Poczytaj tutaj:
http://forum.audiklub.org/viewtopic.php?t=11395
Jeśli dzieje się tak tylko na gazie, to problem może dotyczyć regulacji instalacji (za ubogo, albo za bogato). Zaraz dostaniesz kilkadziesiąt postów, żebyś założył wtrysk gazu. Pewnie że jest lepszy, ale na instalce II generacji te silniki też mogą chodzić dobrze. U siebie mam mix - reduktor-parownik sterowany podciśnieniem (z jednej strony wężyk podciśnieniowy od kolektora, z drugiej do kompensacji) i komputerek sterujący silnikiem krokowym na przewodzie doprowadzajacym gaz do mieszalnika. Przedtem był ten sam komputer, ale sterował także elektronicznym reduktorem-parownikiem (nikt tego nie umiał ustawić). Palił 13-15 litrów, gasł, nie chciał zapalać na gazie, czasem strzelił itp. Po wymianie reduktora spalanie 9,0/11,5 (90% trasy/90% miasto - zima) Pali na gazie, jeszcze nie musiałem go przełączać na benzynę w tym sezonie (czasem przejadę kilka km na zupce, żeby przepłukać układ). Zero strzałów, zero niestabilnych obrotów, odpalanie od pierwszego obrotu wału.