.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.cze.2025 22:55:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: po wymianie zaczął bać olej B4 TDI
PostNapisane: 27.gru.2004 22:23:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2004 13:33:38
Posty: 34
Witam

W B4TDi avant 95r po wymianie zaczał brać olej ok. 0,4l/1000km, wlałem syntetyk Castrol 0W40.
Kupiłem go w Niemczech i tam przejeżdziłem wcześniej przed wymianą ok. 2000km na nieznanym mi oleju (nie było etykietki)i nie wziął prawie nic (symbolicznie)
Czy wymiana oleju na nowy nie znając wcześniejszego rodzaju oleju może bć przyczyną takiego "pochłaniania"???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2004 22:58:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Wysokiej klasy olej rozpuścił nagary "uszczelniajace " silnik i z tąd ten pobór.Pojeżdzij do następnej wymiany jak sie nie uspokoi przejdz na pół syntetyk.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: po wymianie zaczął bać olej B4 TDI
PostNapisane: 28.gru.2004 08:47:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
maciek100 napisał(a):
Witam

W B4TDi avant 95r po wymianie zaczał brać olej ok. 0,4l/1000km, wlałem syntetyk Castrol 0W40.
Kupiłem go w Niemczech i tam przejeżdziłem wcześniej przed wymianą ok. 2000km na nieznanym mi oleju (nie było etykietki)i nie wziął prawie nic (symbolicznie)
Czy wymiana oleju na nowy nie znając wcześniejszego rodzaju oleju może bć przyczyną takiego "pochłaniania"???


Prawdopodobnie wczesniej silnik jeździł na minerale. Zalanie go pełnym syntetykiem skończyło się wymyeicem nagarów (które uszczelniają silnik), co spowodowało rozszczelnienie silnika i w efekcie "branie" oleju ewentualnie spadek kompresji.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2004 22:20:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2004 13:33:38
Posty: 34
To mi mechanik "przedobrzył". Problem w tym że nie było tabliczki na jakim oleju jeżdził i zalał go syntetykiem bo wg niego to najlepsze oleje do TDI. Mam teraz pytanie: na tym syntetyku przejeździłem ok. 4500km i teraz dolewam 0,4l/1000km (przed wymianą nie brał nic), do wymiany pozostało mi ok. 10000km, czy wg Was powinienem jeszcze dojeżdzic na tym oleju do wymiany i brać się za remont, czy lepiej szybko przejśc na Castrola ale na półsyntetyk, bo może się uspokoi???
Nie wiem też czy już po tym "wypłukaniu" nagarów szykować się na wymianę uszczelniaczy, pierścieniu itp. czy isnieje może jeszcze szansa że się to uspokoi??? Doradżcie!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2004 22:47:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Przekalkuluj czy ci się opłaca jeździć na tym oleju - 10 tys km to masz 4 litry dolewek. Pieniążki sobie sam policz. Po wypłukaniu nagaru i szlamów silnik jest czysty, inny olej, nawet mineralny już go tak nie uszczelni ale ma mniejszą gęstość i powinno go schodzic mniej.

Jeżeli obawiasz się o najgorsze to zmierz mu ciśnienie a potem zrób próbę olejową. Pozwoli ustalić, czy wystarczy robić górę czy dół już też.

Ale z tego co wiem, te motory lubią wziąć trochę oleju...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2004 23:00:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2004 20:01:22
Posty: 13
kiedyś zrobiłem taki numer z wymianą oleju w tdi, z oleju mineralnego przeszedłem na pełny syntetyk bo gdzieś sie naoglądałem wtedy reklam o mobilu 1 i chciałem zalać moje wtedy pierwsze autko jak najlepszym olejem i skończyło sie na remoncie silnika, turbiny itp bo wypłukało wszystkie nagary, auto po przekroczeniu 3500 obrotów robiło zasłone dymną, zużycie oleju około 0,5L na 200 km. Myśle że jeszcze nie jestes w najgorsze sytuacji skoro bierze ci tyle oleju, ja bym go na twoim miejscu zalał półsyntetyiem albo nawet mineralnym o ile nie jest za późno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2004 23:03:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2004 20:01:22
Posty: 13
Jeżeli masz tam najechane na tym silniku ze 200 000km to bym zalał mineralnym


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2004 06:07:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
ronin napisał(a):
Jeżeli masz tam najechane na tym silniku ze 200 000km to bym zalał mineralnym

a niby czemu?
moja ma 200 tys i caly czas smiga na syntetyku i znika go ok 0,5-1,0 l miedzy wymianami (wymiana co 10 tys km).
nie mam zamiaru przechodzic na polsyntetyk, ani tym bardziej na mineralny.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2004 10:26:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2004 20:01:22
Posty: 13
Bilu napisał(a):
ronin napisał(a):
Jeżeli masz tam najechane na tym silniku ze 200 000km to bym zalał mineralnym

a niby czemu?
moja ma 200 tys i caly czas smiga na syntetyku i znika go ok 0,5-1,0 l miedzy wymianami (wymiana co 10 tys km).
nie mam zamiaru przechodzic na polsyntetyk, ani tym bardziej na mineralny.



Na twoim miejscu też bym nie przechodził na olej o gorszych parametrach jeżeli jezdzisz na takim od początku ale tutaj mamy konkretny przypadek gdzie silnik prawdopodobnie wcześniej był zalany mineralnym a później pełnym syntetykiem a takich przejść sie nie robi bo szkodzą silnikowi. Tam gdzie kupowałem do swojego auta olej przestrzegali mnie o tym ale ja nie posłuchałem i musiałem później wpakować troche kasy w jego remont.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2004 14:35:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2003 14:50:14
Posty: 67
Lokalizacja: WROCŁAW
Auto: A5 BMW X3
ja miałem podobny problem po zakupie auta zrobiłem pełny przegląd
z wymianą wszystkich plynów
zalali mi olej mobil 1 5w50 full synt. i autko zaczeło głośniej pracować :( co
oznaczało ze wczesniej jeżdzil na pół synt. lub mineralnym
narażie przejechałem 2500 km i nić nie ubyło oleju więc może będzie dobrze :/
auto ma przebieg 170 tyś km

_________________
A5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2004 14:41:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2004 15:01:21
Posty: 115
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: RS2
Bilu : a na jakim oleju jeździsz jak można spytać
Pozdr

_________________
80 B4 AVANT 2,6 V6 - było
S4 B5 Avant 2.7T - było
RS2 - obecnie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 22:53:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Bilu napisał(a):
ronin napisał(a):
Jeżeli masz tam najechane na tym silniku ze 200 000km to bym zalał mineralnym

a niby czemu?
moja ma 200 tys i caly czas smiga na syntetyku i znika go ok 0,5-1,0 l miedzy wymianami (wymiana co 10 tys km).
nie mam zamiaru przechodzic na polsyntetyk, ani tym bardziej na mineralny.


dokładnie tak... bez przesady to nie są silniki ze starej sieczkarni...
a ja mam grubo ponad 200 i też cały czas full syntetyk - dolewki
się mieszczą w normie

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 23:03:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
peem napisał(a):
Bilu : a na jakim oleju jeździsz jak można spytać
Pozdr

-> kiedys mobil1 0w40
-> teraz mobil1 5w50

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 08:43:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2004 13:33:38
Posty: 34
Witam Wszystkim w Nowym Roku

Sugerując się Waszymi opiniami zmieniłem olej z Castrol 0W40 na mineralny Shell Diesel 15W40, ciekaw jestem czy "znikanie oleju" chociaż na trochę się uspokoi?? Na razie od wymiany zrobiłem ponad 1000km, silnik oleju bierze tyle samo co przed wymianą 0,4l/1000km, a jak sprawdzałem po 1000km na bagnecie to był czysty jak łza, pewnie nieźle musiał syntetyk "wyczyścić silnik" :(:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 08:49:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
maciek100 napisał(a):
Witam Wszystkim w Nowym Roku

Sugerując się Waszymi opiniami zmieniłem olej z Castrol 0W40 na mineralny Shell Diesel 15W40, ciekaw jestem czy "znikanie oleju" chociaż na trochę się uspokoi?? Na razie od wymiany zrobiłem ponad 1000km, silnik oleju bierze tyle samo co przed wymianą 0,4l/1000km, a jak sprawdzałem po 1000km na bagnecie to był czysty jak łza, pewnie nieźle musiał syntetyk "wyczyścić silnik" :(:

0,4 l /1000 km to nie tragedia. Jesli silnik dziala prawidłowo to sie nie przejmuj. Napewno syntetyk jest zdrowszy dla turbiny i w ogóle całego silnika. Poobserwuj go jeszcze trochę. Zawsze przecież będziesz mógł wrócic do minerała w razie czego. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 10:26:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2004 13:33:38
Posty: 34
Witam

Tylko że ja zmieniłem z syntetyka 0W40, na gęstszy mineralny 15W40, wiem że syntetyk jest lepszy, ale cóż chyba na mój silnik był "za dobry"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 12:07:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2004 16:09:29
Posty: 367
Ja bym ise nie bawił w próbowanie czy nei będzie brał minerala. Mi bierze 0,6 litra półsyntetyku 10w40 na 1000 km. Olej leje jednej z najlepszych firmQuaker State, który nazywa się obecnie MicroOil (po przejęciu przez Shella). Nie chce mi isę bawić w lanie gestszych badziestw bo turbinke na bank wtedy szlag trafi. Na wiosne rozbieram silniczek i bede uszczleniacze robił (albo cosik więcej ;)). Nie bedize miał twedy prawa brać oleum ponad norme, chyba że suszarka mi tyle wciąga. I czasem niech ci do łowy nie wpadnie wlewanie zageszczaczy w stylu MotoDoctora - ja się na swoich błedach uczyłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 12:45:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2004 13:33:38
Posty: 34
W motodoctora na pewno nie bedę się bawił i nic z takich rzeczy nie dolewam, szkoda silnika, ale wielu mi powiedziało, iż błędem jest zalanie silnika z niemałym przebiegiem pełnym syntetykiem 0W40 nie wiedząć jaki olej był wcześniej, doradzają oleje mineralne ewentualnie półsyntetyki, nic rzadszego,

Zobaczę po pewnym czasie, czy to coś zmieni......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 13:03:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2004 16:09:29
Posty: 367
Tak też ci powiedziałem. Lej 10w40 - i nic innego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 14:51:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
generalnie jest tak z leprzego na gorszy mozna przechodzic natomiast z gorszego na leprzy po dużym przebiegu raczje bym nieradził bo konczy sie to przeważnie remontem silnika..

jeśli smigał na mineralu to lej minerał jeśli na syntetyku to syntetyk ...ale przechodzenie z minerala na syntetyk po 200 tys to zabujstwo dla silnika...

ja osobiscie zaczołbym od sprawdzenia jakie oleje przewidziala fabryka do twojego TDI...


umnie był ciekawy przypadek ... silniczek V6 w niemczech zalewany był ARAL 0W40 niby najnowszy i najleprzy olej a niedokonca bo na tak żadkim ojeju przy zimnym silniku rano stukały mi popychacze fabryka przy tym silniku poleca 5W40. po wymianie na 5W40 wszelkie stukotliwe dolegliwosci ustały znaczy ilej odpowiedni do mojego silnika.. fabryka wie co pisze no nie.

Tu nasuwa mi się jeszcze jeden przykład może troche śmieszny dla niekturych ale bardzo życiowy.. Mianowicie spróbujcie zalać syntetykiem silnik Cinquecento 700ccm nawet po kompletnym remoncie z nowiutkimi popychaczani szlifem itp... efekt bedzie świetny popychacze z rana będą grały jak stare organy w kościele :D :D :D :D :D poprostu do tych silników fabryka przewiduje minerala i taki nalezy stosować pomimo obecności na rynku dużo leprzych

Takze jakiej firmy olej nalejesz to nieważne wazne zeby parametry były zblizone do fabrycznych parametrów no i nie leprzy od dotychczasowego bo zaczną się kłopoty jak w twoim przypadku.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: