.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 13:25:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: S4 2.2t chipek i przerobka/wymiana turbiny
PostNapisane: 08.gru.2004 10:24:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Zastanawiamy sie z bartem w. nad "podkreceniem" osiągów jego niedawno zakupionej S4.

Fajnie by bylo, zeby zrobic to na wzor S4, ktora ogladalismy jako pierwszą. Za duzo nie wiemy co w niej bylo przerobione, ale.. Na pewno miala przeprogramowanego chipa.

Z mojej relacji i naocznych swiadkow miala wyraznie lepsze osiagi od seryjnej S4, jednym slowem rakieta :D, powyzej 4500obr wystrzal do 7000+ n awet nie wiadomo kiedy, drugi bieg do 120km/h trwal moment, trudno bylo cokolwiek zobaczyc na wskaznikach :D, silnik pieknie grał :D. Z tego co pamiętam w srednim zakresie obrotow cisnienie w kolektorze ssacym osiągało 2,5 bar. Czy jest to mozliwe do osiągnięcia na seryjnej turbinie k24? Czy trzeba ją przerabiać/wymieniać (ile kosztuje ew.). Uklad wydechowy byl raczej seryjny, cichutki. Ktos moze oszacować jaki to mialo moment obr. i moc?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 10:44:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
2,5 bara - to na tym pseudo wskaźniku na desce zapewne bo rzeczywiste to to nie było napewno, ale nawet gdyby to u mnie na serii pokazuje 2,1 no w porywach 2,2 jakimś przypadkiem. Na chipe na około 265 - 270 PS pokazuje bez problemu 2,2 ale więcej nie wchodzi. Myślę ze takie osiągi na seryjnej turbince są nie do uzyskania i trzeba by zmieniać na K26.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 11:48:04 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
do K26 trzebaby zmienic kolektor wydechowy , mysle ze tam byla turbina od RS2 czyli hybryda, strona goraca K24, strona zimna K26

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 12:00:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
[quote="Czarek_S"]na serii pokazuje 2,1 no w porywach 2,2 jakimś przypadkiemquote]

Tak jest na serii okolo 2,1 . Zalezy jakie jest cisnienie atmosferyczne. W gorach bedzie wiecej pokazywalo :P, nad morzem mniej :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 12:04:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
hans napisał(a):
do K26 trzebaby zmienic kolektor wydechowy , mysle ze tam byla turbina od RS2 czyli hybryda, strona goraca K24, strona zimna K26


Czy hybryde k24/k26 mozna sobie poskaladać (przelozyc strone zimną od k26), czy lepiej szukać calej od rs2?

Czy są gotowe programy (chipy) jakoś sensownie nastrojone pod turbine rs2 w silniku aan, czy trzeba stroić od początku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 12:08:55 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sa gotowe programy ale zawsze lepiej dostroic to na hamowni a czy lepiej kupic RSowa turbine czy robic to nie wiem ale podejzewam ze jezeli masz sprawne turbinki K24 i K26 to warto sprobowac poskladac z dwoch jedna

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 14:06:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
kupić turbinę od RS2 jest strasznie ciężko a jak się już trafi wto w cenie - no cóż około 3 tys.
Z tym ciśnieniem to chyba odwrotnie - nad mozrzem pokazuje mniej niż w górach - przynajmniej jak do manie Kuba przyjechał to narzekał że gorzej pompuje, z tym że dokłądnie to nie wiem czy tłumaczyć to tym, żę na nizinach powietrze jest gęściejsze czy jak??

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 15:46:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:09:24
Posty: 419
Lokalizacja: Kalisz
Czarek dokładnie jak mówisz - w górach jest rzadsze powietrze i dlatego jak bylismy u Ciebie to eSka słabo w górach jechała heheh.Realne cisnienie na chipie tym co ma Czarek i Kubazak to około 1.0bar a w overbooscie do 1.2max.

POZDRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 16:05:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
dziwne że nie ma korekty na plus względem cisnienia zewnetrznego...
a może jest a nie działa? :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 16:33:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Juz w silnikach mc byla taka korekta.

W gorach jest nizsze cisnienie powietrza, teraz aby cisnienie w kolektorze ssacym bylo odpowiednie turbinka musi nadrobić nieco wiecej cisnienia (nad to atmosferyczne).

Dobra wiadomość dla wolnossących :D, nad morzem bryczka lepiej sie zwija :D, a w zimie to wogóle :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 16:36:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Turbina pompuje tyle samo tylko od wskazań trzeba odjąć ciśnienie atmosferyczne... a czy odejmiesz 900 czy 1000 to nic Ci to nie zmienia. A z tego co pamietam to w górach zawsze lepiej chodziły moje traktorki...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 16:36:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lukasik napisał(a):
Dobra wiadomość dla wolnossących :D, nad morzem bryczka lepiej sie zwija :D, a w zimie to wogóle :D

Teraz wiem dlaczego moja była Ibiza 1,9 D tak zapinała na obwodnicy Trójmiasta. :D a w górach ledwo co. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 17:16:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
Rogal napisał(a):
Turbina pompuje tyle samo tylko od wskazań trzeba odjąć ciśnienie atmosferyczne... a czy odejmiesz 900 czy 1000 to nic Ci to nie zmienia. A z tego co pamietam to w górach zawsze lepiej chodziły moje traktorki...

odnośnie wskazań to poparłbym to twierdzenie a odnośnie wpływu powietrza to podzielam zadnie Kuby i Krawata :D

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 17:32:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Czarek_S napisał(a):
Rogal napisał(a):
Turbina pompuje tyle samo tylko od wskazań trzeba odjąć ciśnienie atmosferyczne... a czy odejmiesz 900 czy 1000 to nic Ci to nie zmienia. A z tego co pamietam to w górach zawsze lepiej chodziły moje traktorki...

odnośnie wskazań to poparłbym to twierdzenie a odnośnie wpływu powietrza to podzielam zadnie Kuby i Krawata :D


no tak to jest w chorobie... korekta jest ale na minus przy niskich
cisnieniach pewnie żeby turbinki nie zajechać...
ma pompowac tyle ile jest wymagane co znaczy że w górach ciężej pracuje... ale ma pompowac tyle samo więc wózek w górach powinien
jeżdzić tak samo albo gorzej (jeżeli jest naprawde niskie)
a nad morzem spręzarka będzie miała łatwiejsza pracę... i tyle...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 17:34:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Hej, osiągi motorka nie tylko zależą do ciśnienia doładowania ale też od map zapłonu i paliwa. No i 1 bar na K24 nie równa się 1 bar na k26. Po chipie można mieć te same wartości ciśnienia doładowania a osiągi będą znacznie lepsze.

i jeszcze jedno, moja K27 pracuje nadal na seryjnym kolektorze, więc nie wiem, dlaczego K26 nie miałaby tego robić.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 17:37:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
to co ten czip zmienił?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 18:10:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Leo napisał(a):
Hej, osiągi motorka nie tylko zależą do ciśnienia doładowania ale też od map zapłonu i paliwa. No i 1 bar na K24 nie równa się 1 bar na k26. Po chipie można mieć te same wartości ciśnienia doładowania a osiągi będą znacznie lepsze.

i jeszcze jedno, moja K27 pracuje nadal na seryjnym kolektorze, więc nie wiem, dlaczego K26 nie miałaby tego robić.


Dokładnie bo najwazniejsze jest ile faktycznie jest w stanie ona przepompować powietrza...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 18:20:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
eomaciu napisał(a):
to co ten czip zmienił?

z rzeczy które zauważyłem to jakoś obrotomierz kręci dalej i jakby góra szła lepiej a przy spokojnej jeździe auto pali o pół litra mniej na 100 i to mnie bardzo ucieszyło :P Na wiosnę pop[rocuję nad doprowadzeniem auta do kultury bo coś mi nieróno na wolnych po rozgrzaniu pracuje i podejżewam zę zaworek upustowy coś nie bangla jak trzeba bo czasami ma kopyto jak porąbany a czasami jakby mu się nie chciało

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 18:25:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Czarek_S napisał(a):
eomaciu napisał(a):
to co ten czip zmienił?

z rzeczy które zauważyłem to jakoś obrotomierz kręci dalej i jakby góra szła lepiej a przy spokojnej jeździe auto pali o pół litra mniej na 100 i to mnie bardzo ucieszyło :P Na wiosnę pop[rocuję nad doprowadzeniem auta do kultury bo coś mi nieróno na wolnych po rozgrzaniu pracuje i podejżewam zę zaworek upustowy coś nie bangla jak trzeba bo czasami ma kopyto jak porąbany a czasami jakby mu się nie chciało


pytałem a'propo:

Leo napisał(a):
Po chipie można mieć te same wartości ciśnienia doładowania a osiągi będą znacznie lepsze.



Rogal napisał(a):
Dokładnie bo najwazniejsze jest ile faktycznie jest w stanie ona przepompować powietrza...


wymagane 2600 mmbar (przykładowe) to tyle samo z małej i dużej
turbiny... jedyne co moge sobie wyobrazić na plus przy zmianie na
wiekszą (jezeli nie zmieniamy wymagań) to to że duża osiagnie wymagane cisnienie przy mniejszych obrotach...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2004 19:06:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
eomaciu napisał(a):
wymagane 2600 mmbar (przykładowe) to tyle samo z małej i dużej turbiny... jedyne co moge sobie wyobrazić na plus przy zmianie na wiekszą (jezeli nie zmieniamy wymagań) to to że duża osiagnie wymagane cisnienie przy mniejszych obrotach...


Jeśłi zmieni się tylko stronę zimną (czyli wsadzi turbinkę od RS2) to tak ale jak zmienisz na K26 to będzie później pompowało (od wyższych obrotów) bo za małą będize prędkość spalin żeby ją rozbujać. Bez odpowiedniego programu to i tak niewiele da bo zaraz ciśnienie zostanie spuszczone

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: