.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 08:56:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.0 ABK] Problem z temperaturą silnika
PostNapisane: 02.sty.2005 22:52:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 20:27:25
Posty: 52
Lokalizacja: 3Miasto
Po bardzo ciepłym przywitaniu w dziale NEWBIE czas zwiedzić inne segmenty forum ;). Z góry przepraszam za wykorzystanie dla mojego problemu osobnego tematu ( a było o tym mówione spoooro ), przyjmijmy, że będę z niego korzystał do opisywania kolejnych stadiów rozwiązywania problemu ( bądź, czego bym nie chciał, sromotnej porażki ;) )

Wracając do problemu, strasznie zdziwił mnie fakt spadającej wręcz temperatury podczas jazdy moją niunią i zaczęłem szukać przyczyn takiego stanu rzeczy. A naprawde jest czemu, bo na budziku widnieje temperatura 65-70 stopni C...dopiero na dłuższym postoju po przebyciu paru km temperatura wskakuje do 93 stopni C i załącza się dmuchawa. Jednak po ponownym wprawieniu mej tony trzysta niemieckiej myśli technicznej, temperatura spowrotem lokuje się na poziomie 65-70 stopni C.
Po przewertowaniu forum zauważyłem, że nie jestem sam ze swoim problemem niedogrzanego silnika. Czy to faktycznym, czy wynikającym z błędu pomiarowego, w każdym razie bardzo irytującym...
Na dzień dzisiejszy mogę z powodzeniem stwierdzić, że jest to napewno w pewnej części wina termostatu ( jeżeli nie w 100% ). Zrobiłem dziś chłopski test "trzymania za przewód chłodziwa do chłodnicy", który ewidentnie wykazał, że termostat jest nonstop otwarty... Z jednej strony mnie to zmartwiło, z drugiej jednak...jest nadzieja prostego rozwiązania problemu, a nie bawienia się z czujnikami itp. :)
Niestety dopiero po fakcie zakupu zaczęłem zgłębiać kwestie jaki termostat najlepszy by pasował ( z forumowej wiedzy wynika, że dopiero wymiana na orginał się opłaca - niby to nie nowość, ale jednak... ).
Zdążyłem jednak kupić jakiegoś francuza, konkretnie jest to Calorstat firmy Vernet, o temp. otwarcia 92 stopnie C. ( model nr. V-6346 ) , czyli jest to tak zwany termostat "zimowy"...
Po doczytaniu, że takie zamienniki słabo się spisują ( długa reakcja na zmianę temperatury, inna niż podana temperatura otwarcia ) stwierdziłem, że zrobie kolejny chłopski test - do akcji wkroczyły:

A. Garnek
B. Litr wody
C. Kuchenka gazowa
D. wyżej wymieniony termostat...

No i na szczęście franzuz test przeszedł... Dzielnie trzymał się prawie do momentu wrzenia i praktycznie w ostatnim momencie się otworzył, z czasem reakcji odwrotnej też wygląda dobrze...po wyłączeniu płomienia i lekkim ostudzeniu wody zareagował całkiem żwawo. Szkoda tylko, że nie mam jakiegoś dokładnego i szybkiego termometru, wtedy można by baaardzo dokładnie zweryfikować jego "skuteczność". Pozostaje pytanie...ile km wytrzyma...ale to już wyjdzie w praniu.

Jutro będzie mały update wieczorkiem, po tym jak już wymienię termostat. W jutrzejszych planach jest też podłączenie do VAG'a, w celu zweryfikowania problemów, które opisałem w poście powitalnym... Trzymajcie kciuki... Napisze co i jak :)

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 23:01:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
skoro napisales "A" musisz dopisac rowniez "B" czyli postarac sie o opis okraszony fotkami "jak wymienic termostat w ABK" :diabel:
ps. jak tak dalej pojdzie sami napiszemy ksiazke napraw B4 :peace:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Powiedziałem A, mowię B :)
PostNapisane: 04.sty.2005 12:22:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 20:27:25
Posty: 52
Lokalizacja: 3Miasto
Wymiana na wspomniany wcześniej termostat okazała się pełnym sukcesem.
Niunia w końcu ma ciepełko, jak raz osiągnie 90 stopni to do zgaszenia silnika trzyma dokładnie temperaturke. Jak to się przeniesie na spalanie...ocenie później... na razie przestała irytować wskazówka termometru, oraz w kabinie na życzenie jest duuużo cieplej.

Co do wymiany...

Termostat jest umiejscowiony w moim 2.0 ABK ( patrząc z przodu samochodu na komore silnika ) po prawej stronie, na dole, zaraz koło pompy wspomagania ( jak nie ma wspomagania jest o niebo łatwiej z wymianą ). Aby go wymienić trzeba najpierw zdjąć pompę z paskiem ją napędzającym. Rozkręcamy wszystko, spuszczamy chłodziwo ( celując do miski :> ) wyciągamy stary termostat wraz z uszczelką, wsadzamy nowy ( tu trochę trzeba się pogimnastykować bez kanału... ) koniecznie z dobrze dobraną uszczelką, zakładamy przewód wody, skręcamy i montujemy spowrotem ( oczywiście jak mamy ;) ) pompę od wspomagania ( pamiętając przy okazji o poprawnym założeniu napędzającego ją paska ). Teraz pozostaje już tylko odpowietrzyć układ i po kłopocie ( instrukcja odpowietrzenia jest na forum, z niej zresztą korzystałem ).

Po wymianie jak już pisałem na początku...temperaturka stoi w miejscu aż miło, a Termostat puszcza wodę do chłodnicy dokładnie przy tych 90-92 stopniach ( trzymałem cały czas dolną rurkę i do momentu osiągnięcia na wskaźniku kokpitowym temperatury 89 stopni była ona zimna ).

Jak na razie polecam Calorstat firmy Vernet 92 stopnie C. ( model nr. V-6346 ) bo działa... zobaczymy tylko jak długo :]

Pozdrawiam

_________________
"Fajne niunie"
Czy to na kółkach...
Czy też i w mini...
Na widok każdej...
Bartek się ślini ;)

Audi B4 2.0 ABK 115kucy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 12:43:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2004 15:56:44
Posty: 16
Lokalizacja: Nowy Targ
Chciałbym opisać jak ma się ten problem do mojego autka.
W cyklu miejskim autko soaga temperature 90stopni i jest ona stabilna, lecz na trarsie przy szybszej jezdzie spada nawet do 70stopni. Czy jest to normalne????

_________________
Krzysztof Galica
AUDI COUPE 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: jak dla mnie nie...
PostNapisane: 04.sty.2005 17:20:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 20:27:25
Posty: 52
Lokalizacja: 3Miasto
Wyczytalem na forum, ze niby TO normalne...

Znajomy, ktory ma prawie identyczny silnik jak ja, ale z mechanicznym wtryskiem zmienil termostat i ma dalej takie objawy jakie opisujesz...czyli spada mu temperatura na trasie... ja tez tak mialem, wogole silnik byl niedogrzany.
Ale zawalczylem z problemem i wygralem...tanim kosztem :]
Jak sie rozgrzeje furka...to temperature trzyma stabilnie na 89-90.

Dla mnie malo ciekawe jest usprawiedliwianie tej przypadlosci "bo tak jest i tyle"...jak spada temperatura podczas jazdy to musi cos byc zwalone. Czy to termostat, czy to zapowietrzony uklad, czy padniety czujnik/wskaznik...Tak wiec odpowiadajac na Twoje pytanie TO nie jest normalne ;)

Pozdro

_________________
"Fajne niunie"
Czy to na kółkach...
Czy też i w mini...
Na widok każdej...
Bartek się ślini ;)

Audi B4 2.0 ABK 115kucy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: