumiki...

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2004 00:30:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Właśnie przed chwilą wróciłem z trasy. Leciałem większość 150/160 km/h i ... Chyba jednak tłumik. Na słuch to gdzieś koło kata. Pracuje teraz jakby miał 3 litry ha ha.

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2004 00:43:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Prawda jest taka że każdy samochód ma takie "coś". Zwykle to jest najbardziej odczuwalne na piątym biegu i zależnie od samochodu przy różnej prędkości obrotowej. U mnie jest tyo np. przy 3 tysiakach, u ojca w Pasku TDi przy 1,2 tyś.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2004 15:33:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Też tak uważam. Za dużo się rzeczy w autku kręci i wibruje - ma prawo tak być...Jak naprawię tłumik to nastąpi piękna cisza... Jak przed rokiem - ciekawe na jak długo...

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2004 19:47:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Mam taki objaw w A4 1.8 20V.
Kupilem go dwa lata temu i to juz tak bylo-wymienilem srodkowy tlumik bo byl "wydmuchany i koncowy (oba Bosal).
A to buczenie przy okolo 125-135 jest dalej. :(
Nie wiem moze ja jestem za bardzo wyczulony - przedtem jezdzilem
Audikami 5 cyl.- ten to moj pierwszy 4 cyl.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: