.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 00:21:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: dziwna kontrolka w 1.9 tdi + problem z otwarciem drzwi
PostNapisane: 02.sty.2005 13:00:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 17:25:42
Posty: 88
Lokalizacja: Tomaszów Lub.
witam, mam pewien problem w audicy, z rana zawsze staram się chwilę ją rozgrzać na wolnych obrotach (i tak muszę zdrapać szron z szyb) i ostatnio zauważyłem że w czasie rozgrzewania, po chwili zapala się taka dziwna żółta kontrolka (taki niby silnik z piorunkiem w środku - znajduje się ona w prawym dolnym rogu) świeci się cały czas, a gaśnie jak wsiądę i nacisnę hamulec, ktoś ma pojęcie co ona oznacza i co trzeba w związku z tym zrobić? przy okazji jaki najlepiej olej zalać do tego silnika?

problem z drzwiami opisany niżej...

_________________
Obrazek
Audi 80 B4 1.9 TDi automat ('94)


Ostatnio edytowano 04.sty.2005 22:52:26 przez szuchaj, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 13:20:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Ta kontrolka to "check engine" czyli info co do układu sterowania pracą silnika. Musisz podjechać na diagnostykę VAG i odczytać kody, najprawdopodobniej walnięty masz czujnik przy pedale hamulca.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 22:43:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
temat oleju (również do TDi) był wałkowany kilka razy, proszę poszukaj... i
kontytnuuj tam jeżeli bedziesz miał dalej wątpliwości

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 23:06:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
eomaciu napisał(a):
temat oleju (również do TDi) był wałkowany kilka razy, proszę poszukaj... i
kontytnuuj tam jeżeli bedziesz miał dalej wątpliwości

a co ma wspolnego temat oleju z kontrolka "check engine"?
chyba pomerdales kontrolki maciu ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 23:14:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Bilu napisał(a):
eomaciu napisał(a):
temat oleju (również do TDi) był wałkowany kilka razy, proszę poszukaj... i
kontytnuuj tam jeżeli bedziesz miał dalej wątpliwości

a co ma wspolnego temat oleju z kontrolka "check engine"?
chyba pomerdales kontrolki maciu ;)

przeczytaj calego pierwszego posta to bedziesz wiedzial... :P :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 23:17:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
spanky napisał(a):
Bilu napisał(a):
eomaciu napisał(a):
temat oleju (również do TDi) był wałkowany kilka razy, proszę poszukaj... i
kontytnuuj tam jeżeli bedziesz miał dalej wątpliwości

a co ma wspolnego temat oleju z kontrolka "check engine"?
chyba pomerdales kontrolki maciu ;)

przeczytaj calego pierwszego posta to bedziesz wiedzial... :P :peace:

ehhh te tematy przy okazji ;)
sprawdz bezpieczniki - u mnie kiedys to bylo przyczyna "check engine"

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: A po co czekac az sie rozgrzeje
PostNapisane: 03.sty.2005 08:23:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Na biegu jalowym, kiedy silnik nie jest obciazony, to ledwo sie rozgrzewa, teoria maszyn sie klania kolego

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 11:04:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 17:25:42
Posty: 88
Lokalizacja: Tomaszów Lub.
ech widzę że sami fachowcy tutaj, warto było sie zapisać...

problem z kontrolką to chyba faktycznie coś z hamulcem, bo mianowicie dziwna sprawa z nim jest, otóż zauważyłem że czasami jak zapalę samochód to bardzo słabo świeci się tylne lewe światło (ta żarówka od stopu), jak włączę światła to normalnie tył świeci, natomiast świeci tylko jedno światło stop gdy depnę pedał, nie wiem co jest grane ale jak wyjmę i włożę spowrotem żarówkę stopu to po zapaleniu silnika dalej leciutko (prawie niezauważalnie) żarzy się żaróweczka lewa, ale już po wdepnięciu pedału hamulca świecą się obydwa światła hamulcowe - ma ktoś pojęcie co tu jest grane... ?

_________________
Obrazek
Audi 80 B4 1.9 TDi automat ('94)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 11:20:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Najprawdopodobniej nie masz masy na tylnej lampie sprawdz połączenie ew. daj drugi kabelek masowy na krótko.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 11:59:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Dodatkowa mase podlacz niezaleznie od tej. Teraz dostajesz poprzez mase jakis wysoki potencjal, zamiast zera. Chyba... A co do fachowosci, to no coz. Kiedys sie o to prawie poklocilem z profesorkiem na maszynach elektrycznych. Co on za glupoty gada, jak to od razu jechac? Przeciez trzeba rozgrzac, no i mi udowodnil, jak sie rozgrzewa z obciazeniem na wale i bez. Na szczescie ludzki byl, hehehe. Jezeli urazilem to przepraszam... A tak wogole to wez jakis mierniczek i sprawdz co masz na tej masie, jakie masz napiecie na stykach MASA-BUDA NIUNI....Pozdrawiam

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 12:48:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 17:25:42
Posty: 88
Lokalizacja: Tomaszów Lub.
wielkie dzięki, zaraz się zajmę tą masą, wydaje mi się że to właśnie powoduje te błędy z system "check engine"

_________________
Obrazek
Audi 80 B4 1.9 TDi automat ('94)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 13:11:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zacznij od podpięcia VAG`a. Jesli gine masa to też Ci wypluje w postaci błędu. Przy tym silniku nie trzeba wróżyć z fusów, wystarczy diagnostyka. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 22:35:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Oprócz sprawdzenia tej masy, spróbuj wymienić tą zarówkę. To jest dwuwłuknowa i jedno przepalone włókno może zwierać z masą i zaczyna się zażyć. Komputer wyrzuca to jako usterkę czujnika stop lub zwarcie w wiązce. Ot i cały problem na 99%
Koniecznie napisz co i jak po sprawdzeniach!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 22:48:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 17:25:42
Posty: 88
Lokalizacja: Tomaszów Lub.
Karli napisał(a):
Oprócz sprawdzenia tej masy, spróbuj wymienić tą zarówkę. To jest dwuwłuknowa i jedno przepalone włókno może zwierać z masą i zaczyna się zażyć. Komputer wyrzuca to jako usterkę czujnika stop lub zwarcie w wiązce. Ot i cały problem na 99%


sprawdziłem żarówkę i niestety jest dobra, obydwa włókna są wporządku, jutro do elektryka zaglądnę, bo przy okazji tej pogody kolejna usterka się pojawiła, mianowicie drzwi od kierowcy nie chcą mi się otworzyć (miałem juz tak raz wcześniej przez jakiś tydzień i samo przeszło), tzn. zamek centralny jest wporządku, wszystkie rygle się otwierają i bolce idą w górę, tylko jakoś klamki nie działają (wewnetrzna i zewnętrzna) i nie da rady otworzyć drzwi kierowcy, inne natomiast otwieraja się, podejrzewam że wilgoć dostała się do tego zewnetrznego zamka (to błyszczące pudełeczko przykręcone do drzwi), myślicie ze idzie to jakoś naprawić czy lepiej wymienić na nowe ?
niestety też bedzie problem bo nie wiem jak w tej sytuacji otworzyć drzwi aby ewentualnie wymienić ten zamek i zaglądnać pod tapicerkę czy aby czasem coś się nie skopało wewnątrz

_________________
Obrazek
Audi 80 B4 1.9 TDi automat ('94)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 23:24:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Szkod Szuchaj, że to nie ta żarówka.
Co do tych zablokowanych drzwi to pokombinuj ryglem i klamkami i powinno dać się za n-tym razem otworzyć. Zdemontuj wtedy zamek drzwi, to pudełeczko srebne jak to fajnie nazwałeś. Przemyj dokładnie w benzynie ekstrakcyjnej z brudu, przesmaruj i składaj. Wszystko powinno być wtedy Ok.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 23:50:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
szuchaj napisał(a):
sprawdziłem żarówkę i niestety jest dobra, obydwa włókna są wporządku,


To że żarówka jest dobra nie oznacza, że problemu nie ma w lampie. Zrób prostą próbę - weź kabelek i z jednej strony przyłóż np. do śruby mocującej lampę a drugi koniec do płytki z żarówkami - ale koniecznie do tej ścieżki, która doprowadza minus. Jeżeli w tym momencie żarówki zaczną normalnie świecić i check nie będzie wywalał błedu tzn. że już wiesz co jest grane - brak masy na lampie.

Istotne jest to, że światła są sterowane plusem a masa jest (powinna być) stale obecna na żarówkach. Elektryk tu nie potrzebny (a czarodziej Ci powie, że musiał pruć instalację i każe sobie za to odpowiednio zapłacić - jak to było w teście jakiegoś serwisu...)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 23:58:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 20:32:56
Posty: 231
Lokalizacja: Góry Sowie
strasznie ten temat chaotyczny :):
Jeśli chodzi o kontrolkę to musisz się zdiagnozować - napewno w pamięci masz błąd ,który wszystko wyjaśni gdzie szukać przyczyny.
Olej to też już było. Szkoła Warszawska mówi Mobil moi znajomi jeżdżą na Castrolu i ja też na półsyntetyku i jest ok. Nie kupuj tylko w supermarketach czy innych hurtowniach (tanich) :D
Drzwi- to niestety kombinuj. Wątpię aby to wilgoć była przyczyną. To przecież Audi :) Spróbuj (jeśli w inny sposób nie otworzysz)zdemontować klamkę wewnętrzną i dostać się do linki. Może w ten sposób coś zdziałasz ;) lub starać się unieść drzwi. Jak już się uporasz z otwarciem to się pochwal :) A demontaż tego srebnego pudełeczka to nie bułka z masłem :)

_________________
Audi80^1,9TDI^1Z^ABS^Alu^Elektr^Czarna^94r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2005 00:03:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 17:25:42
Posty: 88
Lokalizacja: Tomaszów Lub.
znaczy trza zakasać rękawy i wziąść się za to samemu, ale niestety dopiero w czwartek mam wolne bo tak to o zmroku wracam i nie ma kiedy popracować nad audikiem, jak naprawię to dam znać, a jak zepsuję jeszcze bardziej to też napisze czego trzeba unikać, ale do czwarku to czuję że bedę wsiadał od strony pasażera, żebyście wiedzieli jak sie ludziska śmieją na ulicy... :/

_________________
Obrazek
Audi 80 B4 1.9 TDi automat ('94)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: