Zimny silnik wysokoprezny musi byc przed rozruchem podgrzany wstepnie. W komorach wirowych silnika zostaly w tym celu zamontowane swiece zarowe. Podgrzewanie wstepne jest regulowane i nadzorowane przez urzadzenie elektroniczne.
SPRAWDZANIE SWIEC ZAROWYCH:
akumulator prawidlowo naladowany i podlaczony
silnik musi byc zimny
uklad zasilania swiec zarowych pracuje prawidlowo, napiecie minimum 11,5 V
Do przewodow zasilajacych swiece zarowe podlaczyc amperomierz z zaciskami. Uruchomic silnik:
jesli wskazanie wynosi 40 A - swiece zarowe pracuja prawidlowo
jesli wskazanie wynosi 30 A - jedna swieca zarowa jest uszkodzona
jesli wskazanie wynosi 20 A - dwie swiece zarowe sa uszkodzone
jesli wskazanie wynosi 10 A - trzy swiece zarowe sa uszkodzone
jesli wskazanie wynosi 0 A - wszystkie swiece zarowe sa uszkodzone
Odlaczyc przewody zasilajace i szyny pradowe do dodatniej koncowki akumulatora przylaczyc lampe kontrolna. Drugi przewod lampy kontrolnej stykac z kolejnymi swiecami zarowymi. Jesli lampa sie zaswieci, swieca zarowa jest w porzadku, jesli nie swieca jest uszkodzona. Jezeli wyzej opisane kontrole nie doprowadza do ustalenia przyczyny niesprawnosci, wymontowac wtryskiwacz i sprawdzic swiece wzrokowo bez wymontowywania. swiece zarowe powinny byc dokrecane momentem tylko 30 Nm. Jezeli moment dokrecania jest wiekszy mozna uszkodzic swiece.
