.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.cze.2025 20:29:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wastegate
PostNapisane: 04.sty.2005 15:52:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 22:56:14
Posty: 411
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
W S4 jest regulowany na imbus .Tak sobie myślałem aby wkręcić śrubke i napiąć sprężynke .
Co mi to da? Czy wogule można tak robić?? jak coś to ile wkręcić?

EDIT: literówka :P

_________________
S4 2.2 TURBO -> było
B4 AVANT 1.9 TDI-> było
HONDA CBR 600 RR-> było
S6 4.2 -> było
GSX-1000R - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 16:14:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ostatnio wastegate kręciłem...wczoraj... :) Musisz po pierwsze kontrolować ciśnienie doładowania. Najlepiej manometem a nie czujnikiem z komputera w aucie. Zakres regulacji masz bardzo mały. Bardzo szybko możesz przesadzić i skończy się to za uboga mieszanką na wysokich obrotach. Bardzo szybko silnik dostanie w tyłek. Uboga mieszanka-> wysoka temperatura w cylindrach->tłoki ulegną uszkodzeniu. Komputer do pewnego momentu nadrobi większy wydatek powietrza dodajęc paliwo. Ale później trzeba silnik stroić. Tutaj kłania się zaleta silnika 10V. Mechaniczny wtrysk łatwiej podkręcić. Ty na Motronic'u nie pobawisz się w tunera.
Ale tak szczerze, to Ci odradzam. Efekt odczujesz ale mały, raczej subiektywny...a napsuć możesz duużo.
Lepiej czipek w kompa i dopiero wkręcaj. Hamownie z szerokopasmową sondą lambda konieczna!!! A jeszcze lepiej...jedź do pewnej firmy na południe, zapłać niedużą kwotę za w sumie fajny efekt i ciesz się nową jakością jazdy. No w centralnej Polsce tez odpowiednią firmę znajdziesz.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 16:33:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
A co jest nie tak jezeli krecenie srubka nic nie daje??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 16:54:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A o ile obrotów wkręcałeś? U mnie efekt był dopiero po 5ciu obrotach. Po dwóch miałem stabilne 0,6, a nie jak wcześniej chwilowe 0,6. Teraz mam poprostu ustawione ciśnienie na 0,7 bar (1,7 na kompie) a orginalnie było 0,6. Wkręcam co jakiś czas i reguluję do tego silnik. Przejeżdżam parę tyś km i kręce dalej.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 16:57:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
kefir200 napisał(a):
Przejeżdżam parę tyś km i kręce dalej.

a mieszanka robi sie coraz ubozsza :zly:
ciekaw jestem takiego zabiegu u siebie ale o tym przekonam sie byc moze dopiero na wiosne

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 17:00:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
kefir200 napisał(a):
A o ile obrotów wkręcałeś? U mnie efekt był dopiero po 5ciu obrotach. Po dwóch miałem stabilne 0,6, a nie jak wcześniej chwilowe 0,6. Teraz mam poprostu ustawione ciśnienie na 0,7 bar (1,7 na kompie) a orginalnie było 0,6. Wkręcam co jakiś czas i reguluję do tego silnik. Przejeżdżam parę tyś km i kręce dalej.

A ja mam wkrecone na maksa i nie ma zadnej róznicy do srubki ustawionej fabrycznie. Jak nie ukrece, zadnej zmiany nie ma.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 17:07:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
pilachgt...a czy masz u siebie do krućca w kopółce wastegate podłączony wąż podciśnienia czy króciec jest w atmosferę (ja tak mam). Wężyk prowadzi do elektrozaworka. To ciekawe że nic to nie daje. Może masz uszkodzony wg...Rozbierałeś go kiedyś? Może membrana jest uszkodzona. Albo od przekręcenia sprężyna pękła...

A co do mieszanki...to oczywiście silnik jest regulowany po każdym zabiegu. Niestety bez hamowni, ale z zasady delikatnie przelewam slnik. Rozdzielacz jeszcze wyrabia, ale przy wiosennych porządkach pod maską chcę wreszcie przerobić rozdzielacz wtrysku. Jakoś nie mam kiedy opisac na swojej stronie tego wszystkiego...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 17:08:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 22:56:14
Posty: 411
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
ja wkęciłem już 12 obrotów ,ale mi większego ciśnienia niż w w serii nie wbija, chip jest wsadzony,musze jeszcze raz wykręcić do serii i porównać,

_________________
S4 2.2 TURBO -> było
B4 AVANT 1.9 TDI-> było
HONDA CBR 600 RR-> było
S6 4.2 -> było
GSX-1000R - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 17:18:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A w 20V nie ma żadnego zaworka sterującego ciśnieniem na WG? Sprawdź idąc po wężu dochodzącym do dołu wastegate'a. Jest nałożony na króciec przykręcony do WG śrubą drążoną. Ale tak dla wyjaśnienia, to regulacja na WG ustala tylko max ciśnienie (w piku). Większe efekty w średnim zakresie obrotów moża uzyskać przez zastosowanie MBC (dławik z zaworkiem zwrotnym). Taki regulator "oszukuje" WG i komputer sterujący. I silnik dostaje wyższe ciśnienie, a WG jest nadal zamknięty.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 18:44:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
oczywiście, że jest. Nie można kręcić bezkarnie śrubką, komputer i tak zredukuje ciśnienie do wartości ustalonych w programie. I już :)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 19:54:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Nie ma jak stare poczciwe 10V turbo bez niepotrzebnego osprzętu... Można kręcić i kręcić. W 20V to nawet zarżnąć silnka nie można za łatwo :P
Leo...to ten zaworek elektromagnetyczny podpięty do pokrywki WG?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 19:58:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
U mnie wg jest sprawny bo byl wymieniany, zaworek sprawny bo jak prad dostawal to otwieral wg. Na moim komputerze i na seryjnym zero reakcji na krecenie. Co do przewodow nie kojarze jak mam, bede musial zerknac.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 20:09:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Tak, to zaworek elektromagnetyczny. Z tym, że NIE JEST on podpięty do pokrywki zaworu (ta końcówka musi być wolno puszczona w atmosferę), tylko trochę niżej.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2005 11:23:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Kefir, w turbo 20v inaczej jest konrolowane cisnienie doladowania niz np w moim mc. w 20tkach gorna komora wg jest w atmosfere, kontrola jest od dolu. w 10v od gory jestr zapodawane korekcyjne cinienie poprzez elektrozaworek.

Jak pierwszsy raz zobaczylem 20v t to myslalem ze brakuje czegos :D

P.S. W 10v turbo na mechanicznym wtrysku, zwiekszenie cisnienia>zwiekszanie ilosci powietrza nie powinno zubazac mieszanki, poniewaz wiekszy przeplyw powietrza spowoduje rowniez adekwatne zwiekszenie il. powietrza (przeplywomierz wychyli sie bardziej), takze loozik. Byc moze do wiekszych doladowan bedzie trzeba delikatnie wzbogacic, zeby spalinki byli zimniejsze, ale to juz pewnie jakis hardcore.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2005 15:26:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Dobrze piszesz. U mnie do ciśnienia 0,8 bar'a nie muszę wogóle wzbogazać mieszanki i rozdzielacz wyrabia. Więcej jeszcze nie kręciłem. Tylko raz regulowałem położenie klapy i skorygowałem wolne obroty. Ale to były regulacje przy okazji, a nie wymuszone zwiększonym doładowaniem. Jak zrobię wydech, to powalczę o jeszcze większe ciśnienie, ale dla bezpieczeństwa i zwiększenia zakresu regulacji ilości paliwa wstawie w rozdzielacz podkładkę. Ale to dopiero po wiosennych porządkach pod maską... :)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2005 09:22:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Powracajac do pytania autora tematu. Wychodzi na to (m.in. odp. leo) ze napinanie sprezynki w wastegate niewiele zmieni, bo komputer i tak skoryguje sobie cisnienie doladowania do wartosci zapisanych w epromie (chipie).

Teraz mi sie wydaje, ze kręcenie (napinanie sprezynki) wastegate ma sens, wtedy gdy zmienimy/przeprogramujemy wartosci doladowania (na wyzsze) zapisane w epromie, po to zeby komputer musial w mniejszym zakresie korygowac (tzn mniej roboty do wykonania).

P.S. Co sie dzieje jesli nie wciskamy gazu "do dechy" i komputer nie uruchamia funkcji overboost, Jakie wtedy jest ustalane cisnienie doladowania? Czy nadal komputer dyktuje, czy tylko napiecie sprezynki ustala cisnienie. Jesli to drugie to wkrecanie ma sens ale tylko gdy overboost nie dziala.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: