.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 23:13:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: czujniki alarmowe
PostNapisane: 30.gru.2004 00:48:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2004 23:47:09
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków
Witam
mam pytanie czysto teoretyczne ;)

Zalozmy ze ktos ma w aucie zamontowany autolaram, ktory m.in. ma wyjscie na czujnik dodatkowy (na schemacie alarmu napisane jest "zasilanie czujnika dodatkowego max. 100 mA")
Zalozmy rowniez ze w tym samym aucie ten ktos ma zamontowany czujnik o parametrach :
- pobor pradu w stanie czuwania 10 mA
- obciazalnosc wyjscia 100 mA
Zalozmy w koncu ze ten ktos chcialby podlaczyc 2-gi czujnik o pradzie znamionowym 12 mA (tak jest na nim napisane)

Pytanie (-a)

1. czy mozna wpiac drugi czujnik rownolegle z pierwszym ?
2. czy pobor pradu w stanie czuwania to to samo co prad znamionowy tylko sie inaczej nazywa ?
3. co w takim razie oznacza parametr "obciazalnosc wyjscia" czujnika ?
4. ile ew. czujnikow mozna podlaczyc pod to jedno wyjscie ?

z gory dziekuje i pozdrawiam

edit : 4te pytanie

_________________
80 B4 '92 ABT + BRC Just


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2004 13:26:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2004 18:58:41
Posty: 110
Lokalizacja: Swidnica
nie znam sie na tym za bardzo ale skoro obiazalnosc wyjscia wynosi 100mA to mozna podlaczyc 10 czujnikow o poborze 10 mA

_________________
Audi Coupe GT 2,2 KV r.pr 1986 czarny metallic oczywiscie,ciemne szybki,-40mm,bezwypadkowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: czujniki alarmowe
PostNapisane: 30.gru.2004 13:34:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sugob napisał(a):
Witam
mam pytanie czysto teoretyczne ;)

Zalozmy ze ktos ma w aucie zamontowany autolaram, ktory m.in. ma wyjscie na czujnik dodatkowy (na schemacie alarmu napisane jest "zasilanie czujnika dodatkowego max. 100 mA")
Zalozmy rowniez ze w tym samym aucie ten ktos ma zamontowany czujnik o parametrach :
- pobor pradu w stanie czuwania 10 mA
- obciazalnosc wyjscia 100 mA
Zalozmy w koncu ze ten ktos chcialby podlaczyc 2-gi czujnik o pradzie znamionowym 12 mA (tak jest na nim napisane)

Pytanie (-a)

1. czy mozna wpiac drugi czujnik rownolegle z pierwszym ?
2. czy pobor pradu w stanie czuwania to to samo co prad znamionowy tylko sie inaczej nazywa ?
3. co w takim razie oznacza parametr "obciazalnosc wyjscia" czujnika ?
4. ile ew. czujnikow mozna podlaczyc pod to jedno wyjscie ?

z gory dziekuje i pozdrawiam

edit : 4te pytanie


Obciazalnosc wyjscia dotyczy centralki alarmowej a nie czujnika. obciazalnosc ta dotyczy wyjscia zasi9lajacego czujnik dodatkowy. jesli czujnik dodatkowy(e) pobiora do 100 mA to łaczysz je w szereg (pod warunkiem że są to czujniki typu NO lub NC z oddzielnymi stykami).
Czujnikow pod jedno wejscie mozesz podlaczyc do bólu (właczników drzwiowych typu NO lub NC), natomiast czujniki inne (np ruchu ultradźwiękowe lub PIR lub mikrofalowe) zasilasz z innego miejsca i wpinasz w szereg (NO lub NC).
A tak na marginesie zasilanie czujnika dodatkowego potrzebne jest do czujek drgań , aby ta czuwała dopiero w chwili zatrzymania pojazdu. Czujniki drzwiowe zasilane sa non-stop (funkcja antynapadu itp). :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: czujniki alarmowe
PostNapisane: 30.gru.2004 23:37:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2004 23:47:09
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków
baskecior napisał(a):
Obciazalnosc wyjscia dotyczy centralki alarmowej a nie czujnika. obciazalnosc ta dotyczy wyjscia zasi9lajacego czujnik dodatkowy. jesli czujnik dodatkowy(e) pobiora do 100 mA to łaczysz je w szereg (pod warunkiem że są to czujniki typu NO lub NC z oddzielnymi stykami).
Czujnikow pod jedno wejscie mozesz podlaczyc do bólu (właczników drzwiowych typu NO lub NC), natomiast czujniki inne (np ruchu ultradźwiękowe lub PIR lub mikrofalowe) zasilasz z innego miejsca i wpinasz w szereg (NO lub NC).
A tak na marginesie zasilanie czujnika dodatkowego potrzebne jest do czujek drgań , aby ta czuwała dopiero w chwili zatrzymania pojazdu. Czujniki drzwiowe zasilane sa non-stop (funkcja antynapadu itp). :)


- to ze wyjscie centralki ma "obciazalnosc" 100 mA to rozumiem, ale w intrukcji montazu czujnika byl rowniez podany taki parametr

- tak sie zastanawiam nad tym laczeniem w szereg i cos mi nie pasi....
laczenie praktycznie dowolnej liczby czujnikow krancowych (drzwi, klapy) - ok, bo taki czujnik tylko zamyka albo otwiera obwod, ale jezeli NO (normalnie otwarte) beda polaczone w szereg to zmiana stanu (zwarcie) jednego z nich nie zmieni stanu calego ukladu, tylko przy polaczeniu rownoleglym zwarcie ktoregokolwiek zamyka caly uklad;
natomiast dla NC (normalnie zamknietych) jest odwrotnie - przy polaczeniu szeregowym rozwarcie jednego otwiera caly uklad, ale przy poloczeniu rownoleglym rozwarcie jednego nic nie daje

-moje pytanie dotyczylo wlasnie tych "innych" czujnikow zalaczanych w momencie wylaczenia stacyjki - rozumiem ze zasilanie takiego czujnika a jego wyjscie do sterowania centralka alarmu (obojetne czy czujnik jest NO czy NC) to dwie rozne rzeczy - tzn. czujnik dostaje zasilanie +12V z instalacji el. auta na jeden styk, przewod (-) od drugiego styku dochodzi do centralki alarmu (tu jest podana obciazalnosc max. 100 mA), trzeci to przewod sterujacy podpinany jest rowniez do odpowiedniego wyjscie centralki, czwarty to przewod +12V zalaczajacy czujnik po wylaczeniu stacyjki
i teraz:
tor zasilania centralki alarmu pozwala podpiac czujniki, ktorych laczna rezystancja spowoduje przeplyw pradu max. 100 mA (przynajmniej tak to rozumiem) tzn. podpinam +12V do styku (+) pierwszego czujnika, ze styku (-) pierwszego czujnika wchodze na styk (+) drugiego czujnika, ze styku (-) drugiego czujnika wchodze na wejscie zasilajace (-) 100 mA centralki, podpinam przewod sterujacy pierwszego czujnika do odpowiedniego wejscia centralki ale co z tym wyjsciem sterujacym drugiego czujnika ? podlaczyc je tam gdzie wyjscie z pierwszego?

ufff :?:

_________________
80 B4 '92 ABT + BRC Just


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: